3 augustus 2025, 11:42:00

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

27 juli 2005, 23:22:47 #720 Last Edit: 27 juli 2005, 23:25:05 by Caroline
 :D Even een correctie!!

Ik kreeg net een mailtje van Mandy, Fleur is vanmiddag uitgevlogen.
Gr. Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

28 juli 2005, 01:22:17 #721 Last Edit: 28 juli 2005, 14:26:18 by Karin
Even een kleine update zonder foto's  ;) Geen tijd voor gehad vandaag. Ik heb net de volière van Nessa, Jipper en Cookie een flinke poetsbeurt gegeven, alles eruit helemaal uitsoppen, nieuwe zitstokken erin ( verse wilgentakken  ;D ) enz. Dat is dus "de grote beurt". Alle volières krijgen dat deze week, maar ik doe het één voor één want het is een hels karwei, tralie voor tralie afsoppen enz  ::) Het zou makkelijker zijn als ze beneden stonden, dan reed ik ze naar buiten en zette de tuinslang erop  ::) Toen alles klaar was heb ik Mellody in deze volière bij de jongens gezet ( alleen Jipper vliegt nu nog rond, die vertikt het om terug te gaan  ;D Ik zit nu dus in het donker, hopelijk valt hij snel in slaap ). Toen heb ik de kooi van Mellody helemaal uitgesopt en klaar gemaakt voor de jongen van Dimple en Magic. De twee oudsten ga ik er morgen in zetten. Ik wilde het eigelijk vanavond al doen, maar dan zitten ze meteen in het donker in hun nieuwe woning. En Mams was ze nog zo lekker aan het voeren... morgen dus.

Met Madelief gaat het heel goed. Zo nog ff de laatste voeding geven. Ze eet gelukkig al een stuk beter. Vanavond ging ze zelfs om half 9 uit zichzelf brullen om voer, dat had ze nog niet gedaan. En binnen no time 10 cc binnen, nou ja, 9 cc binnen en 1 cc op haar kop, want stil blijven zitten tijden het eten kan ze niet hoor  ;D Ik heb het een beetje eraf gehaadl met een keukenpapiertje en wat water, maar ik ben bang dat ze net als Mellody gewoon in bad zal moeten. Worden vast weer leuke foto's  ;D

Met Dazzle jr en Nesha gaat het heel goed ! Nesha ging zelfs vanmiddag uit zichzelf opeens op mijn arm zitten toen ik het voer verschoonde ! Dazzle gaat op mijn vinger zitten als ik die voor haar hou. Ook het voeren van Nesha gaat beter sinds ze rustig in de kooi blijven zitten als ik erin kom. Nu kan ik ze in de kooi voeren en dan zijn ze toch meer op hun gemak. Maar ook zij zijn grote knoeipotten. Maar daar hebben ze wel wat op gevonden.... ze maken elkaar schoon  ;D Dat resulteerde bij Dazzle op een kaal keeltje ( valt niet zo op, veertjes vallen er wat overheen ), heeft Nesha netjes schoongeplukt  ;D Ze zitten nog steeds op 2 voedingen. Ik rek het wat ( eigelijk zouden ze vandaag op 1 voeding overgaan ) om ze nog tammer te krijgen. Ze vallen in ieder geval niet meer van hun stokje als ik langs loopt ( lettelijk dan hè  ;D ) en laten nu alles wat meer over hun heen komen.

Morgen hopelijk foto's, ff batterij opladen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

Alleen maar goed nieuws hier, gelukkig maar!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

ben zo benieuwd en nieuwsgierig en ongeduldig en en en..... ;D
ik heb er echt zin in en kan bijna niet wachten totdat de dag aangebroken is dat Dazzle jr opgehaald mag worden. :D
ben ook blij dat het wat beter gaat en dat ze nu zelf wat toenadering zoeken bij je karin. :)
Stitch kwam vandaag ook zomaar op mijn arm zitten(heeft ie nog nooit gedaan) en met het stofzuigen zaten ze los en toen moesten ze dat even van dichtbij bekijken,1op mijn hoofd en de ander op mijn schouder,moet vast een leuk gezicht geweest zijn. ;D ::)
ja ik ben heel benieuwd en zelfs een beetje zenuwachtig! :P
groetjes eefje

Karin

29 juli 2005, 01:36:30 #724 Last Edit: 29 juli 2005, 01:41:01 by Karin
Vandaag hebben we een grote verhuizing gehad. De 2 oudste jongen van Dimple en Magic zitten nu in een aparte kooi en die mogen een week lang gaan bewijzen dat ze goed zelfstandig kunnen eten  ;) De andere 2 komen zondag erbij. Dan hebben paps en mams weer rust. Alleen hebben ze helemaal geen zin in rust, want ik heb ze vanmiddag betrapt op "recreatief wipwappen"  ;D Ik had het liefst Magic een zetje gegeven, hij zat er zo klungelig bij. Schaamde zich zeker voor zijn kids  ;D Het blok is al lang en breed weg, dus de eventuele eitjes haal ik weg. Ze zal wel net als Dizzy altijd doet na de tweede ronde stug vanaf de tak leggen..... kapot op de grond. Ze hebben nu genoeg hun best gedaan en krijgen een half jaar rust... en ik ook   ;D

Verder heb ik gisteren dus Mellody bij de 3 jongens in de kamervolière gezet. Vandaag heb ik de nieuwe kamervolière in orde gemaakt en daar heb ik Willow en Summer in gezet en ook Cookie ( die dus bij Mellody en de andere mannen zat ) heb ik nu bij de dames gezet. Alle valkjes in deze volière wordt dus niet mee gekweekt.

Het is echt een prachtvolière hoor ( zie een paar bladzijde terug ) en..... morgen ga ik er nog zo één ophalen ! Ik wil dan Jazzy en Dizzy in deze zetten ! Dat past wat mooier in het hoekje waar ze nu staan én omdat er geen dak op zit krijgen ze meer licht en dat is vooral handig omdat ik met hun in de winter kweek. Hun volière ga ik te koop zetten. Het is een 6 hoekige, oudgroen met crème en een puntdakje ( ferplast Mito ). Mocht iemand interesse hebben kan die een IM bericht sturen. Ik ga hem pas na de vakantie op marktplaats zetten, want momenteel wordt er heel weinig op verkocht i.v.m. de vakantie. Voor mij een geluk, want zo kwam ik aan die "nieuwe" kamervolières. Normaal zijn ze al weg voor je kan bieden.

Toen het ik Dazzle en Chico in de oude kooi van Willow en Summer gezet. Dit is tijdelijk. Ik ga hun kamervolière helemaal uitsoppen ( wordt wel heel erg vies tijdens zo'n kweek met die spuitpoep  ;D ), nieuwe takken erin, nieuwe indeling enz. en dan laat ik hem een week of 2 leeg staan. Ik wil namelijk én Dazzle-Chico én Dimple-Magic in deze volière gaan doen ( Dimple en Magic hebben tijdens de kweek apart gezeten ) en ik ben bang dat als ik dat doe terwijl Dazzle en Chico nog in die volière wonen het bonje wordt. Nu is de volière even van niemand en gaan ze er straks met zijn viertjes tegelijk in. Ik hoop dat het klikt, want Chico en Magic zijn beide nogal dominant. Maar ja, welke kweekman nou niet  ::)

Dit zijn Dustin en Indy :

Wat een prachtkuif heeft Dustin hè ? Maar ook de andere jongen hebben weer een flinke kuif ! Indy is momenteel een beetje aan het prépuberen, wil wel erg graag vliegen. We knuffen dus gezellig in het schemer en dan blijft hij rustig bij me zitten.

Dit zijn Zazou en Elmo ( onder ). Ze zijn een stuk rustiger met bij me zitten dan de andere 2, maar ze zijn natuurlijk een stukje jonger, dus ik denk dat ze dit weekend ook wel heel graag willen gaan vliegen  ::)

Speciaal voor Eefje die zo zenuwachtig is 2 foto's van Dazzle jr  ;D

Zoals je ziet, netjes op mijn vinger. Niet heel lang hoor, maar het begin is er  ;D

Nesha had daar helemaal geen zin in, dus dan maar een foto op de grond.

Ik ga zo Madelief haar laatste voeding geven. Ze heeft vanavond echt super gegeten, ik had 10 cc gemaakt voor haar... maar ze wilde meer ! Dus nog 5 cc extra gemaakt. Daarna heb ik haar een badje gegeven. Omdat ze zo ontzettend wild met haar kop heen en weer gaat beland er nog wel eens ergens pap waar het niet hoort  ;D En omdat ik niet net zolang bij haar wil wachten als ik bij Mellody had gedaan heb ik haar vanavond dus al schoongemaakt. Nu was Mellody ook een stuk wilder dan Madelief toen ze kwam, dus dat wilde ik haar niet zo snel aan doen. Madelief is een stuk makkelijker. Gisteren dacht ik eerst wat doet ze raar. Na het voeden boog ze helemaal voorover en dacht dat er wat dwars zat, maar nee hoor..... mevrouw wilde gekroeld worden  ;D Maar goed , na het wassen werd ze wel een stuk wilder hoor, ze wilde niet even lekker rustig bij me op drogen onder een dekentje zoals Mellody wel deed. Gelukkig was het 25 graden in huis, dus heb haar verder in de kooi laten drogen. Dit is ze :

Lief is ze hè  :-*

Ik heb ook nog 2 lieve foto's van Tinka, maar die stuur ik morgen, anders heb ik dan niks te sturen  ;D

groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

Hoi,

wat een pracht valkjes zeg.
Ennuh wat een mooie madeliefje echt een mooi valkje  ;D

gr,patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

eefje nieuwenburg

Hoe meer foto's hoe zenuwachtiger ik word(of zou het alles bij elkaar zijn?)
Wat stoer dat ze lekker op je vinger zit,ik voel het aan me water,het gaat helemaal goed komen!
Stitch eiste vandaag ook weer zijn kroel van mij,dat word de grootste kroelkip van allemaal volgens mij ;D
of misschien woord Dazzle jr.dat wel,ik ga me best ervoor doen haha!
groetjes eefje

Karin

Dank je patricia !

Vandaag hebben ze nog maar 1 voeding gehad Eefje, ze hebben er niet echt meer trek in. Als het zo door gaat denk ik dat ze zo rond eind volgende week weg kunnen. Ik wil wel graag dat ze beide op dezelfde dag opgehaald worden, omdat ze zo aan elkaar verknocht zijn, dus nog ff afwachten wanneer Nesha opgehaald wordt, die mensen zijn nu nog op vakantie.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag hebben we de nieuwe volière gehaald. Hij staat nu buiten en ik ga hem morgen eerst helemaal uitsoppen en ontsmetten, want er zit behoorlijk wat poep aan  ::) Maar verder ziet hij er goed uit ! Deze wordt voor Jazzy en Dizzy. Ook hebben we nog een andere kooi opgehaald. Ik denk dat ik die misschien tijdelijk gebruik of anders opknap en verkoop met een jong valkje. Ik had er een tijdje geleden op geboden en nu werd het geaccepteerd, terwijl ik al een ander had gekocht. Maar ja, goedkoop én dichtbij.... kon ik toch niet laten gaan  ;D

Vanaf morgen krijgt Madelief nog maar 3 voedingen. Ik hoop dat ze dan wat beter gaat eten. De eerst 5 cc gaat vlot, maar de volgende 5 cc is echt proppen  ::)

Dazzle jr en Nesha krijgen nu nog maar 1 voeding per dag. Als alles goed gaat mogen ze zo tegen het weekend weg.

Ik had nog foto's van Tinka beloofd. Ik vind ze erg kleurig  ;D En je kunt mooi haar oogjes zien :

Mooi is ze hè ?  :-* Ik heb nu op mijn site een stukje over catharina's staan. Ik hoop alleen niet dat de mensen die mijn site bezoeken niet te enthousiast over de catharina's worden en geen valkjes meer bij me willen kopen  ;D Maar valkjes blijven natuurlijk helemaal geweldig ! Voor de liefhebbers, hier is de pagina : http://members.lycos.nl/jadazoozer/photoalbum19.html

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra en Cheeky

Wat een prachtige foto's van Tinka zeg! Schattige, lieve oogjes heeft ze!

Hopelijk gaat Madelief idd wat beter eten. Zou voor jou een hoop werk schelen!  ;)

En dan straks de kleintjes weg... zal wel stil worden!

Groetjes,
Petra

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,
Weet je toevallig wanneer die mensen weer terug zijn?
ik ga vrijdag trouwen en dan kunnen we dus niet ;D
verder maakt het me niet zo veel uit dus dat hoor ik dan wel van je.
spannend hoor!
we hebben gister de lutino gehaald,wat een dropje!
ik vind je catharina ook een dropje ik hoorde dat ze veel kleiner zijn dan valkjes,ik wist dat niet maar is wel cute!
ik hoor het wel van je!
groetjes eefje

Karin

31 juli 2005, 12:49:39 #731 Last Edit: 31 juli 2005, 16:18:46 by Karin
Als het goed is zijn ze gisteren thuis gekomen, ik weet alleen niet  hoe laat. Ik heb ze al gemaild, dus nog ff afwachten. Jeetje, 2 nieuwe valkjes én trouwen in één week... Dat is een spannend weekje zeg  ;D Dan kun je haar misschien beter in het weekend ophalen, want vrijdag zal het wel erg druk in je huis zijn en als je haar bijvoorbeeld woensdag of donderdag of zo ophaalt zal ze er misschien erg van schikken al die drukte.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Christine

Wat is Tinka mooi echt waar het is een prachtige catharinaparkiet ik wist wel dat er parkieten bestonden maar dat er zoveel verschillende soorten waren wist ik niet.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Roosje

Wat een apart parkietje! En die jonkies....Ik zou ook de zenuwen hebben als ik wist dat ik er 1 op kon halen, wat een droppies!

Karin

Dank jullie wel !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves