1 juni 2024, 20:55:56

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi Karin,

Wat heb je ons weer lang in spanning gehouden. Ze zijn alweer zo groot.

Maar ...... gefeliciteerd met je elftal.  :D

Ik ben benieuwd naar de verrassing.

Ik kom vanavond laat wel eventjes neuzen bij je.  ;)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Misschien is die verrassing maar een 1-april-grap! ;) ;D ;D ;D ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Heleen

Jong 019 - bont ( 14 dagen )

Oow, die hebben wij gereserveerd  ;D

Wat ziet hij er al weer een stuk groter uit dan de foto die je ons mail-de.....geweldig!!! Begint nu echt op een vogeltje te lijken in plaats een kleine alien.... ::)

Al je jonkies zien er trouwens geweldig uit...hoe krijg je ze zo mooi op de foto, mij lukt dat nooit  :o

Groetjes,

Heleen

Karin

Ze zeggen wel eens dat bijna alle mannen kleurenblind zijn Marc  ;D ;D ;D Ik had hem eigelijk moeten paint shoppen en zeggen dat ik wel een heel bijzonder jong erbij had zitten, een oranje valkje  ;D Was een leuke 1 april grap geweest  ;)

Dank je caroline  ;)

Nee Marc, als ik een 1 april grap zou doen zou het een hele goede zijn  ;) Maar ik doe er eigelijk nooit aan mee. Ik heb er wel veel per email gekregen. Een dierenarts geeft vandaag een demonstratie KI waarbij de eigenaar van de fokteef kan kiezen hoeveel pups ze wil en van welk geslacht  ;D ;D ;D Wie trapt daar nou in ?

Leuk is-die Heleen ! Echt een heerlijk ondernemend valkje. Gaan jullie vast veel plezier aan beleven ! Hebben jullie al een naam ? En dat op de foto zetten ? Veel geduld hebben  ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  1 april 2006, 13:03:09
Ze zeggen wel eens dat bijna alle mannen kleurenblind zijn Marc  ;D ;D ;D Ik had hem eigelijk moeten paint shoppen en zeggen dat ik wel een heel bijzonder jong erbij had zitten, een oranje valkje  ;D Was een leuke 1 april grap geweest  ;)


Dat zal dan alle mannen -1 zijn want mijn ogen zijn perfekt in orde hoor! ;D Maar het zou inderdaad een heel leuke grap geweest zijn ;D een geheel nieuwe mutatie door Karin gekweekt! Maar vermits valkjes toch oranje in zich hebben zou dat toch moeten kunnen!? ???




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Er zijn in ieder geval  nog geen oranje valkjes. Je ziet het wel bij leverafwijkingen dat ze oranje worden, net als geelzucht bij mensen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, hier is de verrassing dan ! :



klik hier



klik hier

Een bont witmasker popje voor Nessa ! tenminste... dat hoop ik. Ik had emailcontact met de eigenaar en die zei dat ze een jaar was en nog niet floot, dus ik nam aan dat het een pop was. Rijden we bijna 2 uur om haar op te halen wordt er verteld dat ze van oktober is  :o Nu denk ik meer dat ze uitgevlogen is in oktober, want een jong wat geboren wordt in oktober in de buitenvolière lijkt me wat laat. Ze zou nu dus zo'n 7 maanden zijn. Hopelijk gaat ze niet fluiten en is het inderdaad een pop  ;D

Ze moest weg om meerdere redenen : de kat, de kachel, ze sloopte en geen tijd. De bazin noemde haar ook iets van "kreng" maar dat was meer bedoelt omdat ze zo sloopte. Ze is nog maar weinig uit de kooi geweest de laatste tijd en kreeg gewoon te weinig aandacht. Voorlopig zit ze beneden. Ze gaat lekker op mijn schouder zitten en vermaakt zich uren met mijn haar  ;D  Een erg leuk vogeltje ! Ze stinkt alleen ontzettend naar sigarettenrook. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom mensen roken  ;D Alles gaat er naar stinken.

Ik heb haar Kenya genoemd. Dit spreek je uit als Kèn-ja. Ik had die naam eigelijk voor de hopelijk ooit aanstaande man van Sterre, maar ik vond het wel bij dit valkje passen.

Jipper en Mellody zijn echt een koppeltje aan het worden. Jammergenoeg willen ze beide nu niet meer met mij kroelen, alleen met elkaar  ;D Nou ja, ik heb mijn tamme vrijgezelle dames nog om mee te kroelen  ;) Ze zitten nu ook iedere keer bovenop de computerkast en trekken papier van de muur af, alsof ze een nestje willen maken  ::) Moeten ze toch echt nog ff wachten  ;)

Met pijn in mijn hart heb ik vanavond Balou gekortwiekt. Ik wilde hem overzetten in een grotere kooi die nu vrij was gekomen nu de vijfling weg is. Maar hij raakte zo in paniek, beet me tot bloedens toe, vloog tussen de kooi en de muur in en zat klem. Ik dacht echt dat hij zijn vleugel gebroken had !  :o Daarna viel hij op zijn rug en bleef even liggen. Hij is zo paniekerig, gaat alleen maar op je vinger zitten als hij half slaapt. Het is echt een flinke kluif om hem tam te maken. Als ik niet zoveel valkjes had was het waarschijnlijk een stuk makkelijker, maar ik moet toch mijn tijd verdelen. Ik wil het toch zo proberen, want het alternatief is een ander baasje voor hem zoeken die maar 1 tam valkje heeft en er een mannetje bij wil. Maar ik kan dat nog niet. Ik wil nog niet opgeven. Vandaar dus dat kortwieken. Ik heb zijn buitenste vleugelveren laten zitten. Morgen ga ik weer overnieuw beginnen met tam maken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Da's een mooie verrassing zeg! :D Ik heb ze eens geteld: dat zijn nu al 25 valkjes die je hebt! :o ;D

Wat Balou betreft... Fikske is dan blijkbaar toch niet het enige moeilijk te temmen valkje. Gisteren is ze nogeens mee uit de kooi geweest want die moest nogeens een grote schoonmaakbeurt krijgen. Het was een heel gevecht om ze er weer in te krijgen. Diane heeft een flinke knauw in haar vinger gekregen met een kreet tot gevolg die je normaal alleen in het oerwoud hoort! :o ;D. Het bloedde flink en ziet helemaal blauw :'(...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Karin
Dat is een mooi popje wat je gevonden hebt.
Als je haar zou sproeien met wat eucalyptusreiniger in het water,verdwijnt die vieze geur misschien.
Ik kan je zeggen toen ik gestopt was met roken,schaamde ik me dat ik jaren zo gestonken had ,naar sigaretten.
Hopelijk gaat het nu een stuk makkelijker met Balou.
Groetjes Riny :D

*Esther*

he Karin
Mooi hoor!
Dat is wat ik ook zoek he, alleen dan de mannelijke variant!
Hoe doe je dat toch, zo goed zoeken?!
Ik kom niet verder dan  marktplaats, vogel arena, marktplaza speurders enz.
Maar ja om er 2 uur voor te rijden, moet ik altijd goed over nadenken.
Je bent toch niet toevallig naar groningen langs flevoland geweest he? :P ;)
gr Esther

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  1 april 2006, 23:59:46
Er zijn in ieder geval  nog geen oranje valkjes. Je ziet het wel bij leverafwijkingen dat ze oranje worden, net als geelzucht bij mensen.

Groetjes, karin.


Wel ik denk dat ik dan toch met een primeur mag komen aandraven hoor! ;D Ik heb hier een foto van een oranje valkje! ;)





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Ik denk dat het bij Fikske toch een kwestie was van te snel bij de andere. Op een gegeven moment is dat natuurlijk een keuze en je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik kreeg van de week foto's van Pico en die was veel drukker dan Fikske en die zit al te kroelen en op de schouder / vinger. En zoals je al zei heb je alleen echt tijd in het weekend. Als Fikske wat langer alleen gehouden was en er dagelijks veel mee bezig geweest was zou ze nu een stuk makkelijker zijn. Maar goed, aan de andere kant, ze is dol op Rikske en nu zijn ze lekker bij elkaar. Bij mij zijn ook alle valkjes niet even tam hoor. Maar Balou is een slag apart  ;D Ik hoop dat het nu gaat lukken.  Hij is best relaxed als ik met hem praat enz. Maar als ik iets van hem wil....  ::) Je zou Fikske ook kunnen kortwieken. Kijken of het bij haar werkt. En haar dan met Rikske in de andere kooi, dan kun je makkelijker met haar oefenen. Want met zijn vieren in de kamervolière is een stuk lastiger  ;D Maar goed, is een keuze hoor. Je moet doen waar je je goed bij voelt.  ;D ;D ;DJefke heeft een mooie oranje gloed gekregen hoor  ;D ;D ;D

;D Ja Riny, als ik achter een roker sta in de suoermarkt snap ik het echt niet hoor  ;) En als mijn vader op bezoek isgeweest stinkt mijn huis er 3 dagen naar ! Ik heb geen eucalyptus in huis, wel een eucalyptus tinctuur, maar ik denk  dat dat te sterk is. Ik zal eens kijken of oloë vera ook werkt, maar bedankt voor de tip !

Tja, Esther, je moet er iets voor over hebben  ;D Zoals die link die ik je stuurde. Nee hoor, ik was aan de andere kant van Nederland, Groningen zou nog veel verder zijn voor me. We maken er gewoon een dagje uit van.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves