18 juli 2025, 22:54:38

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

~Natas~

Hai Val,

Je wordt al gemist hoor lees ik?
Maar heb je nog wat leuks gedaan het weekend, of ben je zo geschrokken van je sneeuw avontuur dat je niet meer weg bent geweest.

Valkengroet,

Natas

Valerie

Goeiemorgen!

We zijn iig niet met de auto weggeweest. We zouden normaal naar de kerstmarkt in Oberhausen, maar met het weer is dat niet doorgegaan.
Zaterdag zijn we nog gaan ruimen op het appartement van de tante van Han die van de zomer overleden is. Ik heb nu mijn eigen naaimachine, maar die moet nog eerst schoongemaakt worden. 
Gisteren hebben we een eindje gewandeld. Ik ben niet online geweest. Zo meteen moet ik alweer weg. Vandaag gaan we aan de 2de broek beginnen.
Ik heb nog foto's van de vogels, maar die staan op de laptop en.... ik zit op de PC....sorry.... Dus als jullie geduld hebben, komen ze later. Wss morgen. Heb ook nog een bende werk in de keuken. De vaatwasmachine moet nog leeg en weer opgevuld. Dat is voor vanaaf.  :P

Valerie

Vergeet ik nog op Nel te reageren.  :-[  :-X
Ik had dat al gezien, maar Diepenbeek is 200 km van hieruit en 93 km vanaf Antwerpen. Ik denk niet dat Han dat goed vindt. En dan moet ie nog een tamme bonte pop hebben.
Kan ik niet beter wachten tot iemand bekend van hier wat heeft, of Jura mailen?

Valerie

De plannen zijn gewijzigd. Ik ga pas vanmiddag. Dus kan ik nog even de foto's plaatsen.
Peppie op mijn hand en dan een foto, ja de tekst staat erbij. ;)

Valerie

Oops! Duidelijk wat fout gegaan, 2 x dezelfde foto van Peppie. :o

Valerie

Ik heb Jura en Herman een mailtje gestuurd. Kan het toch niet laten. Dan weet ik meteen hoeveel kans er is op een popje tussen haar bontjes.
Ik ga, denk ik, nu maar even de stad in en daarna aan broek nr. 2 beginnen. :) Kan ik meteen nieuwe velcro (klittenband) halen voor de broek. :):) En mss nog een nieuw dvd'tje. :p

Shirly

Hoi Valerie,

Nou die broek ziet er prima uit. Ik wilde dat ik dat kon joh.
Knap hoor.

Nog een valkje erbij hihi...wat een virus he?  ;D ;)

Groetjes Shirly

Petra en Cheeky

Heeeeej she's back! Al is het maar voor even... ik miste je al, Val! (heeee dat rijmt!).

Je broek ziet er goed uit hoor, shirtje staat er goed op! Knap gedaan hoor, ik doe het jullie niet na! Ben al blij dat ik een knoop er heelhuids op krijg en een scheur kan repareren... verder kom ik niet!

Lieve foto van Peppie!

Groetjes,
Peet

Valerie

Dit mailtje kreeg ik vandaag als antwoord op een reactie op een advertentie: Ik heb nog twee bonte wildkleuren maar weet nog niet precies of het mannen of poppen zijn daar ze nog iets te jong zijn, deze valkjes zijn al 4 maanden oud. Er zal dus  veel werk aan zijn als je ze tam wil maken. Indien je wenst kan je altijd vrijblijvend eens komen zien.
Het is wel aan de verre kant in België, als ik me niet vergis. Wat doe ik ermee? Ga zoieso foto vragen.

Ik heb ook Jura gemaild, maar dat wordt niks. :'( Ik kreeg volgend antwoord: Hallo Valerie,

Natuurlijk is het mogelijk om zeer gericht te streven naar een bonte pop..... Kwestie van precies de goede man bij precies de goed pop zetten en hopla..... maar dat doen wij niet! We hebben even gekeken en bij onze standaard koppels hebben we nergens zo'n gerichte, zekere combi! Het grijs bonte valkje welke op onze website nog staat als "beschikbaar" is 50% zeker een pop. En 50% zeker een man!

We kunnen je dus niet zo gericht en zeker helpen.

Groetjes,

Ik begin te denken dat het onmogelijk gaat worden een bonte pop of witmasker bonte pop te vinden. Blijkbaar niemand die wel eens een vermoeden tot pop heeft en bereid is om een dna te laten doen. :(

carco

Hoi Val

Ik weet precies hoe je je voelt.
Ik had ook een aantal keren om dna gevraagd en inderdaad ze willen het vaak gewoon niet omdat ze het tè duur voor een valk vinden. Zelf toen ik zei dat ik het betaalde >:(
Één keer heb ik het laten doen, en dat was toen een pop:ships zeg toen hadden we het moeten weten dan had jij die kunnen nemen.
Probeer als je het echt wilt om dna te doen eens voor te stellen dat jij de zakjes aanvraagt en het op jou gironummer/banknummer zet. Zo heb ik het ook gedaan:dus dan kost het hun niets. En ze hebben wel het voordeel àls het een man is dat ze dit ook weten.
Moet ik de bonte laten testen?
Alles wat ik laat testen komt pop uit :P :-\
Heb ik nu 3 keer gedaan:één keer bij mijn albino, één keer bij de lutino van Irene(ook op mijn naam) en die bonte dan.
Succes gegarandeerd.
Nee hoor ik weet hoe rot het is.
En 4 maanden? Dan zou je het toch al zo'n beetje moeten weten wat het is lijkt mij??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Valerie

Ja, maar een dna vind ik pas zinvol als de kweker een voorgevoel heeft. Want anders is het net zoals Jura zegt, 50% kans. Dus dan kan het weleens zijn dat je in het slechtste geval 10 valkjes laat testen en zo 400 € kwijt bent, dat vind ik dan weer teveel voor een valkje.
Dus dan maar wachten tot iemand van het forum kan helpen.

Caroline

Hoi Valerie,

Mijn twee zusjes Fleur en Chica, en ook Tosca van Christine(is nestzus van Chica) zijn alledrie bonte cinnamon witmaskers. Ze komen bij Mandy vandaan, ouders Suske & Wiske. Zij kan van te voren het geslacht zeggen of althans met een week of 2-3, als ze veertjes hebben en de kleur duidelijk is. Van dit koppel zijn alle bonte witmaskers mannelijk en alle bonte cinnamon witmaskers en alle albino's (Noa dus ook) vrouwelijk. Alleen ligt natuurlijk wel nu het broedseizoen stil, en oh ja, zei maakt ze ook heel erg tam.

http://www.mandysbeestenboel.nl/ Misschien kun je eens kijken, ze zijn megalief hoor.

Chica & Fleur.

Groetjes van Caroline  :D

PS. DNA-test kost € 22,50 geen € 40,= hoor.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Oops, foutje van mij.  :-X Maar ja dan is het 200 €, nog te veel.
Maar persoonlijk bonte witmasker zoals Chara van Petra vind ik mooier dan cinamon.  :-X Is eigen mening.
En ik kan nu niet zeggen wanneer we ooit een huisje zullen vinden en of ik dan kan/mag op zoek gaan naar een bont koppel. En ik wil zo graag een bont valkje weer.  :'( En een risico tot een mannetje dat later gaat krijsen wil ik niet nemen, dan kom ik met Han in de problemen en met mezelf. Dat gaat nu niet.

~Natas~

Hoi Valerie,

Je hebt in ieder geval een lekker weekend gehad.
Ik moet zeggen mooi gedaan hoor zo die broek, ik doe het je niet na.
En ook bij jullie ligt lekker veel sneeuw, ik ben jaloers want het is hier een ijsbaan  :(

Ik vind het juist leuk die 2 foto's van Peppie (1 foto moet zijn)
Het heeft wel iets aparts hoor  :D
Jammer dat het maar niet wil lukken met je bonte popje, maar blijf het proberen.
Wie weet heb je tct nog succes.

Valkengroet,

Natas