5 mei 2025, 19:27:17

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

Succes met het nemen van een beslissing over deze twee nieuwe eitjes.

groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

25 november 2005, 00:49:27 #1036 Last Edit: 25 november 2005, 00:52:41 by Karin
De jongen zijn erg onrustig. Dizzy heeft weer een ei gelegt en dit keer heb ik hem laten liggen omdat ze er goed op lijkt te broeden en ik hoop dat de jongen het niet kapot walsen. Maar alle vier kruipen ze dus steeds weer terug in het blok  ::) En dat terwijl de oudste nu ruim 5 1/2 week is. Morgenavond ga ik de 2 oudste apart in een kooi zetten. De jongste 2 mogen nog ff bij paps en mams blijven. Als ik ze nu uit de kooi haal om te kroelen blijven ze schreeuwen naar de ouders, dat hebben ze eerder niet gedaan. Misschien hebben ze door dat ze binnenkort eruit geknikkerd worden  ;D

Gisterenavond zijn mijn 2 "wilde" koppels uit de volière gevangen door manlief ( het vangwerk laat ik altijd aan hem over, dan worden ze niet schuw van me ) en beide koppels hebben nu tijdelijk een kamervolière gekregen. Ze mogen er eerst even een weekje aan wennen en dan krijgen ze een broedblok. Dit is het derde jaar dat ik met deze 2 koppels probeer te kweken maar het is een ramp ! Als ik mijn kweekverslagen van deze 2 koppels nalees krijg ik weer helemaal de kriebels, maar geen positieve kriebels  ::)

Mystic en Breezer paren wel heel netjes maar tot nu toe zijn al hun eitjes kapot gegaan ! Breezer zit blijkbaar te strak op de eitjes zodat ze kapot gaan en aan haar buik blijven plakken. Ze putte zichzelf echt uit met het leggen van de eitjes, want ze legde er wel steeds weer nieuwe eitjes bij. Ik heb ooit 2 eitjes van haar bij Jazzy en Dizzy gelegt, maar beide eitjes zijn toen geheel opgegeten !  :o Ze waren toen waarschijnlijk ook niet bevrucht, maar ik vond het zo apart dat hun eigen eitjes gespaard bleven en de vreemde 2 precies eruit gepikt waren.

Kazoo maakt er helemaal een potje van. Jaagt steeds zijn popje uit het blok, treed niet ( denk dat alleen in de nek kriebelen volstaat  ::)  ). Luna broed wel trouw op haar onbevruchte eitjes, maar als ze er steeds uitgejaagt wordt heeft het ook weinig nut. Kazoo zelf broed amper mee.  Nou ja, ik geef ze nog 1 kans, ik weet niet of ik het nog ga proberen als het dit jaar weer niks wordt. Ik gun het ze graag, een nestje, maar ja, moeten ze wel zelf ook hun best doen !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Dimple is helemaal in de broedstemming  ;D Die deugniet heeft de eitjes gevonden die ik bij Dizzy vandaan heb gehaald en in een schaaltje met zaadjes in de open kast heb gezet. Ik had er expres al wat voor gezet, maar mevrouw heeft het gevonden hoor  ;D Dus nog maar meer dingen ervoor gezet zodat ze er niet bij kan. Ze loopt nu samen met haar mannetje Magic over de computerkast heen, want die heeft ook van die mooie donkere plekjes waar ze wel een leuk nestje kan beginnen  ::) Ze moet nog even wachten tot volgende maand. Het is een beetje dicht op haar laatste nest ( 5 maanden ), maar ik heb een beetje moeten schuiven met het broedseizoen, omdat we graag vanaf april - mei af en toe een weekendje weg willen. En dat kan niet met een nest jongen. Maar omdat ze maar 2 nesten hebben gehad zal het wel loslopen. Ze heeft er in ieder geval al zin in !  ;D Sidns Jazzy en Dizzy jongen hebben is ze niet van de bovenkant van hun broedblok af te slaan !

Ik laat de "wilde koppels" nog iets langer wachten dan de week die ik eerst in gedachten had. Ik wil ze eigelijk gelijk laten beginnen met Magic-Dimple en Dazzle-Chico zodat als er wat mis gaat met de wilde koppels ik de jongen over kan leggen. De kans is zeer klein dat beide koppels het dit jaar wel goed gaan doen, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik strakt 4 nesten met jongen tegelijk tam moet maken  ;D

Ik ben nu al ruim een dag bezig met het instellen van mijn broedmachine. Zo eenvoudig is dat niet  ::) Hij zou vanuit de fabriek al afgesteld zijn op 38,5 graad... Nou, mooi mis, hij ging niet oger dan 33 graden. Ik zou dan het knopje tegen de klok in moeten draaien.... maar hij werd steeds kouder ! Had dus "met de klok mee" moeten zijn, stom foutje in de gebruiksaanwijzing. En dan de vochtigheid. Die was maar 33 % ! 2 waterbakjes gevult die erin zitten, nee hoor, bleef zo droog. Ik had ergens gelezen op een kippensite dat iemand toen maar 1 bakje gevult had en 1 ventilatie rooster dichtgedaan had.... en als ik nu kijk blijft hij zo op de 50 % hangen ! Dat is dus mooi ( waarschijnlijk is het iets vochtiger, maar omdat ik het metertje op de bodem moet leggen scheelt dat al snel 5 - 10 % ). Ik laat hem zo nog tot morgen draaien en als het zo blijft dan leg ik de 2 eitjes van Dizzy bij de 3 kunsteitjes. Kijken of het wat wordt ! Als ze bevrucht blijken te zijn leg ik ze terug in het nest.

Vanavond ga ik de 2 oudste jongen van Jazzy en Dizzy apart zetten. De kooi staat al klaar ! Ik ben benieuwd hoe dat gaat !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Bááálen.... Ik heb in één kooi 4 popjes zitten en Cookie, een mannetje uit mijn allereerste nestje die door antibioticagebruik ( zijn oudste broertje had zich verslikt en kuchte daardoor wat )  een achterstand heeft. Hij is nu bijna 2 jaar en heeft nooit naar een popje omgekeken. Ik kon hem dus gezellig bij de tamme popjes zetten waarvan er 2 zijn waar niet mee gekweekt wordt en 2 die pas eind volgend jaar mogen. Zie ik hem vanavond samen met Summer nogal kroelerig op het deurtje van mijn kast zitten. Denk ik nog : ach, wat schattig. Nog geen minuut later zit hij bovenop Summer en hij weet precies hoe en wat en Summer ook ! Maar ...... Summer is zijn volle zus !  :o Als het nou nog Willow was, een popje waar ik ook niet mee wil kweken, dan had ik er nog een beetje vrede mee, maar zijn zus, nee, dat gaat niet ! Nu heb ik hem dus weggehaald en bij de mannen gezet, maar ik vind het zo zielig ! Hij zit maar te schreeuwen naar Summer. Heel vreemd, want ze zitten al maanden bij elkaar en keken echt niet naar elkaar om. Omdat Summer zo tam is wil ik liever niet met haar kweken, anders had ik ze wel als kweekkoppel kunnen houden ( broer en zus kunnen prima eitjes van andere bebroeden en de jongen groot brengen ). Ik hoop dat hij er een beetj snel overheen is. En nu maar hopen dat Summer geen eitjes gaat leggen.

En nu wat anders, ik heb een naam voor de catharina  ;D Zijn koosnaampje was altijd al "pieppiep" omdat hij van die schattige geluidjes maakt, en nu heb ik hem kiwi genoemd  ;D Naar zijn groengoude kleur. Klinkt ook een beetje als pieppiep  ;D Hier nog wat foto's van hem, wel een weekje geleden gemaakt, maar ik had ze nog niet verkleind :

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Wat een droppie, en een heel toepasselijke naam, kiwi. haha :D

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra en Cheeky

smelt..... wat een heerlijke foto's van Kiwi!!! Toepasselijke naam en ook nog eens lieffff!! (nu nog maar hopen dattie straks ook van kiwi's houdt...)  ;D

Groetjes,
Peet

Karin

Haha, dat zal toch wel ? Ik heb het idee dat catharina's echt alles lusten ! Eigenlijk zou ik Tinka nu moeten omdopen in Lemon  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Ik wil ook een Kiwi.... eeh een Catharina! ;D

Karin

27 november 2005, 00:30:37 #1045 Last Edit: 27 november 2005, 00:32:18 by Karin
Nou Rianne, wat let je ?  ;D Ze zijn erg leuk hoor, maken ook schattige geluidjes. Alleen zou ik ze niet samen met valkparkieten in de kooi houden, behalve als ze het beide van jongsafaan gewend zijn of als het een flinke volière is . Ze hebben een andere lichaamstaal en begrijpen elkaar hierdoor niet. Ik heb zelf ook het idee dat catharina's ook niet echt bij je blijven zitten. Even leuk bij je zitten, en hup, weer op onderzoek uit, nog ondernemender dan valkjes  ;D Maar wel een stuk rustiger, minder stresserig als ze ergens van schikken én minder luidruchtig ! Niet vliegerig ( klimmen meer ) en je kan er echt úúúúren naar kijken als ze zitten te apenkooien in hun kooi  ;D Een ander nadeel... ze zijn behoorlijk aan de prijs, behalve de gewone wildkleur. Eind volgend jaar hoop ik er mee te kweken, ik ben benieuwd hoe het gaat !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

27 november 2005, 02:48:24 #1046 Last Edit: 27 november 2005, 13:23:40 by Karin
Nou, het is eindelijk gelukt hoor : ik heb een filmpje ( nou ja, de link  ;D ) op mijn website kunnen zetten van de vogelkamer. De kwaliteit van het filmpje is niet je-dat ( snap ik niet, kwa kb is het groot zat  ;D ), maar het is toch wel redelijk te zien. Ik ga nog wel even kijken of de kwaliteit wat op te krikken is. Op mijn website staat ook een beschrijving van wat je op het filmpje ziet, dus voor de liefhebbers : http://members.lycos.nl/jadazoozer/photoalbum2.html  en dan bijna onderaan.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra en Cheeky

Ik ga zo even kijken naar je filmpje, maar wilde je nog zeggen dat een nieuwe handtekening niet altijd hoeft hoor! Ik vind de oude van jou ook nog steeds bijzonder mooi en fijntjes! Tenzij je weer hele andere valkjes hebt... zou ik het lekker zo laten! Of je moet inmiddels weer hele nieuwe inspiratie hebben opgedaan?!

Groetjes,
Peet

carco

Hoi Karin

Ik vind het een leuk filmpje:kort en krachtig.
En wat zijn ze leuk zeg die catherina's! Dat koppie daar ben ik gewoon verliefd op ;)
Wat een verhalen met de eitjes: hopenlijk gaat het nu wel goed,  en blijven de eitje heel.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

♪ Marlies

Hoi Karin,

Leuke naam Kiwi, past echt bij hem. ;D
Bij ons heeft er een koppeltje catharina's bij de valken in de volière gezeten en dat ging heel goed. Ze lieten elkaar met rust en ieder ging z'n gangetje. Het zijn natuurlijk geen van beide agressieve soorten, dus ik denk dat dat ook veel scheelt.

Hopelijk gaat het goed met de eitjes, want het is toch altijd jammer als het mis gaat.

Groetjes Marlies