28 april 2024, 19:32:41

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

tja de leuke dingen gaan inderdaad snel voorbij. Mijn drie weken vakantie is ook weer voorbij.

Gefeliciteerd met je witmasker!

En zijn jullei naar de Koi show geweest. Ik ben ook lid van Nihishikoi (hoe schrijf je dat?). Lijkt me echt geweldig om heen te gaan!

en nog een koppel erbij. toe maar! En fijn dat de valkjes binnen het ook goed doen. Gaat dus prima bij jou.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Ha Kirsten,

Leuk om weer een update van je te lezen! Nu idd de foto's nog... maar doe kalm aan! Lief joh, een witmaskertje geboren bij Meg en Cloony! Zorgen ze er goed voor?

Nog een koppeltje pruimkoppen erbij?! En Jan dus maar weer uitbreiden! Hebben jullie zoveel ruimte dan? Het is duidelijk een passie van jullie tweetjes! Gelukkig maar! ;) :D

Groetjes,
Petra

hippysuus

Hoi, leuk om de update te lezen.

Zijn ze al goed gegroeid? Passen ze nog steeds met zijn vieren in de mandje?

gonnie

Hoi

leuk nog een koppel pruimkoppen erbij , plaats even een foto van ze ben erg benieuwd , geweldig voor je .
Wat is een koi-show , en is dat in Arcen ?
Groetjes Gonnie




Lin

Hey,

een koi show is een show waar van die grote gekleurde vissen worden geshowd genaamd koi karpers. Het was inderdaad in Arcen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca en marco

Hoi Kirsten,

Leuk dat je weer ff wat nieuws van valkcity op de site hebt geschreven. Ik ben zo benieuwd hoe groot de jonge nu zijn!!!
Binnenkort zie ik ze in levende lijven!!! :D
Spannend!!!

groetjes Bianca

bobbie

Hoi hoi,

En ........... en ..................... welke wordt het voor Bianca .....

Ook ik vind het spannend.  ;)

groetjes, nel :)

Valerie

Wat een mooie jonkies, zeg!  :o :)



Rinske

He Kirsten,
Ik vond het echt onwijs leuk gister om de kleintjes te zien, ik kan ook bijna niet meer wachten op die kleine.

Kirsten

Hoi Bianca en Rinske,

Ik vond het ook heel erg gezellig en het wachten duurt nu niet zo lang meer, want het gaat echt erg goed. :D

Oké eerst even de kleine valkjes.

Deze gaat naar Bianca en Marco (nichtje van Nel(bobbie), jong 2 uit dit nestje (4,5 week)



en deze gaat naar Rinske, jong 1 uit dit nestje en morgen 5 weken.





Rinske, je hebt gisteren een tijdje met dit valkje op de bank gekroeld, dan weet je waarschijnlijk welke het is :D

Zometeen kom ik nog even met meer (leuk) nieuws en meer foto's,.. eerst met de hond even naar buiten.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey,

Nou nog een weekje en dan zijn ze ook weer zelfstandig. mooie valkje zijn lekkerr tam zeker?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Lin,

Ja ze zijn elke dag in m'n handen geweest en dan wennen ze al erg gauw. Wel hangen ze nog aan de ouders, dus als ze elkaar gaan roepen vliegen ze nu meestal nog terug naar de kooi. Vanaf morgenavond gaan ze apart. Dit houd in dat ik ze in een aparte kooi zet en voor de voeding terugplaats bij de ouders (ze staan wel in dezelfde kamer). Als het niet nodig is, krijgen ze bij mij nl geen handopfok. Door het apart zetten wennen ze aan het 'zonder ouders zijn' en krijg ik ze nog iets tammer. Ook gaan ze wat meer op onderzoek uit naar voedsel. Ik weeg ze dan wel dagelijks om het gewicht erg in de gaten te houden.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey,

Jij hebt dezelfde aanpak als ik! ;D

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Zo nu nog even het verdere nieuws hier.

Deze week zijn de valken binnen dus uitgevlogen en heb ik het broedhok weggehaald. Voordat ze uitvlogen was het dringen voor het gat,.. ik heb me rot gelachen..



Zoals je kan zien hebben ze het gat al aardig groter geknabbeld, de slopers ;). Ook hoorde je de hele dag gefladder,. ik vraag me dan altijd af of ze elkaar niet voor hun hoofd meppen ::)

Nu zijn ze dus allemaal in de kooi en morgen heb ik een plekje voor ze om te gaan wennen. Het duurt niet lang meer voordat ze naar hun nieuwe thuis kunnen.

Vandaag is er bij Bo en Luna een kleine gele dons geboren :D
Het jong ziet er goed uit, maar ik laat ze nog even met rust. Morgenochtend ga ik goed kijken en ook controlleren of het gevoed wordt. (Bianca, dit eitje hoorde jij en Marco vanmiddag piepen en Rinske jij gisteren :D)

Ook met het jong bij Meg en Clooney gaat het erg goed. Vandaag is hij/zij 5 dagen en groeit goed.

Hieronder een foto van toen het valkje net geboren was.



Ik vind het altijd weer even wennen. Binnen zijn de jongen alweer ruim over de 80 gram en zo'n kleine gup weegt dan 4 gram ongeveer...

Zoals ik jullie eerder vertelde zijn we vrijdag naar de kasteeltuinen in Arcen geweest waar een koi-show was.

echt prachtig!









Omdat het in de kasteeltuinen gehouden werd, kon je daar ook gewoon lopen, super! en echt een aanrader.

Daarna nog een lekker ijsje gegeten (nou ik één hapje :D en lekker koffie en vlaai, maar Jan en Demi zaten wel heerlijk aan het ijs) Om de hoek daar zit namelijk de beste ijszaak van nederland,. nou dat proefde je inderdaad ook en jeetje wat een keus allemaal. Zelfs light!,. hihi

Hierna zijn we ons tweede koppel pruimkoppen wezen ophalen,. oh helemaal super. Ze zijn helemaal compleet, alleen ook weer in de rui (tja voor hun de tijd van het jaar)
Hieronder een paar foto's van ze,... ehhh namen volgen nog ;)







Tja Jan moet nu wel weer verder bouwen aan uitbreiding in de schuur,. hihi tja ach zo blijf je bezig ;)
Overigens hebben we niet veel ruimte hoor Petra, maar zijn erg creatief ;) :D ;D

oké ik geloof dat ik zo weer een beetje bij ben met vertellen :D Buiten ligt er nog 1 eitje bij Meg en Clooney en nog twee bij Bo en Luna. Das nog even afwachten dus.

ohhh wacht! hihi vergat ik bijna te vertellen. Zondag gaan we bij Bernard (kweker in België) onze geparelde fallow pop ophalen en op de terugweg langs Mandy om haar nieuwe vriendje gelijk mee te nemen, een geparelde man split fallow :D
hihi het houd niet op hier en ik geniet er super van.
Als laatste (voorlopig) komt er dan nog een prachtige geparelde bonte witmasker,.. zo mooi en zo lief. Deze lieverd krijgen we overigens van Bianca en Dennis :-*. Me sow happy

Groetjes
Kirsten









Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Citaat van: Kirsten op 22 augustus 2005, 22:10:44
Zo nu nog even het verdere nieuws hier.

Deze week zijn de valken binnen dus uitgevlogen en heb ik het broedhok weggehaald. Voordat ze uitvlogen was het dringen voor het gat,.. ik heb me rot gelachen..



Groetjes
Kirsten


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hoi Kirsten

Geweldig, die moet je bewaren als er in de fotowedstrijd het onderwerp 'uitvliegen' aan de beurt is!!!

Die koi's zijn prachtig, mooie kleuren!!

Schattig weer die hele kleintjes, maar valkjes van 6 weken of ouder zijn wel een stuk mooier dan deze aliens  :-X :-X :-X
Ze zijn wel schattig hoor  ;) ;)

Groetjes Gerda