21 juli 2025, 20:10:13

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi Lin,

Dat dacht ik ook. Maar was er zo druk mee, dat ik het maar liet. Ik moet ook de 3de er nog in doen. Dus de stokken zitten nog niet op definitieve plaats. Plus ik heb nog wilgetakken en bezemsteel om een heleboel van te maken en er moet nog het touw er in. Nog helebboel werk, maar dat wordt voor na ons verlof. Welverdiend. :)

Ria

Hoi,

Feli, en inderdaad mooie kooi Val ! Enne, de bovenkant zit binnenstebuiten  ;D. Die hoekjes zitten bij mij bovenop maar dat mag de pret niet drukken denk ik. Hoe gaat nu de bovenkant los bij jou, naar binnen denk ik, of maakt dat niet uit.

Superkleurtje ook.

Groetjes,
Ria

Rianne

Ik ben blij dat je eindelijk wat gevonden hebt Val! Ik hoop dat je valkjes er net zo blij mee zijn! Hoe gaat het nu met ze? Is de ontlasting nu weer goed?

Riny

Hoy Valerie
Je hebt goed werk geleverd!!
Je valkjes zullen je dankbaar zijn.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Valerie

Hoi,
nou de bovenkant gaat evengoed naat buiten open, hoor Ria. ;)
En de ontlasting lijkt goed.

Valerie

Ricky is blij zeg!
Kijk maar waarom:

Valerie

Ben wel op zoek naar een permanente oplossing, want de voliere naast de ander kooi is erg onhandig. Ik kan moeilijk bij de andere kooi bij. Dus zoek iets beetje kleiner op hogere pootjes...

~Natas~

Hey Val,

Zo dan raakt bij jou ook al aardig vol met kooien zo te zien.
Maar wel leuk dat je geslaagd ben, nu zijn we samen met SUCCES geslaagd voor een kooi.
De kooi van Ricky is ook niet "zo'n" klein voliere om te zien zeg, tjeeeeeeeeee  :o vind je het gek dat hij het naar z'n zin heeft.
Nu nog op zoek naar de 2e geschikte kooi  ;D

Groetjes,

Natas

patty_dordtse valkjes

mooi hoor zo die kooien

Ze zijn je erg dankbaar of niet

Nu kunnen ze lekker ervan genieten

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Valerie

Ja,
genieten kunnen ze nu wel.
Valko is al een aantal keer met z'n koppie door de spijlen gegaan, maar vastzitten niet hoor. Zolang hij er niet helemaal doorkan is het ok.
Ik vertrek nu zometeen op vakantie naar de Harz voor een weekje. Schoonmoeder komt de vogels verzorgen.
Tot over een week! :)

Riny

Hoy Valerie
Een heel fijne vakantie gewenst vanuit Limburg!!
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Rianne

Fijne vakantie Valerie! :)

~Natas~

Hai Val,

Ondertussen ben je al vertokken maar dat geeft niet.
Je moet wel uitkijken hoor met Valko, want volg mijn verhaal maar met Joepie en zijn kop door de tralies.
Tot op een gegeven moment hij echt vast komt te zitten en dan ................................. :o

Hele fijne vakantie en tot volgende week

Groetjes,

Natas

Valerie

Hoi!

Ben er weer. Was heel erg mooi in Duitsland! Heb heel veel foto's. Te veel om hier te plaatsen.

Natas: ik heb Valko het zelf nog niet zien doen, en heb er verder niks meer van gehoord. Alles lijkt nog in orde, dus...
Heb wel enkele leuke fotootjes...
Peppie met koekhappen. :p En een WC-rolletje bij Valko en Daffy.

Voor Ricky nog andere kooi vinden, hij zit steeds bovenin en kan zo niks zien, want het dak zit er dan voor.
Peppie komt morgen voormiddag even op bezoek. Kijken hoe dat gaat en of hij en Valko niet meteen tegen mekaar op gaan krijsen.
Maar ik zit nog met een vraag... En ik zou graag willen dat enkel heel ervaren kwekers hierop antwoorden. Ik heb enkele valkenboekjes bijgekocht in Duitsland, van Haupt. Daarin las ik eigenschappen van valkjes en een soort test, wat voor valkje je hebt. Valko kwam eruit als heel schuchter (is hij ook, terughoudend en bang). Daarvan werd gezegd dat die zich het beste (en fijnste) voelen met een hele hoop (voliere) van hun soortgenoten. Wat denken jullie daarover? Valko is erg schuchter, laat zich ook van Daffy doen en krijst erg veel. Zou Valko zich gelukkiger voelen in een voliere (maar ik wil hem niet van Daffy scheiden omdat ze een koppeltje vormen) of zou de verandering van omgeving hem kapotmaken? Hij is van kleinsafaan bij me geweest en enkel een paar daagjes bij Anita geweest, waar hij niet at of dronk. Wat is jullie mening hierover. Ik vind het voor Valko zo erg dat hij zich niet volledig kan uiten. Uit de nieuwe kooi, komt ie niet uit, dus vliegen, doet ie haast niet. Ik wil hem er ook niet uitjagen.
Dankje!!  :-*

Groetjes,
Valerie

Rianne

Ik ben geen ervaren kweker maar wil er wel graag op reageren.
Of dat wat in dat boekje staat klopt of niet, daar kan ik niks over zeggen. De karaktertest klopt in jouw geval dus daar twijfel ik niet aan. Alleen het geven van zo'n oplossing vind ik net als het lezen van je horoscoop: als je als Kreeft vandaag problemen op je werk kan krijgen, houdt dat in dat IEDEREEN die kreeft is problemen kan krijgen, ipv jij alleen. Dat bestaat gewoon niet. Dus in het geval van Valko zou het dus betekenen dat ALLE schuchtere valkjes opknappen in een voliere. En dat geloof ik dus niet. Want ieder valkje is anders.

Maar ik sta open voor een anders mening hierover. :)