2 juni 2024, 01:09:41

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Ik zet ze in de beslagkom die ik op de keukenweegschaal heb staan  ;D Was een tip van Monique, want ze vlogen er steeds vanaf  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Hmmm... ik heb zo het voorgevoel dat dit niet gaat lukken... ::) ;D

...en ik ben benieuwd naar de nieuwe jongen hoor!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mariska

Hoi Marc,

Gewoon een stukje trosgierst erin leggen en dan lukt het vast ;)
Bij mij wel in ieder geval.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Vanavond zijn 4 van de vijfling opgehaald. Morgenavond wordt Zazou opgehaald en dan zal het ineens stil zijn...

Gisteren hoorde ik ineens 2 valkjes fluiten uit de quarantainekamer ! Toen ik ging kijken zag ik Sterre zingen ! Terwijl ze volgens de verkoper al eitjes gelegd had. Heb ik nu een muzikale pop of heeft hij zich vergist ?

Balou werkt nog steeds niet mee met het tammaken  ::) En zit ik net te vertellen aan iemand die een valkje op kwam halen dat hij niet op de vinger wil stapt hij ineens op mijn vinger  ;D Maar hij zat wat te suffen, dus volgens mij een vergissing. Maar later op de avond wilde hij absoluut niet meer meewerken  ::) Als morgen het laatste jong wel is krijgt hij een grotere kooi en kijken of dat wat helpt. Zo niet dan zal ik hem toch moeten kortwieken tot mijn spijt  :( Kijken of dat bij hem gaat helpen. Maar eerst nog even de andere kooi proberen.

Groetjes, Karin. 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Eugenie

Hoi Karin,

De reis met Tinus is heel goed gegaan hoor. Ze heeft de hele tijd in het reismandje steeds lekker dicht tegen mij aangezeten. Ik heb de hele tijd tegen haar zitten praten. Toen we thuis waren en jouw voer in het bakje hadden gedaan, heb ik eerst eens het klepje van het mandje open gemaakt.
En wat denk je :o......ze liet zich meteen heerlijk kriebelen achter haar kuifje...wat een schatje ::)
Ze wilde niet op mijn vinger stappen maar ik kon haar zo pakken en toen op mijn vinger zetten (buiten het mandje).....zelfs toen bleef ze lekker zitten en kon ik haar kriebelen en zelfs met mijn neus kroelen.....ongelooflijk toch?! :-*
Ik heb haar daarna in de kooi gezet en ze ging meteen rondklimmen en de boel verkennen. Kwibus was erg nieuwsgierig ;D (da's mooi)
We hebben ze daarnet even allebei uit de kooi gehad en die kleine Tinus vloog meteen richting Kwibus die er snel vandoor ging....en ja toen vloog ons kleine moppie even door de kamer...goed geland (in de gordijnen)...en ja hoor ze laat zich alléén door mij pakken (helaas voor Roger)....weer een mama's kindje ;D ;D ;D
Ze gaan nu lekker slapen en morgen weer lekker kroelen :D

Nog ontzettend bedankt Karin voor het goed verzorgde pakket wat we meekregen, maar zeker ook voor de gastvrije ontvangst vanavond!

Groetjes,
Eugenie

Karin

Ach, ach, arme Roger, heeft een valkje weer jou als knuffelmama gekozen  ;D Fijn dat het meteen al zo goed gaan met kleine Tinus ! Daar ga je hele leuke tijden mee beleven !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nog even snel voor het slapen gaan 2 foto's voor Monique van haar kleine deugniet. Een dag of 2 geleden gemaakt na een heerlijke papmaaltijd  ;D





Dat bruine is dus pap. Het grootste gedeelte gemalen pellets en dan een beetje papvoeding erbij. Ik snap het niet, maar ze vindt het heerlijk. Ze krijgt nu 2 kleinere maaltijden per dag en vandaag was ze voor de voeding 85 gram ! Goed hè ? En na de voeding dook ze weer een half uur lang in de zaadbakken  ???

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Gara(th) is met recht een eigenwijs valkje te noemen.
Maar als je die zit zitten met zijn goed gevulde kropje.
Fijn dat jij al dit werk er voor doet.
Groetjes Riny :D

anck

Bliss was ook erg rustig in de auto op weg naar huis, zat rustig om zich heen te kijken en toen we thuis kwamen en ik het kooitje open deed kwam hij zo op mijn vinger zitten! Ik heb hem in zijn kooi gezet en al snel kwam Malou de boel inspecteren. Ze lijken elkaar erg interessant te vinden! Het gaat dus wel goedkomen met die 2.
Heel erg bedankt voor alle goede zorgen, echt super!

Monky

Hi Karin,
Bedankt voor de foto's. Ik mis haar wel heel erg. Ik weet dat ze terug komt, maar ik mis haar toch...Stom hè?

Mijn hemel!!! Wat een volle krop! Het is gewoon een bult!
Wat een bekkie  :-* Het doet me goed om haar zo bol te zien. Lekker goed gevuld.

Je hebt haar toch niet van de trosgierst verslaving naar een papverslaving geholpen hè ???  ;D ;D ;D hahahaha

Wat betekent dat, als ze een half uur door de zaadbakjes gaat? Eet ze het zaad dan ook? Dat zou een mooi teken zijn  :)
En ze vindt pellets lekker? Of alleen in combi met pap?
Oeps een klein vragenvuurtje geloof ik  :-X :-[ :D
Ja ik wil alles weten...maar dat wist je al, volgens mij hahaha  ;D

Ik hoor het wel. Als ze echt alleen zaadjes eet, dans ik de horlepiep!!

Groetjes,
Monky

Karin

Tuurlijk Riny, dat spreekt voor zich. Ik ga net zo lang door tot Garath helemaal op zaad staat en net zo mollig wordt als mijn andere valkjes  ;D

Geweldig dat het zo lekker gaat met Bliss. Maar ik had ook niks anders verwacht met dit knuffeltje  ;D

Natuurlijk mis je haar Monique. Maar ze verveeld zich geen moment hoor. Ze zit bij 4 andere valkjes in een ruime kamervolière en iedere avond vliegen ze lekker vrij rond met in het totaal 9 valkjes  ;D Die krop was haar laatste grote voeding. Ze krijgt nu maar 2 x per dag 8 - 10 ml, dus zo'n dikke krop krijgt ze niet meer  ;D Ja, ze eet dan echt een half uur zaad hoor ! Ze kan het wel, maar wil het nog niet de hele dag door doen. Meestal vooral na de laatste papvoeding. Ik bouw dat dus langzaam af en als ze echt een tijdje zonder pap is en niet afvalt mag ze naar huis.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Citaat van: Karin op 31 maart 2006, 15:50:33
Tuurlijk Riny, dat spreekt voor zich. Ik ga net zo lang door tot Garath helemaal op zaad staat en net zo mollig wordt als mijn andere valkjes  ;D

Hoy Karin
Heel goed van je dat je er zo over denkt.
Waren maar alle kwekers zo ,dan zouden er minder jonkie's sterven.
Groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Karin,

Zo de vijfling is vertrokken. Maar gelukkig is eigenwijze Gara(th) er nog om je aandacht af te leiden!! Wat een figuurtje zeg!!

Maar ik ben blij dat het zo goed gaat. Wat een heerlijke dag voor Monique zal het zijn als ze weer naar haar toe mag!!

Ik vind het prachtig hoe je het allemaal doet hoor!! De jongen zien er ook altijd zo prachtig uit!!! Geweldig!!
Toont allemaal erg profesioneel!! Maar ook betrokken en lief!!

Groetjes, Gerda

Karin

1 april 2006, 01:17:30 #1873 Last Edit: 1 april 2006, 12:57:19 by Karin
dank jullie wel Gerda en Riny  ;)

Helaas komt het laatste ei waarschijnlijk niet uit. Het ligt nu in de broedmachine voor de zekerheid, want ze broedde er niet meer op, maar vandaag is dag 19 en ik zie er niet veel leven in. Maar goed, voor de zekerheid nog een paar daagjes in de broedmachine  ;D
Het is een eitje van Kenzie en Cookie. Ik had Kenzie net 2 weken in huis toen Cookie bij haar kwam wonen en ze hebben heel wat afge.. :censuur  ;D ;D ;D
Al snel kwamen er eitjes, maar Kenzie is pas 9 maanden en dus veel te jong.
Ik heb de eitjes weggenomen ( vervangen door nepeitjes ) en later bij  Dimple en Magic gelegt. Ik heb dat met een rede gedaan.
Mijn koppel Kazoo en Luna hebben de vorige keer hun jongen verwaarloosd en ik wilde een pleegkoppel achter de hand hebben.
Maar de jongen van Dimple en Magic zouden een stuk ouder zijn. Ik heb dus tijd proberen te rekken met de pleegeitjes van Kenzie en Cookie.
Die heb ik na het laatste ei van Magic en Dimple om de dag erbij gelegt. Hun eigen oudste eitjes had ik overgelegt naar Dazzle en Chico.
Zo zouden de jongste jongen van Dimple en Magic niet veel schelen met de eventuele pleegjongen van Kazoo.
Maar dat hele feest ging niet door, want Kazoo en Luna zitten op onbevruchte eitjes  :'(

Verder is er nog een eerder pleegei van Cookie en Kenzie afgestorven.
Een kleine week voordat het uit moest komen zag ik er een rare bloedvlek in en had er dus al een hard hoofd in.
Dat ei lag bij een ander koppel en werd ook niet meer goed bebroed. Alsof ze het wisten.

De eitjes heb ik gedeeltelijk omgelegd, zodat de drukke jongen van Dazzle en Chico de rustige jongen van Dimple en Magic als nestgenootjes hebben.
De jongen van Dazzle en Chico die in een ander nest liggen noem ik "pleegjong DC"
De jongen van Dimple en Magic die in een ander nest liggen noem ik "pleegjong DM"
De jongen van Kenzie en Cookie die bij Dimple en Magic liggen noem ik "pleegjong KC"

Ik hoop dat jullie het nog allemaal kunnen bijhouden  ;D ;D ;D

Eerst het nest van Dimple en Magic. De nummers zijn de ringnummers die ze hebben of gaan krijgen

Jong 023, ( pleegjong DC ) - wildkleur ( 10 dagen )



klik hier

Jong 024, cinnamon gepareld ( 9 dagen )



klik hier

Jong 025 ( pleegjong KC ), cinnamon gepareld ( 6 dagen )



klik hier

Jong 026 ( pleegjong KC ) - waarschijnlijk cinnamon gepareld ( 3 dagen )



klik hier

En dan het nest van Dazzle en Chico :

Jong 016 - wildkleur ( 15 dagen )



klik hier

Jong 017 ( pleegjong DM ) - cinnamon gepareld ( 15 dagen )



klik hier

Jong 018 ( pleegjong DM ) - cinnamon gepareld ( 15 dagen )



klik hier

Jong 019 - bont ( 14 dagen )



klik hier

Jong 020 - cinnamon bont ( 11 dagen )
Als de kleinste van Dimple en Magic wat groter is gaat dit valkje bij hun in het nest zodat beide nesten 2 drukke jongen hebben.



klik hier

Jong 021 ( pleegjong DM ) - cinnamon gepareld ( 10 dagen )



klik hier

Jong 022 ( pleegjong DM ) - cinnamon gepareld ( 13 dagen )
Deze lag eerst bij Dimple en Magic maar omdat hun jongste jong zo klein was walste deze er over heen en heb ik hem / haar overgelegt .



klik hier

Zo, dat waren ze weer allemaal  ;D De laatste 2 nesten van dit broedseizoen voor mij. Ik ga dus maar even extra genieten  ;D

O, en morgen heb ik waarschijnlijk weer een verrassing.... ;D ;D ;D Zal wel morgenavond laat worden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Wow dat zijn weer een heleboel jongen zeg! ;D
En alweer meteen 2 wildkleurtjes erbij!

Ik weet niet of het mijn scherm is maar nummer 022 heeft een kleur die me een beetje opvalt, naar oranje/groen af. Zie ik dat goed? ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -