20 mei 2024, 17:29:40

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Hahaha Natas, ik vind ze juist zo schattig als het nog van die donsjes zijn, het gaat allemaal veel te snel  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Karin,

Wat een leuke jonkies heb jij. Het oudste jong van Dazzle en Chico lijkt wat voor te lopen op mijn oudste jong (nu 14 dagen).

Ik heb wat aanloopprobleempjes gehad, dus het zal bij mij ook wel goed komen :).

Veel succ6 met al die kleintjes.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Hoi Mariska,

De oudste van Dazzle en Chico woog gisteren 96 gram  :o Het is een flinkerd hè ? Maar ze hebben natuurlijk maar 2 jongen hè, dus ze stoppen ze flink vol. Bij het andere nest is de  zwaarste 54 gram en die is nu bijna 2 weken oud. Deze liepen wel een beetje achter, want hij / zij plus tweelingbroer / zus  is bijna even zwaar als het jong wat er 2 dagen later geboren werd. Ik zag echt geen verschil qua grootte, alleen de pootjes waren iets grover.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Citaat van: kazoo op 30 april 2005, 12:42:00

De oudste van Dazzle en Chico woog gisteren 96 gram  :o Het is een flinkerd hè ? Maar ze hebben natuurlijk maar 2 jongen hè, dus ze stoppen ze flink vol. Bij het andere nest is de  zwaarste 54 gram en die is nu bijna 2 weken oud. Deze liepen wel een beetje achter, want hij / zij plus tweelingbroer / zus  is bijna even zwaar als het jong wat er 2 dagen later geboren werd. Ik zag echt geen verschil qua grootte, alleen de pootjes waren iets grover.

Groetjes, Karin.


Hoi Karin,

Wat een zwaargewicht is het zeg ;O.
De oudste van mij is nu 14 dagen en woog net nog 39 gram, maar de krop zat niet helemaal vol en normaal gesproken weeg ik ze aan het einde van de dag.

Groetjes,

Mariska


Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Ik heb vanmiddag weer wat foto´s gemaakt van de jongen. Ik heb ook meteen de jongen weer gewogen, ze hadden flinke kropjes zoals je ziet  ;D

Dit is één van de eerste 2 jongen van Dimple en Magic, 13 dagen oud, cinnamon gepareld en 67 gram :



Dit is de andere van de 2, ook dus 13 dagen oud, cinnamon gepareld en hij / zij is 65 gram :



Dit is het derde jong, 11 dagen oud, cinnamon gepareld en 60 gram. Ik zag vandaag dat het kuifje wat scheef staat  ;D Ik ben benieuwd of dat bijtrekt, maar het staat wel grappig  ;D :



Dit is het vierde jong, 8 dagen ou, 36 gram en een cinnamon geparelde witmasker :



Wat een lekker ding is dat hè ?  ;D Ik heb de hoop een beetje opgegeven dat er bont bij zit, want volgens mij krijgt hij hele donkere uiteinde van de vleugeltjes.

En dan de jongen van Dazzle en Chico. Dit is de oudste, 16 dagen oud, 103 gram en kijk eens goed naar de veertjes die tevoorschijn komen..... Cinnamon ! Het is dus een bonte cinnamon, dat betekend dat Chico split is voor cinnamon en dat dit 100 % zeker een popje is  ;D :



En dan de jongste, 8 dagen oud en 63 gram. In ieder geval bont, maar ik kan nog niet zien of het cinnamon is. Normaal zie ik dat aan de kuifjes, maar ja, bij bont is het kuifje geel  ;D Misschien dat Mandy het al kan zien ? En anders moet ik even gedult hebben tot de veertjes door gaan komen :



groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Oe wat een mooie baby's weer :-*

In opvolging van Murphy vind ik nu nr. 3 van Dimple en Magic het aller allerliefst  ;D
Zit er zo lekker stoer bij  :)

~Natas~

Hai hai,

Oh wat zien ze er toch uit zo he.
Moet je die lekkere volle kropjes zien, het zijn net BALONNEN  :D
Zo te zien doen ze het lekker, en qua gewicht hoe je niet te vrezen.
En wat ik nou het leukste vin, zijn toch nu de opkomende groeiende kuifjes

Groetjes,

Natas

Mandy

Kijk zie je nou wel, de variatie komt vanzelf zoals ik al eerder zei. ;) Leuk ook dat het toch nog een verassing blijft wat eruit gaat komen en mooi ook in dit geval, cinnamon bont. :) Maar bij het 2e jong kan ik het ook nog niet zien hoor. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Dank je Sanne, Natas en Mandy. Ja, dit was een hele leuke verrassing  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag even geen foto's van de jongen. Ik heb de hele dag heerlijk in de tuin gezeten, we hebben ge-bbq-ed en later op de avond ben ik op de bank in slaap gesukkeld  ;D Ik duik zo mijn bed in, want ik moet morgen weer werken, maar ik wilde wel even deze  foto van mama-Dimple laten zien :



Hahaha, ze wilde niet op de foto en vloog steeds weg. Ik heb net papa-Magic eindelijk terug in de kooi gekregen, want die genoot vandaag een beetje te veel van zijn vrijheid  ;D Dimple zat al lang en breed braaf bij de jongen en de flierenfluiter zat bij zijn ouders te buurten  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Dimple is een geparelde witmasker? Mooi hoor! :)

Gerda

Volgens mij zelfs een cinnamon geparelde witmasker!!!

Prachtig valkje!!!

Groetjes Gerda

Karin

Inderdaad, Dimple is een cinnamon geparelde witmasker, net als hun jongste jong  ;D Ben zo trots op mijn eerste witmasker !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb een leuk nieuwtje  ;D Ik heb gisteren bij een kweker een popje gerserveerd voor Nessa of Jipper. Ook heb ik bij Mandy een popje gereserveerd, dus met een beetje geluk komen dit jaar nog twee valkjes de bonte bende versterken  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hoi Karin,

Mooie beestje zeg die Dimple.
En gefeliciteerd met je 2 aanwinsten van popjes.
Ga zo door  ;D

Groetjes

Natas