19 mei 2024, 22:01:08

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Geen idee of het het gaat redden Manja, maar ik doe mijn best. 2 maal daags krijgt het een beetje extra pap in de hoop dat het een extra groeikracht geeft  ;D Verder voeren de ouders het.

Tja Marc, voor deze foto's heb ik wel hulp nodig  ;D Mijn armen zijn te kort en ik heb er maar 2  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Wat een mooie fotos. Gaat wel goed he, met deze valkjes (behalve kleintje dan) Wat een euke fotos vooral de witmasker zilver is mijn favoriet, wat mooi licht is ze!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Witmasker zilver, wauw Lin, was het maar waar  ;D Je bedoelt zeker witmasker cinnamon gepareld ? Mooi zijn ze hè ? Blijft toch wel één van mijn favoriete mutaties.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Citaat van: Karin op  7 februari 2006, 20:06:41
Witmasker zilver, wauw Lin, was het maar waar  ;D Je bedoelt zeker witmasker cinnamon gepareld ? Mooi zijn ze hè ? Blijft toch wel één van mijn favoriete mutaties.

Groetjes, Karin.


Oh jeetje ik dacht aan de mijne sorry. Ik bedoel witmasker cinnamon gepareld inderdaad.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Maakt niet uit hoor Lin  ;D Jij kweekt zeker niet toevallig met recesief zilver bonte witmasker ? Hm, eigelijk zoek ik ook het liefste een volwassen koppel hiervan of dit in Fallow. En ik zoek eventueel nog een primrose / zwaar bonte koppel. Mocht je er eens tegen aan lopen.....  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Lin heeft een gepareld witmasker split zilver popje en een split witmasker zilver man. :)

Karin

Hm, maar ik wil er graag bont bij  ;D En recessief zilver, niet dominant. Ik vind dat minder mooi. Wat een eisen hè ?  ;) Maar ik wil er  toch pas dit najaar / winter mee kweken, dus geen haast. En ik wil dus geen tamme, maar "wilde" voor in de grote volière. En desnoods pas volgens jaar. Heb ik iets om naar uit te kijken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Je moet altijd iets hebben om naar vooruit te kijken, anders is er niks meer aan ;)

Karin

Weer tijd voor foto's. Marcel weer ff aan zijn jasje getrokken om me te helpen  ;) Eerst de jongen van Dazzle en Chico :

001, cinnamon geparelde witmasker van 26 dagen oud



klik hier

002, wildkleur van 25 dagen oud



klik hier

Fikske, van 25 dagen oud



klik hier

004, cinnamon gepareld van 23 dagen oud



klik hier

005, cinnamon gepareld van 26 dagen oud



klik hier

006, gepareld, 24 dagen oud



klik hier

En dan de jongen van Dimple en Magic :

007, cinnamon geparelde witmasker van 22 dagen oud



klik hier

008, cinnamon gepareld van 21 dagen oud



klik hier

009, bonte witmasker en.... zien jullie wat ik zie of verbeeld ik me maar ? van 17 dagen oud



klik hier

En het kleintje. Ik heb het vandaag geringt met ring nummer 010, dus vanaf nu zal het jong 010 heten, vandaag 16 dagen oud en cinnamon geparelde witmasker. Kijk, de pennetjes komen door ! Nog steeds veel te klein natuurlijk, want normaal ring ik met 8 - 9 dagen bij dit koppel.



klik hier

De jongen genieten van de dagelijkste knuffelsessies, alleen de originele jongen van Dazzle en Chico zijn wat terughoudender zoals verwacht. Maar eenmaal bezig met knuffelen zie je ze toch stiekem genieten hoor  ;)

Het wildkleurtje is al tot 2 x toe uit het blok gekomen en vandaag was jong 005 ook uit het blok. Ik heb ze maar weer snel terug gestopt  ;)

Ik bak brood voor de ouders met jongen, omdat vooral Dimple en Magic niet voldoende eivoer opnemen. Ik doe veel ei in het brood. Als ik er aan denk zal ik van de week eens het recept in mijn dagboek zetten. Mijn valkjes vinden het heerlijk  ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Zo wat gaat dat hard! Ze zien er allemaal prachtig uit hoor. ;)
Zelfs kleintje 010. :)

Citaat van: Karin op  9 februari 2006, 02:00:42
009, bonte witmasker en.... zien jullie wat ik zie of verbeeld ik me maar ? van 17 dagen oud

Uuhh ik zie het niet op de foto hoor. 8)
Denk je soms cinnamon uit de pennetjes te zien komen ofzo? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ik dacht wat pareltjes te zien, maar ik twijfel  ::) Ik vind het altijd moeilijk te zien bij witmaskertjes. Klik even op de vergroting. 

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Hoi Karin, ;D

Leuk weer die fotoos, je ziet ze groeien. Vooral Rikske vind ik zo lekker eigenwijs zitten kijken.

Ik las dat alles weer onder de pannen is. Dat is een fijn gevoel hè dat je voor alle valkjes een plekje hebt gevonden.

Jouw broedseizoen zit er al weer ver op zeker, of laat je ze nog meer nestjes krijgen ?
Hoeveel rondes doe jij eigenlijk ?

Mogen Tinka en Kiwi ook al of ga je daar nog mee wachten ?
Onze ervaring met de catharina's is dat je niet te lang moet wachten, omdat ze dan niks meer doen. :-\
Wij hadden ook altijd de gedachte van laat ze eerst maar eens een jaar worden.
We hebben hier ook een paar koppeltjes die helaas elke keer hun nesten verprutsen.
Koppels die op jongere leeftijd de kans kregen doen het veel beter.

Groetjes Marlies ;)

Marc van de Kuifjes

9 februari 2006, 08:30:50 #1557 Last Edit: 9 februari 2006, 10:50:55 by Ida, Jefke en Rikske
Wow wat een kroontje heeft Fikske zeg!  8) ;D Zij wil zeker prinses worden ;D

Zeg Marcel maar dat hij z'n werk goed doet! ;)

Het ziet er naar uit dat nummer 10 het nu toch wel zal halen! :D :D

Groetjes - Marc





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: marlies op  9 februari 2006, 06:49:36
Hoi Karin, ;D

Leuk weer die fotoos, je ziet ze groeien. Vooral Rikske vind ik zo lekker eigenwijs zitten kijken.

Groetjes Marlies ;)


"Fikske" bedoel je waarschijnlijk ;D ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Citaat van: Karin op  9 februari 2006, 02:00:42
009, bonte witmasker en.... zien jullie wat ik zie of verbeeld ik me maar ? van 17 dagen oud





Volgens mij bedoel je dat hij een bonte GEPARELDE witmasker is of niet??

Groetjes van Caroline.

PS. Je hebt weer heerlijke foto's gemaakt samen met Marcel, bedankt Marcel voor de hulp.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.