20 juli 2025, 00:39:10

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Heel graag de cinnamon en de bonte.  ;D Han zover krijgen is het probleem.  ;D
De cinnamon heeft al een tijdelijke naam: Cinna.  ;D

Christine

Dat zou mooi zijn als je Han zo ver krijgt!
Jij die zo verzot is op bontjes en je hebt er zelf eentje in je nestje!! ;D

Groetjes Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Valerie

Ik zit dan zelfs te denken... Als die bonte een mannetje is en Kyla een popje, dan kunnen die net zo goed samen en de cinnamon bij Peppie. Meer verrassingen.  ;D
Maar daar denk ik nu nog niet aan. ;)

Valerie

Lin

Hey,

Jeetje heb je nou zo lang geen fotos geplaatst? of ben ik zo lang niet geweest. wat groot zijn ze al. vooral de geplaatste foto van die oudste op je vinger (stukkie terug) is mooi. Leuk festival waar je bent geweest. Was wel wat voor mij geweest. Wel balen van die steen op je autoruit.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Bedoel je deze, Lin?

De nieuwe voorruit zit er al in. Ik moet nu als een stom beginnelingetje rijden, omdat ik nog niet met normale snelheid over drempels mag en mijn snelheid op de gewone weg moet aanpassen.  ::)   :-\ :-X
Nu zit ik te dubben of ik dan niet beter de fiets neem.
Maar dan ben ik niet zo snel bij mijn huisbezoeken. Maar die heb ik eigenlijk toch maar aan't eind van de dag.
Ik denk dat ik dan toch maar op de fiets ga. Anders irriteer ik iedere auto die achter me rijdt... hoewel dat ook wel lachen lijkt... ;D

Ik ben blijkbaar iets te lang weggeweest. Kyla wilde niet meer op m'n hand. Leek of ze bang was.  ::) Maar niet met mij hoor. Beetje trosgierst en je krijgt alles voor mekaar bij haar.  ;D
Maar als ze allen in de volière zit, zal de tamheid waarschijnlijk toch een stuk minder worden. Dan ze nu maar voldoende laten wennen.

Rianne

Lin

ja die bedoelde ik zal de volgende keer wel citeren, dat is makkelijker

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Wat groeien die kleine zeg!!!  :o
De jongste komt ook al mooi in de veren.  :)
Ik heb ze vandaag weer gewogen.
jong 1, ± 86 g
jong 2, ´± 86 g
jong 3, 104 g
jong 4, 76 g (mooi gegroeid)
Han vindt de oudste ook mooi.  :) Het is zo´n lief kroelkipje.  :) :) :)

Valerie

Ik kreeg net een mailtje van iemand die interesse heeft in een jong. Ze vraagt me naar een prijs.
Wat kan ik eigenlijk vragen? Ze zijn wel tam. Ik zie zoveel verschillende prijzen overal.

Valerie

::) ::) ::) Rare computer hier op het werk in Rijssen.  ::)
Log ik in, krijg ik alle berichten van 10 augustus en de mensen die toen online waren.
Antwoord ik bijna op een oud bericht van Lin, wil ik posten en dan krijg ik dat er 24 berichten erna gepost zijn, of ik alsnog verder wil gaan met mijn bericht?  ::)
Opnieuw begonnen en een aantal keer refresh en ik ben er weer.

Ik heb geantwoord op het mailtje van die persoon die me naar een prijs vroeg.
Ik geen flauw idee, natuurlijk. Heb wat rondgesnuffeld bij andere kwekers.
Heb uiteindelijk 30 euro gezegd. Dat houdt dan in dat ik ze er daags uithaal om voll tam te maken en regelmatig foto's maak en opstuur. Ook krijgen ze het eitje waar ze uit komt, mee.
Lijkt dat redelijk?

Caroline

De prijs licht natuurlijk ook aan de mutatie, een "gewone" wildkleur is over het algemeen veel goedkoper dan een bonte of een cinnamon, of wat voor andere mutatie ook.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Ik heb ze weer gewogen vandaag.
De oudste weegt in de 80 g, de jongste 76 g, jong 3 102 g, jong 2 rong de 80. (heb het niet opgeschreven)
De bonte pop (waarover ik de poll vernieuwd heb) weegt 100 g. Die is dus mooi gezond!
Het gaat nog steeds uistekend met alle vogels. Wel worden jong 2,3 en 4 extreem geplukt door Daffy. Maar ze worden ook goed gevoed. Aan dat plukken is toch niks te doen eh?
Ik merkt dat dat wel pijn doet bij de jongen, want ze krijsen dan.  :-\
Vandaag is de laatste dag van de baytrilkuur. Ik zie geen lopende ontlasting meer, dus ik denk dat dat weer goed zit. :)
Ze drinken ook weer minder. Ik kom weer met 1 bakje water per dag toe. :)
Met Ricky gaat alles ook goed!
De volière schiet stillaan op. De popnageltang op luchtdruk is er. Nu wachten tot het buiten weer droog is om verder te gaan. ;)
Meer nieuws heb ik niet.

Valerie

Foei! Verder geen nieuws! Ik zou vergeten te melden dat jong 1 uitgevlogen is!
Ze zitten nu in een bakje, omdat het broedblok aan het drogen is. Ik heb het net schoongemaakt (was iets meer dan een week geleden) en het was vrij nat.)

Riny

Hoy Valerie
Heb je al nieuwe baasjes gevonden voor je valkjes?
Groetjes Riny :D