23 mei 2024, 09:03:34

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Ik ben ook benieuwd Marc  ;D

Dat ga je ook vast meemaken Caro, en dan er lekker van genieten, want voor je het weet vligen ze al bij de nieuwe baasjes  ;D

;D ;D Ja Aad, volgens mij klagen exrokers inderdaad het meeste. Maar ik kreeg vroeger altijd hoofdpijn van de sigarettenrook van mijn vader en zat daarom grotendeels op mijn slaapkamer toen ik nog thuiswoonde. tegenwoordig ga de vaders buiten roken, maar dat was er echt niet bij hoor  ::) Vandaar dat ik zo tegen roken ben.  En ja, ik zal mijn handen vol hebben  ;D Nu ze nog niet vliegen valt het mee, maar als ze gaan fladderen....  ::)

Mooi Hè Rianne ? Ik heb nu ook een cinnamon pareltje die bijna licht geeft ! Heel mooi !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Ik hoop dat ik die ook in een nest krijg. Ik kan cinnamon gepareld split bont krijgen van Ayko en Tiaro. :)

Bianca

Inderdaad pareltjes ;D
Echt een mooi ding hoor!
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
ik heb nog een heel leuk nieuwtje voor je...............

drie keer raden van wie deze humpies zijn............ ;)
Gisteren eentje en vanmorgen had deze zich gedupliceerd 8) en een berg dons joh!
Ongeloofeloos.
Nu de andere 3 eitjes nog en dan is het familietje hier in de woonkamer compleet.

hier nog een filmpje toen de eitjes nog niet uitgekomen waren, ook zooooooo lief


Oh ik hoor nu dat ze gevoerd worden...........het seizoen is weer begonnen! :D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Ach, is Nova mama geworden ? Wat lief  :-* :-* :-* Als ze net zo is als haar ouders en haar broer  dan zal ze een supermama zijn ! Veel plezier met de bolletjes  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

ja leuk he?!
Ben zo trots op haar en haar ventje, het derde eitje is ook al volop aan het piepen, die verwacht ik morgen.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Monky

Hi Karin,

Hoe gaat het met Gara(th)?
Ik ben wel erg benieuwd. Begint ze al zaad te eten? Of heb je alle haren al uit je hoofd getrokken van frustratie  ;D ;D ;D

Ik hoor het wel.

Groetjes,
Monique

Karin

Ze krijgt nu 2 keer per dag ca 8 cc en toch valt ze niet veel / helemaal niet af, dus ik neem aan dat ze zaad eet  ;D Ze zit natuurlijk nu op de vogelzolder en daar zit ik niet de hele dag, maar als ik boven kom heeft ze alleen maar oog voor mij  ;D Dan duikt ze dus niet in de zaadbak. Ze is steeds net boven de 80 gram, dus nog wel te dun, maar er moet zaad in gaan anders was ze veel meer afgevallen. Dit weekend gaan de blokken van Kazoo-Luna en Mystic-Breezer er af en dan zal ik zo'n kamera bij haar kooi hangen. Kan ik haar beneden in de gaten houden hoe ze stiekem zaad eet  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Een week of 2 geleden kreeg ik een mailtje van iemand die graag 2 valkjes bij me wilde reserveren. Ze vond cinnamon gepareld heel erg mooi dus het zou er in ieder geval zo één worden en de tweede zouden we wel zien. Ik adviseerde er eerst 1 te nemen en dan over een maand of twee een tweede, maar ze was bang dat ze elkaar niet aardig zouden vinden en wilde er dus liever 2 tegelijk. Na wat over en weer gemail was ze erg enthousiast en er werden dus 2 valkjes besproken. Ik kreeg maar geen reactie van haar op de foto's die ik vanaf vrijdag naar alle mensen stuurde die valkjes bij me besproken hadden. Na 2 extra mailtjes of ze kon reageren i.v.m. de keuze van mutatie van het tweede valkje kwam de aap uit de mouw : ze had een week of wat geleden een valkje in een dierenwinkel gekocht  ::) Dat is tot daar aan toe, maar het was wel erg beleefd geweest als ze me meteen een mailtje gestuurd had dat ze ergens anders een valkje gekocht had  >:( Haar excuus was dat ze niet wist dat ik al zo ver was  ??? En dat terwijl ik toch duidelijk gezegt had dat toen ze me voor het eerst mailde dat de eitjes aan het uitkomen waren / op uit komen stonden en de jongen dan op 6 1/2 - 7 weken leeftijd weg mochten. Maar goed, ik wil dat mijn jongen alleen bij mensen terecht komen die er 100 % achter staan en vol spanning er op wachten, veel hun mail checken of er weer foto's zijn ( tenminste, dat doe ik altijd als ik een valkje besproken heb  ;D )  en niet zich binnen een week na de reservering bedenken en ineens een hele andere mutatie in een dierenwinkel kopen.  Ze weet niet wat ze mist, want het zijn zulke droppies allemaal ! En ze knuffelen al volop  :-* Ik heb gisteren weer foto's gemaakt van de piepkuikens en vanmiddag geupload. Ik zal vanavond de foto's weer in mijn dagboek zetten. Even geklaag van me, maar ik moest het toch even kwijt... Ik heb ooit eerder een reservering geannuleerd, maar het kind was allergisch en dezelfde dag van de uitslag va de dokter mailde ze me al om af te zeggen. Zo kan het dus ook.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

5 april 2006, 19:51:45 #1913 Last Edit: 5 april 2006, 19:57:08 by Marc - Vier Kuifjes
Dat is niet netjes! >:(

Van mail checken gesproken... ik kwam enkele dagen geleden tot de conclusie dat ik de mailtjes die jij via de groep stuurt bij mij niet aankwamen! :o Het viel me op dat andere leden reageerden op foto's van de piepkuikens die ik nog niet eens gezien had (althans niet via yahoogroups). Bleek dat de anti-spam van mijn internet provider jouw mailtjes tegenhield! >:( ::)
Ik heb die anti-spam-funktie bij mijn provider dan maar meteen uitgeschakeld! Normaal krijg ik toch geen spam en als dat toch gebeurt verander ik gewoon mijn email adres. :P




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mariska

Hoi Karin,

Dat is helemaal niet netjes en dan zeg ik het nog netjes.
Wilde zij geen cinnamon gepareld en een wildkleur?
Staat me iets van bij.
Maar als de nood zo hoog is dat ze dan maar naar een dierenwinkel loopt zou het voor mij al niet meer hoeven hoor.
Wij hebben zelf vier keer een nestje pups gehad en ik snap dus precies wat je bedoeld met vaak de email checken en vol spanning wachten ;)
Dat geeft je als kweker/fokker gewoon een goed gevoel en dan weet je dat het goed zit.
Dat jou beestje echt gewenst is.

Ze weet inderdaad niet wat ze mist aan de kleintjes van jou!

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Marc van de Kuifjes

Mensen kennen geen geduld meer tegenwoordig... als ze iets willen willen ze dat onmiddellijk... dan maar een valkje "uit stock leverbaar"  ::)
En het moet gezegd worden... die weken tussen het uitkomen van het eitje en het afhalen van het valkje duren echt erg lang hoor! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mariska

Hoi Marc,

Daar heb je helemaal gelijk in dat het lang duurt, maar dan is het des te leuker als het eindelijk zover is ;)
Plus dat je het helemaal vanaf het begin meemaakt.

Ik heb zelf op mijn tweede gewacht vanaf dat er nog GEEN eitje was.
Maar toen het verlossende telefoontje kwam was ik dolblij :D

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Dus ik ben junkmail Marc  ;D ;D ;D

Nee Maris, ze wilde in ieder geval een cinnamon parel en de tweede zouden we dan wel zien. Leuk dat je hondjes fokt, misschien ooit in de toekomst wil ik ook eens een nestje. Maar niet van de honden die ik nu heb hoor, die zijn allang gesteriliseerd en 12 en 14 jaar oud  ;D

Ja, het uurt lang Marc  ;D Mar dan is het extra leuk als het zo ver is  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Hoi Karin,

Ook schitterend hoor een nestje met pups :D
Wel veel werk, maar een hele mooie ervaring.
Maar zodoende begrijp ik dus wel dat je graag mensen voor je valkjes hebt die enhtousiast en serieus zijn ;)
Zo had ik dat ook graag met de puppen.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  5 april 2006, 20:29:22
Ja, het uurt lang Marc  ;D Mar dan is het extra leuk als het zo ver is  ;)

Groetjes, karin.


Zeker weten! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -