1 juni 2024, 21:26:57

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi Karin,
Je had het misschien al wel gelezen maar hij had verder niks meer zitten met fallow.
En de bonte witmasker had een cente bakje snavel :'( ( Maar was verder wel gezond.)
Behalve dan het vreemde koppel wat ik mee heb genomen.
Daar zou fallow of split fallow en of zilver in moeten zitten.
Ik denk er over om dit koppel uit elkaar te halen en de een bij zilver en de ander bij fallow te zetten. Ze zijn nog heel erg jong wrs rond de 3 a 4 mnd.
Of misschien een ruil met iemand. Het is sowieso de vraag of het man en of pop is. Daar zou gendika aan te pas moeten komen denk ik.

Maar ik vind het wel een goed idee vanje om het via mij te doen. Misschien kan ik zo ook aan een cinnamon bonte witmasker man komen.
Ik zag al dat ik op de markt in Heeten had moeten zijn vandaag.
Maar ja werk he...

In ieder geval succes met je zoektocht! ;D

gr Esther

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,

heb je nu al zo'n boom of heb je er nog geen tijd voor gehad?
hij is hier helemaal kaal en ze zijn hem nu aan het inkorten dus ik heb er maar een zitstok van gemaakt(op zijn kant gehangen)

groetjes eefje

Karin

Nou, het duimen heeft geholpen hoor Monique  ;D Hij ging vanavond gelukkig weer op mijn vinger zitten. Hopelijk doet hij het morgen ook. Morgen verhuisd Garath naar de vogelkamer, want dan gaat het serieuzere werk beginnen  ;D Ze was vandaag uit mijn hoofd 86 gram voor het voeren. Ze wilde zelfs niet alle pap vanavond, maar ik heb het er wel ingepompt, anders begon ze 's avonds laat weer te zeuren. Balou wordt alleen een beetje nerveus van haar en als ik haar minder pap ga geven word het natuurlijk helemaal feest dus morgenavond gaat ze naar de vogelzolder. Kan ze daar de boel op stelten zetten  ;D En tuurlijk krijgt ze een knuffeltje  ;D

Jammer van dat centenbakje, die zou ik ook niet gekocht hebben  ::) Als je er mee wilt kweken kun je beter een 100 % gezond beestje kopen, je weet nooit of het erfelijk is of verkregen is. Je hebt nog steeds geen cinnamon bonte witmasker man ? Ik had jou toch laatst een link doorgeven van vogelarena of was dat die Jeroen ? Je zou eens kunnen informeren bij deze man : http://members.home.nl/valkparkietenhomepage/
Die doet heel veel in bonte witmaskers enz. En als hij het nu niet heeft misschien wel in de toekomst. Was er veel in Heeten dan ? Ik kom eigelijk weinig op vogelbeursen, vind het ook altijd een beetje eng om daar wat te kopen. Maar ja, één van die drie van mijn was volgens mij ook pas op een beurs gekocht. Daarom ook een lange quarantaine  ;D

Ja, eergisteren Eefje, was nog vergeten het je te melden. Alleen wilde ze er 3 euro voor rekenen  :o Na veel heen en weer gebabbel heb ik ze voor 2 euro per stuk gekregen, heb er 3 meegenomen. Het schijnt dus per lengte te gaan  ??? Ze staan nu buiten in een pot, kan ik lekker takken snijden tot mijn eigen boompje een beetje gegroeid is  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

heb je niet gezegd dat ik hem voor 1,50 mocht meenemen?bij mij maakte het niet uit hoe groot ze waren toen maar goed.
wat een afzetters >:( maar goed 2euro per tak is nog niet duur vind ik want het zijn beste bomen.

groetjes eefje

Rianne

Hoi Karin,

gelukkig gaat het goed met Garath, maar wat een eigenwijsje! En Balou is er zeker vroeg bij :o Had je die DNA test ook niet hoeven doen ;)

Karin

Ja, we hadden gezegt dat jij ze voor 1,50 per stuk kreeg. Misschien had je mazzel  ;D

;D Ja, had ik geweten dat hij er zo snel bij was had dat me 22.50 gescheelt  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Kan ik er nu mee stoppen (met duimen)? Ik krijg kramp in mijn duimen ;D In elk geval ben ik blij dat Balou weer op je vinger is komen zitten. Het is in elk geval een stap in de goede richting  ;D Geef Baloe ook maar een knuffeltje van me  :-*

Gara(th) is wel een lekkere zeurkous hè? Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als ze echt zelf moet gaan eten...als je dus strenger wordt  8)

Hoe gaat het met je woefies? Knappen ze al een beetje op? Geef hun ook nog maar een knuffel van me  ;D

Ach....geef je hele veestapel maar een knuffel van me, je bent nu toch bezig hahaha  ;D

Groetjes,
Monky

Karin

Zal ik doen  ;D Garath was vandaag 85 gram en ze is verhuisd ! Ze zit nu in de kamervolière bij Madelief, Nessa, Willow en Summer. Vanaf morgen ga ik de pap afbouwen en dan zal ik veel gegil krijgen ( van zowel haar als de catharina's ) als ik haar in de huiskamer hou dus voor de rust zit ze nu boven  ;D En natuurlijk dook ze weer meteen in de zaadbak  ::) Maf beest. Balou heeft gisteren netjes alle papresten uit de baard van Garath gehaald  ;D ;D ;D Maar ze ziet er nog wel steeds een beetje vies uit. Ik heb een foto gemaakt, zal ik morgen plaatsen.  Omdat ze pap heeft is haar ontlasting ook dunner en heel haar staart is vies. Wordt dus van de week even lekker badderen  ;) Met de rest van de veestapel gaat het prima  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,
Ze is in elk geval niet zo iel meer  :P Ze heeft een indringende stem, hè?
Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken en hoe zij erop gaat reageren.
Volgens mij ziet dat er heel lief uit als Balou de baard aan het schoonmaken is van Gara(th)... Ik ben benieuwd wat er van mijn mooie cinnemon geparelde witmasker over gebleven is hahaha  ;D Komt wel weer goed  ;D

Ik ben ook benieuwd naar je kleintjes... Je hebt je handen er wel vol aan.
Succes!

Groetjes,
Monky

Eugenie

Hoi Karin,

Dit moet je zien..  :o
Ons Kwibusje heeft al even geprobeerd om met Tinus te chatten.... ;D ;D ;D




Schattig he?! ::)
We zijn zo benieuwd of ze Tinus in het echt ook zo leuk gaat vinden? Maar dat merken we binnenkort vanzelf.
Ze vertoond wel erg wulps gedrag de laatste 2 wk :-[
Ze doet dit ook met haar belletje.....ze wiebelt en tjielpt en zet alle veertjes op (net een donsje ;D)
Zou ze paringsdrang hebben????? Hopelijk knuffelt ze er straks met Tinus flink op los, en is dit het juiste moment om een maatje erbij te zetten ::)



Ze heeft ook al even boven op de logeer-kooi gezeten, met haar vleugels wijd gespreid (mannelijke trekjes?).
Enfin wij zijn er klaar voor Tinus' bedje/kooitje staat gespreid!

Ben benieuwd naar de laatste foto's van de vijfling...ze zullen wel weer mega gegroeid zijn zeker? ;)

Groetjes,
Eugenie


Karin

Het is een grote smeerpoets Monique  ;D  Ze krijgt nog steeds 2 voedingen, maar nu minder dan eerst. Ze krijgt nu ca. 9 ml per keer ( eerst 15 ) en voor de rest kan ze de pot op  ;D Natuurlijk viel ze meteen 4 gram af, maar dat maakt niet zoveel uit, ze is nog steeds boven de 80 gram en we moeten gewoon even doorzetten, anders zit ze hier over 2 maanden nog  ::) Ik ben wel wat gewend hoor qua stemgeluid, maar nu ze boven zit kan ze gillen wat ze wil  ;)

;D Zo te zien is Kwibus er helemaal klaar voor  ;D Ik denk dat haar hormoontjes opspelen, maar dat is niet erg hoor. Tinus zal toch even apart zitten, kunnen ze langzaam aan elkaar wennen. Vleugeltjes wijd doen ze ook als ze iets vreemds / nieuws zien, ook popjes doen dat. Tinus eet nu al goed zaadjes dus ze is er helemaal klaar voor. En het is het pittigste van het hele nest geworden, dus moet bijna wel een popje zijn  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het is heel spannend hier !  ;D Gaat het laatste eitje uitkomen of niet ? Het werd niet goed bebroed, de pleegouders waren wat onrustig dus heb ik het vanavond in de broedmachine gelegt. Het is de eerste keer dat ik een eitje in het laatste stadium in de broedmachine leg ( wel de eerste week ), dus ik ben benieuwd hoe het gaat ! Over 2 dagen moet het uitkomen. 1 eitje is helaas niet goed. Die lag bij het andere koppel, maar een dag of 4 voor het uit moest komen zag ik een rare bloedplek en vertrouwde ik het al niet. Toch maar laten liggen, maar werd ook 2 dagen voor het uit zou moeten komen niet meer goed bebroed en heb het bij het andere koppel gelegt. Maar het had 3 - 4 dagen geleden uit moeten komen en was helemaal zwart geworden en heb hem net weggegooid. Jammer hoor, maar ik ga er maar vanuit dat er iets mis was met het jong. Dan liever in het ei dood dan later. Jullie krijgen pas foto's als alles uit is gekomen dus nog een paar daagjes geduld  ;D ;D ;D

Ik heb vandaag voor de grap Willow en Madelief gewogen. Madelief was 115 gram en Willow... 125 gram !  :o Klein papzakje  ;D En ze eet toch echt alleen zaad, eivoer en pellets. Ze is wel degene die de meeste pellets eet, dus ik ben benieuwd of het daar door komt.

Gisteren heb ik de vijfling bij paps en mams weggehaald. Ze werden bijna niet meer gevoerd en zo kan ik beter zien of ze zelf goed de zaadjes eten. Maar ik had al diverse zien eten dus dat zit wel goed  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Hihihi!!

Die Madelief, net als zus Fleur, die was een tijdje geleden zomaar 119 gram maar nu weer netjes 103 gram.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Zet je die nou gewoon op een (keuken)weegschaal om ze te wegen of gebruik je daar een "speciale constructie" voor? Ik zou wel eens willen weten hoeveel Rikske weegt. Die voelt echt aan als een kolos vergeleken met bijvoorbeeld Jefke ;D.




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -