23 juni 2025, 21:11:34

Dipsy en Kwebbel

Gestart door caroliendewit, 13 februari 2005, 14:43:57

« vorige - volgende »

caroliendewit

Ik wil Nel van harte feliciteren met haar nieuwe valkje Dipsy. Ik hoop dat je veel plezier aan haar gaat beleven. Het nieuwe baasje van Kwebbel wens ik ook veel plezier.
Groetjes Carolien

bobbie

13 februari 2005, 18:18:29 #1 Last Edit: 3 maart 2005, 14:32:23 by bobbie
Hallo Carolien,

Wat leuk, dank je wel.. Ik had net al een berichtje geplaatst bij kweken, maar dit is helemaal leuk. :)

De reis bij jou vandaan is prima verlopen. In het begin waren ze erg stil, maar op een gegeven moment ging 1 van de valken contact zoeken door middel van fluiten. Eerst wist ik niet of het Kwebbel of Dipsy was, maar achteraf was het Dipsy. Een van de twee doet ook een mensengeluidje na, maar wie dat is weet ik niet.

Toen ik thuis kwam heb ik ze eerst geshowd aan de kleinkinderen, die waren op visite. Ze vonden ze geweldig.
Daarna heb ik Dipsy samen met Ryan (kleinzoon van 5 jaar) in een aparte kooi gezet naast de andere valkjes. Dipsy is een plaatje hoor.

Daarna hebben Ryan en ik Kwebbel bij zijn nieuwe baasje gebracht (die woont ook bij mij in de straat). Die was er helemaal weg van. Kwebbel ging gelijk bij hem op zijn arm zitten. Dat zit wel snor.

Toen alle visite weg was ben ik bij de vogels gaan zitten. Dipsy zat te eten als een dijker. Ik heb Cootje even bij hem gezet, die is supertam.

Even later ben ik alle vogels gaan sproeien, ook Dipsy. Hij vond het niet erg, maar ging nog niet kronkelen met vleugels wijd. Cootje weer bij de andere valken gezet zodat Dipsy zich op zijn gemak kon gaan poetsen.

Even om het hoekje kijken.

Dipsy is nu klaar met poetsen en is weer aan het eten.

Hij voelt zich goed op zijn gemak.

Leuk dat je dit hebt geplaatst Carolien. Hoe is het nu met pa en ma? Missen ze de kinders?

Als is weer nieuws heb zal ik het hier melden.

Groetjes, ook van Dipsy en zijn vriendjes. :)

Nel :)

es

WEL GEFELICITEERD MET JE NIEUWE LIEFDE DIPSYPIPSY ;D

GROETJES VAN ESSIEPESSIE :D :D :D

Riny

Hoy Nel
Hartelijk gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.!!!!!!!!!
Groetjes en succes ermee Riny :D :D :D

bobbie

Hallo,

Het gaat erg goed met Dipsy. Moet nog erg wennen aan de hond en ik neem haar/hem vaak bij me want ze is nog wat angstig. Maar dat is niet gek natuurlijk, ze is nog maar een paar dagen hier.

In de kooi (grote papegaaienkooi met z'n vieren) gaat het erg goed. Ze laat het kaas niet van haar brood eten.
Pipo (een bonte) begint al bij haar te bedelen om door haar gekrauwd te worden. Daar begint ze even nog niet aan.

Buiten de kooi vermaakt ze zich ook goed, vliegt wat rond, gaat bij de anderen boven op de kooi zitten.
Als Cootje en Beppie bij me komen zitten, twijfelt ze toch wel. Dat ze twijfelt vind ik al een goed teken. Voor het zelfde geld denkt ze: ja daaaaaaaaaag.

Maar, zoals te verwachten: liefde gaat door de maag. Als ik wat lekkers in mijn handen heb, springt ze op mijn hand en gaat er lekker van eten. Ik heb gelukkig grote handen want het is met z'n vieren wel wat krap aan het worden op 1 hand.

Over Kwebbel heb ik ook het een en ander vernomen.

Daar gaat het ook heel goed mee. De ex van mijn kennis heeft ook een valkje. Als zij werkt gaat hij op de kinderen passen en neemt Kwebbel dan mee. Nou, dat vindt Kwebbel wel gezellig, die zit lekker op de kooi met zijn vriendje.
Alleen snapt ie nog steeds niet dat je niet door een raam heen kan vliegen. Dat was bij Carolien al zo, ondanks dichte gordijnen heb ik begrepen.

De rug van Dipsy ziet er nog wel lelijk uit. Die was flink kaal geplukt door ouders. De nieuwe veren komen wel door maar ik vind de rug warm aanvoelen. Ik denk dat ik morgen de dierenarts even bel of dat er bij hoort. Er zijn ook 2 plekken die er wel rustig maar lelijk uit zien, net of het eeltig is of zo. Op die 2 plekken zie ik ook nog geen veren komen.

Dit was het laatste nieuws over Dipsy en Kwebbel.

Wordt vervolgd.

Groetjes, Nel :)

es

Heerlijk om zo die verhalen te lezen, moet je wel bijhouden hé ;)
Leuk dat het zo goed gaat met het spul, is toch altijd maar afwachten hoe het gaat verlopen toch, ben heel blij voor jullie. :)

Groetjes van Esther

caroliendewit

Hoi Nel,

Wat fijn dat het goed gaat met Dipsy. Ik ben blij dat het ook goed gaat met je andere valken. Nog even en ze is niet meer bij je weg te slaan  :D :D :D. Ik denk wel dat het goed gaat komen met haar ruggetje. Bij mijn vorige nestje was er ook een met een kaal ruggetje en het duurde even, maar uiteindelijk is dat ook allemaal goed gekomen. Die zit nu namelijk bij een collegaatje en daar hoor ik dus ook regelmatig het laatste nieuws van. Ik ben ook blij te horen dat het goed gaat met Kwebbel. Zie ik je nog een keer op de chat???

Groetjes Carolien

bobbie

Het gaat steeds beter met Dipsy.

Hij (ik denk dat het een man is, showt staart en vleugels) begint ook te spelen met het speelgoed in de kooi, dat is een goed teken vind ik.

Vandaag weer alle vogels gesproeid. De andere valken kronkelen en spreiden de vleugels, maar Dipsy sluit z'n ogen en zit te genieten :D, dat is zo'n koddig gezicht. Je ziet alle nevel neerdwarrelen en hij zit echt te genieten, het lijkt net of ie glimlacht, zo van: gelukkig het regent weer eens.

Net wat takken in de tuin gesnoeid van de abrikozenboom. Bij de papegaaien een paar en bij de valken een paar geplaatst. Er zitten allemaal kleine knopjes aan, is heel gezond en ze vinden het helemaal geweldig. Zo houd je ze bezig he. ;D

Dipsy blijft ook steeds makkelijker bij me zitten, ook als er geen lekkers in mijn hand zit. 8) Hij klom gisteravond van mijn hand naar mijn schouder ;D, gezellie. Alleen vond Beppie dat het haar schouder was dus toen vertrok Dipsy maar weer. :-/

Het gaat echt heel goed met de beestenboel, nog even en ik krijg zelf veren.

Wordt vervolgd.

Groet, Nel :)

bobbie

HOERA HOERA,

Dipsy heeft vanmiddag voor het eerst op zijn gemak trosgierst op mijn schouder op zitten peuzelen.

Alleen toen ik na een kwartiertje ging lopen vloog ie weer op de kooi. Gaaf he ;D

Het gaat de goede kant op.

es

EN EN EN EN  Nel heb je je eertste veertjes al? :D :D :D :D :D :D.
Hé ik vind het echt heel leuk om te lezen dat het zo geweldig gaat met je beestenboel.
Geef je  Dipsy af en toe een knuffel van mij, dan komt het zeker goed met (hem/haar) ;) ;)

Groetjes van Essiepessie

caroliendewit

He Nel,
Wat leuk dat Dipsy vanmiddag trosgierst bij je hebt zitten eten. Ik ben erg blij  :) dat het zo goed gaat. Hoe gaat het met Renzo en Dipsy? Wennen die al aan elkaar??? Ik zie je wel weer op de chat he!!
Groetjes Carolien

Paul

Hoi Nel,

Wat goed dat Dipsy nu op je schouder heeft zitten eten.
Dat is toch een teken dat hij je al aardig vertrouwd nu.
Het zal steeds beter gaan en hij zal dan ook steeds tammer worden als je hem zo vertroeteld :-)

Groetjes, Paul

bobbie

23 februari 2005, 18:24:19 #12 Last Edit: 23 februari 2005, 18:29:32 by bobbie

Hoi allemaal,

Eindeljk staat Dipsy op de site (DANK JE WEL PAUL, IK WEET NU HOE HET MOET ;D)

De foto is wat bewogen. Is gemaakt met een piepklein cameraatje van de Blokker. Ik dacht kan ik alvast oefenen voor ik een echte digi koop. Het blijkt ook wel nodig, oefentijd.

Vanmiddag zat heel de bups op mijn handen, knie en schouder. De laatste die vertrok was DIPSY. Gezellig he.

Ga ik ook nog even proberen Cobus en Beppie te plaatsen.

Cobus is dus ook gelukt ;D.

Paul

Hoi Nel,

Ik zag die cameratjes in de folder staan het is geen geld voor zo'n leuk plat dingetje vind ik :-)
Er zit natuurlijk geen flits en zo op maar met goed daglicht kan je er toch leuke foto's mee maken.
Gelukkig is het plaatsen nu goed gelukt je had het belagrijkste al gedaan en dat was het uploaden :-)
Ondanks het bewegen staan ze er toch leuk op het zijn echt schatjes :-)

Groetjes, Paul

bobbie

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D