27 april 2024, 17:24:43

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten

Bedankt weer voor jullie leuke reacties :D

Vandaag snap ik er even helemaal niets meer van. Ik ging net in het broedhok binnen kijken, ligt er ineens een eitje bij :o
Lucky heeft haar laatste eitje gelegd op 19 april en nu een week later ineens nog een eitje,. kunnen het er nu nog meer worden? en is het normaal dat er een week tussen zit?.
Haar eerste eitje is overigens van 14 april, dus volgende week zou deze uit moeten komen. Ik vond het overigens wel een waanzinnige ervaring om in een eitje een hartje te zien kloppen,.. zo klein en dan al kloppen,.. echt zo mooi, werd er  helemaal happy van ;D
Ze zitten dus binnen nu op 5 eitjes,.

Met Maffie gaat het nog steeds super en is zo goed als weer de oude,.ben nog steeds erg opgelucht dat het zo goed afgelopen is.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Cor_en_Petra

Fijn joh, Kirsten dat alles nu weer helemaal lekker gaat, zowel met Maffie als met het eitje.  Zo'n hartje zien kloppen lijkt me ook onwijs ontroerend!
Ervaring met eitjes en kweken heb ik niet, dus met je vraag kan ik je helaas niet helpen!

Liefs van Petra & Cheeky

Astrid

Hoi Kirsten,

Toppie hoor die nieuwe voliere, wat zal het fijn al als ie
af is.

Ik heb in Lin haar dagboek gelezen dat zij ook een nestje
had en dat er na 3 wkn weer nieuwe eitjes werden gelegd,
die heeft ze aan iemand anders gegeven en zijn valkjes hebben twee eitjes uitgebroed en ze zien er nu heel goed
uit, ook ik heb net als Petra geen ervaring met nestjes,
hoop dat je van iemand een antwoord op kan geven.

Groetjes,
Astrid


~Natas~

Hoi Kirsten,

Wauw zeg zo ineens weer een eitje erbij  :o wi ehad dat verwacht.
En het lijkt mij echt heel GAAF om het hartje te zien kloppen in het eitje, das echt een ervaring hoor.
Gelukkig gaat het goed met Maffie, geef der maar een kroel van ons.

Groetjes,

Natas en Joepie

Anita1

 ;D heeej meiss,wat leuk dat je weer een ei hebt.daar gaan we weer.volgende ronde hahaa
is zo leuk he? in het ei kijken.
nou hopen dat er meer komen.succes.knuff anita

Lin

Hai Kristen

Tja een week tussen het eerste en laatste eitje is wel normaal. Maar ik heb het ook gehad dat er een aantal dagen tussen zat. Maar niet zoveel. Wat ga je doen met dat laatste ei? Het kan zijn dat het verschil te groot is en dat het niet goed gevoerd wordt. Je kan hem ook weghalen en max. twee weken bewaren voor een ander broedend koppel.

Maar leuk he om het kleintje te zien bewegen. Dan krijg je echt een warm gevoel van binnen.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ankie

Hoi Kirsten.

Lin heeft het over bewaren.
Ik vraag me af waar je een eitje dan bewaard.?
Ik ben nog maar een beginnende valkparkiet bezitter ,dus alles is nieuw voor me, maar van eitjes bewaren heb ik nog nooit gehoord. Dus ik ben benieuwd!

Knuffie van Zazou en groet van Ankie en de rest.

Kirsten

27 april 2005, 21:28:55 #82 Last Edit: 27 april 2005, 23:54:52 by Kirsten
Hoi Ankie,.

Ik ben ook nog maar een beginner hoor en leer hier nog elke dag. Zover ik gelezen heb, kan je een eitje 1 a 2 weken bewaren en zolang het niet boven de 27 graden komt is het goed. Ik geloof dat erboven nl het groeiproces begint.
Het probleem alleen is, dat ik dit eitje veelste laat gezien heb. Ik zag zelfs vandaag dat het ook bevrucht is en er een hartje klopt,. (ik vind dat zo mooi om te zien, krijg ik een heel warm gevoel van,.. ) Ik vermoed dan ook dat het eitje al ouder is, anders had ik het nog niet kunnen zien.
Ik probeer zo min mogelijk het nest te storen en had 22 april voor het laatst gekeken. Ik vermoed dus dat het 5e eitje die dag nog gelegd is en hou ik qua telling ook maar aan.
Ik hoop wel dat het hierbij blijft,. ik zie in elk eitje leven en dan is 5 voor een eerste nestje volgens mij wel veel.
Moppy is ook nog erg jong(de man), dus ik duim maar dat het allemaal goed komt. Dit koppel kon ik ook niet tegenhouden, dus heb ik laten gaan.
Ik heb eventueel een pleegkoppel buiten, maar ze doen het erg goed tot nu toe, dus ze krijgen van mij zeker een eerlijke kans

Oja heb ook nog foto's gemaakt, dus plaats ik er straks nog even ééntje. Eerst even mijn nijnen een schoon hok geven :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Zoals beloofd hier nog even een foto van Lucky in het broedhok. Ik vind het zo mooi om te zien hoe ze haar eitjes onder haar buik schuift,. Wat kan je toch van hele kleine dingen genieten :D



Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Cor_en_Petra

Ha Kirsten,
Het blijft genieten van jouw enthousiasme en liefde ten opzichte van de valkparkieten!!!
Hopelijk benutten de ouders de kans die ze van je krijgen goed! Dat zou toch wel errug leuk zijn! ;) ;D
Groetjes van Petra

Lin

Citaat van: Kirsten op 27 april 2005, 21:28:55
Hoi Ankie,.

Ik ben ook nog maar een beginner hoor en leer hier nog elke dag. Zover ik gelezen heb, kan je een eitje 1 a 2 weken bewaren en zolang het niet boven de 27 graden komt is het goed. Ik geloof dat erboven nl het groeiproces begint.

Groetjes
Kirsten


Klopt helemaal ik heb het gewoon op een handdoek in mijn kamer bewaard. Als het groeiproces is begonnen dan moet je het ei wel warm gaan houden. Anders sterft het jong.

wat een lieve foto. Gelukkig gaat alles tot nu toe goed bij je Kirsten.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Wat een mooi gezicht, moeders met de eieren... is Lucky gepareld of lijkt dat zo?

Kirsten

Citaat van: Muppet op 28 april 2005, 10:16:14
Wat een mooi gezicht, moeders met de eieren... is Lucky gepareld of lijkt dat zo?


Klopt Rianne, ze is gepareld

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ankie

Hoi Kirsten

Wat een prachtige foto van Lucky ;D :D ;D.
Schitterend die kleuren.Begrijp dat je er zo van geniet.
Op een foto is het al zo mooi ,dus in het echt nog veel mooier.
Alles goed verder met de eitjes,ben wel benieuwd hoor!!!!
Bedankt voor je antwoord,heb ik weer wat geleerd.
Ik heb inmiddels ook begrepen dat je ook een broedmachine kan gebruiken. Zag er gisteren toevallig 1 in een folder staan .

Ik duim dat alles goed gaat ;) ;)

Knuffies van Zazou en de groeten van Ankie en de rest.

~Natas~

Hai Kirsten,

Wat een SCHITTERENDE foto zeg van Lucky, echt moeders eigen komt nu naar boven.
En ik moet zeggen, het is een schitterende valk om te zien.
Daar ben ik zelf JALOERS op  :-*

Groetjes,

Natas