20 mei 2024, 00:06:50

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Karin,

Nou, ik snap niet dat ik niet eerder jouw dagboek ingedoken ben. Gezellig hier. Mooie foto's, lekker verteld. Alsof ik bij je vogels zit, ik zie het zo voor me  8)

Ik ben hier terecht gekomen door Duncan die naar Sanne gaat. Wat een mooierd zeg, inderdaad net een schoorsteenveger  :D, een lekkertje hoor.  :-*

Als Duncan naar Sanne is blijf ik hier meelezen hoor anders mis ik leuke dingen.

Groetjes, Nel :)

zazoe

Citaat van: bobbie op 29 mei 2005, 13:38:35
Ik ben hier terecht gekomen door Duncan die naar Sanne gaat.


Verder maak ik geen reclame hoor... ::) ;D

Marije

Hoi Karin,
Komt Mandy nou vandaag of morgen? (je berichtje was om 01:37:18 geplaatst, vandaar.... ;))
Het is iig een heeeele mooie dame! ;D(wat ik al vaak gezegd heb! :D) Heb je al een naam in gedachte?
Ik vind Joy altijd een heel zachtaardig koppie hebben, en Duncan een heel ontdeugend koppie.... ;D
Splinter, Twister, Elvis en Jefke hebben allemaal nog zo'n lief baby-koppie, met die grote oogjes! :-*
Hoe is 't eigenlijk met je kipjes? Foto's! ;D 8)
Liefs,
Marije, P&S

Karin

29 mei 2005, 17:12:03 #363 Last Edit: 29 mei 2005, 18:01:45 by kazoo
Leuk dat je mijn dagboek ondekt heb Nel  ;D Hoe meer zielen, hoe meer vreugd !

Nou, je mag best reclame maken hoor  ;D Zoals ik al zei, hoe meer zielen....

Ja, ik heb besloten om voortaan toch alleen maar in de winter te gaan kweken  ;D In september geef ik het eerste koppel als ik op vakantie ga het broedblok en dan probeer ik alle koppels zo te plannen dat ik met maart klaar ben  ;D Dan is er weer genoeg aanbod van andere hobbykwekers. Maar goed, ze zijn nu beide toch bezig met hun tweede nestje en mogen ze dit afmaken. Ik heb gelukkig genoeg kooien, dus als ze nog niet verkocht zijn als ze wegmogen blijven ze gewoon tam.

Mandy kwam dus vandaag  ;D  De schoonheid zit nu in de huiskamer, de katten hebben het nog niet eens door, ze geeft ook geen piep  ;D

En juist Joy is de grootste kattekop ! Haha, schijn bedriegt dus  ;)

Met de kipjes gaat het geweldig. Ik zal eens foto´s maken....

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Heeft de nieuwste aanwinst ook een naam?

Jaaa de kippies, ik kan me herinneren dat er een wit kipje bij zat, en die was wat kleiner dan de rest toen geloof ik..
Als dat zo is, dan vond ik dat toen al zo'n schatje, anders weet ik niet hoe ik er bij kom.. ::)

Karin

Nee, ze heeft nog geen naam, maar er schiet vanzelf wel  wat binnen hoor  ;D Het witte kipje is inderdaad de kleinste, is ook de jongste. Was amper 6 weken toen ze hier kwam, de rest was 8 en 9 weken. Binnenkort foto´s  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nog snel even foto's van mijn nieuwe aanwinst, want ik rol om van de slaap en ik moet er morgen vroeg uit om voor me werk haar nog pap te geven  ;D Dit is ze dan ! :





Ze heeft vandaag 2 x pap van me gehad en dat ging redelijk goed, beide keren ca. 10 cc. Ze zit helemaal verbaasd de hele tijd op hetzelfde stukje stok waar ik haar op gezet heb  ;D Ze weet niet wat haar overkomen is. Maar het gaat prima verder met haar. Ik heb haar al rek en strek oefeningen zien doen dus dat komt goed !

Met de andere jongen gaat het ook goed. Vanaf vandaag ben ik gestopt met het handvoeren van Joy. Het werd een drama, ze wilde echt niet meer. Ze pelt nog geen zaadjes maar eet wel brood, andijvie, trosgierst en eivoer en daar kan ze zich ook prima mee voeden. Van de week maak ik een afspraak met het nieuwe baasje wanneer ze gehaald mag worden.

Duncan heeft goed gegeten vandaag van de pap, en met de kleintjes van Dimple en Magic gaat het ook prima.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Zoals beloofd foto´s van de kieps  ;D En als jullie denken dat valkjes al moeilijk te fotograferen zijn moet je het eens met kippen proberen  ;D Die zijn zo vlug als water, zoals je op het knopje drukt zijn ze al weer weg.









Klaartje is de baas. Mijn favorietje is Catootje. Buffy is een beetje bangig en Daisy is zo brutaal als de pest  ;D

Met het nieuwe valkje gaat het goed. Ze wil alleen niet zo goed pap eten. Ze heeft vandaag 2x 5 ml gehad en mevrouw houd haar kaakjes stevig op elkaar  ;D Meestal zijn de eerste 2 dagen er lastig, dus ik had dit al verwacht. Ze krijgt zo nog een maaltijd. Ik heb haar net lekker op het kopje gekriebelt en dat vond ze wel wat  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Hoi Karin,

Wat een leuke krieltjes zeg. Mijn favoriet zou ook catootje zijn, Maar alleen beoordeeld door de foto. Misschien staat zij er het leukst op omdat het jouw favoriet is.
Maar ik vind ze ale vier erg leuk!!! Ik zie ze al scharrelen, lijkt me schattig!!

Je nieuwe valkje is prachtig zeg, ze ziet er ook zo lief uit.

Groetjes Gerda

Bianca

Oh wat leuk om weer foto's te zien van je kippies ;D
Wat een scheetjes, ik zit er zwaar over te twijfelen of ik mischien een paar kwarteltjes in de voliere erbij zet, vind ik ook van die geweldige diertjes.
Maaruh jij bent zo kippies freak, zijn er ook soort mini kipjes die ook bij de valkjes erbij zouden kunnen.
ik zou het zo leuk vinden om ook wat anders erbij te hebben.

Groetjes
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Ankie

Hoi Karin

Ik was al eerder bij je wezen kijken ,maar ik geloof niet dat ik toen heb gereageerd ::). Nu wel dus. Ik vind je valkjes prachtig ,had, net als andere ,al kennis gemaakt met Duncan, die naar Sanne gaat. Gaaf ,apart koppie. Je nieuwe aanwinst is een poepie hoor , zo schattig ;D ;D. Dan je kippetjes. ;D. Vind de namen ook erg toepasselijk. Knap gefotografeerd, ze bewegen inderdaad heel snel , dus dat zal niet makkelijk zijn geweest.
Leuk even bij je langsgeweest te zijn ;D en tot gauw!

:-* van Zazou & groet van Ankie

~Natas~

Hoi Karin,

Wauw zeg wat een BEAUTY om te zien zeg.
Is het een popje!
En heeft deze mooie vogel al een naam?Want daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar.
Leuke foto's van je kippies zeg  ;D
Vooral Daisy die vind ik erg mooi om te zien.
Maar dat zel wel zo zijn omdat ik weg ben van witte vogels.

Groetjes,

Natas en Joepie de poepie


Karin

Dank je Gerda ! Ze zijn erg leuk hoor !  Bijna net zo leuk als valkjes  ;D En over een paar maandjes mijn eigen biologische eitjes  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Bianca,

Kipjes zouden best kunnen in de volière, alleen oppassen tijdens het broedseizoen als er een jong vroegtijdig uit het blok gaat. Sommige kipjes willen dan nog wel eens pikken. Kijk eens op deze site, vol info : http://www.kippengrabbelton.be/

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Leuk dat je even langskwam Ankie  ;D Ik hoop dat je nog vaker komt buurten  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves