18 juli 2025, 20:30:19

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Najibsri

Of je valkje is heel erg snel of jij heel erg langzaam :D

Wat ik zou doen is met mijn andere hand zijn aandacht proberen te vestigen buiten de kooi zodat hij of zij even niet oplet op de poort des vrijheid...

Valerie

Hoi!

Probleem is dat het geen valkje is, maar een ontamme rosella. ;)

Petra en Cheeky

Heeee Val,

Alles OK?! Ben je ook al achter je vliegende vriendjes aan het aanrennen om ze in de kooi te krijgen? Ik kreeg van Nel een goede tip (zie dagboek Cheeky & Chara). Maar 's even proberen of dat werkt! Want ik ben ook al aardig beetgenomen door die rakker van me!  :P

Wat Najib zegt is helemaal waar, op een gegeven moment gaan de valkjes zelf weer in de kooi als je ze tenminste geen lekkers buiten de kooi geeft... Het enige nadeel daarvan is, dat je nooit precies weet wanneer dat gaat gebeuren....  ;) ;D

Groetjes,
Petra

Riny

Hoy Valerie
Hoelang heb je die Roselle al??
En laat jij die iedere dag los vliegen?
Ik geloof best dat je die niet te opakken krijgt,en ze kunnen allemaal mooi praten maar als je gebeten wordt door een Rosella daar wordt je niet vrolijk van.
Groetjes Riny :D :D :D

Valerie

Riny,

Ik heb die rosella al +- 3 jaar en hij is bijna 3 weken niet uit de kooi geweest (denk ik), want dat zou voor Wendy onmogelijk geweest zijn bij haar. Dus mss dat ie daarom er niet in wil. IIG wil Han het niet meteen weer proberen. Ik vind het vervelend. Hij is erg blij als hij er uit is, maar ging eerder vanzelf in z'n kooi.
Oh, ik had eerder getypt dat ik Valko en Daffy op proef naar de schoonouders zou brengen.
Dankzij een schat van een man, gaat dit niet door. Han wil het volhouden, moet volgende week toch weer werken. Ikke blij en Valko nu al een tijdje stil. Oeff! :)

Riny

Hoy Valerie
Haal de volgende keer dat je de Rosella er uit wil laten een uur eerder zijn eten en drinken weg.
Dat wil ook wel eens helpen.
En geef die Han van jou maar een dikke zoen.
En zeg tegen Valko dat die zich moet gedragen.
Groetjes Riny :D :D :D

Brede W

Citaat van: Valerie op 26 september 2005, 17:27:41

Dankzij een schat van een man, gaat dit niet door. Han wil het volhouden, moet volgende week toch weer werken. Ikke blij en Valko nu al een tijdje stil. Oeff! :)

Oooooooooooooooooooooooooohw!!!! Maar dat is geweldig nieuws!!!!!!!!!!!! Wat zul je opgelucht zijn!!!!!!

Valerie

Jaaaaaa!
Maar voor hoelang?  :-\ Dus ik hoop dat z'n gedrag gaat beteren.
Ik zit te denken de kooi met gaas in 2 te delen en kijken wat dat zegt. Ik zie wel...

Valerie

Zou het aan de grote kooi liggen?  :-\
We hebben de woonkamer behandeld omdat we de laatste dagen enkele motjes in de koekjeskast dicht bij de vogels hadden gemerkt en een paar van die wormpjes. Dus toch maar het zekere voor het onzekere en een spuitbus. Dus vanochtend alle valkjes in die kleine kooi en dan op de computerkamer bij de spiegel op de grond. Hun grote kooi op het balkon. De kooi van Ricky op de gang gezet.
Blijkt dat de valkjes nu veeeeeel stiller zijn en niet krijsen.
Zou het dan toch aan de ruimte en kooi liggen of gewoon aan de ruimte waar ze zitten??

Rianne

Misschien ligt het wel aan de ruimte waar ze staan? Valkjes Feng Shui? ;D

Valerie

Ze zitten hier zooooooo lief in die kleine kooi. :)
Daarstraks haalde ik Rocky te voorschijn (opgezette valk) en je gelooft het nooit: Valko begon Rocky het hof te maken en kusjes te geven.  ;D Leuk! Jammer dat er geen filmpje van is of foto.
Dussssss Valko is niet meer bang van opgezette Rocky. :)
Ik zou ze zo hier laten staan, maar nu is Ricky alleen boven.  :-\

Ozzie

Snap ik het nu goed? Heb je een opgezette valk? Wat apart...hoe heb je dat gedaan dan? Erg nieuwsgierig hoor!

Ik krijg binnekort ook een valkje dat Rocky heet...misschien vandaar de nieuwsgierigheid haha!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Valerie

Rocky was mijn eerste valkje dat is gestorven. Ik heb die in Uchelen laten opzetten. Kostte me wel 75 €.

Ozzie

Wat bijzonder zeg! Heb je daar misschien een foto van? Of is dat een beetje luguber voor valkenminnend Nederland?

groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Valerie

Ergens staat er een foto van online. Ik zal hem hier eens opzoeken. ;)