3 mei 2025, 23:08:07

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Anita1

;D hoi karin,supermooie foto's heb je weer zeg!
vooral die dikzak,die daar gewoon ligt.hahahaa die ligt echt plat.
echt heel mooie kleuren vind ik.
dat je de baasjes screend vind ik alleen maar goed.ik ben ook zo.ook stuur ik elke 3 dagen foto's naar ze toe van hun jonkie.
zo krijg je ook een band ermee.ik heb  1 man uit almere,die nu 3 valkjes bij me heeft gekocht.die wilt een voliere beginnen over een paar maanden.en zit ik ff goed dan  ;)
maar ik zie dat jij handopfok doe??
mag ik vragen waarom? geven de ouders niet genoeg?
heb je ze nog in de voliere? knuff anita :-*

Karin

Dank je Lin. Ja hoor, het gaat gelukkig al wat bete met me. Het is een licht soort migraine, af en toe heb ik echt een zware aanval, maar gelukkig maar 1 of 2 keer per jaar  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nee hoor Anita, ik doe niet aan handopfok. Ik geef alleen de jongen vanaf zo'n 2 1/2 - 3 weken leeftijd 1 x per dag een beetje handvoeding zodat ze goed aan mensenhanden wennen en de mens ook zien als iets waar het eten vandaan komt  ;D Ik heb dat uit een Amerikaans boek van een Kweekster die dat daar doet. Die gekke Amerikanen voeden allemaal standaard valkparkieten vanaf 2 - 2 1/2 week helemaal met de hand omdat ze  anders niet tam worden beweren ze. Nou, en die kweekster van dat boek zegt dat ze net zo tam worden ( en natuurlijk veel sterker / gezonder ) als je gewoon de voeding aan de ouders overlaat en ze 1 x per dag handvoeding geeft. Ik doe dit mijn al mijn nesten. Ze zitten dus nog gezellig bij paps en mams is het broedblok  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hoi Karin,

Ik moet het nu echt zeggen hoor.
Hoe krijg jij het voor elkaar om zulke MOOIE foto's te maken van je valkjes.
Ze wordt echt met de dag mooier ;D
En de valkjes zijn ook heel mooi om te zien, maar worden wel groot al zeg.
in 1 woord GEWELDIG

groetjes,

Natas

Karin

Dank je Natas ! Als ze jong zijn gaat dat nog wel hoor, wacht maar tot ze gaan vliegen  ::) Ja, ze zijn mooi hè ? Ik ben zelf helemaal weg van Elvis, als ik hem  / haar beet heb smelt ik gewoon  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nu even geen foto´s van de peipkuikens, maar... van mijn toekomstige valkje !

Het is de meest rechter, een cinnamon bonte witmasker popje en als alles goed blijft gaan komt ze hier wonen ! Ze wordt het popje van Jipper of Nessa, ze mogen zelf kiezen, want ik hoop dit jaar nog een bont witmasker popje te krijgen. Ze komt bij Mandy vandaan. Is het geen schatje ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Wauwieee!!!!! :o...ben jaloers!!!!........echt mooi, zo te zien ook met een heel stoere witte kuif!.....echt heel mooi....waarom kies jij toch altijd zulke mooie valkjes uit! Ben ook helemaal weg van Dimple, die lijkt echt sprekend op mijn Snowy! ;D
Nou, in de toekomst (als alles goed blijft gaan) alvast heeeeeel veel plezier met dit valkje! ;)
Groetjes,
Marije, Pur en Snowtje

Gerda

Och wat schattig,
Karin veel plezier met dit 'verse bloed'.

Groetjes Gerda

Karin

Hahaha, ik sta er al meer dan een jaar op de wachtlijst hoor, dus als je veel gedult hebt komt er vanzelf  iets heel moois ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hoi hoi,

OHOHOH wat zijn ze weer schitterend.
Leuk met dit nieuwe verse bloed erbij.
en het zijn schatjes om te zien zeg  :D
Veel plezier ermee

:-* Natas

Karin

Danj je Natas ! Ging jij er nou binnenkort ook geen valkje bijnemen of ben ik in de war met iemand anders ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

Ach wat een lieverd. Ik ben heel benieuwd hoe ze er straks uit gaat zien en voor ze gaat kiezen. Op welke hoop je eigenlijk?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Maakt mij niet uit. Jipper is een bonte witmasker split cinnamon, kans split gepareld en Nessa is een bonte split witmasker, split cinnamon en kans split gepareld. Komt een beetje op hetzelfde neer dus. Het andere popje wat ik dit jaar hoop te krijgen is in ieder geval ook een bonte witmasker in welke combinatie dan ook  ;D Dan kan ik eind volgend jaar met hun proberen te kweken. Wat zullen de mannen nog een geduld moeten hebben !  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Ja de mannen moeten dan nog wel even wachten, maar dat zal moeilijk tegen te houden zijn. Wel een mooi koppel heb je dan. Heb je nu al eigenaren voor je eigen valkjes gevonden?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)