1 juni 2024, 13:40:12

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Dank je Caroline.

Maar je kan nog steeds van de foto's meegenieten Marc  ;D Nummer 014 wordt weer een Rikske zo te zien  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  5 maart 2006, 14:27:39
Maar jer kan nog steeds van de foto's meegenieten Marc  ;D Nummer 014 wordt weer een Rikske zo te zien  ;D


...en die is nog vrij?  ;D ;) ;D ;) ;D ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Nee  ;D De cinnamon pareltjes zijn helemaal besproken, de gewone pareltjes 2 helemaal en nummer 3 nog ff niet helemaal  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  5 maart 2006, 21:37:57
Nee  ;D De cinnamon pareltjes zijn helemaal besproken, de gewone pareltjes 2 helemaal en nummer 3 nog ff niet helemaal  ;D

Groetjes, Karin.


Was maar een grapje hoor, voorlopig komt er geen bij ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op  5 maart 2006, 21:43:08

Was maar een grapje hoor, voorlopig komt er geen bij ;)



Dat zeg ik ook iedere keer  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op  5 maart 2006, 21:45:30
Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op  5 maart 2006, 21:43:08

Was maar een grapje hoor, voorlopig komt er geen bij ;)



Dat zeg ik ook iedere keer  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky


Hmmm... even kijken... we hebben nog een ferplast "greta" en een "sonia" waar Fikske nu tijdelijk in zit... de greta daar kunnen nog makkelijk 2 valkjes in, de sonia ook 2 hoewel die redelijk krap is... dat maakt alles bijeen nog vier valkjes dus ;D ;D
Nu eerst nog een ruimere woning... :(




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op  5 maart 2006, 21:56:40
Citaat van: Monky op  5 maart 2006, 21:45:30
Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op  5 maart 2006, 21:43:08

Was maar een grapje hoor, voorlopig komt er geen bij ;)



Dat zeg ik ook iedere keer  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky


Hmmm... even kijken... we hebben nog een ferplast "greta" en een "sonia" waar Fikske nu tijdelijk in zit... de greta daar kunnen nog makkelijk 2 valkjes in, de sonia ook 2 hoewel die redelijk krap is... dat maakt alles bijeen nog vier valkjes dus ;D ;D
Nu eerst nog een ruimere woning... :(


Daar heb ik al aan gedacht. Ik ga EN groter wonen EN ik krijg een nieuwe voliere  ;D ;D ;D
Dus die tijd komt voor mij sneller dan ik denk  ;D
Waar een wil is, is een weg, Marc. Ook voor jou. Volgens mij heb ik jou trouwens ook ergens over gezinsuitbreiding gehoord  ;D hahaha in de niet al te verre toekomst hahaha.

Groetjes,
Monky




Karin

Kenzie en Cookie zitten nu al een paar dagen samen en hebben heel wat afgekroeld en afgewipwapt  ;D Gisteren begon Cookie een nest te maken op de grond en ze hebben zelfs op de grond gewipwapt ( had ik nog nooit gezien ), maar sinds vanmiddag laat Kenzie Cookie alle hoeken van de kooi zien  :o :o :o

Ze zit nu op de grond met een dikke kont dus ze zal vandaag of morgen wel een eitje gaan leggen  ::) Ik hoop niet dat ze zo fel blijft doen tegen Cookie, want dit is erg sneu. Als Cookie bovenin blijft zitten gaat het goed, maar zodra hij aabstalten maakt om naar beneden te komen krijgt hij de wind van voren  ::) Ik zal de eitjes vervangen door neppers, want Kenzie is pas 8 - 9 maanden en daarnaast denk ik niet dat de jongen uit zullen komen als de eitjes op de grond uitgebroed worden. Ik zal kijken of ik er misschien een paar bij de andere koppels kan leggen die nu eitjes hebben.  Het zal wel weer een gegochel worden, dus ik hoop dat ik het goed bij kan houden  ;D

Met het bonte witmaskertje en het kleintje gaat het prima. Sinds eergisteren zitte ze dus beneden in een klein kooitje. Ze mochten de eerste dag er even uit, maar dat werd niks. Alleen maar fladderen en hoog in de muur zich vastklampen. Ff lekker bij me zitten was er niet bij. Ik hou ze dus nog even in de kooi tot ze wat meer gewend zijn. Het bonte witmaskertje eet al goed zaadjes, het kleintje nog niet zo. Ze eet wel eivoer enzo. Maar pa en ma voerden toch niet meer en daarom heb  ik ze weggehaald. Kunnen ze rustig verder broeden op hun eitjes. Ze krijgt dagelijks nog wat pap, maar zodra ze goed zaadjes eet ga ik op zoek naar een superadresje voor haar ( of hem  ;D  ). Dan wordt het bonte witmaskertje waarschijnlijk ook wat aanhankelijker, want die  twee zijn 2 handen op één buik  ;D

Ik heb vanmiddag nog wat foto's gemaakt van de nieuwkomers.

Het fallow bonte witmasker popje :



klik hier



klik hier

Het primrose / zwaar bont cinnamon geparelde "popje":



klik hier



klik hier

En dan de primrose witmasker / zwaar bonte witmasker man :



klik hier



klik hier

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

margreet

hallo Karin,

Daar mag je trots op zijn Karin, alledrie stuk voor stuk prachtige valkjes. Heel veel geluk ermee.

groetjes Margreet

Tara

Wow Karin wat een prachtige aanwinsten heb je er bij zeg,
zeker valkjes waar je lekker trots op mag zijn zeg,
gefeliciteerd :D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Dit was zeker de moeite waard om op te wachten! ;D Ik vind ze ook prachtig en vooral de geparelde primrose. :)

♪ Marlies

Hoi Karin, ;D

Misschien een beetje laat, maar je hebt weer een paar pracht
valkjes gekocht hoor. :o
Volgens mij is het slot op jouw deur ook niet zo best. Zal wel van hetzelfde merk zijn als bij de rest van ons ;D :P

Groetjes Marlies ;)

Karin

Nooit te laat hoor  ;D Ene... bij mij zit er nooit een slot op hoor  ;D ;D ;D Heb ik ook nooit gezegd  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,
Nogmaals bedankt voor je hulp. Ik had het even spaans benauwd  :-[ Ik hoop echt dat ze nu snel weer normaal zaadjes gaat eten.


Groetjes,
Monky