28 april 2024, 10:44:59

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten

17 juli 2005, 20:12:12 #405 Last Edit: 17 juli 2005, 20:17:29 by Kirsten
Hoi hoi

Hier gaat alles goed. Scooby knapt goed op en zit niet meer aan de medicijnen. Verder vind ik het heel fijn om te horen dat jullie het gedicht van Maffie ook zo mooi vinden. Mijn gevoel was om een ander ook een idee te kunnen geven hoe ze was en dat is als ik jullie goed begrijp goed gelukt. Dank je wel weer voor de reactie, jullie zijn top!
:-*

Hoi Bianca,

Ik vond het supergezellig en bedankt voor de foto! :D
Ja dat zit wel goed in de toekomst met Dennis,. wahaha ik zie hem nog zo zitten op die stoel met al die poppen op z'n schoot.. Ja, zei die,. Ik moest er even op passen,. whahaha

en ik ben het helemaal met je eens, vind het ook heel erg leuk dat we elkaar zo als beginnende kwekers hebben gevonden. super :D hihi een vogelvriendinnetje,. ;D


Met Bo en Luna weet ik niet wat ik moet denken,. Als Luna helemaal zin heeft dan gaat Bo ineens uit de weg,. bang ofzo? verder inspecteren ze wel heel de dag samen het broedhok, dus ik wacht het maar af allemaal :D

Morgen dag 18 van het eerste eitje binnen,. spannend inderdaad en ik ga vanavond toch maar eens luisteren of er al iets piept misschien ;) :D

Doei doei weer iedereen,
Groetjes
Kirsten

ps,. we zijn bezig met de aanschaf van een koppel pruimkoppen,. jeh!,. Dit is een heel mooie parkietsoort, waarbij de mannen een donkerroze kop hebben met een zwart randje en de poppen een blauwgrijze kop met een geel randje. Verder is hun lijfje grotendeels groen en hebben ze een prachtige hele lange staart,. spannend!,.De bedoeling is om ze tijdens de kweek apart te houden en buiten het broedseizoen gewoon bij de valken in de voliere,. Het is een rustig parkietensoort, en de man kan heel erg mooi melodietjes fluiten... Ik hou jullie op de hoogte uiteraard!




Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

gonnie

Hoi

Oo zeg ik ben zeer benieuwd , ook ik denk nog steeds aan uitbreiding , en denk aan catharina`s , en wellicht breiden we onze voilere buiten uit met een scheidings wand ertussen ,met aan de ene kant kanaries en de andere kant catharina`s ,maar we zijn er nog niet  uit ,dus ik ben ook zeer benieuwd hoe die pruimkoppen er uit zien.
Groetjes gonnie




Kirsten

17 juli 2005, 20:39:17 #407 Last Edit: 17 juli 2005, 21:18:54 by Kirsten
Hoi Gonnie,

Ja ik ben ook superbenieuwd!. We zijn goed aan het zoeken, want we willen uiteraard een prachtig koppel vinden :D.
Op www.herballake.nl/parkieten/pruimkop.html Kan je plaatjes vinden en ook van de jonge pruimkoppen staan er foto's,.. oh zo schattig :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

gonnie

17 juli 2005, 20:47:55 #408 Last Edit: 17 juli 2005, 20:50:51 by gonnie
Hoi Kirsten
bedankt ben meteen gaan kijken , prachtig , nu heb ik nog wel een paar vraagjes .
kun je die ook tam maken ?
Zijn het herrie schoppers ? (heb n.l buren die dat niet leuk gaan vinden)
En kun je ze makkelijk kopen  ? ik had er nog nooit van gehoord .
Ik ga nog maar even verder met lezen over de pruimkoppen.
Groetjes Gonnie




Kirsten

Citaat van: gonnie op 17 juli 2005, 20:47:55
Hoi Kirsten
bedankt ben meteen gaan kijken , prachtig , nu heb ik nog wel een paar vraagjes .
kun je die ook tam maken ?
Zijn het herrie schoppers ? (heb n.l buren die dat niet leuk gaan vinden)
En kun je ze makkelijk kopen  ? ik had er nog nooit van gehoord .
Ik ga nog maar even verder met lezen over de pruimkoppen.
Groetjes Gonnie


hihihi,.
Nou zover ik weet is het een rustige niet schreeuwende vogel, die ook goed tam te krijgen is. Ze zijn wel iets kostbaarder dan de valk. Een jong kost ongeveer 45 euro en een broedrijp koppel ongeveer 100-150 euro. Het is namelijk zo dat je pas na twee a drie jaar met zekerheid weet of het een man of een pop is. Vandaar dat een koppel ook duurder is.
Verder ben ik ook nog oriënterende hoor, ;) :D Ik weet alleen dat ik op een beurs verliefd was op hun geluidje,.

Ze zijn wel iets moeilijker om te vinden,.Ik kijk een beetje op marktplaats en vogelarena.com. Daar kan je trouwens ook allerlei andere soorten vogels vinden,.


Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

gonnie

Hoi
Bedankt
daar ga ik ook even neuzen www. vogelarena.com, weet je het is best moeilijk om een keuze te maken want je koopt ze niet voor eventjes, maar het punt is dat ze wel vorst vrij moeten zitten, de pruimkoppen.
Ze zijn wel groot hè, wel heel leuk , en mooi zingen trekt ook wel, maar duur ja,
ik denk toch voorlopig nog aan catharina`s , maar ja net als jij het kan nog veranderen.
Groetjes Gonnie




Lin

Hey,

Nou je hebt me wel nieuwschierig gemaakt hoor naar de eventuele nieuwe aanwinsten. waarom hebben jullie voor deze gekozen?  en ik lees dat er bijna een eitje uitkomt. wat kan je voor mutatie verwachten. Spannend!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

18 juli 2005, 12:59:08 #412 Last Edit: 18 juli 2005, 14:06:28 by Kirsten
Hoi Lin,

Er kunnen uit dit nestje,.witmasker geparelde mannen komen, gewoon geparelde mannen, cinnamon geparelde poppen en witmasker cinnamon geparelde poppen. Ook hebben vooral de mannen hele mooie splitten.

Ehh tja M'n vriend heeft ze altijd prachtig gevonden en op beurzen kwamen we ze weleens tegen. Het is gewoon een hele mooie rustige niet schreeuwende vogel. Het zoeken verloopt nog moeizaam, maar we houden vol ;)... hihi de aanhouder wint

groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Joyce28

spannend zeg met het eitje,je kan mooie mutaties krijgen :)
En pruimkoppen zijn ook mooi
we willen natuurlijk wel foto's he,als je ze hebt ;) :)

Lin

Hey,

Inderdaad mooie mutaties en ook leuk dat je kan berekenen welke poppen zijn of mannen. Ik ben benieuwd naar de jongen straks.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

en is je eerste eitje al aan het piepen?
moet nu toch in ieder geval dat tik-achtige geluid gaan maken, kan er ff geen betere omschrijving aan geven....

Tot vanavond! ;)
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Petra en Cheeky

Ha Kirsten,

Ben ook heel benieuwd naar je eitje ...

Groetjes,
Petra

Kirsten

hihi

Het piept hier als een gek,. en allemaal barstjes,. pff ik hoop zo op vanavond, want morgen moet ik weer werken,.
superspannend dat wel,. hahahaha

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra en Cheeky

Dat wordt een lange nacht, Kirsten....
Wat zul jij brak op je werk zitten morgen!  ;) ;D
Maar hopelijk is het het allemaal waard en komt er een piepklein piepvalkje uit...! :P

Groetjes,
Petra

♪ Marlies

Hoi Kirsten,
Ik hoop voor jou dat het eitje vanavond nog uitkomt, want ik denk niet dat je anders veel zult slapen :-\

Groetjes
Marlies