2 juni 2024, 23:45:19

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

*Kwijl kwijl kwijl*

Dat is echt genieten voor een megasuper (bonte) witmaskerfan.  ;) :P

Bedankt!!

Groetjes van Caroline  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

O, wat ben ik trots op de jongen, ze zijn zóóóó mooi !  :-* Met de dag worden ze meer echte valkjes  ;D

Hier jong 1, wat een knapperd hè ? 21 dagen oud toen ik de foto maakte ( gisteren  ;D  ). Deze heet Rikske :



klik hier

Jong 2, ook 21 dagen, de kleine kattenkop, maar o zo lief  ;D :



klik hier

Jong 3, ook 21 dagen, hele mooie pareltjes heeft deze :



klik hier

Jong 4, 20 dagen, deze is ook zo leuk qua karakter !  :



klik hier

Jong 5, 19 dagen, nog steeds mijn favorietje  ;D :



klik hier

Als je op "klik hier" klikt zie je de foto's op normaal formaat.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hoi Karin,

Wat een lekkere kerels heb jij in huis  8).

Mooie foto's  van je jonkies weer. Daar krijg ik maar geen genoeg van.

Groetjes, Nel :)

Marc van de Kuifjes

Wat gaat het toch weer verschrikkelijk snel zeg! Het lijkt nu veel sneller te gaan dan toen ik "in blijde verwachting" was van Jefke!  ;D Toen leek het maanden te duren....  ;D
Ze zien er allemaal prachtig uit. Maar Rikske is natuurlijk mijn favorietje  ;D ;D ;D
Groetjes - Marc




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Riny

Hoy Karin
Die groeien inderdaad hard.
En wat zijn ze mooi,heb je al huisjes voor ze gevonden?
Bij mij begint het steeds harder te kriebelen.
Eerst nog maar wat broedblokken er bij maken want ik heb flink uitgebreidt afgelopen jaar.
Groetjes Riny :D

Karin

6 januari 2006, 19:00:08 #1250 Last Edit: 6 januari 2006, 19:35:52 by Karin
Balen zeg... ging ik vandaag naar een bonte witmasker valkparkiet kijken in een dierenwinkel in schiedam ( zie aanschaf - ik zoek er nog één bij ) is ze al verkocht ! 2  dagen geleden zat ze er nog, want toen heeft Nel foto's van haar gemaakt. Ze zat er al een tijd, want ze is daar met pap groot gebracht en ze zat nu kippetje, dus ze zal er minstens een maand of 2 - 3 gezeten hebben. En nu is ze zo voor mijn neus weggekaapt  :'( :'( :'( Het valkje was immens duur, maar zat er heel goed bij in een keurige dierenwinkel ( niet in een kooi maar vrij in een ruimte ) dus ik voelde me niet bezwaard om daar een valkje te kopen. Ik had me inmiddels over het bedrag heengezet en had me voorgenomen dat als ik op slag verliefd werd ik haar zou nemen. Maar helaas.... ze was er niet meer  ::) ::) ::) Het was een cinnamon bonte witmasker popje, en vrij licht van kleur volgens Nel ( op de foto's was dat moeilijk te zien ) en supertam. Jammer, jammer, jammer. Dus ik ben weer op zoek voor mijn kerels :

Een tamme pop, minimaal 3 - 4 maanden en maximaal 2 - 3 jaar ( of ze moet al vaker jongen gehad hebben ). Er moet in ieder geval zichtbaar bont en witmasker in zitten, voor de rest maakt het niet zoveel uit. Mochten jullie zoiets zien of bijvoorbeeld tegenkomen op marktplaats, stuur me dan even een IM. Ik heb 2 heren die staan te trappelen van ongeduld  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Wat een pech voor jou.
Ik hoop dat je snel wat vindt naar je zin.
Groetjes Riny :D

~Natas~

Hi Karin,

Jaja ik heb weer mijn oogje laten vallen op jong nummer 4.
Wat is dat een mooie vogel zeg, daar ben ik nu helemaal verliefd op.
Jammer dat het valkje verkocht is, zal je altijd net zien.
Helaas pindakaas, dus weer opzoek dan maar  :)

Groetjes,

Natas

carco

Hoi Karin

Wat heb je weer een mooie handtekening.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karin

6 januari 2006, 23:46:51 #1254 Last Edit: 6 januari 2006, 23:48:38 by Karin
Ach ja, ik heb geen haast hoor, maar dit was wel een mooie kans  ::) Maar goed, ik kan me wel verheugen op de komst van een cinnamon bont gepareld popje eind deze maand, een vriendinnetje voor hitsige Cookie die zich aan zijn zus probeerd te vergrijpen  ;D

Dank je Caroline, leek me wel leuk, de jongen in mijn handtekening.

En nummer 4 is inderdaad errug leuk Natas  ;D ene, er is er nog één vrij dus mocht je plannen hebben om er nog een valkje bij te nemen....  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,
Jammer dat je het valkje bent misgelopen  :(
Erg is dat altijd als je er op ingesteld bent.

Wat een lieve droppekoppies zijn het geworden. De een nog mooier dan de ander. Werkelijk. Ik heb een zwak voor jong 5...  Hmmm, misschien is het wel omdat ik zelf de jongste ben van mijn familie... :-\ ? Of misschien om dat Whooshy de jongste is uit het nestje....  ;) ? Of misschien omdat hij/zij gewoon een heeeel lief koppie heeft....  ;D ;D

Groetjes,
Monique


Kirsten

ahaha Monky tja wie zal het zeggen :P

Ze zijn inderdaad prachtig Karin, je mag terecht trots op ze zijn :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Het is gewoon een droppie Monique  ;D Een lekker eigenwijs koppie, net als Whooshy  ;)

Dank je Kristen. En zwaar dat ze zijn ! ik zal ze morgen eens wegen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

7 januari 2006, 00:54:31 #1258 Last Edit: 7 januari 2006, 01:00:27 by Karin
Gisteren heb ik de hele bende weer bij elkaar op de foto gezet. Het was even schuiven, maar van links naar rechts jong 1 t/m 5  ;D :



Klik hier

En vandaag ook foto's gemaakt, de 2 cinnamonnetjes, keurig naast elkaar zoals het hoort...



klik hier

En de 3 gewone pareltjes, een zooitje ongeregeld  ;D :



klik hier

Sinds 2 dagen pap ik ze 1 x per dag en dat gaat heel goed. Alleen het jongste cinnamonnetje vindt de pap nog niet zo, net als Whooshy uit het vorige nest  ;D Ze krijgen nu 1 x per dag 2 1/2 cc en dat ga ik langzaam uitbreiden tot 5 cc. De ouders stoppen de kropjes zo vol dat ik er voorlopig niet meer in krijg dan 2 1/2 cc  ;D ;D ;D Ook het tweede jong waarvan ik denk dat het een popje is wordt al een stuk minder pinnig en het derde jong zat vanavond gewoon piepgeluidjes van genot te maken toe ik het achter het kuifje kroelde  ;D Ze krijgen iedere dag een verplichte kroelsessie  ;) Over een klein weekje ga ik waarschijnlijk jong 2 DNA laten testen voor Eefje. Ze wil graag een pop en ik denk qua karakter en kuif dat deze de grootste kans heeft om een popje te zijn. Jong 1 heeft ook de kuif van een pop, maar het karakter van een man én die is al voor Marc, als eerste op de wachtlijst ;D  Bij de rest jong 3 en misschien 4 lijken me een man en jong 5 is nog een grote twijfelgeval  ;D Maar ik kan er geheel naast zitten hoor, vandaar de DNA test  ;D

Ik ga ze van de week ontwormen en als ze zo'n 5 weken zijn ga ik een mengmonster maken van hun ontlasting en laten onderzoeken door dierenarts Feld. Normaal krijgen de jongen alleen een gezondheidsverklaring mee van mijn eigen dierenarts, maar dit wil ik er als extra service ook bij gaan geven. De ontlasting wordt dan onderzocht op eventuele bacteriën, schimmels en parasieten. Ik heb overlegt met Feld of dit mogelijk was en dat was zo  ;D Lijkt me voor de nieuwe eigenaren een fijn idee als de ontlasting getest is, zeker als ze zelf valkjes hebben. En omdat het een mengmonster is van één nest vallen de kosten wel mee. Ik denk dat ik het ook voortaan bij alle valkjes die ik eventueel aanschaf ga doen. Dat kan veel ellende voorkomen.


Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  7 januari 2006, 00:54:31


Jong 1 heeft ook de kuif van een pop, maar het karakter van een man én die is al voor Marc, als eerste op de wachtlijst ;D


Deze foto vind ik echt super!  ;D Niet omdat Rikske erbij zit maar gewoon... de manier waarop ze daar allebei zitten ... het lijken wel 2 kippen naast elkaar  ;D ;D

Waaraan zie je dat het de kuif is van een pop? Zit er haarlak in of zo?  ;D ;D ;D

Groetjes - Marc




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -