20 mei 2024, 13:01:33

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Graag gedaan Caroline  ;D

Die clownbotia's worden in gevangenschap maximaal 15 cm, alleen in hele grote dierentuin aquariums kunnen ze wel eens 30 cm worden. Overigens wordt de siamese algeneter nog wel eens verward. Er zijn 2 soorten die erg op elkaar lijken, één met een streep die helemaal doorloopt in de staart ( die krijgen wij ), dit zijn eigelijk "de goede", minder snel agressief en goede algeneters, en dan degene waarvan de streep niet helemaal door loopt, die is al vroeg agressief en stopt met algeneten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

1 september 2005, 01:29:37 #886 Last Edit: 1 september 2005, 01:31:08 by Karin
Ik heb van de week zo'n grappige foto van Willow gemaakt, dat is echt een clown hoor ! :



Ze kan uren bezig zijn met de ringen van vorig jaar  ;D

Summer liet zich ook zo maar fotograferen ! Normaalvliegt ze meteen naar de camera toe als ik wil afdrukken  ;)



En Nessa zit een beetje te soezelen op het touw wat aan het plafond hangt  ;D



Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Goedemorgen, mooie fotos!

Rianne

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Lin

Citaat van: Karin op 30 augustus 2005, 22:28:35
Als ze groot zijn eten ze graag kleine visjes  ::) Vandaar... geen maanvissen hier  ;D

Groetjes, Karin.


hihi elk klein visje wordt opgegeten ook door de ouders hoor! en wat een heerlijke fotos heb je gemaakt! die van Willow is echt lief.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kim

Hai,

Echt leuke foto's! Ik ben er helemaal verliefd op! Wat een leukies!

Gr kim  :P

Karin

Bedankt allemaal voor jullie complimentjes  :-* Ik zal binnenkort nog wat andere valkjes van me op de foto zetten.

Lin, maanvissen eten ook volwassen kleine visjes, dat bedoelde ik  ;D

Inmiddels is het aquarium er ! Gisteren is hij opgehaald, visjes in een klein noodaquarium met het water waar ze inzaten, en vandaag heeft Marcel het aquarium helemaal opgebouwd, voedingsbodem, grint, plantjes, pompen, alles zit er nu in, en ook het water natuurlijk  ;) plus een laag water wat eerder in het aquarium zat voor een goede bacterie opbouw. Over een maandje mogen de visjes erin. In de tussentijd gaan we 2 weekjes weg, dus blijven ze in die tijd gewoon in het noodaquariumpje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Jeetje jij kunt wel intree-geld gaan vragen.
valkjes, kippen, fretten, honden, katten en nu ook nog een groot aquarium!
(ben ik nog iets vergeten?)
Wauwie, wij hebben hier ook een groot aquarium gehad maar is toen weer verdwenen om wat ruimte te creeren, nu staat ie bij dennis z'n broertje.

Ben benieuwd hoe de straks staat als je alle visjes hebt die je graag zou willen!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

Citaat van: Karin op  5 september 2005, 00:09:58

Lin, maanvissen eten ook volwassen kleine visjes, dat bedoelde ik  ;D
Groetjes, Karin.


nee hoor alleen kleine visjes die jong zijn, maar dei worden ook door de ouders opgegeten. Een volwassen neontetra kan je er gewoon bij zetten. Heb ik ook.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Hoi Karin,

Leuke foto's weer, ook die foto van Willow met de ringen. Ik had al eerder een foto gezien van jou waar je valkjes spelen met ringen en heb toen even mijn oude ringen gezocht. In het verleden heb ik gekweekt met kanaries en had nog ringen liggen van 2003 + 2004 en heb daar 2 speeltjes van gemaakt en bovenin de touwringen gehangen. Vinden ze alledrie helemaal geweldig, spelen ze elke dag mee soms zelfs met zijn drieen tegelijk. Dus bedankt  voor het idee.

Groetjes Caroline, Binky, Fleur en Parel.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Zo, eindelijk weer in mijn dagboek schrijven, hij was naar pagina 3 verdwenen  ;D

We zijn vandaag terug gekomen van vakantie. We zijn 2 weekjes naar Duitsland geweest, heerlijk weer gehad, alleen de eerste en de laatste dag ( vandaag ) regen  ;)

De honden hebben zich goed vermaakt. We hebben een watermolen uit 1700 gehuurd. Pas gekocht door een Nederlander en opgeknapt als vakantiewoning. Erg leuk aan een beekje en met een flinke tuin. Alles was geweldig, behalve het Duits.... dat is toch wel een struikelblok hoor, verstaan lukt me nog wel maar het spreken.... We hebben dus echt 2 weken lang geen Nederlander gezien ! Zelfs geen Nederlandse auto of zo  ;D

Naast de honden hadden we 5 valkjes mee : Summer, Willow, Mellody, Madelief en Cookie en ook zij hebben zicht goed vermaakt. Alhoewel het vrouwtje het niet goed vond als ze te veel rondvlogen, omdat ze bovenop de balken gingen zitten met allerlei bedradingen  ;D Ze zitten nu lekker met zijn vijfjes in de kamervolière. Ik heb Mellody dus niet meer terug gezet bij "de mannen" omdat ik vond dat ze wat minder tam er door werd. In deze 2 weken is ze goed bijgetrokken dus even kijken hoe het zo gaat. Nu hebben de mannen de hele volière voor hun alleen  ;) Het is de bedoeling dat ze pas eind volgend jaar een nestje krijgen dus het heeft geen haast om Mellody en Madelief al bij Nessa en Jipper te zetten.

Verder zij Jazzy en Dizzy druk bezig met hun eerste nest van dit seizoen. De vorige keren hebben ze steeds hun eerste nest verprutst, ik ben benieuwd hoe ze het nu gaan doen !

De visjes zwemmen sinds vandaag in hun riante onderkomen  ;) Ze hebben de vakantie met oppas goed overleefd en mochten nu in het grote aquarium, omdat de waterwaarde nu goed waren en het aquarium lekker opgestart was.

Ik heb nog lekker een weekje vrij, dus ik ga vast nog veel leuke dingen doen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Wat leuk dat bij jou de dieren meegaan op vakantie.
Ja ik kan me voorstellen dat je valkjes daar plezier hadden op die balken,en alles was nieuw en interessant voor hun.
En je honden hebben heerlijk kunnen ravotten in een grote tuin.
Voor je visjes begint de vakantie nu pas in een mooi groot aquarium.
Het lijkt me heel leuk een molen als vakantiewoning.
Ik had helemaal niet in de gaten dat je op vakantie was ,er zijn ook zoveel dagboeken en verhalen.
Het is bijna niet meer bij te houden.
Geniet nog van je laatste week vakantie,hopelijk werkt het weer ook een beetje mee.
Groetjes Riny :D :D :D

Petra en Cheeky

Ha Karin!

Sorry dat we je dagboek niet "hoog" hebben gehouden! Meestal denk ik er wel aan, maar ik moet je eerlijk bekennen dat het zoals Riny zegt de laatste paar maanden zo druk is geworden met verhalenboeken en dagboeken dat ik de tel af en toe ook wel eens kwijt raak. Ik probeer elke week in (bijna) ieder boek te schrijven en in de dagboeken die mij persoonlijk het meeste aanspreken qua onderwerpen etc. soms ietsje vaker, maar zelfs dat valt niet altijd mee!

Fijn dat jij en je valkjes zo'n lekkere vakantie hebben gehad! En dan nu nog een weekje om bij te komen, heerlijk!

Groetjes,
Petra

Karin

Dank jullie wel, ene.. het is niet erg als mijn dagboekje niet "hoog"gehouden wordt hoor  ;D Het is inderdaad erg druk met alle dagboekjes, maar ik kan ook niet alles bij houden hoor. Ik probeer vooral de andere berichtjes bij te houden omdat ik modje ben en nog wel eens hier of daar wat moet verplaatsen enz. Maar soms is het zo druk dat het even boven mijn hoofd stijgt. Maar gelukkig houden meerdere het allemaal goed bij  ;D

Binnenkort meer spannend nieuws hier, want Jazzy en Dizzy zijn dus begonnen met hun eerste nest van dit seizoen ! Zoals jullie misschien wel weten ben ik nogal bijgelovig en vertel dus niet veel tot de eitjes uitgekomen zijn. Alleen verknallen ze vaak hun eerste nestje ( en de 2 nesten erna komen wel allemaal uit... heel vreemd ), ik heb vandaag al 1 kapot half opgevreten ei eruit gehaald... Ach, we zien wel wat het wordt  ;D Ze hebben inmiddels al ( ff snel tellen ) 20 jongen gehad de afgelopen jaren ( 2 vorige seizoenen ) dus het zijn kanjers  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hé Karin, leuk dat je er weer bent! ;D
Ik kan het ook allemaal niet bijhouden met al die dagboeken hoor. Ik kan de mijne al niet eens bijhouden. Maar de kweek is hier bijna klaar dus dan heb ik straks weer wat tijd voor andere dingen.
Lekker dat je een goede vakantie heb gehad en de beestenboel ook. Ik ga morgen een weekje weg, heerlijk, even lekker niksen. 8)
Succes met Jazzy en Dizzy. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl