17 juni 2024, 15:10:02

Al About My Birdies!!

Gestart door johanna, 18 februari 2005, 23:26:49

« vorige - volgende »

johanna

18 februari 2005, 23:26:49 Last Edit: 12 mei 2005, 14:16:55 by johanna
hoihoi allemaal!

ik heb een nieuw dagboek gemaakt omdat ik ereen valk bij heb! :o :D een super mooie 5 maanden oude lutino, en ik vermoet dat het een man is omdat hij al lekker aan het krijsen is en heel soms hoor ik een zacht gefluitje... ik heb hem nu precies 1 uur en 20 minuten! Swiffer is zijn naam.

Swiffer komt uit een dierenwinkel, ik zag hem daar zitten en was meteen verliefd en heb haar gekocht! thuis gelijk knuppel uit de kooi gehaald en Swiffer erin. knuppel was zeer verbaast omdat hij een andere valk zag. hij snapte er echt niks van ::) :P hij was helemaal in de war! nu net heb ik knuppel erbij gedaan en begon Swiffer uitgebreid te blazen en met de vleugels wijd te lopen. Knuppel weer helemaal in paniek en bang wou gelijk de kooi uit en naar mij toe. maar ze zitten nu nog lekker in de kooi om aan elkaar te wennen en het lukt aardig, ze vechten gelukkig niet! behalven dan het blazen! tja het zijn echt 2 mannen die moeten elkaar denk ik toch ff uitproberen wie de sterktste is!! tja on danks dat knuppel hier eerder was is Swiffer toch de oudste! en dat laat hij merken ook haha!!

hier is nog een foto van Swiffer toen hij net 5 min in de kooi zat!



veel liefs johanna en de birdies


~Natas~

Hoi Johanna,

Tis en blijft toch altijd spannend hoe de valken op elkaar reageren.
En vooral als je er al 1 hebt die er eerder is.
Zet je ze wel allebei in 1 kooi dan?
Haha en zo zie je maar ook 2 mannen moeten het uitvechten want er kan er maar 1 de sterktste zijn  :D en de baas.
Want hoe oud is Knuppel dan omdat je zegt dat Swiffer ouder is en hoe oud is Swiffer dan?

Nou in iedere geval veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groetjes Natas en Joepie

johanna

Swiffer is 5 maanden en Knuppel is nu ongeveer 4 maanden.... niet veel verschil dus maar toch ::) ;)

liefs johanna en de birdies

~Natas~

hoi,

Oh dat scheelt inderdaag heel weinig zeg.
Is Swiffer eigenlijk wel een beetje tam al?

Veel plezier ermee.............

Gr Natas

johanna

goeiemorgen allemaal!

dit is dag 2 van mijn nieuwe dagboek en de 2e dag met mijn nieuwe vogel Swiffer! het gaat best goed tussen knuppel en swiffer, ze blazen nog wel tegen elkaar maar eten nu al samen uit een bak dus dat is best goed! swiffer schrikt nog wel heel erg als ik met me hand de kooi in kom en kijkt dan heel verbaast naar knuppel die gelijk op m'n hand springt ::) :D :D hij maakt ook al geregeld geluid, en het is echt heel ander geluid dan knuppel maakt! dat had ink niet verwacht, ik dach dat alle valken wel zo ongeveer het zelfde geluid maken maar nee dus :o maar het is wel een super mooi geluid!

knup was gisteren erg uit zijn doen door de nieuwe valk maar nu is hij al weer lekker bij en gaat weer gewoon z'n gangetje!

ik probeer vanmiddag nog wat foto's te maken!

doeidoei en knuffels

johanna en de birdies

johanna

hoihoi hier ben ik weer ff

hier is de beloofde foto:  



liefs johanna en de birdies

johanna

hoihoi allemaal,

nou we hebben hierzo een moeilijke tijd nu knuppel er neit meer is :'(
Boeffie en Sunny(m'n grasjes) zoeken de hele tijd naar hem en roepen hem, ze doen zelfs zijn geluig na wat het voor mij nog ff ingewikkeld maakt omdat ik dan weer denk dat knup er gewoon nog is. en als ik naar mijn kamer ga waar m'n vogels zijn wil ik knuppel roepen maar krijg geen antwoord :-\ :'( :'( echt even heel erg moeilijk! ook nu Swiffer net aan knuppel gewend raakte... gelukkig raakt Swiffer nu een beetje gewend aan me... alsi k hem er uit wil hebben doe ik 2 deurtjes open en ga ik met mijn hand in de kooi en Swif gaat er dan bij het ander deurtje naar buiten. hij komt op mijn hand maar blaast zo nu en dan wel naar me maar dat neem ik hem niet kwalijk, want in die tijd dat ie bij mij is(van af vrijdag pas) heeft ie al het nodige meegemaakt! hij eet al gelukkig uit mijn hand en hij geeft zelfs al een pootje als ik het vraag :D ik hoop dat ik een goeie band met hem krijg zoals met knup, maar helemaal het zelfde zal het nooit worden jammer genoeg.

doeidoei en knuffel van de birdies

Johanna

~Natas~

Hoi Jahanna,

Zo zie je maar he dat je grasjes toch naar Knuppel zoeken en hem roepen en zijn geluiden nadoen.
Nu heb jij die hem verzorgde het idee dat hij er nog wel is en dan heb jij het idee dat Knuppel er nog wel is.
Ik hoop echt dat je net zo'n lieve vogel ervoor terug krijg als Knuppel, maar helemal hetzelfde is geen enkele vogel :-[

Ik wens je nog steeds veel sterkte met het verlies van Knuppel  :'( :'( :'(

Gr Natas

johanna

Foto's

De voliére van de Grasje (zonder speeltjes even)


Swiffer




Sunny is in Swiffers kooi geslopen!


Swiffer en Boef zijn lekker aan het snoepen


hé die muur is interesant! ::) ;D


zo dit waren even een paar foto's, ze zijn net gemaakt.

liefs johanna en de birdies :-*

johanna

hoihoi, het gaat hier erg goed... nog steeds wennen zozonder knup. maarja...

Swiffer kan toch krijse!! ::) :-X  om hoofdpijn van te krijgen!!! ik heb hem gewogen en hij weegt 85 gram... dus dat is netjes. normaal zitten mijn grasje in de voliere die je op de foto ziet maar dat willen ze niet meer... ze willen alleen nog maar bij swiffer zijn. dus dat gaat erg goed!! nou straks even meer mijn pa wil even computeren

doeidoei  :-* :-* :-*

johanna en de birdies

~Natas~

27 februari 2005, 22:08:38 #10 Last Edit: 10 maart 2006, 08:00:45 by *Marianne*
Hoi Johanna,

Oh wat erg zeg dat Swiffer zo kan schreeuwen, daar krijg je echt LETTERLIJK hoofdpijn van (nu een volgende valk erbij nemen) dan wordt het schreeuwen minder "zeggen ze"
En wat een leuke foto's zeg de valk met je grasjes :D

Gr Natas en Joepie

Dagboek is gesloten.
Weer open, neem dan contact op.
Groetjes Marianne