28 april 2024, 09:32:07

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Iedereen,

Nou de ringen zitten er nog, dus het is goed gegaan. Het pootje wordt nu ook groter, dus ik vermoed wel dat deze blijven zitten.

Zoals beloofd foto's van de jongen :D
Ik heb ook een vraag bij mutaties gesteld omdat ik graag wil herkennen in een zo vroeg mogelijk stadium wat voor mutatie de twee witte donsjes worden. Ik kan dan nl met zekerheid zeggen of het een man of een pop wordt.

Ik weet niet of ik de berekening al eens neergezet hebt, maar hierbij anders nogmaals:

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
Moeder=Gepareld Lutino split voor Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
50.0 % Gepareld split to Witmasker {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
25.0 % Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld
50.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker
25.0 % Cinnamon Gepareld

Het gaat in ieder geval erg goed met de kleintjes en ze hebben goede gevulde kroppen :D.
Ook worden ze steeds groter en beweeglijker

Hierbij de foto's van mijn schatjes :D

Jong 1


Jong 2


Jong 3


Jong 4


Groetjes
Kirsten






Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Astrid

Hoi Kirsten,

Wat een leuke hummeltjes zijn het,
en de oogjes ook al open wat geweldig,
ze zitten er erg heel dapper bij, met een goed gevuld kropje.

Groetjes,
Astrid


gonnie

Hoi Kirsten

Ja dit zijn super foto`s , wat een snoezige donsjes ,
Zou je aan je vriendin nog even kunnen vragen voor me of de canon A85 van dichtbij  scherpe foto`s maakt , en of je er wel snel genoeg achter elkaar foto`s mee kunt maken  , anita dacht dat hij te langzaam is voor valkjes  te kunnen fotograferen .

Groetjes Gonnie




~Natas~

Hoi Kirsten,

JEE FOTO'S geweldig  ;D
LIEFFFFFFFFFF die kleine schatjes vooral die 3e foto met die lekkere volle krop.
Haha dat zijn de leukste foto's om te zien  :)
Gelukkig dat ze het goed doen, en hebben ze al een baasje gevonden?

Groetjes,

Natas en Joepie

Anita1

 ;D ;D wat een mooie en lieve foto's zeg!
echt schatjes om te zien.
die oudste is al zo mooi geel.
en zo te zien krijg je hele leuke en mooie mutatie's
dat is ook erg leuk altijd vind ik.
vertroetel ze maar lekker.
groetjess anita  :D

Kirsten

Hoi hoi

Ja wat een lieverds hè,..Als ik naar ze kijk krijg ik die glimlach ook niet van m'n gezicht :D.
Gisteravond heb ik de oudste twee er even uitgehaald en voor het wegen een kwartiertje mee gezeten. Ik haal ze er elke dag wel uit, maar nu had ik de oudste twee iets langer bij me. Ze zijn nog te klein om al handtam te maken, maar ze kunnen alvast wel een beetje wennen aan de mensenhand.
Ik heb nog geen zekere baasjes voor ze natas en die hoop ik wel te vinden. Als er ééntje een cinnamon geparelde witmasker wordt gaat ze naar Mr Florida, die zoekt nl een vriendinnetje voor zijn albino man. Maargoed dat weet ik dus nog niet. Ook zou ik eventueel zelf graag een geparelde man houden, maar ook dat is nog niet zeker. Ze zijn gelukkig nog erg jong, dus heb ik nog even te tijd. Ik heb ze ook nog niet op de verkooppagina gezet, omdat ik daar mee wil wachten tot ik de mutaties en dus ook het geslacht zeker weet.

Zo ik ga zo proberen de andere twee guppen te ringen ;D
nr 003 en nr 004,. Ik zat gisteren naar James Bond te kijken en bedacht me dat er straks als alles goed gaat ook een 007 bijkomt,. haha lol ;D

Bedankt weer voor jullie leuke berichtjes, geniet altijd van het lezen ervan:D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ankie

[
Citaat van: Kirsten op 17 mei 2005, 09:32:53


bedacht me dat er straks als alles goed gaat ook een 007 bijkomt,. haha lol ;D

[/quote

Hoi Kirsten

Ik zou me maar netjes gedragen, want die heeft dan liscence to kill. Dus pas maar op. ;D ;)
Wat een poepies ;D :D ;D Zien er zo schattig uit.
Als je ze zo ziet ,kan je je bijna niet voorstellen dan Zazou ook zo'n humpie is geweest. En dat ze in zo'n korte tijd zo groeien en veranderen. Maf eigenlijk ;D ;D.
Veel succes met het ringen weer .
Knuffies van Zazou,Ankie en de rest



Kirsten

Ja Ankie,. het gaat supersnel allemaal,.
Ik denk dat jij bij Lique ook het eitje hebt meegekregen van Zazou?,. Hier bewaar ik ook de eitjes en als ik er dan af en toe eens naar kijk vraag ik me af hoe zo'n kleine mop, nu na 10 dagen al zo groot kan zijn,..

Ook zie ik de ouders steeds meer eten,. haha die kleine guppen willen natuurlijk steeds meer eten ;D,. vind het wel super om te zien hoe goed ze ervoor zorgen.


Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ankie

Hoi Kirsten

Ik heb inderdaad het eierschaaltje ook meegekregen en daar verbaas ik telkens weer over . Zazou is nog niet eens 4 mnd.
en er pas nog niet eens meer en pootje van hem in het eitje ;D.
Lijkt me inderdaad geweldig om te zien hoe de ouders voor hun kleintjes zorgen.Ik heb 1x een nestje van Koolmeesjes in mijn tuin gehad en dagen zat ik buiten om te kijken hoe pa en ma koolmees af en aan vlogen om die kleintjes tevreden te stellen. Is hard werken voor ze ;D
Geniet ervan ;D :D

Knuffies van Zazou,groet van Ankie & de rest.

Lin

Hey kirsten.

Ik heb via via gehoord dat er al nieuwe baasjes aankwamen. dus het komt wel goed.
Citaat van: Kirsten op 17 mei 2005, 09:32:53
Ik heb nog geen zekere baasjes voor ze natas en die hoop ik wel te vinden. Als er ééntje een cinnamon geparelde witmasker wordt gaat ze naar Mr Florida, die zoekt nl een vriendinnetje voor zijn albino man.
Groetjes
Kirsten


en volgens mij heb je het over Awan een albino uit mijn vorige nest(hoop ik). zou wel een gaaf koppel worden als het door gaat!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Lin,

Klopt inderdaad, het gaat om een vriendinnetje voor Awan,. Het is nog niet echt te zeggen welke mutaties de witte donsjes worden, maar ik hoop voor hem dat er een witmasker cinnamon geparelde pop bij zit. Zou inderdaad dan een erg mooi koppel worden. Het is helaas nog even afwachten, met drie weken ongeveer schijn ik op zeker te kunnen zien wat het wordt, maar spannend vind ik het wel :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Hoi Kirsten,

Schattig al die waggelvalkjes met hun volle kropjes!!!
Leuk dat Henry er eentje neemt, en ook leuk voor Awan natuurlijk!!!
Ze zein er goed uit hoor, ik wou dat mijn huis wat groter was :D :D

Groetjes Gerda

patty_dordtse valkjes

Wie zijn huis is nou niet te kleine  ;D

Die van mij is ook niet groot maar ik maak plaats voor me vriendjes hihi.
Er is meer kooi in huis dan meubels haha grapje.
Maar me huis is niet groot maar we hebben het iedergeval naar ons zin en ze kunnen vliegen en doen wat ze willen  dat is het belangrijkste toch.

En echt een leive kleine droopy's nog sow he met een volle krop voor de foto en je kan dan het verschil al zien van je vorige foto's (heb ik altijd dan hoor)

Heel veel succes met de baby valkjes.

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Cor_en_Petra

Heeee Familie Bond.... (001... 002....003.....007?)

Leuke foto's van de ukkepukken! Zo heb je een halflege voliere en zo zittie vol met dit kleine grut! En dan met een paar maandjes verder is het weer leeg! Lijkt me een hele rare gewaarwording, na zoveel tijd een energie erin te hebben gestoken.

Fijn dat het zo goed gaat nu, houden zo!

Liefs van Cheeky, Cor & Petra

Kirsten

Hoi hoi  :D

Bedankt weer voor jullie leuke berichtjes,

Vandaag ook weer de valkjes gewogen en ze blijven netjes groeien. De oudste is van 6 mei en die weegt nu 64gram, de tweede is van 7 mei en weegt nu ook 64 gram, de derde en vierde zijn van 8 mei en wegen nu 49 en 52 gram. Ik zie de ouders zich soms rot eten om iedereen van genoeg voedsel te voorzien, het is hard werken volgens mij, maar ze doen het nog steeds goed.

Ook nog even twee leuke foto's van gisteren



tja en waar is nu het vierde jong?..



haha hier!

Ik heb ook nog twee foto's bij een topic van mutaties geplaatst van het tweede jong. Het vermoeden is dat dit een cinnamon geparelde witmasker wordt en daarmee zou Awan van Mr. Florida er een vriendinnetje bij krijgen. Het is helaas nog niet zeker, dus het blijft afwachten.

tot zover weer even een update vanuit valkcity ;)
Ik ga nu even de andere dagboeken bijlezen..

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------