19 juli 2025, 15:09:24

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Doet ze het ervoor, plaaggeest!  :P
Daffy heeft vandaag (vanochtend ofzo) weer een eitje gelegd. Ik had het derde eitje donderdag verwacht en er kwam niks.
Vandaag toch weer.
Dus kans groot dat de eerste 2 onbevrucht zijn (zoals vorig jaar het eerste) en er nu bevruchte aan komen.
Morgenochtend zijn wij voor een weekje weg.
De buurman gaat de vogels eten en drinken geven.
Hij zal nestcontrole uitvoeren en, als er nieuwe eitjes komen, de eitjes kenmerken en op een blaadje de legdatum zetten. :)

Anja

Hoi Valerie,

Of ze het erom doen hè. Zit je te wachten op een ei komt er niks ;D ;D ;D
Veel plezier met je weekje weg. Geniet ervan.

Groetjes Anja

Valerie

Dankje, Anja!  :-*

Hoe gaat het nu met je? Hopenlijk een heel stuk beter! ;)

Anja

Hoi Valerie,

Ik boek wel vooruitgang maar heel langzaam. Het kan naar mijn idee wel wat sneller. Ik wacht deze week nog af en als ik dan nog duizelig ben ga ik het ziekenhuis bellen. Ook mijn rechterarm is veel minder in kracht merk ik.

Groetjes Anja

remco1976

hoi valerie,

gefeliciteerd met je eerste eitjes,nou hopen dat ze bevrucht zijn.zal voor je duimen.

gr.remco

Valerie

Hoi!

We zijn gisteren teruggekomen van onze vakantie in de Harz (daar zal ik komende woensdag, als ik lekker de tijd heb, meer over vertellen..).
Ik sta voor een raadsel. Daffy had nog een derde eitje gelegd, wat ik nog gekenmerkt had.
2 daagjes later een 4de (wat de buurman gekenmerkt heeft). Tot daar klopt alles goed.
De buurman kon er ook nog makkelijk bij. Na de 4 eitjes was het gedaan. Daffy viel aan (om te verdedigen) en de buurman kon geen eitjes meer pakken.
Het 5de eitje zou pas de 25ste gekomen zijn (heeft ie niet kunnen kenmerken) en gisteren lagen er 6 eitjes, waarvan 2 niet gekenmerkt.
Maar mijn verbazing= ei 1: 13 mei, ei 2: 15 mei, daarna ei 3: 19 mi, ei 4: 21 mei en ei 5 zou 25 mei zijn en 6 zou 27 mei zijn?? Kan dat dat een popje 4 daagjes wacht om vervolgens de 2 laatste eitjes te leggen (of gaat ze nog meer leggen?).
Of heeft de buurman het overzien en zijn de laatste 2 eitjes op 23 en 25 mei gelegd?
Die vraag ga ik nog bij kweken stellen. Want het is mij een raadsel.
Ook de 2 eerste eitjes zie ik een luchtkamer (met fietslampje, want ander heb ik in de garage niet), maar geen aders. De andere heb ik nog niet geschouwd.

Even een paar foto's:

Ei 4:

ei 5 en 6:

alle eitjes samen:

Ivy

Hoi Valerie.
Dat kan zeker, dat hebben ze hier ook vaker gedaan... In mijn eerste nest zat er vijf dagen verschil tussen ei 3 n 4 (ook tussen de jonkies dus), en in tweede nestje dit jaar heeft Nicky ook drie dagen niks gelegd en dan eitje 6...

Wat schrijf je veel op die eitjes :D. Kan het geen kwaad?

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Valerie

Hoi Ivy,

Ik hoop dat dat schrijven geen kwaad kan. Ik zet enkel het volgnummer en de datum erop.
Mijn buurman had erop geschreven: deze heet en dan zijn naam.  :-X

Rianne

Ik schrijf er nooit iets op, alleen toen ik eitjes ging overleggen naar een ander koppel. Je moet ze toch vasthouden en stel dat je m laat vallen... :-\ Ik schrijf gewoon op wanneer ze gelegd zijn en zit dan maar een weekje in de zenuwen ;D Ik zou mezelf wel voor m'n kop kunnen slaan als ik een eitje stuk zou maken omdat ik er iets op wil schrijven...

caro

Hoi Valerie,

Dat wordt weer een spannende tijd met de eitjes. Ik hoop dat ze alle 6 uit gaan komen.

Leuke vakantie gehad, ik benieuwd naar je verhaal over de vakantie.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Valerie

Alle 6 uitkomen? Nee help! Alle 7! Volgens mij ook bevrucht.  :-X :-\
Niet normaal. Hoe veel eitjes zijn max normaal in een nestje?
En is het normaal dat hun ontlasting naar rotte eieren ruikt?  :o

Ivy

Hoi Valerie.
Zijn alle 7 bevrucht? Ik zou ze toch schouwen en waar je nog geen leven ziet weghalen zodat je zo'n 5 eitjes overhoudt. 7 jongen is erg veel, 5 lijkt me veel beter voor de ouders groot te brengen. Vorige jaar had mijn superkoppeltje 6 jongen, maar erna waren ze echt uitgeput. Gelukkig overleefde alle 6, maar je leest vaak ook dat het mis gaat met grote nesten.
Sindsdien wissel ik laatste eitjes voor neppers, zodat ze niet meer dan 4 jonkies krijgen.

En ja, poepie stinkt heel erg als ze aan het broeden zijn ;D

Mijn opmerking over schrijven bedoelde ik dus alleen het ene eitje waar het hele verhaal op staat... ik dacht dat je ze allemaal zo markeerde... maar het was dus maar een geintje van je buurman :D. Het valkje die daar uitkomt, zal waarschijnlijk Martin op zijn voorhoofd getatoeeerd hebben hihi.
Ik markeer ze ook niet, maar een volgnummertje kan handig zijn als je heel ongeduldig ben. Ik hou alleen data bij wanneer eitjes gelegd zijn, dan zie ik wel wat er uitkomt...

Veel plezier straks met je babies!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

•=Bonnie=•

"deze heet Martin"?? whoehaha  ;D wat een maloot haha ik zit hardop te lachen hier :)

Mijn koppel had ook 7 eitjes, dat is goed gegaan. Maar het is een royaal volwassen koppel dat al lang samen is en al een aantal nesten samen grootgebracht heeft.

Bij 1 ging het bijna mis, Frodo van Irma lag koud en voor dood in een hoekje toen het nog maar een paar dagen was. Maar dat heb ik opgewarmd en toen deed ie het plots weer. De twee kleinsten heb ik de daarna een dag of vier 1x daags pap gegeven om te helpen.

Daarna nam ik vanaf 2.5 week de jongen in een groep mee naar binnen, de ene helft de ene dag de andere helft de andere. Daar hield ik ze bij me tot de kropjes wat leger waren en toen gingen ze met volle kroppen terug. Dan had de rest uitpuilende  kropjes :) Dus helemaaaaal alleen hebben ze het niet hoeven doen.

Valerie

Hoi Ivy en Bonnie,

Ik was er ondertussen al uit dat meer eitjes normaal zijn. En hoemeer bevruchte eitjes, hoe meer kans dat het fout gaat.
Ik denk, eigenlijk, dat de 2 eerste eitjes onbevrucht zijn (hoop ik ook). Ik zie bij eitje 1 een luchtkamer (wat het voorstelt) e, de aders zijn erg licht (niet duidelijk rood).Ik denk eerder dat dit lijkt op ei 1 van vorig jaar (ook onbevrucht).
Het is voor hun de 2de keer, dus 5 jongen = max. Komen er meer eitjes, dan haal ik die weg.
Afhankelijk van hoe ze eruit zien (vermoeid of heel gezond) mogen ze een 2de ronde. Anders worden ook die eitjes vervangen door nepperds (heb ik vorig jaar gedaan).
Ze moeten wss zelf ook nog veel leren.

Halen jullie telkens die vieze poepjes weg? Het stinkt echt in de garage.  :-\
Ook is het niet altijd vast (soms wel wat lopend).
Jee! Wat moet ik nog een hoop leren!  ;D

Ivy,

Ik schreef eerst het volgnummer EN de legdatum op het ei. Nu doe ik enkel het volgnummer.

Rianne,

Ik kijk wel echt uit met de eitjes, want ben ook zo bang dat ze vallen of stuk gaan. Die foto met 6 eitjes, vond ik zelf heel erg link (en als ik er nu over nadenk, erg dom!).

Monky

Hi Valerie,

Gefeliciteerd met al je eitjes  :o :o :o Het zijn er wel veel zeg  :o
Hoe is eigenlijk je vakantie geweest... of had je dat al geschreven  :-[ ;D

Groetjes,
Monky