20 mei 2024, 02:06:21

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

 ;D Ja, Rikske kan zich goed verstoppen  ;D Vandaag heeft hij / zij ook voor het eerst gevlogen !

En ik denk dat het 3e jong van Dazzle en Chico ( is hun eigen 2e ei ) in iedergeval bont gaat worden ! Nu nog kijken of er ook nog een andere mutatie bij zit bij dit jong. Dus even afwachten Marc of dit jullie Fikske ( zo was het toch ? ) wordt  ;D

Ja Robert, nu nog een naam verzinnen voor het vriendje van Chica, net als Monique  ;D De beide cinnamon geparelde witmaskertjes zijn voor jullie. Nu maar wel hopen dat alles goed blijft gaan natuurlijk, want het is allemaal nog zo klein !

Ik heb net weer wat foto's gemaakt van de jongen, maar die zal ik morgen wel bewerken en uploaden.

Morgenochtend staat nml de stucadoor al om half 8 op de stoep  ::) Dan moet ik alle koppels met jongen al gevoerd hebben en de deur van de vogelkamer afgeplakt hebben. En daarna nog een keer naar mijn wek. Ik duik dus maar eens mijn bed in  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Hebben Dazzle & Chico al andere mutaties "geproduceerd" buiten bont?

Citaat van: Karin op 23 januari 2006, 00:27:45
En ik denk dat het 3e jong van Dazzle en Chico ( is hun eigen 2e ei ) in iedergeval bont gaat worden ! Nu nog kijken of er ook nog een andere mutatie bij zit bij dit jong. Dus even afwachten Marc of dit jullie Fikske ( zo was het toch ? ) wordt  ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

zazoe

Ooooooow ik kan ze stuk voor stuk wel oppeuzelen!! ;D

Duncan heeft er dus ook weer broertjes/zusjes bij!
(hij gaat acuut in mn oor hangen)
Als ze maar een beetje op hun grote (bolle ;) ) broer lijken, worden het knuffelbeesten!  8)

De jongen van Jazzy en Dizzy mogen er ook zijn natuurlijk, maar familie van Dunkerd heeft toch een voorsprong... ;)

Liefs, Sanne.

Karin

Hahaha Sanne, en ik me maar steeds zorgen maken wat er van de jongen van Dazzle en Chico terecht gaat komen  ;D Maar stuk voor stuk schatjes  !

Ik denk dat de andere 2 of gepareld of wildkleur zijn Marc. Ze hebben donkere pootjes ( dus geen cinnamon ) en in ieder geval geen bont. We moeten nog even gedult hebben, over een weekje of wat denk ik dat de mutaties duidelijker zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Jullie geloven het nooit, maar dat ei wat ik eigelijk 2 dagen geleden al opgegeven had en onder een ander koppel gestopt had is alsnog uitgekomen !  ;D Ik laat het wel bij het andere koppel liggen. Maar uiteindelijk hebben Dimple en Magic dus 6 jongen gekregen !  :-* :-* :-* Het is wel een heel klein ding dus nog even wachten of alles goed gaat.

En Jazzy en Dizzy zijn echt niet te stoppen :o Dizzy heeft vandaag haar vijfde ei gelegt en dat terwijl ze al  7 nepeitjes en een onbevrucht ei van een ander koppel heeft ! Breezer had vandaag zelf een ei gelegt, maar weer kapot op de grond  :'( De druppels van Feld werken dus niet. Ik heb nu de eerste 2 eitjes van Jazzy en Dizzy bij ze gelegt en ik leg de rest er van de week ook bij. Het is voor dit koppel de eerste keer dat ze dan jongen krijgen, ik ben benieuwd ! Ik hoop wel dat het goed gaat, want ik heb niet tegelijkertijd een ander koppel op eitjes, dus ik kan niks overleggen, ook geen jongen. Nou, we zullen zien.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Skye

Erg spannend allemaal! Leuk om te lezen.

ManjaV

Hey Karin,

Wat geweldig om te horen dat dat eitje ook nog is uitgekomen!!!!! Ik heb er echt op gehoopt, maar het was net aan he....gelukkig dat het is goedgekomen :D Zo zie je maar, nooit opgeven. Super!!!!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

eefje nieuwenburg

he Karin,lag dit ei kapot op de bodem van de kooi of in het blok ?
Luna had het van de week ook maar die had hem vanaf de stok gewoon uitgepoept dus tja dat kan dan niet goed gaan he.... :o

wat leuk dat het laatste eitje ook nog is uitgekomen!

groetjes eefje

chika



Ja Robert, nu nog een naam verzinnen voor het vriendje van Chica, net als Monique  ;D De beide cinnamon geparelde witmaskertjes zijn voor jullie. Nu maar wel hopen dat alles goed blijft gaan natuurlijk, want het is allemaal nog zo klein !

Ik heb net weer wat foto's gemaakt van de jongen, maar die zal ik morgen wel bewerken en uploaden.

Groetjes, Karin.

Citaat


ze zijn idd allemaal nog erg klein , wij hopen natuurlijk ook dat het goed blijft gaan .

ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's  ;D,en leuk dat het laatste eitje toch nog is uitgekomen.

groetjes robert

Mandy

Gefeliciteert met alle jongen! ;D
Wat een drukte zeg, je hebt je eigen kraamafdeling! :D
Leuk dat dat ene ei nog uit is gekomen, hoe gaat het nu met dat jong?
En ik ben ook benieuwd hoe Breezer het gaat doen op de andere eitjes, hopelijk blijft alles goed gaan. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

marilyn

hoikes karin

ik ben al benieuwd naar alle jonkie's als je weer eens foto's plaatst kom ik zeker kijken  ;) ik hou je dagboekje in de gaten
ik vind foto's van jonkie's zo snoezig ik verlang al naar volgend jaar dan kan ik zelf een nestje hebben van mijn birdie's  :D

groetjes marilyn

Karin

Er is inmiddels veel hier gebeurt. Eergisteren heb ik mijn oudste kat Cosmo in moeten laten slapen. Wat ze precies had is niet echt bekend. Ze hoeste al ruim een half jaar en het werd steeds erger ondanks de antibioticakuren. 3 dagen geleden werd het ineens heel erg, ze was ook vermagert de afgelopen tijd en ze wilde die dag niet eten en amper drinken. 's avonds was ze uitgedroogt en heb ik haar nog water met een spuitje proberen te geven. We gingen de volgende dag vroeg naar de dierenarts met de veronderstelling dat ze een infuus moest en misschien nog een oppep prik en dat we haar dan nog even bij ons zouden houden. Maar door het ritje naar de dierenarts was pas duidelijk hoe erg het was want ze kwam daar al bijna in coma aan. We hebben nog wel bloed afgenomen, lever en nierwaarde waren slecht, maar dat komt waarschijnlijk doordat ze uitgedroogt en zo ziek was, dan geeft het hele lichaam het op. Ze had een ondertemperatuur en we hebben haar meteen in laten slapen. Arme Cosmo.... Ze was een jaar of 16 ( kwam 14 jaar geleden uit het asiel en is toen op een jaar of 2 geschat ) en we hebben ondanks haar nukkige karakter heel veel plezier van haar gehad. Vooral de laatste jaren is ze erg lief geworden, behalve als ze pillen moest slikken  ;D

Ook is er hier een jong overleden, maar dat is een jong wat jullie nog niet gezien hadden. Ik heb het er erg moeilijk mee omdat dit niet had hoeven gebeuren... Later hier meer over.

Ik heb wat foto's gemaakt gisteren van het nest van Dimple en eergisteren van Dazzle's nest, die zal ik vandaag in het dagboek zetten en de rest updaten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

26 januari 2006, 14:12:24 #1437 Last Edit: 26 januari 2006, 14:27:01 by Riny
                                                         
Hoy Karin
Het is heel normaal dat je verdrietig bent om Cosmo,een huisgenootje die je 14 jaar om je heen hebt gehad.
Dat is een deel van je ezin.
En dan ook nog een jonkie.
Doe maar rustig aan met alles.
Sterkte Riny :-*

marilyn

hoikes karin

wat jammer van cosmo  :-\ als je je poes al zolang hebt dan heeft hij zeker een grote plaats in je hart , en dan nog een jonkie ook  :-\ djeezes het zit je ook niet mee .

veel sterkte meid in deze voor jou o zo droevige dagen

groetjes marilyn

Monky

Hi Karin,
Ik wist natuurlijk al van Cosmo. Ik vind het nog steeds heel erg voor je. Zeker na zo'n tijd hecht je je aan een dier.
Wat jammer dat een jong is overleden.  Zo zie je maar weer hoe teer het leven kan zijn.

Groetjes,
Monique