20 juli 2025, 00:30:55

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Rianne

Mag je geen valkjes kweken en verkopen? Dat vind ik wel raar. Zolang je geen lopende band productie lijn hebt moet je toch gewoon je kleintjes kunnen verkopen? ???

Valerie

Ik denk dat die man meer bedoelde als je 100den valkjes hebt en gaat handelen of zo. ;)

Rianne

Ja dat denk ik ook wel. :)
Iedereen op het forum doet het voor de hobby, en dan zou jij het niet mogen.

Valerie

Ja zeg!

Maar ik ga niet echt kweken hoor.  Mss dat ze een blok krijgen voor de fun. Dan zie ik wel wat er gebeurd. Als ze een nestje willen, mag dat, maar ik heb geen tijd om er mee bezig te zijn zoals de meeste kwekers dat doen. Laat de natuur dan maar z'n gang gaan.

Rianne

Nee idd, voor de aardigheid af en toe een nestje. :) Het is wel heel leuk hoor! :D En de tijd die je erin steekt, bepaal je natuurlijk zelf.

Valerie

De vogels zullen toch niet voor volgende week hier zijn. :'(
Han zegt dat ie dat niet voor elkaar krijgt op zo'n korte tijd. En de vogels in de garage hebben staan terwijl je er druk aan het werk bent, is ook niet bevorderlijk.
Dan moet ik maar voor voldoende voer zorgen, want iedere dag heen en weer rijden.  :-\ Wat zal ik blij zijn dat de vogels weer hier zijn.
Een voliere maken zal nog heel moeilijk worden.Probleem is dat Ricky apart moet zitten en een aparte ingang naar binnen nodig heeft.
Zou ik ook een kleine opening in de muur kunnen maken voor Ricky, naar de binnenkooi?
Ik ga zo de muur even opmeten aan de garage, als ik de meter vind tenminste.  ;D

aad

de meter vinden ??  een meetlint of duimstok bedoel je zeker  Valerie ?? :P :P

Valerie

HAHAHA! Ja, Aad.  ;)
Breedte is 3 meter, min de randen van de volière natuurlijk, dan issie minder breed.
De hoogte is +- 2 m 50.
Diepte wordt 1 meter, want anders staat ie in het water.  ;D
Wat is de min. diepte eigenlijk?
En hoe breed geef ik 1 rosella?

gonnie

Hoi Valerie
Volgens mij geef je een Rosella zoveel ruimte als kan ,ik heb ergens gelezen een vlucht van 4 meter, en breed kan 1 meter, mijn volieres worden waar de pananten inkomen 5 meter lang en 1 meter breed, jaaaa je leest het goed ik heb een koppel penanten ;D
Ze zijn nog redelijk jong want ze zijn nog niet op kleur.
Groetjes Gonnie

Valerie

WAAAA! Ik wordt jaloers op je, Gonnie!!!  :P
Maar zoveel ruimte heb ik niet.
Wordt maar iets van 1 m diep bij 3 m breed en dat voor zowel de valkjes als de rosella.  :-\

Caroline

??? Hoi Val, hoe wil je dat gaan doen dan?? Die meter diepte en dan én valkjes en de rossella apart in een vlucht.

2 x 50 cm is toch veel te smal, kunnen ze beide niet goed vliegen.

Ben heel erg benieuwd!!

Verder alles goed??

Al gewend in jullie nieuwe huisje??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Caroline,

ik geloof dat het 3 vluchten worden van elk 1 x 3 meter. Of heb ik het verkeerd begrepen? ???

Caroline

Citaat van: Valerie op 17 mei 2006, 19:40:26
HAHAHA! Ja, Aad.  ;)
Breedte is 3 meter, min de randen van de volière natuurlijk, dan issie minder breed.
De hoogte is +- 2 m 50.
Diepte wordt 1 meter, want anders staat ie in het water.  ;D
Wat is de min. diepte eigenlijk?
En hoe breed geef ik 1 rosella?

Nee hoor Rianne, 1 x 1 meter lees maar. En die moet dan gesplit worden omdat de rossella apart moet en ook naar binnen moet kunnen. Volgens mij krijg je dan 2 x 50 cm.

Of de volière moet ander staan, dus met de 3 meter tegen de garage, dan kun je ze allebei anderhalve meter x 1 meter kunnen geven dit zou mooier zijn.

Valerie, kom ons eens helpen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Beide EN juist EN fout.  ;D
;)
Het is idd 1 m diep.
Maar ik ga de vluchten niet op die maniet indelen. 50 cm is idd veel te weinig!
Ik dacht eerder aan die 3 meter breedte op te delen. Meer plek is er niet, dus ik kan echt niks meer.  ???

Rianne

Kunnen al je valkjes niet bij elkaar in 1 voliere? Of wil je alleen een aparte vlucht voor Ricky?