19 juli 2025, 17:22:53

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Peppie wordt hier zeker niet geslagen, dat zeg ik ook niet. Zijn manier van bang zijn van een vinger is op die manier. Ik kan het niet anders uitdrukken. Heb er geen andere woorden voor. Verder is hij niet bang. En toen hij nog bij mij in de grote kooi zat, beet hij niet in de vinger, toen was hij niet zo angstig als ik met de vinger in de kooi kwam. Ik zeg ook helemaal niet dat hij geslagen is ofzo, er is enkel iets gebeurd waardoor Peppie zo bang is. Hij schrikt wel al ietsje minder van geluiden. Maar als de achterdeur opengaat, wil hij nog wel een in paniek door de kooi heen fladderen.
Maar ik denk dat het hier wel weer helemaal goed komt.
Hoewel hij zonder soortgenoot zit, is hij toch heel vrolijk. :)

Lin

Citaat van: Anita1 op 22 maart 2005, 21:03:43ik niet begrijp is dat je het steeds over slaan hebt..alsof peppie bang is om geslagen te worden.peppie wordt toch niet geslagen?
knufff anita

Lijkt me sterk, want met straffen bereik je niks.

he Valerie.

Misschien je duim onder zijn koppie leggen en dan met je wijsvinger in de nek gaan kroelen. Dat werkt bij mij.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Van de week nog enkele leuke foto's van Valko genomen toen hij in de deuropening van de kooi zat, lekker te brabbelen en fluiten.

Lin

hihi,het is net of ie parels in zijn oogjes heeft, wat grappig om te zien.

Groeten, Lin

~Natas~

Hoi Val,

Oh wat is Valko moooooooooooooooooi
En hij zit er echt zo voor van kijk mij eens  ;D  ;D  ;D
Haha mooi hoor echt een mooie man om te zien  :-*

Hoe is het nu met Peppie?

Groetjes

Natas

Valerie

Met Peppie gaat het goed. Hij's echt tam, maar van de vinger bij z'n hoofd, moet ie nog niks hebben.
Zat woensdag nog op m'n schouder, moest eraf gehaald worden omdat ie aan een klein boebeltje ( als jullie dir begrijpen) zat te knabbelen....AU!!! Foei Peppie  ;D
En nadien is hij echt wel moe. Ik denk dat dat suf zijn gewoon na het vliegen is, dat hij moe is.
Maar als de quarantaine over is, wil ik toch echt gaan denken om in de toekomst Peppie weer bij ons te hebben, want dit was tijdelijk en weet niet of overhalen lukt. En Peppie is zo lief!!  :-*

Anita1

;D hoi valerie,
dat peppie moe ik weet ik denk ik wel een verklaring voor!
eerst was peppie geknipt.
nu zijn de vleugels goed aan het aangroeien,en gaat peppie veeel meer vliegen.
dat kost natuurlijk energie.dat is ze ff niet gewend.
dus ze is aan het trainen zeg maar... ;D
dat komt wel goed als hij het echt gewend is.
fijn dat het goed gaat.kusss anita

~Natas~

Hoi Val,

Nou gelukkig maar dan.
Wnt zo te horen is hij erg lief aan het worden  ;D
Ga zo door want voor je het weet is Peppie niet meer weg te slaan bij je.
Geef hem maar een  :-* van me

Doeiii

Natas

Valerie

Ik heb weer een heleboel foto's. zal er 3 uitpikken, als het lukt en even posten.
Ik heb de vogels vandaag op het balkon gehad en ze vonden het heerlijk! :)
foto 1: valko met vleugels gespreid aan voersbalkje en nog foto's van de vogels op balkon. ;)

Even een vraagje: kan dit boompje kwaad voor de vogels? Groeien katjes aan, dus ik denk wilgenboompje, dus geen kwaad. Staat nu bij ons binnen.

Groetjes,

Valerie

Lin

He,

Heerlijk weer om buiten de vogels te hebben, lekker fluiten naar andere vogels. Of die boom kwaad kan dat zou ik niet weten. Wat een heldere fotos heb je gemaakt,mooi.

Groeten, Lin

Anita1

;D mooie foto's hoor.echt heeel gaaf,
en die boom,plant kan geen kwaad.met katjes heb ik de stokken van de boom ervan.dus het is zelfs heeel gezond.alleen treurwilgen zijn niet goed.maar katjes zijn van een knotwilg en juist erg goed! dussie.goed gedaan kusss anita :-*

Valerie

En die blaadjes? kan dat kwaad?
In het najaar moet ik de boom snoeien, dus kunnen ze de takken hebben. :)
Ik heb getracht een foto te maken van Valko die op Daffy zit. Ik weet niet of er iets op te zien is. Kijk zelf maar.  ;D

En een foto van Daffy en Valko bij een speeltje dat Han gemaakt had en dat nu weer in de kooi hangt.

Anita1

hoi valerie,als er katjes aan zitten heb je de juiste boom.
of je moet een paasboom hebben.dat mag ook.
maar geen treurwilg daar worden ze ziek van.dus informeer maar ff goed!
ik heb hier wilgentakken,en daar zitten nu katjes aan zeg maar..
van die kleintjes.ze worden van die takjes ook erg broeds.leuk om te weten.kusss anita. ps de foto is moeilijk te zien dat ze op elkaar zitten haahha kusss

Valerie

Boompje is niet goed, want ik las op het papiertje dat erbij zat dat het een treurwilg is. Dus jammer.
Als je goed kijkt, kan je op de foto zien dat ze wippen. Daffy heeft de staart naar boven en Valko zit er achter op met de staart naar beneden.  ;D

Valerie

Met Peppie gaat het nog steeds goed. Hij mag er voldoende uit. Als Han z'n ouders niet vroeg genoeg op zijn ('s weekends altijd ietsje later als door de week), worden ze wel uit hun bed geroepen door Peppie.  ;D Ook schreeuwt hij zo lang tot hij er uit mag en even mag vliegen. Hij vliegt al aardig goed, ook al zijn nog niet alle veren in zijn vleugels terug.
Gisteren had hij een stukje opgedroogde ontlasting onder an z'n staart (zeker met de staart overheen geweest). Ik kreeg het er niet af toen hij op m'n hand zat, hij vetrouwde het niet helemaal. Dan maar grovere middelen.  ;D Han heeft hem in de hand gepakt, zodat ie niet weg kon en ik heb lekker toch het stukje kunnen weghalen, hing er zo leuk aan te bengelen.  :D Maar doorbijten, deed ie niet hoor. Wel pikken na enkele seconden, omdat ze dit natuurlijk niet fijn vinden. Blij dat toch iemand Peppie nog zo durft te pakken. Maar ik heb nu met eigen ogen gezien dat Peppie niet bijt. :) Dus het vertrouwen is er weer. :) Maar kroelen? Nee hoor, liever niet. Wel met mijn mouw van de trui over z'n kopje en rugje strelen, dat vindt ie wel lekker. Dus, moet hij kroelen lekker vinden, maar hoe dat voor mekaar krijgen?? Duim onder snavel en dan kroelen kan ook niet, want hij is bang voor handen die naar z'n kopje gaan.
Ik vraag mij af hoe Angelique dat aanleert bij de valkjes. Met trosgierst mss? Maar hij houdt de vingers ook zo goed in de gaten.  :-\ Hij kan er zo lekker bijzitten dat je hem wil kroelen, net of ie daarom zit te vragen, maar toch niet toelaten.
Valko hetzelfde. Die zit dan beetje jaloers naar Daffy te kijken, die van het kroelen geniet. En toch niet toelaten. Wacht maar tot Valko er weer uit is, dan heb ik hem op de hand en kroel hem zo, dan kan hij niet weg en zal genieten. Toen hij net hier was, viel hij zo bijna in slaap, genieten! Maar na Rocky, is hij veranders. Al een geluk heb ik zijn vertrouwen toch weer terug, maar nog niet 100%
Komend weekend komen mijn moeder en mijn zus op bezoek. Mijn zus zei al: je laat die er toch niet uit? Dan vliegen ze rond mijn kop.  :o *bang*  :o
Wat denk je dat ik ga doen? Daffy kooitje uit?  ;D En dan gaat ze lekker op de schouder zitten van degene die er een beetje bang van is.  ;D Lekker gemeen.
Maar ik weet zeker dat ze Daffy lief zullen vinden, wie niet?  ;D

Groetjes,

Valerie