19 juli 2025, 23:14:40

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Ik heb gisteren met Daffy geknuffeld!!!

Ik had gisteren met een groot schepje (zo een waarmee je normaal hondedrollen oppikt) de ontlasting uit de binnenhokken gepakt (gaat echt makkelijk zo).
Ja, die aanstellerige valkjes fladderen natuurlijk. Daffy uit de kooi gevlogen en regelrecht in de jockkooi, waarvan her deurtje er niet op zit.
Ze stapte zo op m'n hand, toen ik die in de kooi onder haar buik aanbood.
Ze vloog zomaar niet op, toen ik ze uit de kooi haalde. Dus toen hield ik haar tegen mijn borst en kroelde haar in haar nekje. Nou, dat bleek madam wel lekker te vinden.
En ik die dacht dat de valkjes verwilderd waren sinds ze in de garage zaten, en nadat er wilde jongen bijgezeten hadden.
:D :) :D
Ik ga binnenkort maar eens snel kijken om ringen te bestellen en heel binnenkort Peppie en Luna samen in de jockkooi zetten (kijken of dat een stel is/wordt of niet).  ;)

Anja

Dat moet een megagoed gevoel geweest zijn of niet Valerie.

Groetjes Anja

Valerie

Dat was het zeker, Anja.  :)

Valerie

Hoi,

Het is weer lang geleden, dus ik dacht ik schrijf maar weer een klein stukje.
Met alle vogels gaat het goed.
Ik heb nog steeds geen ringen, dus ik kan nog geen koppels apart zetten. Ik wacht nog steeds op reactie op mijn mail. Ben er eigenlijk wel wat laat mee.   :-\
Ricky hangt het de laatste dagen behoorlijk uit. Wat wil die eigenlijk? Elke keer ik in het hok kom, hangt zijn drinkbakje scheef en alle water op de bodem. 1 keer heeft ie het geflikt om het bakje helemaal op de bodem te gooien.  >:(
Wat bedoelt ie nu?
Ik heb maar een ander bakje gehangen in de hoop dat het helpt. De pestkop!  ;D
Vroeger deed ie met opzet water of voer uit de kooi gooien (met snavel) om te pesten. Je zag het aan z'n donderse koppie.  ;D

Valerie

Hoi hoi,

Ik vond dat het hoog tijd was voor een update met foto's.  ;)

Ik heb de vogels daarstraks lekker verwend met trosgierst. En smikkelen dat het was.  ;D Kijk zelf maar.

Valko en Daffy smikkelen:

Peppie op de ring:

Peppie en smikkelen, op de eerste foto zie je nog een graantje van de trosgierst:

Kyla en Daffy smikkelen:

Peppie, Daffy en Kyla smikkelen:

Luna:

Kyla:

Ricky:

Dierenfreackske

Hey Valerie ....wat een leuke en mooie foto's heb je en je ziet dus werkelijk het graantje in de lucht van de trosgierst he ! Heel mooi hoor ! Grtjs Ann

♥Debby♥

Wat lijkt het me geweldig om zo'n voliere binnen te hebben.. is die garage nu ook verwarmd Valerie??

mooie foto's!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi,
Wat een leuke foto's heb je geplaatst!!!
Hi hi rotzooien met de waterbak...
Wil hij misschien een grotere zodat hij er ook in kan badderen?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Valerie,

Wat een heerlijke smikkelfoto's. Knap zeg dat ene graantje.
Ik heb er weer van genoten.

Groetejs Anja

•=Bonnie=•

Anja

Hoi Valerie,

Hoe gaat het hier? Alles goed?

Groetejs Anja

Valerie

Hoi hoi,

Even van de 4de pagina moeten pikken.  :o
Alles gaat goed hoor, Anja.
Gisteren even een spin in het binnenhok.  :o :o Geprobeerd of Daisy ze kon vangen, maar ze zag die spin niet. Nee, al wat ze zag was vliegende veertjes.  ;D Donders kijken en bijna op de kooi springen.  :o Gelukkig had ik de vogels rustig en Daisy onder controle. Even mijn stem verheffen en madame Daisy weet dat ze niks hoeft te wagen.  :P Gelukkig luistert ze heel goed. :)
Dus dat was wachten tot Han thuis was om die weg te halen (valkjes dus ook wachten op nieuw voer).  :-X

Gisteren met een nieuwe plantenspuit (1 L) gesproeid. Kyla en Peppie op de kop en vleugels gespreid. Om't er't meeste druppels vangen. Ze genoten zichtbaar. :)
Helaas kon ik daar geen foto's van maken, omdat ik alleen was en niet kan spuiten en foto's maken tegelijk.  :-\
Ricky heeft al een aantal ochtenden geprofiteerd van het feit dat ik z'n luikje 's avonds vergeten was dicht te doen. Zit ie daar voor 7 al vrolijk buiten te fluiten.  :-X  ;D

Romy

Hoi Valerie

Alles lijkt zijn gangetje te gaan lees ik, fijn hoor!
Bah een spin! Ben ik ook bang van. Gisteren zat er ineens eentje op m'n kot... Dus ik kon niet anders dan die te pakken... Ik kan je zeggen : ik heb doodsangsten uitgestaan  :o

Wat fijn dat Daisy zo goed luistert, en dat voor een kat!! :D

Ik zie het al helemaal voor me hoe Kyla en Peppie op hun kop hangen, dat vind ik altijd een heel mooi zicht  :D

Haha, Ricky toch  ;D Blijkbaar is ie een ochtendmens (ochtendvogel  ;D)

Groetjes
Romy

Valerie

Hoi Romy,

Wat leuk dat je nog een keertje in m'n boekje komt kijken en schrijven.  :)
Gij dierf die spin te pakken? Ik had een kotgenoot geroepen in uw plaats. Ik durf geen spin te pakken, ze.  :o  :-X
Ook niet met de stofzuiger, want dan denk ik dat die over de steel heen loopt ipv erin gezogen wordt.  :o

Romy

Hoi Valerie

Ik volg je boekje wel, maar schrijf niet altijd :) Heb het namelijk erg druk voor school, maar nu en dan vind ik wel eens een gaatje om te valkparkieten ;)

Welja ik heb die spin gepakt! Ik ken geen kotgenoten dus ik kon niet echt iemand roepen. Omdat ik ook bang ben dat ze terug uit de stofzuiger komt gekropen, heb ik ze met een hele pak tissu's gepakt en dan heel hard geknepen en ik hoorde ineens dat ze 'knapte' :-X :-X :-X :-X :-X :-X
Verschrikkelijk vies en ik vind het erg dat ik een levend wezen moet dood doen, maar ik wil niet dat dat levend wezen 's nachts over mij heen loopt of zo  ;D Dusja, ik heb me vermand en heb dat vieze beest gepakt  :D

Groetjes
Romy