20 mei 2024, 14:46:44

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Eugenie

Hoi Karin,

Proficiat met de uitbreiding van je valkenfamilie!
Wat een mooie vogels zeg, vooral die bontcinnamon geparelde pop, wat een beauty ::)
Heb je al namen? of houden ze de naam die ze al hadden gekregen?

Heel veel geluk en plezier met je nieuwe valkjes :)

Groetjes,
Eugenie

Marc van de Kuifjes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! ;D

...en nu een "domme" vraag: wat is "primrose" precies? :-[




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties  :-*

Naar de fallow bonte witmasker zocht ik al een tijdje Esther. Ik sta ook al 2 jaar hiervoor op een wachtlijst bij een kweker. En ik wilde er graag nog een koppel  bij waarvan ik weet dat de jongen makkelijk te plaatsen zijn, en ik had veel vraag naar zwaar bont, dus vandaar de primroses / zwaar bonte  ;D Naar deze zocht ik dus nog niet zo lang, pas een paar weekjes actief.

Nee, ze hebben nog geen naam Eugenie. En de meeste kwekers geven ze ook geen naam  ;D Dus ik ga er nog goed overna denken hoe ik deze lieverds ga noemen.

Domme vragen bestaan niet Marc  ;D Primrose is zwaar bont, het verschil zou zijn dat ze ook jongen krijgen die zwaarbont zijn. Lees hier maar eens :
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14980.0.html

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

 :'(
Maar... ik zoek al een tijdje een zwaar bonte cinnamon witmasker man 8)
Maar kan hem niet vinden, tenminste een niet beetje in de buurt.... :'(
En op vogelmarkten kom ik bijna niet ivm onregelmatig werk, ik moet het dus echt hebben van internet.
gr Esther

Marc van de Kuifjes

Tjonge... domme vragen bestaan misschien niet maar domme vragenstellers wel :P ;D Niet eenvoudig om te lezen! Volgens die uitleg is primrose en zwaarbont toch niet hetzelfde ???
Ik denk dat erfelijkheidsleer niks voor mij is ;D
Ik wou ook nog vragen wat fallow is maar dat is misschien nog dommer ;D. Ik had het al eens opgezocht en vermoed dat het "bleek" is naar ja, ik ben nog niet helemaal thuis in mutaties. Cinnamon, gepareld en zo lukt al wel ;D ;D ;D

Citaat van: Karin op  4 maart 2006, 21:16:38
Domme vragen bestaan niet Marc  ;D Primrose is zwwar bont, het verschil zou zijn dat ze ook jongen krijgen die zwaarbont zijn. Lees hier maar eens :
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14980.0.html




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Karin,

Ik kan me voorstellen dat je j emond hierover dichtgehouden hebt.
Maar voor mijn hart was het niet zo best...Ik ben bijna in shock geraakt zo mooi zijn ze  ;D ;D ;D
In het najaar ga je pas met deze kweken, hè...zet mij maar alvast op de reserveringslijst hahaha  ;D

Gara(th) maakt het gelukkig heel goed. Ze is wat makkelijker dan Whooshy was in het begin. Ze doet net alsof ze nooit ergens anders is geweest  ;D Ik ga zo weer even lekker genieten van haar. Heb ik wel even nodig na de schok van vanmiddag.

Groetjes,
Monique


Karin

Hihihi Marc, dacht je dat wij alles in één keer wisten ?  ;D Fallow lijkt op cinnamon, is alleen lichter en daarbij hebben ze helrode ogen, nog helderder dan albino's.

Niet opgeven Esther, je vind vast wel iets. En gewoon veel kwekers mailen. Maar als het niet te ver mag zijn voor je zal het wel een stuk moeilijker worden. Ik heb 2 1/2 uur moeten rijden  ;D Bij vogelarena.com stond trouwens een advertentie van een kweker met veel zwaar bonte witmaskers, misschien zit er wat voor je tussen.

;D ;D ;D Ja, ik hou van spanning Monique  ;) Zie je wel dat Garath nog makkelijker is dan Whooshy  ;D Je gaat er heel veel plezier aan beleven, dat is zeker ! O, en wat een mooie handtekening heb je ! Nu hoef je zeker niet meer te bieden op de handtekeningen  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Wouw!!!!

Karin wat een beauty's!!

Die fallow bonte witmasker!!

En die primrose witmasker!!

Hemeltje, dat is werkelijk kwijlen hoor voor een witmaskerfreak!! (ik heb bijna het slabbertje van Jasper nodig)

Misschien geen wereld foto's maar zeer zeker wel wereldvalkjes, ik kijk al weer uit naar de wereldfoto's van deze wereldvalkjes.  ;D

En de jongen uiteraard.  ;)

Geniet er lekker van en succes met het zoeken van een man.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Karin,

Ze zijn prachtig!,. gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Dank je Kirsten  :-*

Dacht ik wel Caroline, dat jij ze mooi zou vinden  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Weer tijd voor foto's van de vijfling. Nu bijna alle jongen weg zijn, heb ik extra tijd voor fotootjes enzo  ;D Ik ben vandaag begonnen met 1 x daags pap te gaan voeren, maar ik had vlak ervoor de ouders eten gegeven. Niet zo slim dus, want de kropjes waren al vol en het papje ging er niet spontaan in  ;D Morgen dus maar doen vóór dat de ouders eten krijgen  ::)

Jong met ringnummer 011



klik hier

012 :



klik hier

013 :



klik hier

014 :



klik hier

015 :



klik hier

Mooi zijn ze weer hè ?  :-* :-* :-* Ik vind die pareltjes altijd zo schattig. 4 zijn er 100 % besproken, nummer 5 nog niet 100 % zeker. Maar ze zijn nu ruim 2 1/2 week, dus nog tijd genoeg  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ja ze zijn mooi hoor! ;D
Maar ik had natuurlijk al een voorproefje gehad vd week. ;)
En dus toch de geparelde genomen, wel mooi hoor. :)
Maar vooral je bonte fallow witmasker is prachtig! :D
Ik kan je helaas niet aan een man helpen, ik krijg alleen geparelde fallows en om die dan eerst weer te koppelen aan een bonte witmasker om allemaal splits te krijgen en er dan pas weer een jaar later mee te kweken schiet niet op natuurlijk, maar succes! :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Haha, nee, daar heb ik dan ook geen plekje voor  ;) Hij had er nog wel een fallow geparelde of zo bij me voor me, maar ja, ik wil natuurlijk wel een witmasker  ;) Ja, toch dat pareltje genomen. Ik vond het kopje wat zachter, gewoon een gevoel  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi Karin

Prachtige nieuwe aanwinsten heb je erbij zeg!!
En lieve mooie foto's van de jongen weer :-*
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Marc van de Kuifjes

Wat jammer dat er dit keer geen kleintje voor mij bij is ;) ;) ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -