29 april 2024, 01:02:36

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten

29 augustus 2005, 18:40:24 #600 Last Edit: 29 augustus 2005, 20:44:59 by Kirsten
Ik heb net vol bewondering naar die vier kids van Moppy en Lucky gekeken,. Jeetje ze zijn erg ondernemend en ze knabbelen van alles wat er op de bodem ligt. Het gaat echt erg goed dus. :D. Ze houden zich ook al aardig op gewicht en krijgen nu nog één voeding van de ouders. Ik heb het derde jong wel een voeding extra gegeven bij de ouders, maar dat zal morgen niet meer nodig zijn denk ik.

Ook om Tickle moest ik erg lachen, die deugniet zat alleen maar trosgierst te eten. Ik dacht dan haal ik het er even uit, zodat ie verder op onderzoek gaat,. Gaat ie op de plek waar het trosgierst lag tussen de beukensnippers zoeken naar trosgierst zaadjes ::),. Ik dacht mij fop je niet zomaar en heb er een handje gewone zaadjes bij gegooid,. hihi hij ging ze gewoon opeten :P :D een dondertje dus ;)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra en Cheeky

Ha Kirsten,

Wat een leuk verhaal over Tickle (wat een enige naam trouwens!). Wat een dondertje zeg, eerst de trosgierst en dan de zaadjes... ! Een echt bijdehandje dus!

Fijn dat het met de jonkies ook voorspoedig gaat!

Groetjes,
Petra

Kirsten

Hoi hoi,

Weer even een berichtje uit valkcity. Ik heb afgelopen woensdag de sleutel van mijn oude woning ingeleverd. Was wel even gek, maar het hoort er allemaal bij ::)

Met de jongen van Moppy en Lucky  gaat het hier allemaal goed. Vanavond heeft Rinske en Daan het eerste jong opgehaald 'Salsa' en morgenmiddag komen Bianca en Marco 'Baco' ophalen.
Zondagmiddag worden waarschijnlijk de andere twee jongen opgehaald. Het gaat zo goed met ze en het zijn stuk voor stuk moppen met elk al hun eigen karakter :-*

Met de jongen buiten gaat het ook goed.
Er zijn twee jongen bij Meg en Clooney en twee jongen bij Bo en Luna,

Het tweede jong van Meg en Clooney is een eitje van Moppy en Lucky van binnen (hihi volgen jullie het nog? ::))
Ik weet hiervan straks dus het geslacht.

Hieronder wat foto's van deze lieverds

Hier de twee jongen van Bo en Luna,



Het linkse jong is van 22 augustus en het ander van 25 augustus. Ik weet nog niet echt wat het wordt.





Dit is het eerste jong van Meg en Clooney,. Helaas is het wel geplukt. Ik denk dat het van verveling is dat ze dat doen en het werd met trosgierst wel minder gelukkig. Vind het wel erg jammer :-\, maar gelukkig groeit het weer aan. Deze kleine is geboren op 18 augustus dus vandaag 16 dagen.



Dit is hun tweede jong,. ook al iets geplukt maar niet veel gelukkig. Deze kleine is geboren op 26 augustus en vandaag dus 7 dagen oud. Het gaat erg goed met deze kleine, ondanks dat ze al zo'n grote broer of zus heeft  ;) :D

Verder is Jan druk bezig geweest om nog drie kooien erbij te bouwen. Hier alvast een idee,. De houten plaatjes worden nog vervangen door zinken laden, die mijn vader maakt.



Iedereen heeft nu een plekje,. Straks als de jongen in de voliere wat groter zijn, kan iedereen de voliere in :D,maar nu kunnen ze nog even apart

Groetjes weer voor nu :D
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

~Natas~

Hoi Kirsten,

Jee de sleutel is binnen van je nieuwe woning.
GEFELICITEERD[/b] [/color]
En wat een mooie valkjes heb je weer aahgeshaft zeg, en de namen zijn GEWELDIG verzonnen  ;D
En wat lief zeg die jongen van Bo en Luna, wat een lieve koppies zeg  :-*
Zo dan wat een drukte bij jou zeg, nog ff en dan heeft iedereen een eigen plaatsje.
Succes verder met de woning.

Groetjes,

NAtas

Bianca

Citaat van: *Natas* op  3 september 2005, 00:02:37
Hoi Kirsten,

Jee de sleutel is binnen van je nieuwe woning.
GEFELICITEERD[/b] [/color]
Succes verder met de woning.

Groetjes,

NAtas



Hey natas, ik geloof dat je het niet helemaal hebt gevolgd  8) , ze heeft de sleutel van haar oude huis juist ingeleverd, whahahahahahahahahaha.
Maar het is goed bedoelt van je......... ;)

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Het is ook allemaal iets verwarrend.
Ik woon namelijk al ruim een half jaar op het nieuwe adres.
M'n zus heeft nog even in mijn oude woning gezeten en die ging nu samenwonen vandaar.
Er moest vanalles uit en er stonden ook nog heel veel spullen van mij in. De klus is nu gelukkig geklaard en kan ik verder in dit huisje, waar ik me steeds meer thuis begin te voelen :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Leuke foto's Kirsten. Maar van die 2 jongen, kun je niet berekenen wat het zijn? :)

Lin

Hey,

tja afscheid nemen van een huis vol herinneringen is alijd moeilijk. Vooral omdat je er dan niet meer naar terug kan.

Maar mooie jongen hoor. fijn dat het goed gaat. Ik vind die geparelde wel lief en die eerste  gewone witmaskers ook. Ik denk dat het mannen zijn.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi hoi,

Nou de geparelde witmasker uit het nest van Meg en Clooney kan zowel een pop als een man zijn. De andere gele pluis is een eitje van Moppy en Lucky dus als het een gewoon geparelde wordt is het een man en tevens split voor lutino en cinnamon en kanssplit witmasker. Als het een cinnamon gepareld valkje wordt is het een popje en tevens kanssplit voor witmasker.

Uit het nest van Bo en Luna denk ik dat het wildkleurtjes worden. Jammer dat wel, maar wel prachtige splitten dus leuk voor de kweek.
Ik hoopte erop dat er een verborgen split te voorschijn zou komen, maar is tot nu toe niet het geval geweest,.
Het ziet er nu zo uit,. weet ik ook wel weer de geslachten, dus dat is wel prettig

Ouders:
Vader=Witmasker Bont Cinnamon
Moeder=Lutino

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Cinnamon split to Witmasker Bont

Vooral de mannen hebben prachtige splitten. Ik wacht het af,. de veertjes gaan nu doorkomen :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

nick

Vanmiddag onze nieuwe valk: Bobbie opgehaald bij Kirsten.

Een hartstikke mooi beestje.
Hij is nu aan het wennen in zijn kooi. En fluit af en toe.

IK houd jullie op de hoogte.

Kirsten

Hoi Nick,

Leuk dat je even wat in m'n dagboek gezet heb :D Bobbie is echt een mop, dus heb er alle vertrouwen in dat het een echt maatje van je wordt :D,.

Hoi Iedereen,

ja alle jongen van de tweede ronde van Moppy en Lucky zijn opgehaald en stuk voor stuk zijn ze naar hele goeie baasjes gegaan. Dat maakt het kijken naar een lege kooi een heel stuk makkelijker :-\ :D

Het eerste jong is naar Rinske en Daan gegaan, zij houdt een dagboek 'mijn snoepjes' en kan je vinden

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12258.0.html

Het tweede jong is naar Bianca en Marco gegaan, ook zij houdt een dagboek bij. Je kan het onder verhalen vinden en heet 'de spannende avonturen van baco'  :D

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12331.0.html

Het derde jong is naar Nick gegaan, hij heeft net iets in mijn dagboek gezet.
en tot slot het vierde jong, hij is naar Nieuwegein verhuisd en wel naar Edwin en Cindy,.

De jongen buiten worden ook steeds groter, dus heb binnenkort m'n handen weer vol,. hihih :D Heerlijk hoor :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

nick

4 september 2005, 23:38:55 #611 Last Edit: 4 september 2005, 23:46:27 by nick
Het was daarstraks nog even ontzettend hilarisch. Mijn moeder had Bobbie eventjes vast. En die heeft een kettingkje met een vlindertje eraan.
Echter bobbie moest dat vlindertje, mijn moeder had hem maar eventjes verstopt want die mocht niet stuk.
En toen ging bobbie er dus achteraan...

Ik heb in een deuk gelegen!

Trouwens, grappig detail, van oog naar oog loopt een grijze lijn.
Ben benieuwd of dat er na de rui ook nog is. Maar het ziet er grappig uit.
Verder is dit valkje echt fors gebouwd vergeleken met onze eerdere valk ko-ko. Dat was meer een lange dunne valk.
Bobbie is al flink met zijn verenpak aan het pronken...  :).

Zodra bobbie wat meer gewend is zullen we verder dingen proberen, zoals het badje ophangen.
Misschien houd deze wel van een beetje water.

Kirsten

Haha Nick, ik zie het al helemaal voor me ;D,.
Tja de mannen uit dit nest vinden alles wat glimt prachtig,.. (ook een tip om hem mee te lokken ;)).

Plantenspuit kan je trouwens ook proberen, zachtjes vernevelen eerst en kijken hoe hij erop reageerd.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Je wordt zo keurig op de hoogte gehouden over je valkjes, dat zal je wel een goed gevoel geven. :)

nick

Vandaag weer een dag, ik zet het maar hier. Ik denk niet dat ik het vol ga houden een compleet dagboek te schrijven maar de eerst tijd doe ik het wel eventjes.

Vanmiddag een klein bakje met de zaadjes die kirsten mee had gegeven opgehangen bovenin de kooi, hij heeft bijna de hele middag genoten. En nog wat water gedronken.

We hangen het bakje nu telkens een stukje lager zodat hij vanzelf onderin de kooi gaat eten, want nu ligt de vloer helemaal vol met zaadjes...