2 juni 2024, 16:02:32

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

Lekker ding blijft het hoor en nog maar 4 daagjes.

Ik las dat de oogjes getest waren doen ze ook de oortjes testen?? Ze hebben met de blauwe oogjes toch ook last van doofheid??

Jammer dat je grasjes er niet meer is, en gelukkig toch nog een mooie rustplek gekregen.

Veel plezier nog, van je vakantie en natuurlijk heel veel plezier van de week met Indy.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 25 juni 2006, 00:53:06
De laatste loodjes wegen het zwaarst  ;D Gelukkig heb ik deze week een druk programma, we gaan o.a. vlak bij antwerpen winkelen  ;D Dus ik hoop dat de tijd een beetje snel gaat !


Ahh... je komt in de buurt dan! ;) ;D

Mams heeft ook een echt prachtige kleurschakering in de vacht. Wordt jullie pupje ook zo?

Citaat van: Karin op 25 juni 2006, 01:47:02





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

CitaatIk las dat de oogjes getest waren doen ze ook de oortjes testen?? Ze hebben met de blauwe oogjes toch ook last van doofheid??


Nee, de oogjes moeten dan helemaal blauw zijn én blijven, maar dat komt bijna niet voor. Alle pups worden met blauwe oogjes geboren, net als babies en kittens, maar dat trekt weg.  Vroeger werden er wel standaard oortesten gedaan bij aussies, maar omdat ze daarvoor onder narcose moeten én omdat doofheid bijna niet voorkomt ( en dit in tegenstelling met bijvoorbeeld de dalmatiër ) wordt het niet meer gedaan.

CitaatAhh... je komt in de buurt dan! 


Ja, we gaan naar een héél groot overdekt winkelcentrum, ben de naam even kwijt. We nemen mijn moeder mee, gezellig voor haar ( en ons  ;D ), is ze er even lekker uit.

CitaatMams heeft ook een echt prachtige kleurschakering in de vacht. Wordt jullie pupje ook zo ?


Nee, mams is blue merle en Indy is red merle. Wat bij mams blauwgrijs is wordt bij ons pupje roodbruin. We hadden wel eerste keus, dus ik had blue merle kunnen kiezen, maar ik vind de kleur "ordy" worden  ;D Iedereen wil nml blue merle. ALs je er één tegenkomt... blue merle. Ik wilde dus wat anders, en ik vind het rode ook mooier. Vandaar dat we de red merle hebben genomen, komt ook een stuk minder voor.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 25 juni 2006, 12:31:59
Ja, we gaan naar een héél groot overdekt winkelcentrum, ben de naam even kwijt. We nemen mijn moeder mee, gezellig voor haar ( en ons  ;D ), is ze er even lekker uit.


Dan ga je zeker naar het Wijnegen Shopping Center? ;D Da's een km of 4..5 van waar wij wonen! ;D

Ik ben wel benieuwd hoe Indy er dan als volwassen hond uit zal zien :).




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Ja, dat klopt  ;D Boffen jullie even dat jullie er zo vlak bij wonen  ;) Er zit ook een grote dierenwinkel, dus gelijk even lekker kijken voor vogelspeeltjes en natuurlijk puppyspeeltjes  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Hmmm... grote dierenwinkel... als je naar de vogel-afdeling gaat zul je wel raar opkijken. Ik zou er in ieder geval geen vogel kopen! :o (hoewel... misschien om ze er weg te halen...).




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

eefje nieuwenburg

ben je al zenuwachtig voor je pupseltje?

tis een mooie tante hoor heel apart ook,wat je zei die andere kleurslag zie je heel vaak maar rood heb ik ze nog nooit gezien.

groetjes eefje

Karin

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 26 juni 2006, 16:52:31
Hmmm... grote dierenwinkel... als je naar de vogel-afdeling gaat zul je wel raar opkijken. Ik zou er in ieder geval geen vogel kopen! :o (hoewel... misschien om ze er weg te halen...).



Nou, de dierenwinkel viel bar tegen, helemaal niet groot, alleen volgepropt ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: eefje nieuwenburg op 26 juni 2006, 20:43:41
ben je al zenuwachtig voor je pupseltje?

tis een mooie tante hoor heel apart ook,wat je zei die andere kleurslag zie je heel vaak maar rood heb ik ze nog nooit gezien.

groetjes eefje


Nou ja, heel vaak, gelukkig is dit ras nog niet zo veel voorkomend ;) Maar inderdaad, als je ze ziet is het vaak blue merle.

Nee hoor, niet zenuwachtig, wel heel ongeduldig :)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

er lopen er op strand best vaak maar goed die komen misschien speciaal voor het strand,tis niet zo dat ik ze ergens anders veel zie idd.

nog heel even!!!

groetjes eefje

Karin

Citaater lopen er op strand best vaak maar goed die komen misschien speciaal voor het strand


Ja, dat denk ik ook  ;D Zover ik weet woont er in ons dorp nog één  ;D Wel barst het hier van de border collies waar ze wel wat van weg hebben.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ja maar ik ben redelijk thuis in de hondenrassen dus ik herken ze wel,het zal dus wel aan het strand liggen ;D
ik heb er wel 1 zo als de moeder hier in de buurt wonen maar verder zijn het idd allemaal borders.

groetjes eefje

Mandy

Citaat van: Karin op 25 juni 2006, 23:57:24
Ja, dat klopt  ;D Boffen jullie even dat jullie er zo vlak bij wonen  ;) Er zit ook een grote dierenwinkel, dus gelijk even lekker kijken voor vogelspeeltjes en natuurlijk puppyspeeltjes  ;)

Ik ook hoor, ik ga er ook regelmatig heen, geweldig, shop till you drop hahaha! ;D

Maar hoe is het nu met Indy, als het goed is, is ze er al! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Heel veel plezier met jullie Indy!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Ik heb slecht nieuws  :-[ Vandaag is mijn primrose popje Pixel overleden  :'( :'( :'( 1 1/2 dag geleden was ze ineens heel erg benauwd, pompende ademhaling en veel niezen. Meteen op baytril gezet in de hoop dat het aansloeg. Ze was nog wel fit, at, peste haar mannetje enz. Verder had ze druivensuiker en een warmtelamp gehad, maar vanmorgen zat ze ineens op de grond. Eerst Kindermans gebeld, maar die wilde haar niet opnemen i.v.m. het weekend. Toen Feld gebeld en we konden meteen langskomen. Ze hebben haar opgenomen en ze heeft 2 keer stoom met medicijnen gehad, maar helaas... het mocht niet baten. Er wordt nu sectie op gedaan. We denken aan een longontsteking, maar ik wil weten of het besmettelijk is. Ze was pas een maand of 8  :'( Het was "gelukkig" niet een van mijn tamme valkjes. De dood van Jazzy een tijdje geleden heeft me veel meer aangegrepen, maar Pixel was wel een prachtig valkje en nu zit haar mannetje alleen  :'(
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves