2 juni 2024, 22:26:19

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Hahaha, die Marc, geen idee waar ik die vandaan heb  ;D

Ja, Rikske zal zijn broertjes en zusjes wel missen en nu ziet hij ineens een oom van hem ! ( Jefke  ;)  ). Hij zal het snel naar zijn ( of haar ) zin hebben en nu op naar Fikske ! Ik heb vanavond foto's van haar. Haar hele rug wordt geel, haar vleugels bovenaan cinnamon en gepareld en onderaan geel, kuif geel en staart voor de helft geel. En verder een stukje geel op de borst.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hahaha Eefje, je moet ook eerst aanbellen voor je de deur open doet  ;D Het is een klein dondertje maar kan heerlijk kroelen hoor. Een beetje Dazzle jr  ;)

Alexje is al een beetje gewend Manja. Marcel heeft net met haar staan kroelen. Volgens mij houdt ze meer van mannen dan vrouwen  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Ik ben *erg* benieuwd ;D

Citaat van: Karin op 29 januari 2006, 18:28:47
Ik heb vanavond foto's van haar. Haar hele rug wordt geel, haar vleugels bovenaan cinnamon en gepareld en onderaan geel, kuif geel en staart voor de helft geel. En verder een stukje geel op de borst.




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

eefje nieuwenburg

ja kroelen wil ze wel,is ook even wennen natuurlijk nieuwe vingers maar toen ik haar had gevangen zat ze op mijn borst en heb ik even gekroeld om haar gerust te stellen.
vanmorgen is ze er ook uit geweest maar landen is een beetje een probleem en dan durft ze ook niet op mijn vinger te stappen dus we gaan eerst maar even oefenen in de kooi met de vingers.
kroelen mag ik wel in de kooi dan blijft ze lekker zitten.

ze eet trouwens al heel goed zelf hoor trosgierst en zaad gaat allebei prima maar alleen als ze samen met een ander(teun of dazzle) is want anders vind ze het denk ik maar eng...... ::)

gaat helemaal goed komen ;D
groetjes eefje

bobbie

Hoi Karin,

Wat een Alex een mooierd zeg  :D.

Is Lexa niets als naam? De a erachter geplakt.

Hopelijk lukt het koppelen. Succes ermee.

Groetjes, Nel :)

Marc van de Kuifjes

Ik vind het in ieder geval niet slecht klinken.
"Axelle" is misschien ook nog een mogelijkheid :)

Citaat van: bobbie op 29 januari 2006, 20:47:21
Is Lexa niets als naam? De a erachter geplakt.




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

30 januari 2006, 00:52:21 #1476 Last Edit: 30 januari 2006, 01:12:45 by Karin
Gisteren heb ik foto's gemaakt van de jongen. Het zijn weer stuk voor stuk plaatjes ! Eerst het nest van Dazzle en Chico :

Jong 1, cinnamon geparelde witmaskerjong van  Dimple en Magic, 15 dagen oud :



klik hier

Jong 2, wildkleur jong van hunzelf, ik vind het zo'n droppie ! Ik heb nog nooit een wildkleur jong gehad. Moet je die zwarte pootjes zien ! Als ik het blok open doe kijkt-ie al meteen met zijn / haar nieuwsgierige kopje over de rand heen  ;D, 14 dagen oud :



klik hier

Jong 3, het cinnamon bonte jong van hunzelf waarvan ik dacht een paar pareltjes te zien, maar waar ik nu over ga twijfelen  ;D Ook 14 dagen oud.



klik hier

Jong 4, een cinnamon pareltje van Dimple en Magic, deze is ook geweldig ! Dat eigenwijze koppie steekt het ook steeds over het randje van het blok heen. 12 dagen oud :



klik hier

Jong 5, ook cinnmaon gepareld van Dimple, 15 dagen oud :



klik hier

Jong 6, het pareltje van hunzelf, 13 dagen oud :



klik hier

Het leuke is dat hun broedblok achter mijn burostoel zit, dus als ik me omdraai vanachter de computer kan ik zo het blok open doen  ;D Doe ik dus ook regelmatig. Ze hebben vandaag voor het eerst wat pap gekregen en ze aten het alsof ze nog nooit wat anders gehad hebben  ;D De ouders zijn overigens geweldig ! En dat terwijl ze nog nooit meer dan 2 jongen groot gebracht hebben. Maar met alle gemak stoppen ze de 6 hongere mondjes propvol  ;D Ik moet me dan wel goed voor ze uitsloven, want ik loop 3 x per dag met voer voor ze te slepen. 3 x zaad, 1 volle bak pellets, 1 x trosgierst, 2 x groenten, altijd eivoer ( maar dat eten ze niet veel ) en 3 x stuk zelfgebakken brood met veel ei en zaden erin.

En dan het nest van Dimple en Magic ( ik nummer gewoon door, want de nummers zijn gelijk aan hun ringnummers, ook al hebben ze er nog niet allemaal 1  ;D  )

Jong 7 ( James bond  ;D Ring 007 ), cinnamon geparelde witmasker van hunzelf, 11 dagen oud :



klik hier

Jong 8, cinnamon parel van hunzelf, 10 dagen oud :



klik hier

Jong 9, een jong van Kazoo, 9 dagen oud :



klik hier

Jong 10, ook een jong van Kazoo, 6 dagen oud :



klik hier

Jong 11, een cinnamon gepareld witmaskertje van hun zelf, ook 6 dagen oud ( maar dan 's avonds laat geboren, de andere 's morgens vroeg ) die bij Kazoo was uitgebroed ( het ei wat lang koud heeft gelegen ) :



klik hier

De laatste 3 hebben een hele slechte start gehad, vandaar dat ze ook wat achter lopen qua groei. Zeker nummer 11. Die had al 1 1/2 dag bij Dimple slecht bebroed gelegen en toen het na 2 dagen bij kazoo uitkwam heeft het waarschijnlijk toch te weinig eten gehad. Maar ja, dat kan je niet controleren. De jongen lagen steeds onder beide valkjes. Ik heb wel voergeluidjes gehoord en ging er dus vanuit dat ze goed gevoerd werden. Helaas was dit dus niet het geval. En toen ze ook nog eens in de steek gelaten werden was dat natuurlijk de tweede klap. Ik hoop dat alles nog goed komt, maar vooral bij dat laatste jong daar heb ik een hard hoofd in. Ik geef het nu 2 x per dag een beetje pap bij en de rest van de veodingen moeten toch paps en mams doen. Ze doen hun best, maar zo'n kleintje is natuurlijk altijd als laatste aan de beurt. Op de foto zie je duidelijk een blauwe plek. Ik denk dat er eentje flink op dat jong gestaan heeft. Ik weeg het vanaf nu dagelijks en hoop dat het toch wat bij gaat trekken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Hoi Karin,

Leuke foto's weer, wat worden ze al weer groot.

Ik hoop dat je drie kleine witte donsjes het ook gaan redden.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Leuke foto's weer Karin, ook van Alexje. Prachtig valkje! Aan wie word ze gekoppeld en wat voor jongen krijg je dan? :)

Mariska

Hoi Karin,

Wat een prachtige foto's van je hummeltjes :-*
Op die leeftijd dat net het kuifje doorkomt vind ik ze echt om op te vreten ;D

Inderdaad viel gelijk die blauwe plek op bij jong 11  :(
Ik hoop echt dat het goedkomt met dat lieverdje!
Ik duim voor kleintje ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

chika

't zijn weer schatjes om te zien karin, en wat groeien ze hard zeg. :o

ook ik vind alexje erg mooi ,hoe oud/jong is deze?

groetjes robert

marilyn

hoikes karin

de valkjes zien er weer prachtig uit  :D en de foto's zijn al even mooi

groetjes marilyn

ManjaV

Hey Karin,

Wat een snoepies weer. :D
Ik duim heel erg voor die drie kleintjes dat ze het gaan redden...vooral ook voor die kleinste met die blauwe plek....ach wat een schatje, je ziet dat hij echt mini is...ik hoop zo dat hij het gaat redden....

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Hoi Karin,
Zei je me nou laatst dat, als het een cinnamon is, het ook zeker een pop is? Hoe weet je dat dan precies?

Citaat van: Karin op 30 januari 2006, 00:52:21
Jong 3, het cinnamon bonte jong van hunzelf waarvan ik dacht een paar pareltjes te zien, maar waar ik nu over ga twijfelen  ;D Ook 14 dagen oud.






De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -