2 juni 2024, 13:29:43

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Hahaha, ja, ik hou iedereen wel in spanning  ;D ;D ;D
Misschien vanavond laat?  ;)

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hoi Karin,

Je kan er wat van zeg  ::).

Vanavond moet ik naar een verjaardag dus komen we laat thuis. Kan ik komen lezen wat er allemaal geboren is. 8)

Groetjes, nel :)

Marc van de Kuifjes

Het mag nu ook hoor, niemand zal het erg vinden!  ;) ;D
Ik heb Rikske nog niet maar ik kijk al volop uit naar Fikske!

Citaat van: Karin op 21 januari 2006, 17:15:53
Hahaha, ja, ik hou iedereen wel in spanning  ;D ;D ;D
Misschien vanavond laat?  ;)

Groetjes, Karin




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

 :-\ :-\ :-\

Mijn frustratie is is echt heel erg groot...
Ik weet niet eens of ik me lekker zit te maken om niets  :'(
Voor het zelfde geld zit er niet eens 2 witmaskertjes bij  :'(
Snik...

Maar ik wacht verder af...

Groetjes,
Monique  ;D ;D ;D

ManjaV



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Hahahaha, die Monique toch. Zou ik je zo lang in spanning houden als er niks bij zat ?  ;) Je weet toch dat ik bijgelovig ben ? Ik wil even wachten tot het laatste moment ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hm ja, je bijgeloof hè? Dan zou je dat toch ook niet kunnen zeggen, toch? Maar ik begrijp het wel. Ik kan het me goed voorstellen dat je nog niets zegt...vooral als er zoveel nieuwsgierigen zijn hahaha  ;D ...maar ik vond het ook leuk om je ermee lastig te vallen... ;D Een klein beetje plagen moet kunnen, toch? Als een blok aan je been hahaha.

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd!!

Groetjes,
Monky ;D ;D ;D


chika

je weet de spanning er wel goed in houden hoor karin ;D

morgen nog maar een keertje kijken. ;)

groetjes robert

Marc van de Kuifjes

Ahhh... dus Dimple en Magic hebben dus jongen!  8)

Citaat van: Karin op 21 januari 2006, 18:00:20
Hahahaha, die Monique toch. Zou ik je zo lang in spanning houden als er niks bij zat ?  ;) Je weet toch dat ik bijgelovig ben ? Ik wil even wachten tot het laatste moment ;)

Groetjes, Karin.




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

bobbie

Hoi Karin,

Nog geen nieuws ??? Onderweg naar huis zat ik al in gedachten bij jouw dagboek. Ben benieuwd wat het nieuws is.

Morgen dan maar :-\.

Groetjes, Nel :)

eefje nieuwenburg

ja het is nu vanavond laat...... ;D
kom maar op met die foto's :D

groetjes eefje

Karin

22 januari 2006, 00:54:04 #1406 Last Edit: 22 januari 2006, 01:42:26 by Karin
Ik was nog druk bezig valkjes knuffen  ;D Dus jullie vinden het vast niet erg dat ik wat laat ben  ;) Ze zitten nu nog in het mandje op mijn schoot op brood en trosgierst te knabbelen. Ik kan nog een weekje van ze genieten  ;)

Maar dan nu eindelijk tijd om de nieuwe jongen te laten zien !  Het laatste ei moest vandaag uit komen, maar ik denk dat er iets mis is met het ei. Later hier meer over.

De spanning begon hier op 27 december. Dimple en Magic hadden 2 eitjes, maar waren waarschijnlijk erg geschokken van vuurwerk en waren van de eitjes afgegaan. Ze hadden al intensief gebroed, dus dit was een ramp ! Om 12 uur 's nachts waren ze  eraf gegaan om om 2 uur zaten ze er nog niet op. Ze zaten echt zichzelf zo te poetsen van "klaar met broeden !". Omdat ik toch echt naar bed wilde en niet langer af wilde wachten heb ik ze in de broedmachine gelegt.

Het was eigelijk de bedoeling om ze terug te leggen als Dimple weer een ei gelegt had en er goed op ging broeden, maar omdat Dazzle en Chico altijd maar heel weinig bevruchte eitjes hebben bedacht ik me dat ik deze eitjes ook daarbij kon leggen. Omdat Dazzle en Chico altijd hele drukke jongen krijgen leek het me ook een goed plan  om sowieso wat eitjes te wisselen zodat in beide neste zowel drukke als rustige jongen zaten in de hoop dat de rustige jongen goede invloed hebben op de drukke jongen.

Uiteindelijk heeft Dimple 6 eitjes gelegt ( waarvan dus 2 een tijdje in de broedmachine hebben gelegen ) en Dazzle heeft er 4 gelegt. Toen beide het 4e ( voor dimple dus eigelijk het 6e ) ei hadden gelegt heb ik allebei een ei uit de broedmachine gegeven. Toen heb ik 2 eitjes van Dazzle omgeruilt met 2 eitjes van Dimple. Toen bleek dat één van de eitjes van Dazzle die ik bij Dimple gelegt had niet bevrucht was heb ik deze weer omgeruild met een eigen ei van Dimple. Dit heb ik gedaan omdat Dimple en Magic meer ervaring hebben met grote nesten. Dimple en Magic hadden dus 5 bevruchte eitjes, Dazzle en Chico 4.

Één voor één kwamen ze netjes uit, allemaal weer vrij snel zoals gewoonlijk. Nu had vandaag het laatste ei ongeveer uit moeten komen, maar het lag gisteren maar koud te wezen. Dimple en Magic gingen niet meer veel in het blok en het ei lag steeds naast de jongen. Het was wel aangepikt en het leek alsof ik iets hoorde... een beetje gruwelijk, maar alsof ik een "dood kopje" tegen de eischaal voelde als ik het ei omdraaide. Er zaten ook barstjes in waarvan ik denk dat ze per ongeluk door de ouders gemaakt zijn. Ik denk dus dat het niks meer wordt, maar ik heb het toch voor de zekerheid onder een ander koppel gelegt. Je weet maar nooit !

In het nest van Magic en Dimple zijn er nu dus 4 jongen :

Jong 1 = hun eigen 2e ei wat even in de broedmachine heeft gelegen. Geboren op 13 januari. Dit is een cinnamon geparelde.



klik hier

Jong 2 = het 3e ei van Dazzle en Chico. Geboren op 15 januari. Nog geen idee wat voor mutatie  ;D Ik wilde hem / haar vandaag ringen, maar de ring viel er zo van af  ;) Terwijl ik het bij het eerste jong van Dimple en Magic net aan om kreeg.



klik hier

Jong 3 = het 4e ei van hunzelf, geboren op 17 januari en dit is dus een cinnamon geparelde witmasker :



klik hier

Jong 4 = het 5e ei van hunzelf, geboren op 18 januari, ook een cinnamon geparelde.



klik hier

En dan de jongen van Dazzle en Chico.

Jong 1 = het 1e ei van Dimple en Magic die dus ook in de broedmachine heeft gelegen. Het is geboren op 13 januari en een cinnamon geparelde witmasker !



klik hier


Jong 2 = hun eigen 1e ei, hier samen met het eerste jong,  geboren op 14 januari, mutatie nog onbekend, maar ik geloof dat bij deze de pootjes nu wat donker beginnen te kleuren, dus in iedergeval geen cinnamon erbij. Het zou een bonte, bont geparelde, geparelde en wildkleur kunnen zijn.



klik hier

Jong 3 = hun eigen 2e ei, geboren ook 14 januari ( maar dan 's avonds laat ), mutatie nog onbekend.



klik hier

Jong 4 = ei 3 van Dimple en Magic, geboren op 16 januari en een cinnamon geparelde.



klik hier


En hier het nest van Dimple en Magic compleet :



klik hier

En hier het nest van Dazzle en Chico :



klik hier

En dan nog foto's die ik gisterenavond heb gemaakt.
De jongen van Dimple en Magic:

Jong 1



klik hier

Jong 2 :



klik hier

Jong 3 :



klik hier

Jong 4 :



klik hier

En dan de jongen van Dazzle en Chico, foto's ook gisteren gemaakt :

Jong 1



klik hier

Jong 2



klik hier

Jong 3



klik hier

Jong 4



klik hier

Nou, dat was het wachten toch wel waard hè ?  ;D Ik heb hier een uur zitten intikken en heb er een lamme arm van gekregen  ;) Ik had dus gehoopt op 2 jongen meer, maar helaas..... Nog ff een paar daagjes aankijken met dat ene ei, maar ik heb er eigelijk geen hoop meer voor. Het onbevruchte ei van Dazzle en Chico heb ik gisteren bij de nepeitjes van Jazzy en Dizzy gelegt. Ze hebben nu 5 kunsteitjes en 1 onbevrucht ei. Ik hoop dat mevrouw stopt met eitjes leggen  ;) De eitjes die ze gelegt heeft liggen nu te wachten voor ik ze bij Mystic en Breezer ga leggen. Maar die zitten ook nog op nepeitejs. Ze komen wel steeds vaker uit het blok, dus ik hoop dat ze het binnenkort op gaan geven  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

22 januari 2006, 00:58:25 #1407 Last Edit: 22 januari 2006, 01:04:11 by Karin
Hm, een aantal foto's doen het niet. Ik ga even kijken hoe dat kan.... O, ik zie het al, namen te lang  ::) Ben ik wel weer ff mee zoet. Namen veranderen, opnieuw uploaden enz....

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Jippie!!!! Gara(th) is geboren!!!

Gefeliciteerd Karin!
Mijn hemel, je hebt je handen eraan vol!!!  :o :o :o
Wel heel erg leuk. En wat een verhaal zeg. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Leuk eigenlijk die onbekende mutaties. Er staan dus nog een paar verrassingen op het menu...
Heb je eigenlijk al veel reserveringen?

Heerlijke foto's weer. Ik zal de komende weken weer aan de pc gekluisterd zijn hahaha.

Fijne avond nog Karin en slaap lekker voor straks. Ik denk dat je er wel aan toe zal zijn na al dit invoeren  ;)

Groetjes,
Monique

Caroline

22 januari 2006, 01:44:04 #1409 Last Edit: 22 januari 2006, 09:20:44 by Caroline
Hoi Karin,

Gefeliciteerd met je 2 nesten met donsjes. En heel veel plezier met ze.

Jij ook gefeliciteerd met Gara(th), Monique!!

Ik ga nu slapen, trusten.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.