27 april 2024, 13:38:03

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Rianne

Dat is idd snel achter elkaar gegaan. Maar gelukkig is hij in z'n slaap gestorven. Neem je nog nieuwe fretjes?

Karin

Dank jullie wel allemaal. Nee, er komen geen nieuwe fretjes meer, ik heb ze 10 jaar met plezier gehad, maar ik ben nu zoveel tijd met de valkjes bezig dat ik besloten heb geen fretjes meer te nemen.

En nog meer slecht nieuws, het houdt maar niet op, maar bij deze had ik al weinig hoop : het tiende jong, een jong van Kazoo en Luna wat bij Dimple zit is overleden. Het was al veel te klein ( 20 gram voor een jong van 10 dagen oud ) en het wilde al 2 dagen niet eten. De pleegouders voerde het al niet en ik was het al 2 dagen met de hand aan het voeren. Dat het jong absoluut niet bedelde en met tegenzin de pap doorslikte baarde me al grote zorgen. Maar toen dat jong ook nog eens paarsig van kleur ging worden zakte mij de moed in mijn schoenen. Ik denk misschien een hart- of longafwijking ? Vannacht om 2 uur nog gevoed, maar toen ik vanmorgen boven kwam lag het dood tussen het zaagsel  :'( :'( :'( Ik had gisterenavond nog foto's gemaakt van het jong, maar die ga ik weggooien.... Dat kan ik niet meer aanzien. Nu maak ik me alleen nog echt zorgen om het allerlaatste jong, dat jong wat zo moeilijk uit het ei kwam en wat van Dimple is, maar bij Kazoo de laatste dagen uitgebroed was en uiteindelijk weer bij Dimple gelegt is. Dat is ook veel te klein, maar het eet wel !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Oh jeetje wat is er een hoop naars gebeurd de afgelopen maand :-\ Best heftig als er opeens zoveel achter elkaar gaan...Laten we hopen dat het laatste kleintje dit een beetje een goede wending kan geven!

Marc van de Kuifjes

Het zit je echt niet mee, en nu ook nog jong 10 dat het niet overleefd heeft... :(
Hopelijk haalt jong 11 het wél!
Sterkte!

Groetjes - Marc




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Hoe is het intussen met kleine Fikske?
Is het nu een "Bonte Parel" geworden?  ;D

Citaat van: Karin op 30 januari 2006, 00:52:21
Jong 3, het cinnamon bonte jong van hunzelf waarvan ik dacht een paar pareltjes te zien, maar waar ik nu over ga twijfelen  ;D Ook 14 dagen oud.






De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

2 februari 2006, 19:19:28 #1505 Last Edit: 2 februari 2006, 19:21:49 by Karin
Noop, geen pareltje te bekennen  ;D Snap er niks van, dacht ze toch op de schouders te zien. Vanavond foto's !

En nog meer nieuws hier, het houdt niet op, maar wat minder ernstig : Breezer is vanmiddag van haar eitjes gegaan. Het waren eigelijk "pleegeitjes", eitjes van Dizzy en Jazzy die al 2 rondes gedaan hebben en Dizzy had toch weer nieuwe eitjes gelegt. Breezer heeft er nu een week of 1 1/2 - 2 opgezeten en ik vond het zonde om ze weg te gooien. Nu zaten Jazzy en Dizzy te broeden op 1 goed ei van hunzelf, 1 kapot ei van hunzelf, 1 onbevrucht ei van Dazzle en een stuk of 7 kunsteitjes  ;D Zoveel koste het om haar te laten stoppen met leggen. Ik heb nu de niet goede eitjes en kunsteitjes weggehaald en de eitjes die bij Breezer lagen er voor in de plaats gelegd. Geen idee hoe lang ze koud hebben gelegen en of er dus nog wat uitkomt, maar niet geschoten is altijd mis. Dus wie weet over een week of 1 1/2 toch weer nieuwe jongen bij Jazzy en Dizzy. Het zijn voorbeeldige ouders en kunnen best 3 nesten aan, maar het was niet de bedoeling.....Nou ja, krijgen ze hierna een extra lange rustperiode  ;)

Vanavond gaat het blok bij Breezer eraf. Die gaat er dan pas weer op als Dimple en Dazzle bijna aan hun nieuwe nest beginnen. Zo heb ik back ups voor als ik jongen ( of eitjes ) moet overleggen.

Ik ga trouwens waarschijnlijk een infraroodcamerasysyteem kopen voor in de blokken. En dan voornamelijk bij de onervaren koppels. Zo kan ik alles in de gaten houden zonder dat ik het blok open hoef te doen. Het is wel duur, maar het lijkt me een goede investering als ik hiermee jongen kan redden.

Vanavond weer nieuwe foto's. Ik moet ze nog ff uploaden.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Snel dan!!  ;D ;D

Nee hoor grapje, doe maar rustig aan.

Ben alleen wel weer nieuwsgierig naar de foto's  :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

2 februari 2006, 23:10:01 #1507 Last Edit: 2 februari 2006, 23:16:20 by Karin
Nou, na al het nare nieuws iets leukers : foto's van de jongen ! Door alle zorgen om de jongen en omdat het nu 2 maal zoveel jongen als de vorige keer zijn, niet zo vaak foto's als de vorige keer maar ik doe mijn best  ;)

Eerst het nest van Dazzle en Chico :

Jong 1, cinnamon gepareld witmasker, heerlijk bekkie  ;D



klik hier

Jong 2, het wildkleurtje, een heerlijk eigenwijs ding.



klik hier

Het wildkleurtje heeft een flinke gele vlek in de nek en een klein geel plukje in de kuif, ook 2 staartveren zijn helemaal geel :



klik hier

Jong 3, het bontje, en eigenwijs dat ze is ! Dat wordt nog wat Marc  ;D Ze loopt al snel weg als ik een foto probeer te maken. Maar de pap vind ze wel heerlijk  ;D



klik hier

Jong 4, cinnamon gepareld, op dit moment een favorietje van mij  ;D



klik hier

Jong 5, ook een cinnamon pareltje



klik hier

Jong 6, het gewone pareltje, ook al een deugnietje zoals het hoort bij een echt jong van Dazzle en Chico  ;D En het zit echt vol met kleine pareltjes, heel mooi



klik hier

En dan de jongen van Dimple en Magic. Jong 1, 4 en 5 die bij Dazzle en Chico zitten zijn dus eigelijk van Dimple en Magic.

Jong 7, cinnamon geparelde witmasker



klik hier

Jong 8, cinnamon gepareld



klik hier

Jong 9, een jong van Kazoo, het enige overgebleven jong  :'( :'( :'( En... in ieder geval een bonte witmasker!! Als dit jong het gaat halen ( het is wat te klein voor zijn leeftijd ) ga het DNA laten testen en als het een pop is blijft het zeker, als het een man is weet ik het nog niet. Even kijken hoe het eruit gaat zien en hoe het karaktertje wordt. Overigens is dit het jong wat ik koud vond bij Kazoo en Luna, met mijn handen opgewarmd heb en toen bij Dimple en Magic gelegt heb. Uiteindelijk is het de grote geluksvogels geweest van het hele nest  :'(



klik hier

En dan het laatste jong, het achterblijvertje wat slecht uit het ei kwam, een cinnamon geparelde witmasker. Dit is het jong waar ik me nog wel echt zorgen om maak of het het gaat halen. Het is echt vééél te klein voor zijn / haar leeftijd



klik hier

Ik voer dit jong 1 - 2 keer per dag wat pap bij, ligt er een beetje aan of het een volle krop heeft. Op zich wordt het jong wel goed gevoerd, maar ik denk dat de ouders vandaag erg geschokken zijn van het dode jong, want ze wilde niet graag het blok in. Ik hoop dat dat morgen over is. Misschien straks even het blok verschonen.

Groetjes, karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hoi Karin,

Jij zit ook niet echt in rustig vaarwater lees ik. Rot voor je dat je fretje dood is. Wel mooi dat ie in zijn slaap is gegaan. :-\

Je hebt weer hele mooie foto's gemaakt.
Wat een zorgen om de kleintjes. Ik hoop dat je geen verdriet meer hoeft te hebben met de moppies. Succes met allemaal.

Groetjes, Nel

Monky

Oh hemeltje wat een beestjes...

Vooral de eerste witmaskertje hahaha...
De tweede trouwens ook  :P Ohoh, ik ben weer helemaal verliefd geloof ik  :-\  ;D  :-* Ze zijn allebei droppig.

Ik hoop echt dat de laatste twee het halen. Maar beter dan je best kan je niet doen.
Doe rustig aan. Die foto's komen allemaal wel. Het welzijn van de diertjes gaat voor.

Groetjes,
Monique

Mandy

Eerst even het leuke nieuws, je knappe nieuwe aanwinst, Alexje, een prachtvalk! ;D

Maar wat balen van je laatste fretje. :-\

En helemaal van het jong van Kazoo... :'(

Gelukkig gaat het met de andere wel goed en wordt dat zelfs een bonte witmasker! :D
Nu hopen dat het goed blijft gaan en het een pop zal zijn. ;)

En ook hopen en duimen voor het kleintje van Dimple.
Op zich ziet die er verder niet slecht uit. Wel klein maar ik heb ook achterblijvertjes gehad die later toch goed bijkwamen, denk aan mijn kampioen van vorig jaar en laatst met die cin.gep.witm. van Jut&Jul, Kippie. :)

Citaat van: Ida en Jefke op  2 februari 2006, 17:14:16
Groetjes - Marc

Hoi Marc,

Ik zie dat je geen eigen dagboek hebt dus reageer ik maar even hier. :)
Ik wilde alleen even zeggen dat de foto's in je handtekening erg mooi zijn! ;)
Ik zag dat je een eigen (foto)website hebt en daar staan ook prachtplaatjes bij! :D
En met een Nikon D100 gemaakt, slik, ik ben jaloers, ik hoop dit jaar een D50 of liever een D70 te kunnen kopen, maar een D100 zal helaas zeker niet lukken. :-\
Wanneer komt je eigen dagboekje?
Straks als Fikske erbij komt moet je die wel beginnen hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Thnx!!

Ik heb genoten van je foto's voor ik ga slapen.

Trusten!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Ha! daar zijn de foto's weer!  ;D
Ik moet zeggen... deze nesten blinken uit in verscheidenheid! Er zitten er echt heel mooie tussen! ;D
Nummer 1: weer een "Jefke" :D
Nummer 2: mooi wildkleurtje! Lijkt wel blauwe veertjes te hebben! ;D
Nummer 3: Fikske!!! ;D ;D ;D
Nummer 4: een stoere jongen ;D
Nummer 5: Lijkt wel een half witmaskertje ;D
Nummer 6: Prachtige pareltjes ;D
Nummer 7: Een sumo-worstelaar ;D
Nummer 8: Ehhh... een cinammon geparelde ;D
Nummer 9: Een bonte witmasker! :D
En de laatste.... de arme drommel :-[ Die MOET het halen!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Hoi Mandy,
Bedankt voor het complimentje.
Je hebt gelijk, met al die valkjes moest ik ook eens een dagboek beginnen ;D
Wat die camera betreft... een goeie camera is nog geen garantie op goeie foto's hoor! Het heeft me een half jaar gekost voor ik wat goeie resultaten begon te krijgen! Maar daar ga ik Karin's dagboek nu niet verder mee opvullen ;D

Citaat van: Mandy op  2 februari 2006, 23:39:24
Hoi Marc,

Ik zie dat je geen eigen dagboek hebt dus reageer ik maar even hier. :)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mandy

Citaat van: Ida en Jefke op  3 februari 2006, 10:11:32
Wat die camera betreft... een goeie camera is nog geen garantie op goeie foto's hoor!

Klopt ik zie wel eens mensen hun camera verkrachten bij wijze van spreken, maar die zien het dan gewoon niet, en zelfs een cursus helpt dan niet altijd. 8)

Citaat van: Ida en Jefke op  3 februari 2006, 10:11:32
Maar daar ga ik Karin's dagboek nu niet verder mee opvullen ;D

Nee ik ook niet meer maar ik moest even terug reageren, sorry Karin. ;)
Maar binnenkort dus je eigen dagboek Marc, dan kunnen we daar allemaal reageren. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl