23 mei 2024, 11:58:44

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

28 december 2005, 23:52:44 #1170 Last Edit: 28 december 2005, 23:55:46 by Karin
Het is hier net een soap ! Ik kan alles niet meer bijhouden wat betreft de koppels en de blokken dat ik nu een spiekbriefje in de computerkast heb hangen waar alles op staat  ;D Jullie krijgen het vanzelf wel te horen als er pluizenbolletjes zijn  :censuur

Ik ga morgen de hele dag stadten met mijn moeder, lekker Amstelveen in ( waarschijnlijk, maar als we op het station staan veranderen we wel eens van gedachten, zo gingen we de vorige keer ineens naar Enschede  ;D  )

Er is net weer een jong valkje van Jazzy en Dizzy besproken. Ze wilde er eerst meteen 2 nemen, waar op mijn aanraden nemen ze ook een jong uit het aankomende nest van Dimple en Magic erbij. Dan kunnen ze de eerste eerst 2 maandjes alle aandacht geven  ;D

Er zijn er nu 3 zeker besproken en 1 moet ik nog antwoord van terug krijgen. Nou, en de laatste gaat ook vast wel lukken voor eind januari. Leuk, allemaal via mijn site ! Erg leuk !

Vandaag kreeg ik van Feld osteovit binnen. Ik heb een koppel waarvan de eitjes steeds stuk gedrukt wordt en ik hoop dat dit gaat werken ! Het is een vloeibaar calcium en volgens mij heeft hij het vermengd met ornivita plus ( mutli vitamine druppels ), want daar ruikt het naar  ;D

Ik ga trouwens waarschijnlijk op zoek naar een tamme bonte witmasker pop voor of Jipper of Nessa. Eigelijk wil ik Mellody en Madelief aan ze koppelen, maar Madelief is zóóó lief en leuk en tam dat ik het jammer zou vinden dat dat er een beetje af gaat als ik met haar ga kweken. Die wil ik dus het liefste in de volière met Summer en Willow houden, de popjes waar ik ook niet mee kweek. Mocht iemand dus zo'n valkje tegenkomen ........  ;D 100 % zeker een popje natuurlijk, tam en zo maximaal een jaar of 2. Liefst een gewone bonte witmasker ( dan kan ik nml het geslacht van de jongen zien ), maar eventueel in combinatie met cinnamon of gepareld.

En dan de foto's.....

Het eerste jong. Van deze weet ik al 100 % zeker naar wie die gaat. De gewone pareltjes verdeel ik later. Deze gaat naar België, wonen bij Jefke uit het eerste nest van Dimple en Magic. Dit jong viel op omdat het zo mooi fel geel was naast  de cinnamon pareltjes  ;D En omdat ze als eerste op de wachtlijst stonden hebben ze eerste keus.



Voor origineel formaat klik hier

Het tweede valkje, gewoon pareltje, gelukkig wilde hij / zij nu wel stilzitten  ;D :



Voor origineel formaat klik hier

Het derde jong, gewoon pareltje :



Voor origineel formaat klik hier

Het vierde jong, cinnamon gepareltje :



Voor origineel formaat klik hier

en dan het laatste gewone pareltje, lekker ding hè ?  ;D



Voor origineel formaat klik hier

En dan alle 5 op een rij  ;D



Voor origineel formaat klik hier

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Oooh die laatste, met z'n allen. Geweldig!

Rianne

Het viel mij meteen al op dat die ene zo geel was. Ik ben benieuwd hoe die er straks uit komt te zien als ie vol in de veren zit! :)

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 28 december 2005, 23:52:44
Het eerste jong. Van deze weet ik al 100 % zeker naar wie die gaat. De gewone pareltjes verdeel ik later. Deze gaat naar België, wonen bij Jefke uit het eerste nest van Dimple en Magic. Dit jong viel op omdat het zo mooi fel geel was naast  de cinnamon pareltjes  ;D En omdat ze als eerste op de wachtlijst stonden hebben ze eerste keus.



Groetjes, Karin.


Wat gaat het weer allemaal erg snel zeg! Die veren zijn alweer flink doorgeschoten!
Blijkbaar valt hij/zij nog steeds op zijn/haar kont  ;D
We hebben intussen ook een naam bedacht  :D, het zal "Rikske" worden  8).
Tja, heet beestje komt naar Vlaanderen dus klinkt de naam ook ietwat Vlaams natuurlijk  ;D, net zoals "Jefke"!

Groetjes - Marc




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

hippysuus

Oh wat een prachtige portretjes :D en dan die laatste..die is geweldig lief :-* :-* Ik blijf het toch heel bijzonder vinden die kleine valkjes hoor!

Kirsten

Hoi Karin,

hihi op z´n kont vallen,. tja het is ook best lastig met die lange pootjes ;) :D Ik zie het hier ook en je hebt ook meer evenwicht ;D

Ik vind je foto´s weer schitterend,. bij de vorige serie vond ik het valkje wat in je hand slaapt,. zooo lief,. Ik geniet er hier ook super van en voor dat je het weet zijn ze groot..

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey,

wat super gaat het met je verkoop! Gelukkig maar. En Jefke was toch zo'n mooi valkje van je van vorig kweekseizoen of is dit een persoon? Heerlijke fotos weer, het begint echt te kriebele hier!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Lin op 29 december 2005, 10:09:46
Hey,

wat super gaat het met je verkoop! Gelukkig maar. En Jefke was toch zo'n mooi valkje van je van vorig kweekseizoen of is dit een persoon? Heerlijke fotos weer, het begint echt te kriebele hier!

Groeten, Lin


Nee hoor, Jefke is een echt valkje! Hier is Jefke toen hij nog bij Karin woonde:
http://www.mvdh.be/Jefke/




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Lin

Ja dat dacht ik dus al, daar was ik helemaal verliefd op! Nu nog trouwens, wat een mooi valkje! en nu ik je naam zie weet ik ook weer hoe het verhaal zat. Je boft maar.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marc van de Kuifjes

Hier zijn enkele recente foto's van Jefke terwijl hij klaar staat om wat van de keukentafel mee te pikken...  :o








De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Karin,

Wat een lieve foto's weer. Het beurt me weer helemaal op.
Wat een guitige koppies.
De ongeduldigheid begint alweer een klein beetje toe te slaan als ik die kleine mokkeltjes weer zo zie.
Ik ben trouwens heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien met die fel gele veertjes.

Je zegt dat het net een soap is...ze gaan alleen minder vreemd neem ik aan  ;D ;D ;D  Het lijkt me wel een fantastisch gezicht...  De valken soap...bold and the featherful... As the cockatiel flies...  ;D ;D ;D Geregiseerd door Karin M. Starring...  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monique

Caroline

Oh ja Jefke was je eerste eigenkweekwitmaskertje of niet??

Ik vind inderdaad de eerste ook erruuug mooi, zo fel geel in verhouding met die andere. Prachtig. Leuke naam ook Rikske!!

En Madelief mag kroelvalkje worden/blijven?? Ach!! Is Melody toch anders van Karaakter geworden??

Ik heb hier nu 3 zusje van die twee van jou, Fleur is het nestzusje van Madelief en Chica en Noa (albino met schepbekkie) 2 zusjes uit het laatste derde nest, en ze zijn ook alledrie heel erg lief, kroelerig en aanhankelijk. Als ik maar in de buurt kom zitten ze al in de tralies bij me om een kroel te komen halen en als ze los zijn en ik wil een foto maken zitten ze gelijk op mijn hoofd. Dus ik herken dat heel erg. Noa moet ik dus elke week 2 x haar snaveltje knippen en vijlen, ze heeft nog niet één keer naar me gehapt, de schat.

Leuke foto's heb je trouwens gemaakt maar daar sta je om bekend hè, de mooie babiefoto's.

Mááááár, ik zou het ook weer eens heel erg leuk vinden om de andere valkjes weer eens te zien. Dus mocht je een keer tijd en zin hebben, hier een verzoekje.  ;D

Nou groetjes maar weer,  :D

Mocht ik hier niet meer komen, een hele fijne jaarwisseling.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

~Natas~

Hai Karin,

Lief man weer die foto's.
Vooral die laatste groepfoto, die is geweldig om te zien.
De 5 kleutertjes op een rijtje  ;D

Tja Natas, zo ieder zijn eigen mening hè ?   Maar je hebt er uiteindelijk toch ook een valkje bij genomen omdat het voor je valkje leuker is ? En zolang het mij lukt ze samen ( of in de toekomst ) met een valkje ( of een grasje of iets dergelijks ) te plaatsen en mij dit een goed gevoel geeft en ik heel happy ben met de nieuwe baasjes blijf ik het zo doen.

Groetjes, Karin.

Ja ik heb gewoon mazzel gehad dat ik er 2e bij mocht hebben hoor.
Ik heb het ook voor Joepie gedaan omdat hij heel erg naar mensen toe trok.
En Joepie had ook verlatingsangst, dus leek het mij beter voor een tweede erbij.
En ik ben er ook erg blij mee hoor.
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening erover.

Groetjes,

Natas

Lin

Jefke Jefke! Jeetje wat is hij veranderd trouwens!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Lin op 29 december 2005, 14:36:55
Jefke Jefke! Jeetje wat is hij veranderd trouwens!


Tja, alle parels zijn eraf en hij heeft een flinke kuif gekregen. Maar ja, parels dat is voor de dames en dat is Jefke natuurlijk niet  ;D. Hij gedraagt zich super-macho op het ogenblik!  8)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -