20 juli 2025, 12:37:22

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Ik weet het niet. Hij is agressief naar de valkjes, en ik lees dat rosella's naar alle vogels agressief zijn. Ik DURF dat niet aan.
En ik ben zo aan hem gehecht. Anders was ie allang weg, zeker al het aan Han lag. En als hij apart in een andere kamer is waar hij geen vogels hoort of ziet, gaat hij zich plukken.  :'(
Ik wil een huisje met tuin met volière!!!!  :'(

Roosje

Maar ehm...als rosellas agressief naar alle vogels zijn, zouden er nooit baby rosellaatjes zijn geweest ::) En ik bedoelde een meisjes rosella he ;)

Riny

Hoy Valerie
Ik las dat Caroline foto's voor je moet maken van bonte valkjes.
Dan zal ik haar gelijk de voliere in jagen anders is het te donker voor foto's te maken.
En Ja Caroline heeft een andere smaak als jij.
Groetjes Riny :D

Valerie

HAHAHA, Riny. Vergeet haar niet te fouilleren voor ze gaat eh, want ik heb haar ook gevraagd....  :-X  ;D Geintje!  ;D
Nou, Roosje, ik weet dat je een rosellapop bedoeld. Maar ik heb geen plek om die even apart te houden. Als ik in de toekomst een tuin en volière heb (als we ooit een huisje kunnen kopen) dan zal dat ook gebeuren.
Zou die echt om een popje roepen? Ik ga wel even proberen die grote spiegel erin te krijgen. Kan hij daar mss even mee spelen.

Valerie

Heb een grote spiegel onderin de kooi gezet. Ik hoop dat Ricky ervoor gaat zitten en stil wordt.  :P

Monky

Hi Valerie,
Wat jammer dat je zoveel last hebt van Ricky.
Ik snap je twijfel heel goed. Maar ik had begrepen dat als je er een vrouwtje bij doet dat het vaak wel goed gaat. Tenzij ze niet in de stemming is en hij wel, zeg maar  :-[
Misschien heb je wat aan deze link:

http://www.speciaalclub.nl/speciaalclub/parkieten/Rosella's/index.html

Ik zit ook nog steeds te dubben of ik Rossa en Jocko bij elkaar moet zetten. Het probleem dat daar nog bij komt is dat ik niet weet of Rossa haar tamheid verliest  ???

Ik hoop dat Ricky gauw afleiding vindt.

Groetjes,
Monky

Valerie

Mss moet ik weer meerdere dingen erin hangen, verveelt ie zich?
Ook vers fruit en groente. Is weer tijdje geleden.  :-\ :-X :-[ :o

Ozzie

Hoi Valerie,

bedankt voor het toffe filmpje, echt SUPER! :)

Wel een bijtertje die Coco, maar wie weet kan Rocky haar manieren bijbrengen.

Bedankt!

Liefs Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Caroline

Hoi Valerie,

Wat een problemen zeg!!

Maar even iets heel anders, ik lees heel vaak dat je geen mannetjes wilt omdat die zo schreeuwen en dat je daar slechte ervaringen mee hebt. Maar kan het niet zijn dat ze gewoon de slechte gewoonte van Ricky over nemen. Want ik heb nu en in het verleden ook mannetjes gehad en heb hier helemaal geen problemen mee. En als alle mannetjes valken zo zouden krijsen dan wilde niemand die toch, lijkt mij.
Het was zo maar een vraag hoor.

En hoelang duurt het nog voordat er een volière is?? Want ik denk dat als dit nog erg lang duurt zo dat jullie dit niet meer lang volhouden. Daarbij is het een vogel en geen kind die je straf geeft, ik denk dus niet dat het erg veel nut heeft een vogel enkele weken op te sluiten in een veelste kleine kooi, dit zal denk ik dit probleem alleen maar verergeren. Hij doet dit krijsen ongetwijfeld uit frustratie en opsluiting zal die frustratie alleen maar verergeren.

Dit is alleen maar mee denken hoor Val, ik bedoel het niet verkeerd.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je gauw een oplossing hebt gevonden.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

:'( Ik zit hier te huilen. Ik had Ricky los en was terwijl de kamer aan het schoonmaken. Dus er stond een emmer met sop en gewoon water in de gootsteen. Normaal gaat Ricky vanzelf de kooi weer in. Nu moest ik dringend naar de WC, dus MOEST Ricky de kooi in, want ik kan de gootsteen (de emmer wel) niet afdekken.
Meneer wil langs geen kanten niet. Ik ben er kapot van. Heb moeten zitten jagen. Ricky zit nu in een vervoerskooitje. Ik kan niet meer. Zit gewoon te beven. Waarom doet Ricky zo?  :'(
Wat moet ik nu? Ik ben zo gehecht aan dat beestje, maar ik kan niet meer. Ik kan er niks mee, hij's zo wild als maar zijn kan.
En een volière daar kan ik mss nog enkele jaren op wachten, want nu kunnen we nog geen huisje kopen.  :'(

Valerie

Ik ben weer ietsjes rustiger. Ben gestopt met poetsen, het belangrijkste was de plek waar de kerstboom moet staan, de rest kan later wel. Alles opgeruimd en even bij Ricky gaan kijken. Hij's nu rustig.
Ik ga me zo eerst even douche, ik zweet me kapot.  :-\ Dan ga ik wat speeltjes in elkaar knutselen en Ricky zijn kooi mooi maken en wat lekkers erin. Daarna mag Ricky weer in zijn grote kooi. Maar ik ga hem er een tijdje niet uitlaten, hij kan in die kooi ook vliegen. Dan kan hij eerst even helemaal tot rust komen.
Ik hoop dat ie dan wat stiller wordt, als hij wat nieuws heeft. Heb een keukenrol, daar ga ik wat van creëren.
Nu genoeg gepraat, want anders kan ie nog lang wachten en ik moet vandaag ook nog gaan werken.
Eigenlijk heeft ie 2 nageltjes die geknipt zouden moeten worden...  :-X :-\ :-X Ga ik nu niet doen, hoor, al genoeg stress gehad.  :-\
Ik zet later het koitje wel op de bodem in zijn kooi en laat hem er zo wel uit.
Arme Ricky.  :'( Nu voel ik me nog schuldig ook. Maar ik dierf niet riskeren om Ricky alleen te laten in een kamer met giftig water. Liever dit als Ricky vergiftigd.  :o

Valerie

:) Ik ben klaar. :)
Ricky zit weer in de kooi. Hij zat eerst om zich heen te kijken van " wat heb ik nu allemaal gekregen, zoveel nieuws en lekkers". :)
Ik heb foto's van de kooi zonder Ricky erin. En 1 met Ricky net in de kooi. Die zal ik zo op de laptop zetten en hier laten zien.
Ga Ricky nu ff laten doen, want hij's nu wel vrij bang.
Even de valkjes los laten, want die roepen nu wel. ;)

Riny

Hoy Valerie
Ik hoop dat je niet verkeerd opvat wat ik nu ga zeggen.
Jij bent heel erg gehecht aan Ricky dat weten we allemaal en ook dat je alles wil doen om hem gelukkig te maken.
En toch denk ik dat jou Ricky niet gelukkig is en zich daarom zo gedraagd.
Ik weet dat jij aan handen en voeten gebonden bent en niet anders kunt, want dat je het dan al lang gedaan had.
Maar zou het geen optie zijn om een nieuw huisje voor hem te zoeken.
Of bij iemand van het forum dan kun je hem blijven volgen.
We willen toch allemaal dat onze vogels gelukkig zijn.
Neem me niet kwalijk dat ik dit hier neer schrijf maar ik heb met je te doen.
Je wil hem zo graag gelukkig zien en het lukt maar niet.
Groetjes Riny :-*

Valerie

Hoi Riny,

Ik neem jouw niks kwalijk hoor. ;) Ik zat daarstraks hetzelfde te denken. Ricky heeft NOG meer ruimte nodig en wss een soortgenootje. En de enige met stanley rosella's in de buurt die ik ken krijgt NOOIT Ricky in handen, want dat zint mij daar niet.
Als wij een huisje hebben ( God weet wanneer), heeft Han gezegd dat ik een volière mag, dan kan ik daar Ricky en een soortgenootje in houden, maar dat lukt nu nog niet.
Ricky lijkt zich nu weer goed te voelen in zijn kooi, hij gaat overal lekker hapjes doen.
Als er nou iemand zou zijn op het forum die zegt: ïk heb ruimte zat en wil Ricky wel voor je verzorgen, MOET die heel dichtbij wonene, zodat ik er vaak heen kan.
Maar ik ga het toch nog even proberen zo.
Hier een foto van hoe de kooi er nu uit ziet.

Valerie

Wat ook kan...  :-\ Ricky ziet 3 vogels samen zitten. En hij zit altijd alleen in een kooi.
Daarom heb ik er een spiegel in bij hem.
Tja, een pluche rosella bestaat niet eh?  :P  :-X