10 augustus 2025, 17:11:46

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

wat een lieve fotos wat leuk om die kleine cinnamonnetjes te zien. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten straks. Wat is een geweldige foto van die cinnamon witmasker gepareld. Wat een prachtvalk is dat. Mooi dat het bij jou allemaal voorspoedig verloopt

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Dank je wel Lin, ik ben ook errug blij met ze  :-*

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb even heel lui gedaan en de jongen per nest op de foto gezet gisteren avond laat  ;D Dit is het nest van Dimple en Magic :

En dit zijn de jongen van Dazzle en Chico :

Ik ben vandaag druk bezig geweest i.v.m. nieuwe gezinsuitbreiding die we in Brabant op moesten halen, nee, geen valkjes  ;D Ik laat later op de avond en anders morgen foto´s zien.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, hier komen dan de foto's van onze nieuwe aanwinsten ! Ze hebben ook veren, maar dan houdt alle gelijkenis met valkjes wel op  ;D Gisteren heb ik ze in Brabant opgehaald, Waspik om precies te zijn ( ik vraag me af of die plaatsnaam gesensureerd wordt  ;D ). Het zijn 4 dames van het ras "cochin" en dan in krielvorm. Ze zijn raszuiver, fokker zei dat ik er zo mee naar een TT kon, maar daar heb ik ze niet voor. Ik heb ze voor het grootste deel voor de gezelligheid en voor een klein deel voor de eitjes. Ik ga ze eerst tam maken, dat is het belangrijkste. Ze hebben een groot hok in de tuin met een ren er aan vast. Ze durven nog niet van het trapje af, maar dat komt vanzelf. Namen hebben ze nog niet. Ik wilde ze eerst Keetje, Kaatje, Klaartje en Katootje noemen, maar nu ik ze heb vind ik dat helemaal niet bij ze passen  ;D Ze zijn tussen de 6 en 8 weken en moeten nog wel een beetje op kleur komen.

Dit is het eerste tarwe hennetje, zij heeft het meeste zwart in de staart :

Dit is het tweede tarwe hennetje :

Dit is het buff hennetje die ik automatisch steeds Buffy noem, dus grote kans dat ze zo blijft heten. Het is ook een pittige dame  ;) :

En dit is de kleinste, een zilvertarwe. Ondanks dat het de jongste is is het een "hennetje de voorste" en duwt gewoon de grotere opzij als ze wil eten  ;D :

Hier ga ik dus niet mee fokken hoor  ;) Misschien een keertje broedeitjes bij een andere fokker kopen en er onder leggen, maar niet echt voor de fok dus. Gewoon om een keer de broedse dames wat moedergeluk te gunnen, want het schijnen erg goede moederkloeken te zijn.

Groetjes, karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Wat een prachtbeestjes die krieltjes. Mooi stelletje zo bij elkaar.
De groepsfoto's van de valkjes zijn fantastisch. Vooral de kleintjes van Dimple en Magic; heb je ze even vastgeplakt of zo :D :D Ze zitten zo keurig op een rijtje?

Het zijn echt schatjes met die gekke kleine kuifjes

Groetjes Gerda

Mandy

Hahhaa heel wat anders, leuke kipkes hoor! ;D
Ik vond die namen wel leuk maar ik ben benieuwd wat het nu gaat worden. ;)
Heel veel plezier met ze. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ria

Hallo,

Leuke 'kiepen' zoals wij ze hier noemen. Mijn vader had vroeger allerlei verschillende vogels waaronder ook kippen dus ik vind het leuk dat er meer mensen zijn die ze voor de sier, en een beetje voor de leg, hebben.

Ik lag toen ik kleiner was uren in het gras voor het gaas om naar ze te kijken. Geniet ervan.

Groetjes,
Ria

Karin

Dank jullie wel allemaal ! Ik zal er zeker van genieten  :-* En nee, ik heb de jongen niet vastgeplakt, ik zet ze gewoon naast elkaar en zeg "blijf", een kwestie van opvoeden  ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anita1

ooow wat een mooie kippies.die laatste is lief zeg die witte.
de valkjes zijn ook schattig.je kan het lui noemen maar ik vind dit soort foto's veel leuker dan los.
geef mij maar groepsfoto's ik doe  dat ook altijd.
ik maak ook losse.om naar de eigenaar te sturen.
dat is ook wel leuk
die van mij blijven ook altijd zo mooi zitten hoor.lekker op een warme doek.
maar jij hebt een pracht achtergrond..dat kan ik niet.maar ja..gaat om de valkjes.
geef ze maar een knuff.die kippies niet vind ik eng.hahaaha
knuff anita :-*

Karin

5 mei 2005, 22:19:22 #189 Last Edit: 6 mei 2005, 01:57:07 by kazoo
De kipjes doen niks hoor  ;D Zijn nog heel klein, wegen bijna niks. En ze zijn zo schattig !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hoi Karin,

Wauw zeg wat een mooie beestjes.
Vooral die witte is erg mooi.
Veel plezier ermee.

Groetjes,

Natas

Karin

6 mei 2005, 02:03:51 #191 Last Edit: 6 mei 2005, 02:05:38 by kazoo
Dank je Natas !

Vandaag weer foto's gemaakt van de piepkuikens. De foto's zijn wel wat korreliger dan het origineel, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze net wat te groot zijn voor deze site. Ik zal ze de volgende keer wat kleiner maken.  Eerst de twee jongen van Dazzle en Chico. Wat een kleine drukspookjes zijn dat zeg ! En supereigenwijs. Ik wilde eigelijk vandaag gaan beginnen met 1 x pap geven, omdat de oudste nu 3 weken is, maar mama Dazzle was zoveel drukte aan het maken in het broedblok dat ik ze maar snel terug gezet heb. Dan doe ik het wel morgen overdag, dan kan Dazzle even lekker rondvliegen. De cinnamon bonte is nu 21 dagen en 110 gram. Het gewicht blijft een beetje hier rond schommelen. Haar zus Willow die ik zelf heb gehouden uit het vorige nest is een echte hollebollegijs, ik ben benieuwd of dit ook zo'n dikkertje wordt  ;D Het gewone bontje is nu 16 dagen oud en weegt 97 gram. Ik weet alleen niet wat ik van dat kuifje van het cinnamonnetje moet denken  ;D Het is net een beatle !  ;D

En dan de jongen van Dimple en Magic. Ze zijn een stuk rustiger dan de andere twee, maar dat kan een stilte voor de storm zijn  ;D Vlnr : 18 dagen en 97 gram, 18 dagen en 92 gram, 16 dagen en 85 gram, 13 dagen en 62 gram. Op deze foto zie je goed hoe het kuifje van het derde jong scheef staat, zo'n grappig gezicht ! Ik heb dat nog nooit eerder gezien. Ik hoop dat het nog bijtrekt, maar ach, misschien vind de nieuwe eigenaar dat juist charmant  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

moonwitch (diana)

Hoi Karin

Jij hebt ook erge mooie jongen.
Ook die 4 hennetjes zijn erg leuk om te zien.
Hopelijk krijgen wij daar nog wat meer van te zien ter zijner tijd.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lin

Hey

Zo mooie fotos hoor. Die groepsfoto kan je echt inlijsten. Zo lief en dat scheve kuifje heeft ook wel wat liefs. De allereerste foto het eerst ejong lijkt net of ie een kroontje op heeft. Mooi dat het allemaal goed met je gaat.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Gaat het nog allemaal goed met ze?

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hey,

Weet je wat ik nou het leukste vind van de valkjes is de kuifjes.
Dat is nou het eerste wat bij die scheetjes doorkomt en dat vind ik nou zo GAAF aan die vogels.
En de foto's van jou zijn ook erg mooi.
En natuurlijk ben ik weer verliefd he  ;)

Groetjes,

Natas