2 augustus 2025, 23:38:30

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Riny

Citaat van: Karin op 21 maart 2006, 00:39:34

Ze is een trosgierstverslaafde  ;D Ik ben een soort Betty fordkliniek voor anonieme trosgierstvreters  ;D Groetjes, Karin.

Hoy Karin
Dat vindt ik heel erg lief van je dat je Monique zo helpt .
Ik wens je veel succes met Gara(th)
Uit bovenstaande tekst maak ik op dat  zo al vaker valkjes opgenomen hebt.
Groetjes Riny :D

Monky

Hi Karin,

Wat fijn dat ze de pap enigszins geaccepteerd heeft  ;D Het wegen ging dus ook goed zie ik.
Ze zal in elk geval met een lekker vol buikje geslapen hebben.
Iets wat ze al een paar weken niet heeft gehad  :-\

Het was vanochtend wel even stil  :-X Grappig hoe je toch half aan die geluiden went.

Nogmaals bedankt Karin. En geef Gara(th) maar een grote knuffel van me als je de tijd hebt  :)

Groetjes,
Monique

Karin

Hihihi, dat is een idee Theetje  ;D Alleen de kring is een beetje klein  ::) Maar Balou en de catharina's willen vast wel mee doen voor de vorm  ;)

Leuk dat je mijn dagboek leest Sanne, hoe meer zielen hoe meer vreugd ! ;D En wat leuk dat je een valkje krijgt. Heel veel plezier met haar / hem  ;)

Nee hoor Riny, dit is mijn eerste verslaafde  ;) De enige andere verslaafde ben ik... verslaafd aan chocola  ;) En natuurlijk help ik Monique, is ook een beetje nazorg hè ?  ;)

Het wordt wel een plakkerig valkje Monique  ;D De pap vliegt rond mijn oren. Maar net toch een ml of 8 erin gekregen. Het was een spuitje met 11 ml, maar het is zo'n knoeierd  ;) Vanavond zal ik haar weer wegen. En meteen knuffelen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanne388

Tsjah .. het werd zo eenzaam enzo in huis  :(
K mis echt zo'n vogeltje om me heen.. Vrijdag ff kijken hoe het met hem/haar is. De laatste keer was het een kaal beesiej met 5 gele donsjes :P Hihi..
Dus ben benieuwd :)

Eugenie

Hoi Sanne,

Je zult verbaasd zijn hoe snel dat gaat met die donsjes!!! Voor je het weet zitten ze mooi in de veren :o
Veel succes met het wachten, maar je geduld zal beloond worden. Het zijn gewoon de grappigste vogels, toch ;D

Hoi Karin,

Ze doen het echt goed he?! de vijfling!
Wat zullen ze elkaar straks missen zeg, als ze uit elkaar gaan! Maar ze zullen allemaal wel bij een ander valkje(s) terecht komen zeker!
Hoe is het met je ziekenboeg, Karin, alles weer een beetje beter? De honden ook?
Knuffeltje voor Tinus en haar familie :-*

Groetjes,
Eugenie

Karin

21 maart 2006, 22:32:02 #1835 Last Edit: 22 maart 2006, 01:10:05 by Karin
Met de honden gaat het wel wat beter eugenie, alleen eten ze nog niet goed. Maar alles beter dan braken  ;D Ik zal ze straks weer extra knuffen  ;)

Even een update van Garath. Ze zit nu lekker te spelen in de kooi. Ze lijkt zich goed te vermaken. Alleen is het een lastig kooitje om haar eruit te halen. Misschien morgen even de stokjes verhangen of haar toch in een ander kooitje doen. Ze zit wel af en toe in de voerbak te rommelen maar veel eten doet ze nog niet. Ze is nu 71 gram voor het voeden en 81 gram na het voeden. Ze heeft vanavond even haar vleugeltjes mogen strekken. Ze kan er hier niet zo lang uit als bij Monique, maar dat haalt ze later wel weer in  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,
We waren al bang dat het kooitje niet helemaal handig zou zijn, maar ik had op dat moment niets anders :-[
Komt vast wel goed, toch? Het is maar voor even, als het goed is.

Maakt ze al vooruitgang? Ik ben benieuwd hoe het met haar gaat. Fijn in elk geval dat ze een klein beetje speelt  :)

Je zal het ook wel druk hebben met je eitjes  ;)
Ik ben benieuwd wanneer de eerste foto's tevoorschijn komen  ;D
Ik ben gek op foto's  :D

Ik heb Zotty een extra knuffel gegeven  ;D Ze begon me toch een partij te knorren hahaha. Volgens mij wil ze daar "dank je wel" mee zeggen, dus bij deze  ;D

Groetjes,
Monky

Karin

Nog een weekje of zo en dan zal ik jullie uit de spanning halen  ;D Dan zijn als het goed is alle piepkuikes geboren  ;D Er zijn er al diverse besproken, dus dat geeft me een rustig en fijn gevoel. Dit zijn voor mij de laatste rondes alweer  ;D September gaat het pas weer beginnen.

De 3 nieuwelingen hebben inmiddels hun naam gekregen : het fallow bonte witmasker popje heet Sterre, het primrose witmasker mannetje heet Pixel en zijn primrose popje ( hoop ik  ;D ) heet Cocktail. Ze eten erg goed, Sterre at zelfs zoveel eivoer dat ik dat weggehaald heb. Ze kreeg een rare ontlasting en omdat Cocktail ziek was geworden nam ik het zekere voor het onzekere en staan ze nu alle 3 op een antibioticakuur. De warmte lamp hebben ze inmiddels niet meer.

Garath is grotendeels van de dag lekker actief. Ze heeft wel een ander kooitje van me gekregen. Ook niet zo groot, maar met een deurtje aan de voorkant zodat ik haar er makkelijker uit kan halen. Ze heeft haar stuk brood helemaal opgegeten. Ik kon er vanmorgen alleen nog wat kruimels van vinden. Ze eet nog steeds niet veel zaadjes. Ik geef haar nu 2 voedingen per dag en dat gaat steeds beter. Ik maak ca. 17 ml en met al het geknoei en spetters rond haar én mijn oren zal er ongeveer 13 - 14 ml in gaan  ;D Ik ga hier mee door tot ze op 85 gram zit voor de voeding ( nu is ze dat na de voeding ) en dan ga ik kijken of ik de pap met zaad kan mengen en haar dat dan met de lepel voeren zodat ze ook zaadjes eet.

Het tam maken van Balou wil nog niet echt vlotten. Een eigenwijsje zeg ! Toen Malou en er nog was ging hij ook op je vinger zitten bij het trosgierst eten, maar nu alleen met veel pijn en moeite. Ik hoop dat hij snel bijtrekt, want dan kan hij naar boven in de kamervolière.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Garath was vanavond voor het eten 82 gram  ;D Ze krijgt u 2 papvoedingen per dag, waarvan de helft fijngestampte pellets. Verder eet ze brood. Gisterenmiddag heb ik haar in de kooi van Balou gezet omdat ze de hele middag zat te brullen. Op zich niet erg, maar mijn catharina's gaan mee schreeuwen en dat vind ik wat minder  ::) Toen ik haar bij Balou zette heeft ze een kwartier lang ( ! ) zaad zitten eten en daarna ook nog eens eivoer. Ze kan het dus heel goed hoor, ze is gewoon erg eigenwijs. Als ze goed op gewicht zit gaan we het strengere werk doen  ;D Maar ik wil haar eerst wat meer op gewicht hebben zitten, want het is een vrij groot valkje. We gaan dus eerst voor 90 gram.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

25 maart 2006, 00:30:46 #1839 Last Edit: 25 maart 2006, 00:33:20 by Mandy
Wat fijn dat het voeren en eten wat beter gaat nu. :)
Tja je hebt er soms eigenwijsjes tussen zitten. Soms hoor ik ook wel eens een berichtje dat een valkje niet meteen eet bij de ander maar vaak komt dat dan wel na 1-2 dagen, dit zijn uitzonderingen. Maar goed opgelost zo. ;)

Goh de laatste jonkies komen er alweer aan, hier moeten de eerste nog komen. 8)
En Cocktail ziek, wat heeft ze dan? ::)

Ik heb inmiddels terug gelezen dus ik weet het nu. Sterkte ermee!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

En ze kan het wel hoor. Toen ik haar bij Balou zette heeft ze gewoon een kwartier lang zaad gegeten  ::) Maar ik heb er weer terug gezet, want het werkte niet positief op het tam maken van Balou en na dat kwartiertje zaad eten heeft ze het niet meer gedaan  ::) Als ze een gram of 90 is gaan we over op het serieuzere werk  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Wat een eigenwijs ding is het toch!
Hoe gaat het met je honden,zijn die al wat opgeknapt?
Groetjes Riny :D

Karin

Ze zijn iets beter, geen braken en diarree meer ( maar ze krijgen nog medicijnen ), maar ze willen nog niet goed eten. En wandelen gaat ook nog niet met veel plezier. Maar er zit dus een stijgende lijn in  ;)

Garath was net 84 gram voor de maaltijd.... Maar ik voel het borstbeen nog teveel, dus gaan we nog ff door. Ze krijgt 2/5 pap en 3/5 gemalen pellets en dan met warm water en ca 14 cc per keer, 2 x per dag. Ze zou wel meer willen maar krijgt dat niet  ;D En na het voeren duikt ze steeds weer even in de zaadbak, maf beest. Ze ziet er nu ook niet uit met die papbaard  ;D Maar het is voor het goede doel, dat halen we er later wel weer af.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Balou is een echte vent hoor ! Zijn DNA test zei het al, maar er is zeker geen vergissing geweest  ;D Toen hij 6 1/2 week was begon hij al te brabbelen en te fluiten en sinds een week zit hij al te roffelen en begint hij te zingen  ;D En hij wordt morgen 9 weken !  :o Hij is er erg vroeg bij ! Helaas lukt het tam maken niet zo  :-\ Toen hij nog bij pleegpaps en pleegmams zat was hij wel tam en toen hij met Malou naar beneden verhuisde werd het al wat minder. Hij kwam wel op de vinger trosgierst eten, maar niet van harte. Maar nu wil hij dat  helemaal niet meer  :'( We doen natuurlijk wel erg ons best en geven nog niet op, maar als het zo blijft zal ik hem in het ergste geval eenmalig kortwieken. Ik ben daar zeker geen voorstander van, maar soms kan het niet anders  ::) Misschien  razen gewoon de hormoontjes door het lijf heen bij hem, maar ik vind dat wel aan de vroege kant. Duimen jullie dat hij toch nog snel bij trekt ?  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ik was druk bezig met dozen inpakken  8) ::) :P Ik heb het wel iedere keer gelezen  :)
Ik ben blij dat ze weer wat is aangekomen. Stom hè, maar ik mis haar wel :-[ :-\  Met gekrijs en al  :P Ik weet in elk geval wel dat ze in goede handen is  :)
Je kan in elk geval zeggen dat je weer een ervaring rijker bent  ;D met zo'n eigenwijs valkje  ;D

Gelukkig gaat het weer een klein beetje beter met je honden. Ik hoop dat die stijgende lijn zich goed doorzet.

Wil je Gara(th) een knuffeltje van mij geven?

Groetjes,
Monky

Duim duim duim duim duim duim
duim duim...