20 mei 2024, 11:09:15

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

anck

Nou, Malou is al redelijk op haar gemak. Ik heb een hele tijd tegen haar zitten praten en een beetje zitten neurien en in het begin keek ze me heel nieuwsgierig aan maar na een tijdje werden haar oogleden zwaar en ging ze slapen. Ze werd wakker van Farao (mijn grijsje) toen die een stukje ging vliegen, daar schrok ze wel van, maar toen hij voor de tweede keer ging vliegen vond ze het niet eng meer. Ze ging toen de kooi verkennen, overal aan knabbelen (heeft zelfs al wat torsgierst gegeten) en nu zit ze zich te wassen en kijkt vrolijk om haar heen en begint een beetje zachtjes geluidjes te maken. Ze lijkt absoluut niet bang voor mij, maar ik blijf toch nog maar even met mijn handen uit de kooi totdat ze zich echt helemaal op haar gemakt voelt.
Karin, nogmaals bedankt voor het brengen en de goede zorgen en het hele pakket wat erbij zat (zelfs het eitje! Echt lief!!).
Groetjes, Noortje.

Karin

Heeft ze ook al wat zaad gegeten ? Hang het voerbakje bij het stokje waar ze het meeste zit, want valkjes zijn niet zo slim  ;D Brabbeld ze al weer ? Balou houdt bijna zijn mond niet, brabbeld de hele dag door, zo lief !  ;D Malou deed dan een beetje mee. Ene... graag gedaan hoor, dat brengen. Kon ik meteen zien hoe riant ze nu zit  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik maak me zorgen om het primrose popje. Ze zit samen met de 2 andere nieuwe apart in een kamer en is heel rustig. Gisteren zag ik al wat ontlasting aan haar kont hangen en het is nu wat dun. Mosgroen zeg maar. Ze zit ook wat bol en vanmiddag zat ze ook een tijdje op de grond. Ze heeft nu een warmtelamp boven de kooi hangen en daar gaat ze zelf lekker onder zitten. Ze zit nu dus weer op stok. Ook krijgen ze alle drie antibiotica en druivensuiker. Ik hoop dat ze snel opknapt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Jeetje joh Karin,
Ik hoop niet dat ze wat ernstigs onder de leden heeft  :-\

Het is wat hè? De griep lijkt niet alleen bij de mensen te heesten lijkt wel. Eerst je hondjes en nu je vogel die niet lekker is.
Ik hoop dat ze allemaal gauw opknappen.

Je krijgt een knuf van Whooshy en een krijsje ;D van Gara(th)

Hou je taai.

Groetjes,
Monique



Marc van de Kuifjes

Oei, da's niet zo'n leuk nieuws... eerst twee zieke honden en nu één van je nieuwe valkjes... hopelijk is het niets ernstigs en worden ze gauw weer beter!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Riny

Hoy Karin
Ik hoop dat je dieren snel opknappen.
Grroetjes Riny :D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

19 maart 2006, 18:42:12 #1822 Last Edit: 19 maart 2006, 19:57:49 by Karin
Dank jullie wel. Ze heeft een warmte lamp en krijgt nu antibiotica en druivensuiker ( de andere 2 trouwens ook, het mannetje zit al bij haar en de ander zit in de kooi ernaast. Leek me wel zo verstandig om het ook aan haar te geven  ;D ), maar eet gewoon en drinkt en loopt weer wat te scharrelen. De warmte doet haar goed. Eigelijk zou iedere vogeleigenaar zo'n lamp in huis moeten hebben  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Het is een biggenlamp. Kijk even op mijn site bij ehbo, daar staat een foto van de lamp.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

He, wat vervelend. Weer een beestje ziek bij jou, je huis is ondertussen een ziekenboeg geworden :-\ Ik hoop dat ze gauw weer opknappen allemaal :)

Karin

Inderdaad  ;D Gelukkig knappen de honden al weer beetje op.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

De jongen van Jazzy en Dizzy groeien en groeien  ;D Ze knabbelen al lekker aan trosgierst en eivoer. Nu de zaadjes nog. Als ze dat goed eten gaan ze over 1 1/2 week naar hun nieuwe baasjes. Ik merk dat Jazzy en Dizzy ook minder gaan voeren. Dus ik hoop dat ze snel zelf gaan knabbelen. Vandaag hebben ze een hele voeding pap gehad, allemaal 10 cc, ze vonden het heerlijk en wilde alleen maar meer  ;D

Hier een foto van de vijfling :



klik hier

Mooi zijn ze hè ?  ;D

Vanavond heeft Monique Garath terug gebracht. Het eigenwijsje vertikt het om goed zaadjes te eten, terwijl ze dat bij mij wel deed. Ze is een trosgierstverslaafde  ;D Ik ben een soort Betty fordkliniek voor anonieme trosgierstvreters  ;D Als ze netjes zaad eet gaat ze weer terug. Ze krijgt nu wel wat pap van me om weer wat zwaarder te worden. In principe 1 x per dag, maar even kijken of ze goed aankomt. Ze was vanavond 69 gram voor het voeren en 79 gram na het voeren, maar dat is logisch als er 10 cc pap in is gegaan  ;) Was wel ff pielen, want ze heeft natuurlijk al 2 1/2 week geen pap geproefd. En ze heeft toen ook nooit een hele voeding gehad, alleen wat "voor de lekker" ;) Toen Garath in de kooi op de kast gezet werd en ik de zaadjes en eivoer erin hing begon ze er al vrij snel van te eten. Maar dat kan natuurlijk nieuwigheid zijn  ;) We zullen zien !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Theetje

Citaat van: Karin op 21 maart 2006, 00:39:34

Ze is een trosgierstverslaafde  ;D Ik ben een soort Betty fordkliniek voor anonieme trosgierstvreters  ;D Groetjes, Karin.


Misschien kun je een leuk kringgesprek beginnen met alle verslaafden. Net de AA. "Zeg eens Garath, wat is jouw probleem?" ;D

Mooie valkjes overigens. Een zeer knappe vijfling. Mag je weer trots op zijn.

Groetjes

Theetje


Sanne388

Heyy =D

K heb je hele dagboek doorgelezen in 4 dagen!
Wel veel lezen hoor.. 123 paginas!  ;)
Maar het is gewoon leuk om te lezen..
Nu eindelijk bij deze pagina beland om een reactie te plaatsen.
Ik ben echt helemaal verliefd geworden op die valkjes  ::)
Mijn valkparkiet is 3 weken geleden zomaar overleden  :(
Echt heel raar.. Maar nog tot 10 april wachten ongeveer dan krijg ik een nieuw valkje :)
Door die mooie foto's te bekijken lijkt het net echt  :)
net of je er zelf helemaal bij zit.

GroetJes.. Sanne  ;D