19 juli 2025, 20:59:10

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Wel handig als je een fysio als collega hebt! Zou ik af en toe ook wel heeeeel prettig vinden!  ;) ;D Maar ik hoop voor je, dat het snel weer minder wordt!

Enne... ik heb wel gehoord dat je om de 5 jaar je matras zou moeten vervangen, maar dat doe ik ook niet hoor! Wat je zegt, daar zijn ze veel te duur voor! Tenzij er echt een kuil in komt  ;) ;D maar da's nog lang niet het geval bij mij!

Groetjes,
Petra

Valerie

Precies, als hij echt doorzakt, dan gaat ie weg. Want als een matras doorzakt is het heel slecht voor de rug.
Nou, ik voel m'n nek nog steeds, maar het is niet zo dat ik er echt last van heb.
Waar ik meer last van heb zijn wratjes op m'n rechter voet. Ik had ze laten bevriezen met stikstof enkele maanden terug, maar is niet gelukt. Ik gebruik nu al een hele week of iets langer speciale zalf. Ik wacht nog 1, max 2 weken, als ik ze dan nog niet wegkrijg, moet ik wachten tot eind september. Ik moet de schoenen nog inlopen en wil ook niet met pijnlijke (open) voeten lopen door die zalf v.d. wratten.  :o Ik heb er nu wel geen pijn aan, maar je weet nooit.

Met de vogels gaat het goed, ze zitten nu al 2 dagen samen (alledrie). Peppie gaat dus niet terug naar de schoonouders. Ze willen het niet, te veel zorgen.  :'(
Han wil Peppie niet houden. Dus ik zoek een oplossing, maar daar later over.
Ik ga één der dagen een topic erover openen, ik zoek voor onze vakantie een oplossing. Mijn schoonouders slaan er niet in dagelijks tijd de vinden (hebben eigen zaak) om de vogels te laten vliegen. Maar daar kom ik later nog op terug, ik ga nu lekker boven bij Han zitten TV. kijken. :)

Lieve groetjes,

Valerie en de vogels. :)

Roosje

Ik ben benieuwd, maar er is vast wel iemand die peppie een leuk thuis kan geven!

Valerie

Dat geloof ik best, Roosje. Maar iemand die Peppie ook een tijdelijk huisje wil geven??  :-\ Als Han en ik ooit een huis kopen (geen flauw idee hoe lang dat kan duren, moet ik ook een vaste baan hebben), wil ik een aparte kamer voor de vogels en wil ik een 2de jockkooi en dan Peppie terug bij mij en hem een mooi bont popje geven.
Dus wie wil nu een valkje adopteren en een jaar of wie weet 2 jaar later (als ie helemaal gehecht is) het valkje teruggeven? Snap je? Is heel erg moeilijk.  :'(
Hier heb ik geen plek. En 2 krijserds in 1 kooi in de woonkamer? Daar wordt Han knettergek van en ik kan het hem niet kwalijk nemen. Ze voelen het precies aan, ze zijn het irritants als Han alleen thuis is.
Als we een huisje hebben, aparte vogelkamer, wil ik die kamer ook deels isoleren zodat het minder gehorig is.

Roosje

ooh ja dat is waar ook. Wil je hem tam houden? Misschien wil iemand met een voilere hem wel 'lenen'. Ik ken wel een aantal mensen die dat kunnen en dan ook niet zo gehecht raken. Als je hem tam wilt houden is het natuurlijk moeilijker, dan raken de mensen zeker gehecht...

Valerie

Hoewel ik me vandaag helemaal niet lekker voel (m'n nek gaat toch vastzitten, hoofdpijn ervan) heb ik ze toch maar even laten vliegen.
Had een paar uurtjes geslapen en wilde toch maar wat eten.
Gisteren heeft Ricky zich bijna doodgevlogen. Hij bleef doorgaan en was al zo vermoeid. Ik was blij toen hij z'n kooitje weer in was en dan meteen dicht en verplichte rust!
Maar ik weet niet wat Ricky heeft. Die roept heel schel (alarmgeluid) zonder ophouden, net of ie zeggen wil dat hij er 24/24 uit wil. Maar dat kan hier niet. We worden er gek van. Hij doet het soms 's nachts.  :o
Voor Peppie zoeken we nog een oplossing. Ze zitten nu alledrie in 1 kooi en het gaat wel, enkel kunnen Valko en Daffy hun gang niet gaan met kroelen enzo. Moet ik er maar bijnemen.
Eerst moet ik met Han praten wat we het beste kunnen doen, want zo zijn ze erg luid.  :o
Zelfs nu, na een halfuur bijna non-stop vliegen zijn ze luid. Maar het is niet krijsen, wel schel fluiten.
Er moet dus een oplossing komen, zodanig dat het wat rustiger wordt. Maar we komen er, zoals gewoonlijk, wel uit. ;)

~Natas~

Hoi Val,

Jeetje zeg loop je nou nog steeds te tobben met je nek.
IK weet precies hoe dat voelt, ik heb het ook zo nu en dan en das echt heel IRRITANT en vervelend kan ik je zeggen.
Het zou ook wat stress kunnen zijn voor je...........as huwelijk  ;)

Wat een gedoe daar zeg met je valkjes en Ricky.
Het is inderdaad heel moeilijk om hiervoor een goede oplossing te zoeken.
Jullie moeten hier ten slotte wel samen uitkomen  :-\
Sterkte met je nek en doe voorzichtig.

Groetjes,

Natas

Christine

Ik kan me al voorstellen hoe Ricky is wij hebben hier ook zo van die echte alarmkes maar flutty reageert daar heel stoer en op doet ze niet na. ik denk wel dat je een thuisje zult vinden voor Peppie maar dan wel iemand die Peppie wilt terug geven want anders heb je nog een ander probleem.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Roosje

Hoe zou het komen dat ze zo'n herrie maken dan? Waarom kunnen ze het toch niet vertellen? Dat zou veel handiger zijn, wist je tenminste wat je moest doen!

Rianne

Hey Val,

het blijft problematisch he, bij jouw valkjes. Zoals Roosje al zei, konden ze maar praten. Dan was het allang al opgelost.

Valerie

Bij deze: mijn mailtje is verstuurd. Ik geef Valko op als Valkparkiet van de maand. :)
Even wat over mezelf: ik ben vanochtend naar de dokter geweest. Het blijkt geen stress te zijn. Ik wil me te veel rechtop zetten en op een foute maniet, waardoor de normale krommingen in m'n rug fout zijn. Omdat ik dat zelf niet ziet, heeft de dokter me verteld hoe ik m'n hoofd en rug moet houden en hierop letten. Plus, Han moet me 2 maal daags masseren op advies van de dokter.  Ook ga ik een nieuw hoofdkussen aanschaffen.
Hopelijk betert het nu gauw! :)

Groetjes,

Valerie

Rianne

2 keer daags een massage, dat is niet verkeerd! ;)

Roosje

Te veel rechtop! Dat hoor je niet vaak, misschien juist omdat je fysio bent, dat je dat doet.

Christine

Dan moet je meer gebogen zitten ofwat???

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey valerie,

Leuk dat je Valko hebt opgegeven! Nu maar hopen dat je meteen kan ddelenemn aan de wedstrijd. Maar teveel rechtop zitten? mmm.. dat hoor je inderdaad niet vaak. Dus je kan beter zo zitten als op je avatar?  ;)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)