20 mei 2024, 13:49:07

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Ja hoor, dat mag  ;D Ik was 247 euro kwijt en dat was een gewone infrarood camera met een usb ding ( sorry, ben niet zo technisch  ;D ) en een losse infraroodcamera die net een tikkie groter is. Die wil ik uiteindelijk gebruiken als overzichtscamera ( heeft een verder bereik ) maar word nu nog tijdelijk ingezet als camera in het blok. Ik heb er een foto van gemaakt, maar die zal ik morgen plaatsten, want het is natuurlijk weer veel te laat geworden  ;D Als dit bevalt koop ik nog 2 losse cameraatjes erbij ( zijn iets van 80 euro per stuk ), zodat ik 3 camera's heb voor in de blokken en 1 voor in de kamer. Er kunnen maximaal 4 camera's tegelijk gebruikt worden. Het leuke is dat ik het ook via internet kan bekijken, maar dan stilstaande beelden. Dus als ik hem beneden op de computer aangesloten heb en ik wil hem boven bekijken kan ik even inloggen. Nog even kijken hoe het verder werkt en of je het misschien zo in kan stellen dat het om de paar seconden verspringt.


En ja, mooi is hij / zij geworden hè ? Ik vind die donkere wangetjes altijd zo aandoenlijk bij bonte witmaskers  :-* En nu maar wachten of het een popje of een mannetje is  ;)
Het kleintje doet het ook goed inderdaad. Het is nu steeds rond de 100 gram, nu alleen nog meer veertjes krijgen i.p.v. pennen en het gaat echt op een valkje lijken  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

19 februari 2006, 02:43:51 #1651 Last Edit: 19 februari 2006, 02:46:00 by Karin
Ik ben nog steeds op zoek naar een naam voor Alexje, het popje wat bij Cookie komt te wonen. Ze is dus een cinnamon bont geparelde met veel geel. Ik had het liefst een soort naam als Madelief en Mellody maar ik kom er niet uit, dus als iemand suggesties heeft .....  ;D De namen die ik tot nu toe bedacht had zijn Kenzie, Cailla en Calisto. Vooral Kenzie vind ik wil leuk klinken bij Cookie. Kwam manlief met de naam Kaakie  ;D ;D ;D Cookie en Kaakie, om je te bescheuren toch ?  ;D ;D ;D Maar dat wordt haar naam niet hoor !

Ik heb weer foto's van alle piepkuikens, maar die bewerk ik morgen wel even. Manlief gaat toch naar één of andere beurs, dus ben ik alleen thuis. Kan ik lekker freubelen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

19 februari 2006, 07:47:22 #1652 Last Edit: 19 februari 2006, 12:33:08 by Marc - Vier Kuifjes
Wel, ik zou Alexje hernoemen naar Peppie, dan heb je "Peppie en Cookie"! ;D
Toet!... Toet!... Boing!... Boing!... Wip!... Wap!...  ;D ;D ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Bianca

Muffin & Cookie
Milk & Cookie
Candy & Cookie

Meer inspiratie had ik niet, maar als ik moest kiezen hieruit, zou ik candy kiezen.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hallo Karin
In mijn dagboek lees ik dat jij dacht dat jij je kippen niet op hoefde te hokken.
Dat zou ik toch nog eens navragen als ik jou was,wij denken nl dat het wel moet,ook in de bebouwde kom.
Als je op onderstaande link klikt zit je op de site van het ministerie,daar staat alles op.
http://www9.minlnv.nl/servlet/page?_pageid=1000&_dad=portal30&_schema=PORTAL30
Groetjes Riny :D

Caroline

Hoi Karin & Riny,

Ik had inderdaad ook begrepen dat het niet uitmaakt of je binnen of buiten de bebouwde kom woont. En dat ze geen onderscheid wordt maar dat het in heel Nederland gedaan moet worden.

Behalve voor siervogels, daar tellen nog andere regels voor, ik had dit namelijk op gezocht voor info voor mijn volière vogels buiten.

Maar die heb ik i.p. toch afgesloten voor vogelenpoep van buiten af.

Groetjes van Caroline


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Citaat van: Karin op 19 februari 2006, 02:43:51
Ik ben nog steeds op zoek naar een naam voor Alexje, het popje wat bij Cookie komt te wonen. Ze is dus een cinnamon bont geparelde met veel geel. Ik had het liefst een soort naam als Madelief en Mellody maar ik kom er niet uit, dus als iemand suggesties heeft .....  ;D De namen die ik tot nu toe bedacht had zijn Kenzie, Cailla en Calisto. Vooral Kenzie vind ik wil leuk klinken bij Cookie. Kwam manlief met de naam Kaakie  ;D ;D ;D Cookie en Kaakie, om je te bescheuren toch ?  ;D ;D ;D Maar dat wordt haar naam niet hoor !

Ik heb weer foto's van alle piepkuikens, maar die bewerk ik morgen wel even. Manlief gaat toch naar één of andere beurs, dus ben ik alleen thuis. Kan ik lekker freubelen.

Groetjes, Karin.


Hoi Karin,

Daisy = Madelief


Ik heb zitten genieten van je foto's. Wat een beauty's zeg. En inderdaad, je bonte wismasker:  :-*.

Groetjes, Nel :)

Karin

19 februari 2006, 20:36:07 #1657 Last Edit: 19 februari 2006, 20:38:31 by Karin
Hm, balen, ik probeer al een uur lang foto's van de jongen en van de camera te uploaden via mijn uploadsite, maar lycos vertikt het  ::) Ik probeer het later nog wel eens.

Ik heb ff contact gezocht met mijn "kippenvrienden" en inderdaad moeten nu alle kippen opgehokt worden. Ik hield de hele week al de site in de gaten van het ministerie van lnv en er stond steeds dat het alleen gold voor buiten de bebouwde kom. Eerst was het vanaf 15 februari, nu weer vanaf morgen... Hm, echt heel duidelijk zijn  ze niet. In oktober gold het ophokplicht alleen voor buiten de bebouwde kom, maar dat werd ook nergens vermeld behalve op de site van het ministerie. Gelukkig is hun hokje al helemaal "ophokproof" alleen zal ik nu hun verplaatsbare rennetje weer tevoorschijn moeten halen met het afdakje. Kunnen ze niet meer lekker door de hele tuin scharrelen, maar wel in het gras.

Hahaha, dat is Kokkie Marc, geen Cookie  ;)

Leuke namen Bianca, ik vind vooral Muffin wel erg leuk, maar Kenzie ook nog steeds  ;)

Ik heb al een Daisy Nel, één van mijn kippies heet zo  ;D En het past precies bij haar.  Ja, lief hè, die bonte witmasker. Om te smelten  :-* En het is ook nog een dotje. Ik hoop snel de DNA test binnen te krijgen.... Maar denk dat ik nog een weekje gedult moet hebben.

Ik hoop dus vanavond nog de foto's te kunnen uploaden !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

 ;D Weet ik wel van Kokkie hoor ;D Gewoon een van mijn gekke hersenkronkels ;D

Hoe zit dat eigenlijk met die ophokplicht? Heeft dat ook gevolgen voor het vervoeren van vogels? Ik denk aan het ophalen van Fikske natuurlijk...

Citaat van: Karin op 19 februari 2006, 20:36:07
Hahaha, dat is Kokkie Marc, geen Cookie  ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Riny

Hallo Marc
Maak je maar geen zorgen.
Ophokplicht geldt niet voor valkjes.
Alleen voor pluimvee en daar vallen valkparkieten niet onder.
Groetjes Riny :D

Marc van de Kuifjes

Tja, maar het blijven vogels natuurlijk... ???




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Riny

Hoy Marc
Ga je nu maar geen zorgen maken.
Wij hebben veel met ophokken te maken omdat we een grote hobbykwekerij hebben(160 dieren)
Valkparkieten vallen niet onder de ophokplicht,en anders kijk je maar eens op de site van het ministerie.
Groetjes Riny :D

Karin

Nou, eindelijk de foto's kunnen uploaden hoor, ik denk dat mijn uploadsite vol zat  ;D Heb dus een nieuwe gemaakt.Nu de foto's ! Eerst het nest van Dazzle en Chico :



klik hier

Op de voorste rij vlnr Tazzy, Pico, Punkie en Fikske, links achter Chika en rechtsachter  Dazzle jr. Overdag zitten ze nu bijna allemaal constant uit het blok, alleen 's avonds kruipen de meeste weer terug, behalve Tazzy  ;) Die vind zichzelf groot genoeg om lekker in de kooi te blijven slapen. En tijdens het knuffelen klimt Tazzy op mijn schouder en blijft daar lekker zitten  :-* Gisteren zaten Pico en Chika samen in het blok en één van de twee zat hele verhalen te brabbelen, zo lief. Ik kon alleen niet zien wie het was, want toen ik het blok open deed was het stil.  Als je naar Fikske kijkt heeft ze op de foto een blauw neusdopje. Ze was eersgisteren denk ik van het stokje af gedondert  ::) Het is nu bijna helemaal weggetrokken, je ziet er niet veel meer van.

Dan het nest van Dimple en Magic :



klik hier

Rechts Gara(th) en daarnaast Elvis. Elvis zit bijna de hele dag uit het blok, Gara(th) kruipt nog wel eens terug ;o)) Links zit het bonte witmaskertje ( krijgt pas een naam als ik de DNA test binnen heb ) en daarnaast het kleintje. Ik zag alleen dat waarschijnlijk of het bonte witmaskertje of Gara(th) achter op het kopje van het kleintje er veertjes uitgetrokken heeft  :'( De ouders komen niet meer in het blok, dus die hebben het niet gedaan. Gelukkig maar. Als het kleintje over 1 of 2 weken echt al een volgroeit valkje eruit ziet ga ik er een lief baasje voor zoeken. Ik ga wel heel kieskeurig zijn natuurlijk, want dit valkje is echt heel speciaal ! Eerst dacht ik dat het al 2 dagen dood in het ei zat, heel koud geworden, bij een ander koppel gelegd waar het uit gekomen is ( 3 dagen later dan normaal ), daar na 2 dagen in de steek gelaten en nog net op tijd kunnen redden. Met de hand pap gegeven op een klein stokje omdat het spuitje te groot was en de eerste tijd 2 - 3 maal daags pap bijgevoerd. Eindelijk ging het na een tijdje goed groeien en is het van 11 gram op 6 dagen leeftijd gegroeid naar 1 ons ! Ik denk trouwens dat het een popje is, want wat een kuif heeft ze ! En een doorzettertje hè, moet bijna wel een popje zijn  ;)

Ze proberen allemaal al een beetje mee te eten met paps en mams en eten al brood, andijvie, trosgierst en eivoer, behalve dan de bonte witmasker en het kleintje, die komen nog niet uit het blok. Ik heb ze nog geen gewone zaadjes zien eten.
Ik heb de jongen 3 dagen geleden ontwormd en vandaag heeft de dierenarts  ze alle 8 goedgekeurd  ;D  Ik hoop deze week ook de ontlasting uitslag te krijgen van dierenarts Feld.

En dan nu de foto's van de infraroodcamera voor de liefhebbers. Dit is de grote camera, de ander is wat kleiner. De grote gebruik ik tijdelijk, want die wil ik gaan gebruiken als overzichtscamera. Het voordeel van het kleinte cameraatje is dat het ook op batterijen kan.



klik hier



klik hier

Bij broedblokken van bijvoorbeeld papegaaien worden ze gewoon in het blok gemonteerd, maar omdat mijn blokken natuurlijk een stuk kleiner zijn hebben we ze aan de buitenkant gemaakt. Gat in de zijkant gemaakt  ;) We hebben er wel een plastic bakje omheen gemaakt ( koekdoos ), omdat mijn tamme valkjes anders gegarandeerd lekker aan de draadjes gaan zitten  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

Hoi Karin,

Foto's om te zoenen :-* en wat fijn dat het met het achterblijvertje ook zo goed gaat,.
Bedankt ook voor de foto's van de camera,. Ik heb er één als overzicht in de binnenvoliere in de schuur,. Ik vind het erg handig,. en heb bijvoorbeeld met oud en nieuw het goed in de gaten kunnen houden :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Mooie foto's weer van je nestjes. :) Kan me voorstellen dat je met het kleintje een band hebt. Ik ben blij dat het goed met hem/haar gaat.
Ik wou eens mijn webcam online zetten, streaming. Dus constant beeld. Alleen dat gaat niet met gratis programma's dus ik ben benieuwd hoe jij dat gaat doen. Of zet je de beelden niet op internet?