28 april 2024, 17:48:17

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten

Haha moet erg lachen om iedereen hier ;D
Nou ik heb toch voor Malibu gekozen,. het witte drankje.
Ik vond bounty ook een erg leuke naam, dus wie weet m'n volgende valkje ;) ;D

Volgend jaar ga ik in ieder geval malibu koppelen aan een pasoa, bacardi, breezer, of gewoon een rosé,. haha wordt melig van dit lekkere weer,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

patty_dordtse valkjes

Hey kirsten,

was ff aan de foon maar uhm hier toch eindelijk me berichtje haha.
Malibu lekker uhm bedoel leuke naam hoor.
Ken je niet een naam voor mij verzinnuh haha Baylee en ....?

groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

gonnie

Hoi '
malibu vond ik ook de leukste naam, beauty was ook wel van toepassing geweest, maar is geen drankje voor zover ik weet. want het is een beauty vandaar .

Groetjes Gonnie




Bianca

Citaat van: gizmo_spikey op 14 juni 2005, 11:15:34
Hey kirsten,

was ff aan de foon maar uhm hier toch eindelijk me berichtje haha.
Malibu lekker uhm bedoel leuke naam hoor.
Ken je niet een naam voor mij verzinnuh haha Baylee en ....?

groetjes mij


Wat dacht je van Brandy?
Is ook een drankje..........staat ook zo bij mij in de lijst als koppelnamen.....
ff uitleg ik heb op mijn eigen site alleen maar koppel namen geplaatst.....lekker makkelijk..
Sorry hoor kirsten beetje off-topic..

Groetjes Bianca
(ik zal 'm ook nog even kopieren naar patricia haar dagboek)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

nee hoor vind ik helemaal niet erg,. top juist deze ideeën!

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra en Cheeky

Maarre.... tussen alle gein door en de reeks steeds exotischer wordende namen..... las ik nou goed Kirsten dat je je volgende valkje misschien Bounty zal noemen? Zit je alweer aan een volgende te denken dan? En wat moet het dan worden? Of is dat nog de lange-termijn-planning?  ;D ;D ;D

Groetjes,
Peet

Kirsten

16 juni 2005, 08:43:38 #291 Last Edit: 16 juni 2005, 08:48:58 by Kirsten
Hoi hoi

Vandaag goed en minder goed nieuws,.
Het goede nieuws is, dat de 4 jongen binnen zo goed als zelfstandig eten. Ze mogen dus binnenkort naar hun nieuwe thuis. Het eerste jong hou ik zelf. Het tweede jong gaan naar Bonnie hier van het forum zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben. Het derde jong gaat naar Cindy, ook van het forum (Yello en Zasha). Het vierde jong komt morgen als alles doorgaat iemand voor kijken, maar ik heb anders ook al een geintresseerde.
Ik ben erg blij dat ze een goed thuis krijgen en ze met veel liefde worden ontvangen.

Het verdrietige nieuws is dat de ouders besloten hadden om gisteren van het nest af te gaan. Waarom is mij één groot raadsel en misschien heeft het wel met de jongen te maken. De drie bevruchte eitjes hebben het niet gered :'( :'(. Ik heb ze nog laten liggen en gisteren ook onder een warmtelamp warm gehouden, maar ik zag er vanmorgen geen leven meer in. Ik werd ook helemaal scheel van het constant staren naar het eitje met het schouwlampje,.
Was er wel echt verdrietig om. Ik had juist gehoopt me op nieuwe jongen te kunnen concentreren als de andere weggaan. Maargoed het is niet anders en het koppel krijgt nu rust tot het najaar. Aangezien dit een binnenkoppel is, wil ik eigenlijk de nestjes voor in de herfst/winter bewaren.

In de schuur heb ik een nieuw koppel gevormd en die krijgen morgen een broedhok van me. Ook denk ik dat Meg en Clooney het in een broedkooi minder prettig vinden, dus die gaan de voliere in met een broedblok daar. Met de albino Malibu gaat het opzich goed, hij/zij zit nu nog apart natuurlijk maar eet goed en is goed levendig. Wel probeer ik hem nog wat tammer te krijgen, want op het moment is ie nog erg bang.

Ook zag ik dat Maffie binnen (onze oudste valk van 12 jaar) het erg moeilijk had met de rui, na Feld te hebben gebeld (wat is het toch fijn dat je het gevoel hebt dat hij er ook altijd met plezier voor je is en je wilt helpen) geef ik haar een extra vitamine om haar er doorheen te helpen. Na drie dagen gaat het nu ook beter en oogt ze fitter.

Sorry even geen foto´s vandaag, die plaats ik morgen weer. Ik hoop dat ik een duidelijke foto van de vier jongen in de kooi kan maken en dan met voorkeur s´avonds. Het is nl prachtig om ze met z´n vieren naast elkaar te zien slapen. :-*

Zo nu op m´n werk even bijkomen met een bakkie koffie ;)

Groetjes
Kirsten






Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

oja en Petra, Ik ben altijd aan het rondkijken, dus je weet het nooit bij me :D,. Ik zoek ook nog twee poppen voor in de voliere, dus wie weet komt er nog wel een bounty bij inderdaad ;) :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Wat erg van die eitjes....je had zo je best gedaan!
Maar hopen dat de anderen snel gaan leggen ;) heb je daar weer afleiding door........

Nou werkse spreek je snel!
:-*

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

gonnie

Hoi Kirste

Wat erg voor je van die eitjes.
Ik heb ook voor fransje vitaminen gehad van Dr Feld , want hij was al een half jaar in de rui , en nu ziet ie er prachtig uit .

Groetjes gonnie




Ankie

Hoi Kirsten

Jammer joh, van de eitjes. Hopelijk gaat het de volgende keer wel weer goed.
Gelukkig dat de vit. bij Maffie schijnen aan te slaan.
Ik heb eigelijk geen idee hoelang zo'n ruiperiode duurt!!
Kan jij me vast wel vertellen.
Goede keus ,Malibu ;D ;D.,mooie naam,lekker drankje!!

:-*Zazou & Ankie

Lin

hey,

ik kom op een verkeerd moment in je dagboek zie ik. Dat is ook niet leuk van die eitjes. wat ontzettend jammer. maar daarentgen de andere jongen eten zelfstandig en kunnen straks anderen mensen blij maken. ik had al wat gelezen over malibu. ik zie dan ook graag fotos, maar verhalen mag ook.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Wat ontzettend jammer van de eitjes, Kirsten! Ik leef met je mee!

Fijn dat de vitaminen bij Maffie helpen! Ik probeer Cheeky ook zoveel mogelijk vitamientjes te voeren, maar ik heb nog niet vitaminedruppels of zoiets, voorlopig nog even met fruit en groente proberen en een vitamineblokje.

Als je er weer aan toe bent, ben ik ook heel erg benieuwd naar foto's van Malibu!

Bianca

hennepzaadjes helpen ze ook goed de rui door........
Je kunt ze in de dierenwinkel kopen als kleine zakjes "rui-hulp"


bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marianne

Hoi Kirsten,

Geweldig dat het goed gaat met je jonge valkjes en dat ze "klaar" zijn om naar hun nieuwe baasjes te gaan.
Zal het wel stil worden hoor.

Jammer dat je eitjes het niet gered hebben. Tja, en waarom de ouders ze dan in de steek laten blijft een raadsel.

Veel succes met je ander koppel. Ik ben benieuwd.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!