2 augustus 2025, 23:38:21

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi Karin,

Leuk filmpje van je vogelkamer hoor. Kan me voorstellen dat je de nodige uurtjes door brengt, gezellig hoor.  :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Dank je Petra, nee dat zijn al mijn valkjes  ;D En inspiratie heb ik ( bijna ) altijd  ;) , dus ik ga maar weer eens wat moois maken, zo voor de kerstdagen of zo.

Dank je Caroline. Tja, die eitjes, ik weet niet of dat wat wordt die in de broedmachine liggen, want de luchtvochtigheid is heel erg moeilijk in te stellen, ineens was het veel te droog en erna weer veel te vochtig.... Ik weet niet of dat veel kwaad kan voor eitjes die er een dag in liggen. Over een paar dagen zal ik het wel kunnen zien hoop ik. En als ze goed zijn schuif ik ze bij de andere eitjes in het blok.

Maar die zaten in een volière Marlies, dan hebben ze lekker de ruimte. Ik heb er tijdelijk één bij Tinka in de kooi gehad, maar dat ging dus echt niet. Tinka ging constant dat valkje achterna. En die vond het maar niks  ::)

Dank je Caroline, ja, ik zit hier echt uren  ;D Vanacht ook weer tot diep in de nacht, aan mijn website gewerkt  ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dimple is al echt in de broedstemming. Ik vond steeds kleine pareltjes op de grond en toen zag ik waar het vandaan kwam :

Dit heeft 10 jaar geleden op onze bruidstaart gestaan en staat nu op een plank in de vogelkamer. Niet zo'n goed idee  ;D Dimple is hints aan het geven : ze wil weer !

Maar Jazzy en Dizzy zijn net aan de tweede ronde begonnen, dus ze moeten nog even een week of 2 wachten. Ik probeer de 4 koppels die dan allemaal een blok krijgen helemaal in de stemming te krijgen. Ze krijgen dagelijks een douche, wilgentakken, groenten enz. Hier en daar zie ik al geflirt, dus ik hoop dat nou die 2 "wilde" koppels eens hun best gaan doen. 3 maal is scheepsrecht toch ?

De 2 eitjes van Jazzy en Dizzy die ik in de broedmachine gelegt had zijn bevrucht en ik heb ze nu terug gelegt in het blok. Nu de jongen eruit zijn en ze goed broeden op de andere eitjes moeten ze het voor de rest zelf doen  ;) En het is zo'n gegoochel met een broedmachine. De temperatuur heb ik wel onder de knie, maar de luchtvochtigheid, het is 20 % geweest en het is 90 % geweest. Ik probeerde het steeds zo rond de 60 % te houden. Maar van iemand die kippeneitjes in zo'n zelfde broedmachine legt heeft me verteld dat het gemiddelde luchtvochtigheid belangrijk is. Het mag best wel eens zo laag of zo hoog zijn, als het maar niet constant is.
Wel spannens, want ik wil dit jaar de eitjes van Mystic en Breezer in de broedmachine leggen, omdat ze steeds kapotgedrukt worden door mams. Ze wil te graag. Ik vervang ze door nepeitjes en 3 dagen voor het uitkomen leg ik ze weer terug. Gaat het mis, dan kan ik de jongen overleggen bij bijv. Dazzle en Chico. Die hebben altijd van die kleine nestjes.

De 4 "grote jongen" worden allemaal einde van de week opgehaald. Het is weer zo'n leuk nest ! Ze hebben net nog een klein beetje pap gehad, maar ze eten al zelfstandig. De pap is om ze een beetje op mij gefocust te houden de laatste dagen dat ze hier zijn, want ze beginnen al te prepuberen : willen fladderen, vliegen, ergens heel hoog zitten  ;D Dat doen ze maar lekker bij de nieuwe baasjes  ;)

Van het tweede nest van Jazzy en Dizzy zijn nog niet alle eitjes besproken als ze allemaal uitkomen, dus mocht iemand nog een mooi gepareld of cinnamon gepareld valkje willen dan kan degene via mijn website contact opnemen.

Zoals jullie van me gewend zijn krijgen jullie vanaf nu niks meer over de eitjes te horen, omdat ik bijgelovig ben wat dat betreft  ;D Jullie zien de foto's wel als alle jongen uitgekomen zijn  ;)

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Alle vier de jongen van Jazzy en Dizzy worden aanstaande vrijdag opgehaald. De eerste om 3 uur en de laatste om half 12 's avonds  ;D Wordt dus een druk dagje. Maar ik ben wel blij dat ze alle vier die dag opgehaald kunnen worden. Ik vind het altijd zo sneu als er één jong alleen zit.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Half 12 :o Dat is niet vroeg. Maar het is inderdaad wel fijner voor de jongen dan wanneer er elke dag een broertje of zusje weggaat :)

Karin

Inderdaad  ;D maar ik ben een nachtmens, dus maakt niet uit  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Ik vind het heel fijn dat ik mijn kleine Whooshy zo laat nog kan ophalen :-[ Hij/zij gaat het echt heel goed krijgen hier. En je kan hem/haar altijd komen opzoeken als je dat wil. Je bent altijd van harte welkom  :)
Ik kan me heel goed voorstellen dat het afscheid nemen best moeilijk is. Je hebt toch heel intensief voor ze gezorgd. Ik zou het je niet na kunnen doen. Ik hecht me te veel aan mijn beestjes.
Je hebt gelukkig zaterdag genoeg afleiding. Dat scheelt.

Groetjes,
Monique

carco

Hoi Karin

Ik lees dat je bij Irene haar dagboek heb gezegd dat je ook een HP fan bent:dus jij bent ook even niet meer aanspreekbaar ;D
Ik heb hem al uit :'( ;)
Heb jij deel 4 al in de bios gezien?? Een aanrader.
Fijn dat de eitjes toch bevrucht zijn:ik zal er verder niet naar vragen :-X :)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Het zal stil in huis zijn Monique, maar ik weet dat ze allevier goed terecht komen, dus dan is het een stuk minder moeilijk. En ze zijn al druk met het volgende nest bezig, dus ik heb weer wat om naar uit te kijken  ;D En wie weet komen we eens buurten. In jou woonplaats zijn we toevallig een week of 3 geleden geweest om aquariumvissen te kopen. Die mensen hebben nu ook hele leuke garnaaltjes, maar om voor wat garnaaltjes nou zo'n eind te gaan rijden....  ;) Voor een vogeltje rijd ik gerust naar België of Brabant, maar voor garnaaltjes voor in het aquarium ....  ::)

Ja Caroline, ik vind het heerlijke boeken. Ik ben wel iemand die alleen 's avonds in bed leest, dus ik heb hem nog niet uit  ;) Iedere keer 1 hoofdstuk. Maar ik lees eigelijk nooit, alleen tijdschriften  ;D We zitten nog te twijfelen of we de film in de bioscoop gaan zien of gewoon lekker wachten tot hij uitkomt op dvd.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Ik heb echt niks met dat harry potter gedoe, ook niet met lezen trouwens. Zit liever hier op het forum te spitten ;D

Whooshy vind ik trouwens echt een geweldige naam :D

Monky

Bedankt Roosje.

Hahaha, je wil niet weten hoe we erop zijn gekomen  ;D ;D ;D

Trouwens Karin,
Hoe gaat het eigenlijk met je aquarium? Is het allemaal een beetje aangeslagen. Ben je al in gevecht met de algen  :P   Garnaaltjes zijn trouwens vrij kwetsbaar. We hebben ze ook een keer gehad. Na 1 dag zagen we ze niet meer terug :(
En hoe gaat het met je kippetjes?

Groetjes,
Monique

Roosje

Ja hoor dat wil ik wel ;D

Monky

Wij hebben een kat. Erwin (mijn vriend) heeft de gewoonte allerlei rare namen aan haar te geven. Zoals Zotty potty, priemel poesie, wuppel puppel en zo kwam ook phooshy whooshy... De Whooshy bleef bij mij hangen  ;D
Zoals ik al zei.... je wil het niet weten... :-X  ;D

Sorry Karin, dat ik dit in je dagboek zet...dit is misschien meer dan je wilde weten  ;D

Groetjes,
Monky

Karin

Het aquarium loopt nu goed. We hebben nu bijna alle visjes die we wilden  ;D Ook de planten beginnen aan te slaan, veel geknoei met CO2 enzo. Algen vallen wel mee hoor. En Marcel wilde het aquarium, dus hij moet de algen weghalen  ;) Garnaaltjes kunnen zich geweldig goed verstoppen, dus grote kans dat je ze nog gewoon hebt, of je moet grote vissen hebben... dan zijn ze visbanker geworden  ;D Met de kipjes gaat het prima. Ze lopen nu even lekker in de tuin te scharrelen. Hebben ze de afgelopen tijd amper kunnen doen i.v.m. de regen. Het is dan net een waterballet in het gras.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb de vier piepkuikens net hun laatste papje gegeven, gewoon even lekker snoepen voor ze, want ze eten allevier keurig  hun zaadjes. En ze zijn ook dol op groenten. Vandaag hebben ze voor het eerst brocolli gehad en daar gingen ze ook meteen aan knagen.

Ik heb net de starterspakketjes af. Ik begin daar altijd veel te laat mee, en dan moet ik me haasten  ;D Maar ik ben op mijn best onder druk  ;) Morgen worden ze dus allevier opgehaald. Daarna kan ik de kooi buiten in de sop zetten, want o,o,o, wat kunnen ze knoeien met die pap ! Vooral Whooshy, die krijgt van de 5 cc die ze krijgen er maar 2 binnen, de rest vliegt door de lucht  ::)

Vandaag hebben Dazzle en Chico flink gewipwapt. Ze zijn alvast aan het oefenen voor als ze een blok krijgen  ;D Dat gaat denk ik halverwege december gebeuren. Ik wil alle 4 de koppels eerst flink in de broedstemming brengen. Vooral de dagelijkse douche en de wilgentakken worden met veel enthousiasme ontvangen  ;D Ik kan er zo van genieten als ik 2 valkjes zo bezig zie met elkaar. En nu geen rare dingen van me denken  ;D, het is gewoon dat ik het fijn vind dat 2 valkjes elkaar "gevonden" hebben, want tot nu toe hebben alle koppeltjes bij mij elkaar uitgekozen. Soms heb je een andere combi in gedachten, maar uiteindelijk kiezen ze toch echt zelf. Dazzle was eerst bedoelt voor Jazzy, maar die koos Dizzy al op dag 1 dat ik haar had. Toen wilde ik een zoon van Jazzy en Dizzy aan haar koppelen, maar die viel als een blok voor Dimple. En toen ik Chico kocht ( hij zat al 9 maanden alleen ) zat hij op dag 1 al Dazzle te versieren en ze zijn nu onafscheidelijk. Ze krijgen mooie maar erg moeilijke jongen en kleine nestjes, maar toch haal ik ze nooit meer uit elkaar. Gelukkig trekken hun jongen heel snel bij bij hun nieuwe baasjes, want anders..... Grijze haren !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves