19 juni 2025, 19:50:57

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Heleen

Citaat van: Karin op 20 april 2006, 19:08:19

019, Luna het bontertje, 34 dagen oud :

We tellen de dagen af....... :D :D

Heleen

Christine

Prachtige foto's weer! Vooral al die cinnamon geparelde!! :o

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Marc van de Kuifjes

Wat zijn ze weer mooi allemaal! :D
Nummer 18 is super-geel! Het cinnamon bonte pareltje vind ik ook bijzonder mooi :-*.
Gek eigenlijk... de jongen van Kenzie... ik blijf er iets "groens" in zien ;D... maar het zal wel aan mij liggen ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

carco

wauw die cinnamon bont geparelde :-* :-*
Jammer dat het een pop is.( Alhoewel...al dat moois is niet goed voor mij :P)
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanne388

Hey Karin  ;D

Mooie fotos !  :o
Ik ben echt verliefd, op al die cinnamon geparelde :)
De wildkleurtjes zijn toch ook wel lief hoor :)
Als mijn paps en mams niet zo lastig waren had ik ze wel willen hebben -_-'.. Mahjah ;) nog een paar jaar woon ik lekker op mezelf, en dan :) mooie voliere ofzo..
Duws :) Heel toekomstplan  :P

ManjaV

Hey Karin,

Wat een fotomodelletjes allemaal :D
Ik heb een zwak plekje voor de wildkleurtjes :D
Maar ik vind ze echt allemaal even lief en speciaal!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Wat blijven ze toch allemaal rustig zitten op de foto. Maar dit zal wel een selectie zijn uit 100 pogingen haha ;D

Karin

Bedankt voor jullie reacties ! Nee hoor Rianne, het valt reuze mee  ;D Een stuk of 7 foto's per jong en ik hoef er niet veel weg te gooien, alleen het eerste wildkleurtje vloog op  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Wat een prachtige plaatjes.
Het zijn stuk voor stuk echte fotomodelletjes die valkjes van je.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Maar zo gedragen ze zich niet  ;D ;D ;D Ik moest me vanmiddag na de papvoeding omkleden. De pap vloog rond mijn oren  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanne388

Goh, misschien moet je dan volgende keer een regenjas ofzo aantrekken   ;D ;)

Karin

23 april 2006, 16:23:02 #2008 Last Edit: 23 april 2006, 20:02:42 by Karin
Naast al het vrolijke valkenbaby gebeuren hier is er van de week iets vreselijks gebeurt. Ik heb er niet over kunnen praten, omdat ik het eerst een klein beetje moest verwerken. Mijn lieve Jazzy is niet meer  :'( :'( :'( Jazzy was mijn tweede valkje, maar die eerste die tam was. Niet supertam, maar hij kwam wel regelmatig even bij me zitten als zijn popje Dizzy op mijn schouder zat. Hij was ook het eerste valkje waar ik jongen mee heb gehad en hij was altijd een supervader, een echte pitbull voor zijn jongen. Het begon ruim een week geleden. Jazzy en Dizzy zaten allebei flink in de rui en zagen er sowieso niet mooi strak uit. Maar ze waren vrolijk, vlogen nog lekker rond ( ik kon ze zelfs 2 1/2 dag niet terug krijgen in de kooi ). Op een gegeven moment gingen ze samen op de grond zitten. Ze zaten ook nog wel op stok, aten dan en gingen daarna weer naar beneden. Ik vertrouwde het niet en heb in overleg met de dierenarts antibiotica en druivensuiker door het water gedaan. Ook alle andere valken kregen voor de zekerheid antibiotica door hun water heen en ik heb meteen de hele bups nog even ontwormd. De warmtelamp was al in gebruik voor de papvalkjes, maar Jazzy stond met de kooi naast de verwarming en het was er 26 graden, dus leek me dat warm genoeg. Ik heb de ernst ervan te laag ingeschat en neem het mezelf nog steeds kwalijk. Vorige zondag werd Jazzy slechter. Ik wilde hem antibiotica en druivensuiker in de bek geven en schok me dood. Hij was broodmager ! Door de opgezette veren viel dat niet op. Ik heb hem meteen in een aparte kooi gezet en heb de lamp erboven gehangen. Hij at mondjesmaat en ik wilde hem druivensuiker in de bek geven, maar hij verslikte zich steeds, dus dat durfde ik niet meer. ik gaf alleen de antibiotica in de bek en ik deed flink wat druivensuiker in het drinkwater. Verder had ik de infraroodcamera bij de ziektekooi gezet, zodat ik hem beneden in de gaten kon houden. Die zondag at hij weinig. Een beetje trosgierst en een beetje brood, maar niet veel. Maar de maandag zag ik hem ineens zaadjes pellen en drinken. Ik was de koning te rijk ! Toen ik hem 's avonds zijn medicijnen wilde geven viel hij voorover. Hij was te zwak om op zijn pootjes te staan  :'( :'( :'( Niet veel later is hij overleden. Ik vind het vreselijk dat dit gebeurt is en loop al de hele week met een knoop in mijn buik. Had ik maar dit, had ik maar dat.... Had ik maar een kropnaald in huis en wist ik maar hoe ik die moest gebruiken. Had ik hem misschien toch een infuus moeten geven ( durfde ik niet, omdat hij zo zwak was en bang was dat hij door de stress ter plekke zou overlijden). Maar goed, na een week slijt dat gelukkig een beetje. Het verdriet is er niet minder om, maar ik heb ontzetend mijn best gedaan en zou ook niet weten wat ik anders had moeten doen. Zeker niet omdat hij toch een opleving had gekregen. Gelukkig is er niks aan de hand met Dizzy. Natuurlijk mist ze Jazzy wel ontzettend. Als ik binnen kom kijkt ze meteen vragend aan en wil bijna gekroeld worden ( dat mocht alleen Jazzy doen ). Ze zit nu alleen in die grote volière en ik ga een heel lief mannetje voor haar zoeken. Alle valkjes staan nog voor de zekerheid tot eind deze week op antibiotica. Waarschijnlijk geef ik het voor niks, maar ik wil absoluut geen risico lopen. Zelfs de 3 wilde valkjes uit België die in quarantaine staan in de werkkamer én de vogels in de huiskamer ( Balou, Kenya en de catharina's ) krijgen de hele kuur. Ik geef het liever 10 X voor niks dan 1 keer het ten onrechte niet geven. Ik heb speciale antibiotica die ook aan de jonge valkjes ( want die worden natuurlijk nog gevoerd door de ouders en krijgen het ook binnen ) gegeven mag worden ( doxycycline ) en dat kost ontzettend veel, omdat ik het door het drinkwater een doe ( ik zie het niet zitten om iedere dag alle valkjes het rechtstreeks in de bek te geven ), maar al zou het 10 x zoveel kosten had ik het nog gedaan ! Ik wil dit niet nog een keer meemaken ! Tot het einde van de kuur mogen de vogels boven niet meer losvliegen en ik maak 3 x per week alle kooien schoon. Ik zet GEEN stukje bij in memoriam, want ik wil wat op mijn eigen site zetten als ik er zelf aan toe ben. Dan zet ik ook mijn andere overleden huisdieren erbij.  Jazzy ligt nu in de tuin begraven, bij de klimroos. Ik zal hem nooit vergeten  :'(

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Hoi Karin,

een van je eerste valkjes, kan me voorstellen dat je daar ff tijd voor nodig hebt. Hoe oud is Jazzy geworden?
Ik wens je veel sterkte toe. Je hebt echt je best gedaan.