28 april 2024, 13:40:19

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten

Het is een erg verdrietig weekend,. Gisteren Maffie overleden en nu gaat opnieuw scooby niet goed. Vanmorgen weer dezelfde verschijnselen als vorige week zaterdag. Ik heb haar gelijk spul gegeven, maar ik ben bang dat ik hiermee alleen maar rek en niet oplos. Om half twee weer een afspraak bij de dierenkliniek in Ridderkerk. Ik ga ervan uit dat we besluiten om haar leven waardig te laten eindigen,. Heb de hele morgen al zitten huilen,. Het zonnetje schijnt buiten, maar ik voel me erg verdrietig,. Een hoop verdriet dit weekend, wat we een plekje moeten geven.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

patty_dordtse valkjes

hoi kirsten,

ik wens jullie heel veel sterkte.
het is nooit een dierbaartje te verliezen,maar gelukkig is maffie vredig gegaan.
als er wat is kan je me ook mailen dan kan ik altijd naar je toe komen.

heel veel sterkte .

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Kirsten

Je bent een schat patricia, dank je wel :-*

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

10 juli 2005, 13:33:08 #378 Last Edit: 10 juli 2005, 13:34:59 by Gerda
Jeetje Kirsten,

Alles komt wel ineens he? Wat vreselijk!!
Ik kan me voorstellen dat je helemaal ondersteboven bent.
En je staat voor een moeilijke keuze. Die misschien met het hoofd makkelijk is te maken (Scooby verder lijden besparen), maar met het hart gewoon ongelooflijk moeilijk is.
Ik denk dat Scooby op wilskracht de vorige keer helemaal is opgeknapt, maar de oorzaak is natuurlijk niet gevonden en dus niet weggenomen.

Heel veel sterkte hoor meisje!!

Ik denk aan je! Je zult nu wel bij de dierenarts zitten.
Liefs Gerda

Kirsten

Hoi Iedereen,

Net weer terug van de arts,. Ze heeft geen gasvorming zoals vorige keer en ook geen ondertemperatuur. Ook was ze goed levendig bij de dierenarts. Het leek wel of ze het afgelopen uur weer opgeknapt was :) Heel moeilijk aan de ene kant, want je wilt zo graag antwoorden, maar die heeft niemand.
Besloten is haar weer mee naar huis te nemen en morgenavond een nieuwe afspraak om naar haar kiezen te kijken. Ik vond dat ze afgelopen week ook niet goed hardvoer at en er zaten ook wat haakjes. Ben blij dat die dierenarts zo aardig is, dat maakt dit alles wat makkelijker.
Bunny is haar nu weer aan het wassen en er zit niets anders op dan afwachten. Het kan nog een nasleep zijn van afgelopen weekend, maarja ik kan niets anders doen dan gewoon goed voor haar zorgenen hopen dat ze zich weer goed gaat voelen.

Bedankt voor jullie steun weer,. dit put me erg uit allemaal.

Wil ook nog even iets over de valkjes zeggen, want ik wil ook proberen een beetje vrolijk te zijn.  Binnen hebben we 5 eitjes nu waarvan er 4 bevrucht zijn. Er wordt goed gebroed net als het eerste nestje en daar ben ik erg blij om. Buiten genieten m'n moppies in de voliere van het heerlijke zonnetje en ik ga ook even buiten zitten met een drankje,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

AAAAAh,
Wat erg! :o
Ik volg even één dag je dagboek niet en dan is dit gebeurd!
Je wilt niet weten hoe ik met jullie meeleef!
echt wat een domper zeg van Maffie!
Ik heb meteen een knoop in m'n maag!
Ik ben wel blij voor je dat het  toch weer beter gaat met scooby........had er nog eens bij moeten komen.

Gelukig heeft Maffie een heel goed leven bij jullie gahad en heeft ze een mooie leeftijd behaalt.
Dat is makkelijker te verwerken als een plotselinge ziekte of iets dergelijks.

Heel veel succes ermee, en natuulijk ook morgen weer bij de DA.

Een hele dikke knuffel!
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Jeetje Kirsten,

Wel heel veel tegelijk allemaal. Gelukkig is het met Scooby nu goed afgelopen. Lief dat d'r konijnenvriendje haar gelijk gaat wassen als ze terug komt bij hem.

Probeer inderdaad lekker te genieten van het mooie weer en heel veel succes morgenavond. Ik hoop dat het inderdaad aan de kiezen ligt, daar is tenminste wat aan te doen (toch?)

groetjes, Nel

Ankie

Hoi Kirsten

Ik lees net wat er met Maffie gebeurd is en ik vind het vreselijk. Het nadeel van huisdieren hebben is dat je ze overleefd en enorm veel verdriet hebt als ze overlijden. Je moet het een plekje geven en ik denk dat dat je goed lukt ,het zal tijd nodig hebben. Maffie heeft een prachtig leven gehad en jullie hebben er alles voor gedaan. Maar het is en blijft een groot gemis.
Ik hoop dat het met Scooby allemaal goed gaat en dat hij er weer helemaal bovenop komt.

Heel veel sterkte en we leven met jullie mee.

Groet van Ankie

Kirsten

Hier gaat het naar omstandigheden wel oké,
Scooby heeft inderdaad last van haar kiezen vermoed ik en morgenavond zullen we kijken of het lukt om haar hierin te helpen. Normaal gesproken gaan ze onder een roesje, maar dat risico is bij Scooby te groot en omdat het in het verleden ook een keertje eerder goed gegaan is, gaan we het zonder proberen.
M'n dochtertje heb ik net opgehaald, nadat ze bijna anderhalve dag bij haar vader is geweest. Na twee en een half jaar moet ik er nog steeds aan wennen dat ze er soms even niet is, maar dit weekend was het wel even beter.
Ze vroeg uiteraard waar maffie was,. Zoveel vogels, maar ze kent ze allemaal. Met een brok in onze keel probeer je het uit te leggen, maar echt snappen doet ze het niet. Ze zegt opeens,. "ik ga maffie een kusje geven en dan wordt ze weer beter en gaan we haar ophalen" Tranen weer over onze wangen, het verhaal van de valkparkietenhemel en een sterretje in de lucht werkte niet en eigenlijk vind ik deze gedachte nog mooier. Ze had ook al een oplossing voor het kooienprobleem (nu een andere indeling sinds gisteren), want maffie kon gewoon bij moppie in de kooi, goed zegt ze?,.

Ik laat het nog maar even zo, want ik weet niet hoe ik het zo'n kleine mop van drie en een half anders moet uitleggen.
Als we s'avonds en mooie ster aan de hemel zien, dan probeer ik haar nog wel een keertje uit te leggen dat dat Maffie is, mooi, stralend en ze kan er altijd naar kijken als demi haar mist

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra en Cheeky

Nu moet het allemaal maar eens even stoppen, Kirsten! Zoveel dingen tegelijk die je een plekje moet geven. Wat een ongelooflijk lieve reactie van Demi. Tja, zo'n kind reageert natuurlijk heel primair, maar uiteindelijk zal ze het op haar manier ook een plekje geven. Als dat via een mooie beeldspraak kan gaan van het sterretje in de hemel, des te beter!

Heel veel sterkte allemaal!
Liefs,
Petra
(enne.... je kunt me altijd IMmen hoor als je graag wat directer alles van je af wilt praten, dan kan ik je mijn e-mail/msn geven als je daar behoefte aan hebt).

Lin

Hey Kirsten,

Ik ben blij dat Scooby weer terug is. Scooby is precies het konijn dat ik nog zoek. Ik wil ook heel graag een madagaskar hangoor voor mijn andere voedsters maar dat mag niet. Ik ben heel blij dat ie er nog is.Het is ook gewoon zo dat dieren er altijd voor je zijn en dat zijn de meeste mensen niet en ze luisteren altijd!! toch even een engeltje die aan hem heeft gedacht.

en wat leuk dat je opa genoten heeft, zal je wel goed gedaan hebben.

Maar nu lees ik dat maffie er niet meer is. Wat is ie oud geworden echt een mooie tijd heeft ie bij je gehad.

Citaat van: Kirsten op 10 juli 2005, 19:21:32Ze vroeg uiteraard waar maffie was,. Zoveel vogels, maar ze kent ze allemaal. Met een brok in onze keel probeer je het uit te leggen, maar echt snappen doet ze het niet. Ze zegt opeens,. "ik ga maffie een kusje geven en dan wordt ze weer beter en gaan we haar ophalen" Tranen weer over onze wangen, het verhaal van de valkparkietenhemel en een sterretje in de lucht werkte niet en eigenlijk vind ik deze gedachte nog mooier.



Zelfs ik zit met tranen in mijn ogen. Kinderen kunnen zoiets niet begrijpen en dan het uitleggen is zo moeilijk. Maar dit is ene mooie gedachte

Sterkte en geef elk dier maar een knuffel en je kleine meisje. En je kan altijd je verhaal op het forum kwijt. Niemand vindt dat erg.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi Kirsten,

Hoe gaat het nu?

Groetjes, Nel

patty_dordtse valkjes

hoi ,

zit ik met mijn verhaaltje jouw via msn lastig te vallen terwijl je het ook moeilijk heb  :'((schaam)
zoals ik je dus vertelde vanmorgen weet naomi het nog steeds hoe klein ze ook was.
je snapt me wel.
in de hemel bij de sterretjes en nog zeg zehet.

dikke knuffie van ons
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Petra en Cheeky

Hoe is het nu Kirsten? Ik leef met je mee hoor! (niet dat dat je direct zal helpen, maar meer kan ik nu ff niet voor je doen)

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor Patries, we leven toch allemaal met elkaar mee, en iedereen wil op z'n tijd z'n ei even kwijt! Toevallig vielen die van jullie twee samen!

Hopelijk breken er snel weer wat vrolijker tijden voor jullie alletwee aan!

Liefs,
Petra

Ivy

Lieve Kirsten.
Ik wil je veel sterkte wensen met het verlies van Maffie. Ik hoop dat het al beter met je gaat en hopelijk vrolijken de andere valkparkietjes je een beetje op.
Het reactie van je dochtertje is zo lief, ik kreeg tranen in mijn ogen er van.
Veel sterkte met alles!
Ivy, Nicky en Joepie




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie