20 juli 2025, 00:44:02

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi hoi,

Dankje allemaal.  :-*
Ik denk dat ik er al lang uit was (maar nog niet met verstand, enkel met m'n hart). Ik wil Peppie laten opzetten. Heb contact gehad met eem erkend preparateur. Peppie kan in de houding die ik wil, ik mag hem bregen wanneer het mij uitkomt. Hij heeft enige kennis, wat betreft kijken naar doodsoorzaak, maar is geen dierenarts. Duidelijke dingen kan hij dus wel zien). Kosten zijn 85 €. Voor mij geen punt. Peppie is goud waard.
Wat het jong betreft. Het aparte (laatste foto) wil ik houden. De 2 cinnamons zijn de gereserveerde. Ik kijk het nog een paar dagen aan, want als ik 2 jongen houd, is dat niet eerlijk t.o.v. Kyla.
Plus Luna is nu alleen.
Pff, kan momenteel geen foto van Peppie zien.  :'( Zit nu op het werk, dus gedachten verzetten. 's Avonds is weer moeilijk. Dan komen die tranen.  :'(

Hermien

Begrijpelijk hoor.Heb ik ook met álle vogels en huisdieren die dood gegaan zijn gehad. De tijd moet de wonden helen, soms gaat het snel, andere keren niet.
Neem er de tijd voor en gún je er ook de tijd voor!

Dierenfreackske

Hoi Valerie , ik weet hoe je je voelt meiss , of het nu een hond of een valkje is , dat is het zelfde he , je hebt hem zo graag gezien en geknuffeld  en als je dan zoiets overkomt , kan je het eerst niet geloven en de tranen blijven maar komen als je er aan denkt , eerst je lutino valkje weggevlogen en nu Peppie , ik geloof graag dat hij gaud waard was voor je , het is en blijft je lieve Peppie he ! Hopelijk zal je de herrinneringen aan hem dan ook voor eeuwig koesteren en met plezier aan de mooie momenten denken , nu eerst je verdriet verwerken he meiss , ik leef zo met je mee hoor !
Grtjs Ann

Kimm

hoi valerie,

het is logisch hoor dat je verdriet hebt. het is nog zo vers en je was zo gek met peppie. geef er ook aan toe meid dat je verdriet hebt, het mag hoor ;)

ga je de laatste van de foto houden?

sterkte meid,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valerie

Hoi,

Het jongste jong (dat aparte) eet blijkbaar toch zelfstandig. Luna voert niet meer, is in de war.  :'( Arme meissie.
Het jong weegt net hetzelfde als gisteren, dus moet ie zelfstandig eten. Ik blijf hem/haar een weekje wegen.
De cinnamons verklaar ik zelfstandig.
De jongste van die 2 lijkt zo op Peppie, maar dan kleinere kuif en cinnamon ipv wildkleur.
Ik heb hem geknuffeld en gevraagd me te beloven heel oud en gelukkig te worden.
Wat een lieffies zijn het allemaal.  :-*
Ik zit nu enkel nog te dobben wat ik met Luna doe. Ze is duidelijk van slag en voelt zich alleen.
Maar een nieuw ventje erbij vind ik oneerlijk tov Kyla. Ik heb nu wel spijt dat hij weg is.  :-[
ik moet nog voor 3 jongen een huisje zoeken. 1 van de gereserveerde valkjes gaat niet door. Ik krijg geen reactie meer op mijn emails.  >:( Onbeschoft, vind ik dat. Eerst zeuren om een valkje voor weinig geld (15 €) te krijgen en daarna vervolgens niks meer laten horen.
Maar weer nieuwe advertenties maken.  :-\

*Petra*

Hoi Valerie,

Heeeeeel onbeschofd  :-\.
Wat doe je met het aparte jong, ben je er al uit?

Groetjes Petra 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Kimm

hey valerie,

jeetje dat ze niet meer reageren. nou dan is het het ook niet waard hoor.
maar ga je zelf nog eentje houden? ;)
liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valerie

In m'n hart ben ik er al lang uit, Petra.  ;)
Nu m'n verstand nog zover krijgen.
Hetzelfde geld voor het opzetten. Maar ik ben zo bang voor een mislukking. Er is kans dat het (wanneer ik Peppie te laat heb ontdekt) opzetten niet kan. En dan gaat m'n hartje opnieuw breken.  :'(
Ik heb het telkens moeilijk als ik bij de vogels kom. Bang weer eentje dood te vinden.  :'(
Ook heb ik van een andere preparateur reactie gehad. Hij vraagt maar 80 €.
Maar die andere was wel erg meelevend in de mail, niet afstandelijk.
Maar het is een eindje rijden.
En Han ziet het niet zitten. Het hele idee van opzetten al niet, hoewel hij het aan mij overlaat. Maar ik heb geen zin in m'n eentje erheen te gaan.  :-[

Caroline

Luna zou ik gewoon een nieuw ventje geven hoor, .... hoeft Kyla toch helemaal niet te weten .... wij houden onze mond wel hoor.  ;)

Succes met keuzes nemen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Valerie,

het valt niet mee, keuzes maken. Maar welke keuze je ook maakt, je hebt er vast lang en goed over nagedacht.
Het aparte jong, zou ik niet langer over twijfelen. Je hebt de ruimte, en hoe groot is nu de kans dat je ooit weer zo'n jong kweekt? Volgens mij ben je een van de weinige met zo'n valkje :)

Valerie

Als ik een een ander ventje voor Luna ophaal, voel ik mij zo'n valkjeszeuler. Eerst Kyla wegdoen, omdat ik geen plek heb en er gevochten wordt. Vervolgens weer een jong houden en dan weer een nieuw valkje erbij zoeken.
ik voel mij daar niet zo goed bij. Tuurlijk hoeft Kyla niks te weten, die is gelukkig bij Snip en Snap. Maar het voelt in m'n hartje niet juist. Ik zag Kyla net zo graag, maar tijdens de nestjes ging het niet. Mijn binnenkooi is te klein. (naar mijn gevoel).

Om even duidelijkheid te scheppen over het jong, dat ik houden wil...
Het gaat om het jong met aparte kleur, dat is niet door de mensen gereserveerd, die deze week hun valkjes mogen ophalen.
Wel lijkt 1 van deze jongen enorm op Peppie qua vlekjes in de nek en Koppie. Enkel andere kleur en kleiner kuifje.
Dat maakt het afscheid nemen zwaar. Maar ik kan echt niet 2 jongen houden.
Wel ga ik erop staan dat, als het om wat voor reden ook niet gaat en dat jong weer wegmoet, hij altijd weer naar mij terugkan.
Peppie is voor altijd in mijn hartje en zijn jongen zullen dat ook altijd zijn.  :)  :'(

Caroline

Valerie, ik begrijp heel goed wat je bedoeld hoor maar wat wil je dan nu doen .... Luna voor de rest van haar leventje alleen laten??

ZIj kan er toch niks aan doen dat haar ventje is overleden.

En tuurlijk had je nu nooit Kyla weg gedaan maar dit kon je niet overzien.

Nu wordt eigenlijk Luna de dupe, zij is en haar ventje kwijt en ze krijgt geen nieuwe man, vind ik zielig.

Dan zou ik persoonlijk als je er niet 2 mag houden, alleen een man voor Luna zoeken. En het aparte jong weg doen.

Ook dit zal dan weer alleen blijven anders.

Maar goed .... dit is gewoon meedenken, sterkte met keuzes maken en natuurlijk ook met afscheid nemen van de jongen van Peppie.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Hoi Caroline,

Ik weet maar al te goed dat Luna weer een ventje nodig heeft.
Gelukkig eet ze wel. Ze treurt, maar zit niet alleen. Destijds met Valko zat die ook helemaal alleen en toen MOEST ik direkt een ander valkje.
Saar heeft me al gemaild dat ze een ventje heeft (qua mutatie zou die heel goed passen, weet ik meteen het nageslacht of het man of pop is). Maar ik heb zelf ook even tijd nodig. Dat Luna een ventje krijgt, is een feit (dat heeft mijn hartje al lang besloten), maar dat kan nog niet meteen.
Als de 2 cinnamons opgehaald zijn, kunnen de andere jongen in de jockkooi (of Luna samen met een nieuw ventje).

Hermien

Ik merk het al. Het is een wikken en wegen van voor- en nadelen. Afwegen wat wel en niet kan. O meid, wat moeilijk voor je. Overigens kan ik me ook wel vinden in de suggestie van Caroline, maar uiteindelijk moet jij zelf de knoop gaan doorhakken. Neem dan maar even goed de tijd daarvoor.

Heel veel sterkte met een groet van Gabber, Goofy en Silvo.

Caroline

Aha, nee dan begreep ik je verkeerd meis, ik dacht of een jong houden of een man voor Luna .... en toen begreep ik de keuze al niet.  ;)

Sterkte meis.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.