2 augustus 2025, 23:40:27

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Gisteren foto's gemaakt van de twee drukspookjes in de huiskamer. Ik moet ze wel met 2 handen vast houden, want ze willen er graag vliegen  ;D Maar mijn huiskamer is niet valkjesproof, dus dat mogen ze niet. Nesha is echt een plaatje, maar zo'n lastpost met eten. Vandag 2 x 5 cc erin gekregen met heel veel moeite. Gelukkig eet hij trosgierst en eivoer, dus hij zal niet verhongeren :

Dazzle jr is een betere eter, alleen is die zo enthousiast dat het pap in de ronte vliegt en bijna meer op haar kop dan in de bek beland  ::)

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Bijna alle jongen van Dimple en Magic zijn nu definief uitgevlogen. Morgen ga ik het blok weghalen als Elmo er nog steeds uit is. Indy heeft gisteren voor het eerst gevlogen, ook al probeer ik dat te voorkomen  ;D Als ze eenmaal gaan vliegen zitten ze zo in de nok van de zolder en zie je ze kijken van "nananananana". Meestal laat ik ze een dag of 2 vliegen en dan is het over, mogen ze het lekker bij hun nieuwe baasjes doen. Ik ga woensdag of zo Dustin en Indy apart zetten zodat ze zelfstandig leren eten.

Dustin :

Indy :

Zazou :

En Elmo, die met heel veel moeite zich in evenwicht houdt op het touw  ;D :

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Als ik al dat moois zie bij jou, zou ik het liefts 20 koppels willen hebben... :)

Karin

Ik denk dat je gillend gek zou worden  ;D Ik heb nu 3 koppels waar ik mee kweek, 2 waarmee het niet wil lukken en 2 waarme ik volgend jaar ga kweken en ik vind dat méér dan genoeg  ;D Het is heel veel werk, zeker omdat ik al de jongen handtam maak. Anders was het waarschijnlijk een stuk eenvoudiger  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hoi Karin,

Wat is Madelief een beauty zeg, geen wonder dat je verkocht bent, een plaatje.

De bij jou geboren jonkies zijn ook mooi hoor, niets mis mee. Leuk dat je al zo jong verschillen merkt bij die kleintjes qua gedrag  :D.

Succes met alles en veel plezier met Madelief erbij.

groetjes, Nel :)

♪ Marlies

Leuke valkjes heb jij Karin. :o Vooral Madelief is een schatje. Vind het niet gek dat je voor haar gevallen bent.

Karin

Dank jullie wel ! Madelief is er inmiddels. Vanmiddag gezellig bij Mandy op de thee geweest  ;D Natuurlijk weer al haar valkjes bewonderd ( we kunnen haar nu bijna met onze ogen dicht vinden  ;D ), Marcel zat meer de motor van Raymon te bewonderen, er kwam natuurlijk ook een flink fotoboek bij  ;)
Het kleine ding met het gebroken pootje is echt een schatje ! Ik hoop zo dat ze het gaat halen.

Lekker met Paco geknuft, nou ja, ik moest hem op zijn rug kriebelen en hij ging er voor staan. Het is een echte bulldozer hoor  ;) Ik verbaas me er steeds over hoeveel woorden Chico kent, als je de gangdeur opendoet zegt ze "houdoe"  ;D Mochten we ooit een papegaai nemen wordt het een grijze roodstaart denk ik. Maar ja, is wel een erg grote zorg een papegaai, dus ik weet niet hoor.... Moeten we eerst goed overna denken én de fretten moeten er niet meer zijn ( heb 3 bejaarde heertjes ), want die staan op de enige plek in de huiskamer waar de gaai zou passen.

Ook de grasjes waren schattig, blijven leuke vogeltjes ! En dan natuurlijk Madelief, een plaatje ! En zo lief  :-* Ze was juist vandaag uit het blok gevlogen ! Wat een timing  ;) Ze heeft vanmiddag nog wat pap bij Mandy gehad, en om 6 uur kreeg ze wat van mij. Ik heb een ander merk, dus het is even wennen voor haar, met moeite ging er 5 cc in. Net heb ik haar nog 8 cc gegeven. Ik weet van Mellody nog dat de eerste 2 dagen een drama zijn, dus ff doorzetten. Ze begon in het kooitje wel meteen aan de trosgierst te knabbelen, dus als ze echt honger heeft weet ze het te vinden  ;D

En nu een update van mijn eigen bende. Ik heb net het blok bij Dimple en Magic weggehaald, want vooral Magic had er weer veel interesse in en dat moet ik niet hebben ! 2 rondes zijn meer dan genoeg  ;D Hij deed wel lelijk tegen de 2 oudste jongen, je ziet dat hij eigelijk weer in broedstemming is. Dinsdagavond of woensdag ga ik de oudste 2 apart zetten. Die zijn dan 5 1/2 week. Net nog ff met ze gekroeld, pap willen ze eigelijk niet meer, dus daar ben ik mee gestopt, want anders moet ik ze dwingen.

De 2 drukspoken in de huiskamer ( jongen van Dazzle en Chico ), ik weet het niet hoor.... Die hebben echt een ontzettend druk karakter. De nieuwe eigenaren zullen er heel veel tijd in moeten gaan steken om ze goed tam te krijgen. Ze komen nu wel op me af voor eten ( voor het eerst ! als 1 1/2 week lang moet ik ze echt pakken om pap te geven ) maar voor de rest hebben ze liever elkaar. Ik zit te twijfelen of ik nog met dit koppel verder moet kweken. Ten eerste hebben ze heel weinig bevruchte eitjes ( max. 2 per nest ), wat ik nu overigens een zegen vind, want ik moet er niet aan denken om 4 - 5 van die duveltjes te hebben. Hun eerste jong heb ik zelf gehouden, die moest ik met 3 1/2 week met de hand groot gaan brengen ( ik had er een pleegjong bijgezet en toen kapte ze met voeden ). Die is wel tam, wel een vrijbuiter, maar komt regelmatig even buurten. Dan het nest erna, 2 jongen, eentje wel tam ( Duncan bij Sanne ), maar ook met bloed zweet en tranen van mijn kant ( ik stop in deze jongen 5 x meer tijd dan in de andere jongen ), Joy, komt wel bij de baasjes zitten ( is op mijn advies even alleen gebleven, ze zouden ook Duncan nemen, maar over ruim een week gaat Dustin daar wonen, wel een kroelerd ), hoofd, toetsenbord enz, maar kroelen ho maar. Ik weet niet hoe het met Dazzle jr en Nesha gaat uitpakken. Nesha komt bij 1 tamme valk te zitten, dus ik denk dat dat wel gaat lukken. Dazzle jr komt bij Eefje, maar die heeft dan 3 valkjes waar ze tijd in moet gaan steken, omdat ze alledrie nog jong zijn. Dat zal een zware dobber worden denk ik. Maar goed, ik heb het er al met haar over gehad en ze heeft er goede hoop op dat het haar lukt. Maar ja, als ik niet meer met ze zou kweken dan zou ik of voor beide een andere partner moeten zoeken ( ik zit eigelijk niet te wachten op nog een kweekkoppel ) of ik zou ze als pleegkoppel moeten houden ( eitjes overleggen ). Maar goed, ik moet er nog eens goed over na denken en kijken hoe het met Nesha en Dazzle jr uit gaat pakken. Ze waren nu 4 en 4 1/2 week toen ik ze met de hand groot ging brengen, misschien de volgende keer nog jonger ? Maar dat is wel een hele puist werk ! Plus risicovol natuurlijk. Nou ja, ik heb minimaal een half jaar om er over na te denken  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

pfff,nou wat een gedoe dan he.Als je ze niet uit elkaar wilt halen,wat ik volkomen begrijp is het ook geen optie om meer dan 2 eieren weg te halen als ze die hebben.Zou wel een idee zijn,maar ik zou het niet kunnen,denk jij ook niet ;)

Madelief is prachtig,als je ze ooit met z'n tweetjes hebt zitten (Mellody) graag een foto ;D

Lin

Hey,

Daar zijn de schatjes weer!!  :-* en vooral Indy! en het zal inderdaad wel erg gezellig zijn bij Mandy, ik kan het me voorstellen.

Gelukkig dat je het broedhok van dimple en Magic kon weghalen. Want het zijn net konijnen!

En Dazzle en Chico is een moeilijk geval. Als er echt veel tijd in gaat zitten dan kan je het beter niet doen. Maar het ligt dus echt in de genen?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Het probleem is Joyce dat ze wel een stuk of 4 - 5 eitjes hebben, maar er dan maar 2 bevrucht zijn. En als ik eenmaal zie wat bevrucht is en het zijn er meer dan 2 dan zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om ze weg te halen. Er komen prachtige valkjes uit die uiteindelijk best rdelijk tam worden, het kost alleen een heleboel tijd  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Hoi Karin, ik lees jouw dagboek al een tijdje en kijk ook regelmatig even op je site. Prachtige Valkjes heb je, zo ook een prachtige Valkenzolder. Nu vind ik het helemaal leuk om je dagboeken bij te gaan houden want je schrijft er ook regelmatig iets over Madelief inclusief foto's, en als alles goed mag gaan krijg ik over een paar weekjes haar zusje, Fleur. Dus kan ik leuk blijven kijken hoe het met haar zusje gaat. :D
Gr. Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Wat leuk dat je een zusje van Madelief krijgt ! Ik heb haar gisteren nog bewonderd, mooi valkje hoor ! Leuke naam ook, Fleur ! Ik hoop binnenkort foto's te hebben van de klodderpot  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Ik ben verliefd.............stuk voor stuk schatjes!
En wat een mooie foto's weer!
dat brengt ze nog meer tot hun recht!
WAUW! :o  ;D

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Dank je ! Ik ga de twee oudsten vanavond apart zetten, eerst nog even de nieuwe volière kooi weer in elkaar zetten, want toen ik hem kocht zat hij verkeerd om  ;D Deurtjes gingen naar binnen open, kon ik hem meteen ff lekker afsoppen buiten, want hij zat behoorlijk onder de stof. Willow en Summer gaan dan samen met Cookie in die kooi en dan kan ik schuiven met de rest, zodat ik ook weer een kooi vrij krijg voor de jongen. Vrijdag gaan we weer een kooi ophalen, eigelijk was die niet meer nodig, maar de prijs was zo laag en had er al eerder intesse ingetoont dus die gaan we toch ook maar kopen. Kan ik er altijd nog eentje met een jong verkopen als het te veel wordt  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Hoi Karin
Ik was net even op je site aan het kijken wat voor andere huisdieren je nog meer hebt, en volgens mij staat daar de geboortedatum van de kipjes verkeerd, 2004, maar die waren toch van dit jaar?? Typfoutje??
Alles goed met Madelief?? Fleur zit nog steeds in het blok.
Gr. Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.