20 juli 2025, 00:32:29

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Maar werden jullie mannen ook zo chagrijnig van het gekrijs/fluit? Dat is de hoofdreden. Ik hoop echt dat hij een keertje bijdraaid, want ik ben zooooo aan ze gehecht.

Citaat van: bobbie op 24 augustus 2005, 21:51:03
(Je kan nog terug hoor, het is nog geen 3 sept. ;D :D ;) :P)

groetjes, Nel :)

Terug? nee, dat wil ik niet! Plaaggeestje Nel!  ;D
Dat zou het wel zijn zeg... voor het altaar nee zeggen.  :o
Neenee, mijn ventje is me toch te veel waard! :)

Christine

dat zou ook wel zot zijn ik weet niet of dit in het echt ook gebeurd maar je ziet het veel op films dat ze een andere jongen nog voor de trouw leren kennen en dat ze er daarmee vandoor gaan als ze die in de kerk zien tja nee valerie niets voor jou dat weet ik

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Valerie, mijn vriend moest er ook eerst niks van weten, en nu? Hij fluit naar ze, pakt ze uit de kooi, is geinteresseerd... ik weet niet wat ik meemaak! ;D Maar don't push your luck zeggen ze, dat tweede koppel moet ik nog maar even mee wachten! ;)

Valerie

Daarstraks was het weer eens TE veel. Ik zit van gisteren met hoofdpijn en het was boven EXTREEM luid. Ik heb Valko in het kleine vervoerskooitje gedaan en naar beneden genomen om tot rust te komen, maar toen begon Peppie zo hard (echt erg luid) te fluiten en Ricky. :( Han zei maar dat ik toch maar even moest op bed liggen, want ik mag niet te veel tegen die hoofdpijn nemen en had rond half 6 vanochtend al wat genomen (moet min 6 uur tussen zitten). Toen werd het stiller, Han ging even naar de winkel en ik ben met Valko weer naar boven gegaan. Heb hem verplicht in een badje water gezet en onder gedompeld (zijn kopje niet eh, zou niet durven) en beetje gespoeld met het lekkere water. Dan meteen in de handdoek gedaan, die ik klaar had liggen. Ik heb Valko toen nog even lekker gekroeld (jawel, zijn oogjes gingen dicht) en trosgierst gegeven. Toen hij bijna volledig weer droog was, heb ik hem weer in de kooi gezet en begon hij zich lekker te poetsen.
Ricky heb ik opnieuw laten vliegen en hij heeft gevlogen tot zijn tong bijna letterlijk op z'n pootjes hing. Rare vogel. Als ik zijn kooitje niet had dicht gedaan, had hij zich, bij wijze van spreken, doodgevlogen. Nu zijn ze weer stil (ja, Ricky af en toe een fluitje).
Mijn hoofdpijn is nu vanzelf een beetje afgezakt. :)
Jammer dat ik nu geen foto heb van Valko in die handdoek. Was zo'n lief gezicht. :) En ik hem kroelen en kusjes geven en terwijl kon Valko drogen. :) Als ik doorzet, krijg ik hem mss nog wel supertam, zoals voordien. :)

Lin

Hey Valerie,

Bij mij ook een ramp als ik hier eentje weghaal. Ook al is die maar een halve meter verderop.

Wat bij mij helpt als ze schreeuwen is de radio aanlaten en eeen beetje donker maken. Verder loop ik een aantal keer de deur uit en weer naar binnen. Na een paar keer roepen ze niet meer. Misschien dat het helpt.. :-\

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Arme Valerie! Hoofdpijn en dan hyperactieve valkjes!

Fijn dat het bad zo goed geholpen heeft, en dat je zo lekker gekroeld hebt met Valko! Dat klinkt idd alsof hij het allemaal superlekker vindt, hij speelt gewoon een beetje "hard to get"!  ;D Gewoon even doorzetten dus, en hij geniet ervan.

Groetjes,
Petra

Valerie

Vandaag viel het super mee met de valkjes. Oefffff, want toen ik gisterenavond van de muziek thuiskwam was Han in een rothumeur door de vogels. Het is ook m.n. Ricky die nu verschrikkelijk luid is.  :-\ Maar vandaag waren ze behoorlijk stil. Gelukkig maar, want Han wil de vogels zo niet en het stof vindt ie vies.  :-\ Ik heb al gezegd dat ik zelf dagelijks de kooi wil schoonmaken.  :P

Ik heb nog een hele mooie kroelvideo met Peppie. Ik zou die graag willen delen met jullie, maar zippy video's doet het niet.  ???
De video is wel niet 100% scherp, hij is van + 600 MB naar +- 2,5 MB gehaald. Met de digitale videocamera gemaakt. ;)

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ankie

Hoi Valerie

Mannen kunnen wel vaker moeilijk doen hoor ,over huisdieren.
Zien overal problemen ,maar uiteindelijk komt het allemaal wel goed.
Hou je taai en succes met de laatste voorbereidingen!

Groet van Ankie

Riny

Hoy Valerie
Als ik dat lees dat Han er zo'n problemen  heeft met de valkjes
dan vind ik dat toch wel heel zielig voor jou.
Hebben jullie niet een kamertje over??
Op deze manier sta jij er altijd tussen in.
Groetjes Riny :D :D :D

Petra en Cheeky

Het wordt dus echt tijd voor een iets groter huis, Valerie, met een eigen vogelkamer!  ;) ;D Jammer dat dat nog even niet gaat! Heeft Han ook niets iets, wat jij niet zo leuk vindt en waar je 'm mee kunt chanteren....?  ;D  ::) :o

Want dat Han stof niet zo leuk vindt, dat kan, maar als je elke dag even stofzuigt (in ieder geval rond de kooi), dan hoeft dat geen probleem te zijn (tenzij hij echt allergisch is).

Kijk, het gekrijs, dat kan ik me voorstellen, als dat echt zo erg is dan is dat niet prettig aan je oren. Maar ja, meest van de tijd zijn ze hier redelijk stil, maar soms hebben ze gewoon van die buien!

Maar het blijft lastig voor jou om er steeds zo tussen te zitten! Dat voelen de valkjes vast ook wel aan dat er wat stress is, en daar reageren ze ook weer op. Ik hoop van harte dat Han de valkjes toch wat meer gaat leren kennen (misschien moet je er een weekje tussenuit en Han ervoor laten zorgen?) en van ze gaat houden! Dat zou het leven stukken prettiger maken zowel voor jou, voor hem als voor de valkjes!

Sterkte enne.... nog maar een weekje!!!  :P :P :P
Groetjes,
Petra

Valerie

Nou, kon dat maar een aparte kamer voor de vogels...

Han een week alleen laten met de vogels? Dat wordt een ramp, houdt hij niet vol...  :o

Maar ik houd vol...  ;D

Petra en Cheeky

't is jammer dat wij kleiner gaan wonen, anders kon je bij ons wel een kamer huren...!  ;)

Valerie

een kamer huren? Voor de vogels?  ;D

Petra en Cheeky

Je hebt de huurprijs nog niet gehoord, Val!!!  ;D ;D ;D