20 mei 2024, 10:49:34

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Shirly,

Voor zover ik weet is de laatste van de 5 gereserveerd voor Manja.
Maar je weet nooit hoe het loopt in het leven dus wie weet ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Dank jullie wel voor jullie berichtjes  ;D

Ach, wat jammer dat Smurf overleden is  :'( Het nest wat ik nu heb is inderdaad besproken, maar ik verwacht een babyboom hier, dus als je geen haast hebt ( over  6 - 8 weken mogen ze weg, de ene wat eerder dan de ander omdat er nog een boel geboren moet worden  ;D  ) dan kun je wel eventueel een jong bespreken uit één van de aankomende nestjes.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 15 januari 2006, 23:10:45
Dank jullie wel voor jullie berichtjes  ;D

over  6 - 8 weken mogen ze weg, de ene wat eerder dan de ander omdat er nog een boel geboren moet worden  ;D


Over 6 weken... dat betekent dat er nu alweer jongen moeten zijn  ;D ;D ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

eefje nieuwenburg

ik begin wel heel nieuwsgierig te worden naar jouw babyboom en ook naar de dna test.......spannend  ;D

groetjes eefje

Monky

ik weet dat ze vorige week of deze week geboren zouden worden... van Magic en Dimple... ;D Ik had alleen Karin beloofd "rustig" :P af te wachten, maar het doet me goed te weten dat ik niet de enige ben die zo nieuwsgierig is... ;D ;D ;D

Groetjes,
Monique

ManjaV

Er worden hier toch geen plannen gemaakt om mijn kleine Sunny te ontvoeren he  :o
;D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Hahahaha, ik hou jullie allemaal in spanning  ;D Nog even geduld  ;)

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Nu word ik toch ook nieuwsgierig ??? ??? ???


Karin

Hahaha, om te gillen !  ;D Erg leuk dat jullie zo nieuwsgierig zijn..... Hou mijn dagboek de komende week maar goed in de gaten  ;D

Deze foto heb ik gisteren van de jongen gemaakt :



klik hier

Vlnr Zazou, Sjefke, Rikske, Chico en Sunny.
Valt jullie trouwens iets op bij de jongen ? Degene die lid zijn van mijn valkparkietenmailinglijst mogen niet mee doen  ;D De hoofdprijs is een geheel ONverzorgde voetreis naar Rome  ;D ;D ;D

Ik hoop snel de uitslagen van de DNA test te krijgen. Ik geloof dat Manja al zo verliefd is dat het niet meer uitmaakt wat Sunny is, maar voor eefje is het toch wel van belang dat Zazou een popje is.

Ik heb vandaag poepjes van de jongen opgestuurd naar Feld. Die gaat het onderzoeken op bacteriën, schimmels en parasieten. Dit is de eerste keer dat ik het doe. Mijn eigen dierenarts kijkt ze wel na en tekent een gezondheidsverklaring, maar hij heeft geen lab om dit soort onderzoeken te doen. Dat wordt altijd naar Utrecht gestuurd. Maar het is voordeliger als ik het naar Feld stuur  ;D Voor de nieuwe eigenaren een prettig idee en voor mij natuurlijk ook een goede controle of alles goed gaat. Dat controleren op parasieten is waarschijnlijk éénmalig, omdat ik ze deze keer ontwormd heb door de pap heen. Ik wil kijken of dat gewerkt heeft. Alhoewel ik dat natuurlijk niet zeker weet, omdat als ze geen wormen hebben ( en die kans is het grootst omdat ik alle valkjes 2 x per jaar ontworm ) het niet te beoordelen is of het spul gewerkt heeft  ;D

Het is echt een gekkenhuis hier op de vogelzolder. Er staan natuurlijk extra kooien i.v.m. de kweekkooien van de wilde valkjes, maar ook de catharina's zijn tijdleijk naar zolder verhuisd. Van de week komt de stucadoor het hele huis ( m.u.v. de slaapkamers en de zolder ) pleisteren en ik zal dus de komende tijd boven moeten wonen  ::) Ik zie er erg tegenop maar het is niet anders. Het moet toch gebeuren. We hebben dik plastic gekocht om de deur van de vogelkamer helemaal dicht te plakken als hij op de overloop bezig is, want daar maakt ik me wel zorgen om.... de geuren. Hoe zouden de valkjes er op reageren. In ieder gavl goed luchten en dus de deur hermetisch afsluiten.

Ik heb gisteren nog een prachtfoto gemaakt van mijn wilde koppel die op nepeitjes zit. Ik dacht dat ik hem al bewerkt had, maar dat blijkt van niet. Ik zal hem morgen wel neerzetten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Citaat van: Karin op 17 januari 2006, 00:34:22
Hahaha, om te gillen !  ;D Erg leuk dat jullie zo nieuwsgierig zijn..... Hou mijn dagboek de komende week maar goed in de gaten  ;D


Nou dat ga ik ook maar doen dan, ben benieuwd! ;D

En dat van die "verf"lucht snap ik goed, vogels zijn daar erg gevoelig voor. Wij gaan in het voorjaar hier beneden alles opnieuw doen en dan doe ik dus geen jonge valkjes naar binnen. Ik denk er zelfs aan Chico even te laten logeren bij m'n broer hier in de straat ofzo, vind het ook maar eng. :-\
En de rotzooi is ook even balen maar dan zit je er straks wel weer netjes bij. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Doe je goed, de deur afsluiten. Mijn vriend had laatst de bijkeuken geschilderd, ik kreeg er hoofdpijn van. Dan zo'n klein valkje, lijkt me niet prettig. :-\

ManjaV

Hoi Karin,

Die schattige Sunny herken ik nu uit duizenden. :D

Je vroeg of ons iets opvalt aan de jongen. Nou, misschien dat ze vaak in dezelfde volgorde op de foto zitten? Of een iets langer kuifje?
Ik weet het eigenlijk niet?? ???
Hihi, vertel het maar gauw!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marc van de Kuifjes

Hint: bekijk de jongen van het vorige nest van dit ouderkoppel ook eens  ;)

Citaat van: ManjaV op 17 januari 2006, 14:45:55
Hoi Karin,

Die schattige Sunny herken ik nu uit duizenden. :D

Je vroeg of ons iets opvalt aan de jongen. Nou, misschien dat ze vaak in dezelfde volgorde op de foto zitten? Of een iets langer kuifje?
Ik weet het eigenlijk niet?? ???
Hihi, vertel het maar gauw!

Groetjes,
Manja




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Dat is goed! Maar waar kan ik dit nest vinden??


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki