27 april 2024, 16:14:27

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten

16 november 2005, 15:25:48 #840 Last Edit: 16 november 2005, 15:27:27 by Kirsten
Hoi Iedereen :D

Ik zit nu op m´n werk, maar wilde jullie wel even bedanken voor het ontzettend liefdevolle welkom van Coco :-*

Het gaat heel goed met haar,. ik sta nog steeds verbaasd, dat ze dit allemaal overleefd heeft. De man, die ook uit de woning gered is verblijft nog in het ziekenhuis werd mij gisteren verteld, dus dat zegt genoeg over de ernst van de situatie.

Gisteravond heb ik haar nog verder goed geobserveerd en ze heeft duidelijk onder haar vleugels nog wat kale plekken die ook geirriteerd zijn en waar korstjes zitten,. M´n maag draait dan drie keer om als ik dat zie, maar ondertussen bedenk ik me dan, dat ze het verder erg goed doet.  Ze heeft ook een olijfachtige kleur, maar dat komt vermoedelijk nog gewoon van al dat roet,. (ze was echt heel zwart :'() Ik durf haar nog niet echt te laten badderen omdat ik bang ben dat dan de korstjes los gaan weken,. Ik ga wel even op zoek naar spul voor in badwater, want ik weet dat je bijvoorbeeld ook voor het ontsmetten betadineshampoo enzo hebt,. dus als ze er klaar voor is, dat ik dat eens kan proberen.

Ook merkte ik gisteren dat ze soms haar staart hard beweegt, wat duidt op moeite met ademhalen(ze zit dan niet met haar bekkie open gelukkig en is nog steeds erg levendig verder) Ze heeft ook al bij ons gezeten, maar na een beetje inspanning hoor je haar wat gorgelend :-\ bij je zitten. ze is verder zo levendig en vanmorgen deed ze ook helemaal mee met de begroeting die ik altijd van de andere valkjes krijg,. Ze straalt iets verschrikkelijks liefs en enthousiasts uit. Ze wil graag af en toe een stukje vliegen en in overleg met Jan willen we proberen dat heeeel langzaam op te bouwen, zodat ze wellicht iets meer conditie krijgt. Dit werkt ook positief op haar ademenhaling op den duur.

Gisteren heb ik Feld nog even gebeld, want ondanks dat ze zelf al zover gekomen is, wilde ik weten of ik nog iets kon betekenen,. helaas kreeg ik feld zelf niet te spreken en wilde de assistente dat ik langskwam,. Ik vind het voor haar nu veelste veel stress mee brengen om haar nu weer te gaan vervoeren, dus toen ik dat vertelde, gaf ze aan, dat ik het even moest aankijken.
Maargoed, Kirsten ging vandaag gewoon weer bellen, in de hoop op een andere assistente,. haha geluk!, want ik kreeg een andere en zij ging met Feld overleggen en ik heb net teruggebeld. Ik moet met haar blijven stomen rond lichaamstemperatuur (te warm is ook niet goed begreep ik)
Verder krijg ik nog een medicijn voor de benauwdheid opgestuurd. Vanavond nog even goed onder haar vleugels kijken of het wel goed dicht is, anders kan ik daar ook nog iets voor krijgen.

Het is zo´n schat en zal snel nog wat foto´s maken.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Roosje

Ach, de brand heeft dus wel zijn sporen nagelaten op coco. Ik hoop dat ze gauw weer in topconditie is! Je doet in ieder geval je best :)

Rianne

je zou zeggen dat ze na zo'n ervaring erg bang zou zijn maar gelukkig is ze heel enthousiast! :)

bobbie

Hoi Kirsten,

Fijn dat je even wat neerzet. Vind je baas vast niet erg  ;D

Ze heeft waarschijnlijk hete lucht en roet ingeademd. Arme Coco  :'(. Kan me voorstellen dat je maag 3x omdraait als je de plekken onder haar vleugels ziet.

Slimme Kirsten  ;D, nog een keer bellen.  :D

Ik kom gauw weer kijken hier.

Knuffeltje voor Coco (en voor de rest van de beestenboel  ;)), Nel

Mariska

Hoi Kirsten,

Ik ben een tijdje niet geweest  :-[ en had weer genoeg bij te lezen.

Wat Demi betreft kan ik er denk ik wel een beetje over mee praten.
Zoals je weet heeft Mike een dochter van 4.
Ik kreeg haar er gratis en voor niks bij toen ze 2 was ;D ;)
En dat is ook niet altijd makkelijk.
Voor mij niet omdat je er toch aan moet wennen.
Bovendien is het niet je eigen kind en zo voelt het dus ook niet.
Je moet er dingen voor opgeven terwijl ze niet van je eigen is.
Maar dit went allemaal ;)
Ik heb een goede band met haar opgebouwd en doe vaak leuke dingen met haar. Ik kan nu best wel heel erg van haar komst genieten.
Wat Mike betreft en feestdagen en dergelijke, dat is niet altijd makkelijk. Goede afspraken maken is dan heel belangrijk en nog kan je haar dan niet alle bijzondere dagen bij jou hebben.
Dat is hier ook. Dat is voor Mike niet altijd makkelijk.
Want met alle verjaardagen en leuke dingen wil je haar mee hebben en dat is niet altijd mogelijk.
Maar daar kun je je het beste maar bij neer leggen en er het beste van proberen te maken.
Ik vind het heel goed dat je Demi buiten de problemen of jou verdriet laat. Dat is heel belangrijk. Dat soort zorgen mogen ze op hun leeftijd helemaal niet hebben!
Probeer er de voordelen van in te zien als je even lekker de tijd voor jezelf heb. Ook al is dat soms heel moeilijk.
Gelukkig gaat op school alles goed met haar :D

En toen las ik over Coco.
Wat een verhaal! Brand in mijn huis is dus mijn ergste nachtmerrie. Niet voor mezelf, maar voor mijn beesten.
Ik ben heel bang dat de brandweer voor hun de vlammen niet in gaat. Ook al zegt Mike steeds (gek van de brandweer) dat ze dat echt wel doen.
Maar ik vind haar een scheet van een valkje en ik hoop dat ze bij jullie maar een heel fijn leven mag hebben.
Zoals ik jou hoor praten heb je volgens mij nu al iets heel bijzonders met haar?!
Geniet daar maar lekker van ;)

En Jan heeft een eigen account aangemaakt.
Kan hij lekker met ons mee ouweneelen ;D ;)
Gezellig hoor Jan!
Van harte welkom :D
Wellicht heb ik in de toekomst je advies nog weleens nodig, want Mike heeft mij vanmiddag gezegd dat hier een voliere komt :o ;D ;) :-X
Niet verder vertellen hoor, staat nog niet in mijn dagboek ;)

Nou de groetjes weer

Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kirsten

Hoi Maris,

Bedankt voor je lieve berichtje :D
Ik probeer ook inderdaad van de vrije tijd te genieten en begrijp ook goed de andere kant,. ook al is niet iedere vader hetzelfde daarin. Ik ben blij dat je van haar komst kan genieten, het lijkt me inderdaad ook niet makkelijk soms.
Heb ik ook veel respect voor. Ik denk wel dat je relatie van een hoop dingen heel sterk wordt. Dit bijvoorbeeld, maar in jouw geval ook alles met Mike op dit moment.

Mike gek van de brandweer? ;D nou misschien moet ie dan eens met Jan gaan praten,. haha,.die werkt bij een brandweeralarmcentrale en daarnaast allemaal cursussen enzovoorts en uiteraard zit hij ook bij de vrijwillige brandweer hier in Alblasserdam. Ze redden ook dieren tenzij het uiteraard voor hun te gevaarlijk wordt. Het is ook mijn grootste angst hoor en heb inmiddels mijn hart aan Coco verloren (aan iedereen hier hoor, maar zij krijgt nu even ietsje meer aandacht :D)
Ik krijg soms nog steeds een raar gevoel in m'n buik, als ik zie wat het voor schade aangericht heeft.
Ze zit nu lekker op de hoogste stok te knarsentanden :D :-*
Ik heb alvast betadineshampoo in huis gehaald, misschien is het een optie als haar wondjes goed genezen zijn om haar een keer goed te kunnen wassen.

En je geeft maar een gil hoor als je iets wilt weten,. Jan is inmiddels helemaal ervaren ;) :D Wel erg leuk en uiteraard zeg ik niets :-X :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mariska

Hoi Kirsten,

Ik vind dat je er heel goed mee omgaat.
En ik bewonder aan je dat je het zo belangrijk vind dat Demi haar vader leert kennen. Dat is ook heel belangrijk.
Als ik die kleine meid hier zie met Mike, ze heeft hem dan zo gemist!
Maar het is voor jou zeker niet makkelijk.
Dat begrijp ik heel goed!

ik kan me goed voorstellen dat je van die brand en de schade bij Coco af en toe nog beroerd wordt. Het is ook iets vreselijks. Maar vanaf nu gaat ze een heel fijn leven tegemoet.

En Mike en ik gaan vast bij jullie aan de bel trekken ;D ;)

Groetjes
Mariska

Ps Mike heeft hier van de week de muur naar de zolder behangen met spullen van de brandweer.
Een helm en nog meer dingen.
Hij heeft ook een echt T-shirt van de New Yorkse brandweer :D ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Fijn te lezen dat het met Coco toch best wel redelijk gaat en dat je nu ook medicijnen toegestuurd krijgt van Dr. Feld.

Sterkte met Coco en een dikke kus voor haar of was het  nu een hem??  :-* :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

Citaat van: Mariska op 16 november 2005, 20:21:24

Hij heeft ook een echt T-shirt van de New Yorkse brandweer :D ;)


Haha ik herken het meteen,. ik heb hier ook inderdaad allerlei shirts,. hihi wel mooi hoor :D

en Caroline,. het is een popje :D en die kus geef ik zeker door :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

patty_dordtse valkjes

Heb ff niet geloerd en dan lees ik dit bij jouw in je dagboekje.
Zal ik je eens wat zeggen daar woont me oma ook in de flat dus die zal ook wel is geloerd hebben.

maar gelukkig dat de birdy wat op gaat knappen zeg vind echt lief dat je haar in huisje hebt. :-*

dikke kus mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Jantjie

Ik vind mike nu al een toffe gozer ! ;) Hahaha.
Maar is de vrijwillige brandweer niets voor hem dan ? Of misschien wel beroeps ?? Er worden nog 8 mensen gevraagd in Haarlemmermeer voor de 24 uurs.....
En ja, als je advies nodig heb mbt het bouwen van een voliere dan mag je dat altijd vragen hoor, als ik je vraag kan beantwoorden dan doe ik dat graag.

En iedereen bedankt voor het warme onthaal !

Heb nu even de mogelijkheid om hier rond te neuzen en neem het daar gelijk van, moet zo denk ik de laptop weer inleveren ;) Maar dat doe ik met liefde want we hebben hem voor Kirsten gekocht. Hihihi.

Ook ik ben helemaal weg van Coco, ze doet me wel heel erg denken aan maffie, die verwelkomde me ook altijd met een heel lief en zacht fluitje 's ochtends en dat doet coco ook en klinkt nog precies hetzelfde ook !  :'(

Nou dat was ik weer even, ik hoor de auto aan komen dus ga de laptop overdragen. ;) Hahaha. tot snel !

Groetjes
Jan
 

Er is geen beter weer, dan de brandweer.... ;D

Mariska

Hoi Jan en Kirsten,

Ik had gisteren nog een foto voor je gemaakt Jan van het wandje naar de zolder wat hij aan de brandweer wijt.
Maar nadat ik hem opsloeg was ik hem kwijt ???
Nog nooit gebeurd.
Maar Mike is gek van de brandweer. Het lijkt hem ook te gek om dat te doen, maar is er bijna zeker van dat hij niet goed tegen de dingen kan die hij dan tegenkomt :-\.
En qua advies doen we vast nog wel een beroep op je.
Gaat nog wel even duren hoor, we moeten nog sparen en hebben er geen haast mee.

En dat Coco je aan Maffie doet denken is vast niet makkelijk, maar misschien ook juist fijn..
Je zal haar vast erg missen. Ze was je eerste valkje toch??

Nou tot gauw weer :D

Groetjes
Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Jantjie

Hoi Mariska,

Omgaan met dingen is weleens moeilijk, gelukkig is de cultuur van stoere brandweerman/vrouw gelukkig een heel stuk minder en wordt er veel aandacht aan nazorg besteedt.
Leuk dat je een foto voor ons gemaakt heb, jammer dat hij alleen verdwenen is.
Misschien een paar leuke sites voor hem, www.nyfirestore.com en www.ourdesigns.com of www.brandweerwinkel.nl.
Hahaha, genoeg over de brandweer.

Het is inderdaad wel moeilijk en mis dr enorm. Zeker op sommige momenten is het moeilijk, als ik bijvoorbeeld mooie gedichten van Nel lees bij afscheid van andere valkjes, dan hou ik het niet droog. :-[
Ze was inderdaad mijn eerste valkje en heeft mij aan het valkenvirus geholpen net als bij Kirsten 11 jaar laten.
Ze is daarom ook het toonbeeld van "ons" valkcity.

Groetjes
Jan

ps jullie zullen je wel afvragen waar onze Kirsten is, die zit te bellen dus kan ik iets langer van de laptop genieten :D Maar ze komt er zo aan hoor !! ;) Hahaha.

 

Er is geen beter weer, dan de brandweer.... ;D

Mariska

Hoi Jan,

Ik vroeg me inderdaad af of jij de laptop nog niet moest inleveren ;D ;)
Maar bedankt voor de tips van die sites.
Zal ik zeker even aan hem doorgeven!! ;)

Toen ik jullie dagboek pas geleden ben gaan lezen trok Maffie mij gelijk heel erg aan. Helaas kwam ik er op jullie site achter dat ze was overleden.
Kan me goed voorstellen dat de gedichten van Nel je erg raken. Dat hebben wij allemaal hoor.
Iedereen heeft weleens iemand verloren en kan zich daarin inleven.
Maar Maffie waakt als een engeltje over Valkcity en dat is wel een mooi idee toch?!

Groetjes
Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Inger m

Hoi,
Ik kom dit stuk bij toeval tegen. Maar over de brandweer en dieren...

Mensen gaan uiteraard als eerste voor. Daarna komen de dieren. Bij een brand bij een verzorgingstehuis hier in de buurt zijn netjes ook alle vogels gered.

Ik ben nu bezig met een training voor de brandweer in de omgang met dieren. We leren ze hoe ze verschillende dieren moeten hanteren bij brand, dit doen we voor en laten we hen zelf ook oefenen. Van paard, geit, koe tot de kleinere dieren als konijnen, kippen en ja ook de valkparkiet.

T is bestwel leuk om te doen!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.